Ok, pitäköön koiransa, mutta omilla tonteillaan. Ilman, että harrastukset muuttavat verovaroin kustannetut kevynliikenteenväylät paskaränneiksi.
Onko joku Musti vienyt naisesi?
Ok, pitäköön koiransa, mutta omilla tonteillaan. Ilman, että harrastukset muuttavat verovaroin kustannetut kevynliikenteenväylät paskaränneiksi.
Onko joku Musti vienyt naisesi?
Tarkoitat varmasti mejä-jälkeä? Kun toinen mäyriksistäni oli vielä nuori, kävin sen kanssa muutaman kerran paikallisen kerhon järjestämissä harjoituksissa. Käsittämätöntä, miten tarkka nenä koiralla voi olla. Vaikka ei ollut koskaan aiemmin jäljestänyt niin tiesi heti, mitä sen pitää tehdä. Liina ojossa mentiin koko jälki läpi. Pari pummia tuli vasta-alkajalle lähinnä makuupaikoilla, ei oikein meinannut löytää jälkeä uudelleen. Ihan kivaa hommaa oli, mutta autottomalle ihmiselle vähän hankalaa, kun jäljet tehtiin korpeen ja itse piti siihenkin osallistua.Mites muuten onko täällä porukka harrastanut verijälkeä koiriensa kanssa? Itse olen nyt muutamia helppoja jälkiä tehnyt koirani kanssa ja selkeästi tuntuu koira asiasta nauttivan. Jännä myös huomata miten paljon energiaa koiralta menee tuohon verijäljestykseen.
Itselläni ei ole metsästykoiraa ja tämä on ihan pelkkänä harrastuksena sohvaperuna koiralle. Suosittelen tutustumaan aiheeseen ja itsekin voin lisää kertoa, jos jotakuta kiinnostaa.
Tarkoitat varmasti mejä-jälkeä? Kun toinen mäyriksistäni oli vielä nuori, kävin sen kanssa muutaman kerran paikallisen kerhon järjestämissä harjoituksissa. Käsittämätöntä, miten tarkka nenä koiralla voi olla. Vaikka ei ollut koskaan aiemmin jäljestänyt niin tiesi heti, mitä sen pitää tehdä. Liina ojossa mentiin koko jälki läpi. Pari pummia tuli vasta-alkajalle lähinnä makuupaikoilla, ei oikein meinannut löytää jälkeä uudelleen. Ihan kivaa hommaa oli, mutta autottomalle ihmiselle vähän hankalaa, kun jäljet tehtiin korpeen ja itse piti siihenkin osallistua.
Mejä = metsästyskoirien jälkikoe. Samasta asiasta puhutaan.
Me teimme jäljen edellisenä päivänä ja se tapahtui töppäämällä naudanvereen kastettu sieni aina sopivin välein maahan. Makuupaikkoihin kaadettiin verta ja sitten potkittiin maata ja lehtiä päälle. Katko oli muutaman metrin harppaus ja jäljessä oli muistaakseni kaksi tai kolme mutkaa. Lopussa oli "kaato" eli jäniksen jalka, joka koiran piti jollain tavalla noteerata. Omani nuuhki ja vonkui, jonkun toisen uros kusi jalan päälle.
Glenni on muuten mainio koira! Funtsittiin itsekin sellaisen hommaamista ennen kuin meille tuli noita rescuekavereita. Osaako teidän koiranne istua pyllynsä päällä etutassut ilmassa? Olen kuullut, että se on rodun erikoisominaisuus ja nähnyt kuviakin pötkylöistä istumassa kuin ihmiset.
Se hajuaisti on kyllä jotain käsittämätöntä. Toista kertaa tehtiin jälkeä ja siinä oli toiselle koiralle tehty oma ja meidän koiralle oma. Käytiin jäljestämässä ensiksi meidän oma jälki ja sitten meidän koira halusi jäljestää heti perään sen toisenkin jäljen ja meni sen vielä lopusta alkuun eli periaatteessa kohti heikkenevää hajua.
Toisin sanoen, koirasi meni toisen koiran jättämien jälkien perässä reitin läpi?
En ole itse ollut kuin pari kertaa jälkiä tekemässä, mutta eikös tuossa pitäisi ainakin vuorokausi olla väliä jäljen tekemisestä, jotta sinne ei jää verijälkeä voimakkaampaa jälkeä ihmisestä, tai tässä tapauksessa toisesta koirasta..?
Tuon yhden pellen eilinen trollausvyörytys on näköjään ulottunut tähän keskusteluun asti.
Mikäli viittaat minuun pellenä (propsit nettirohkeudesta), niin olet aivan oikeassa. Tähän ketjuun kirjoittamisen osalta kyse oli tahallisesta, henkilöön kohdistuvasta provosointiyrityksestä, jonka taustaa on syytä valottaa.
Kyllä, viittasin sinuun pellenä. Tosin nyt kun selvitit syitä tuolle käytökselle, niin huomaan, ettet olekaan pelle. Tosin eilen käyttäydyit kuin pelle, mutta se on eri asia. Vaikka en hyväksy käytöstäsi edes tuon syyn perusteella, enkä itse käyttäytyisi noin, niin ymmärrän, ettei se ollut trollausta trollauksen vuoksi. Joskus menee vati nurin ja sitten voi tapahtua mielenkiintoisia.
Sitruunapantaa olen itsekin käyttänyt aikanaan mäyriksilläni, kun muuton jälkeen innostuivat metelöimään oudossa ympäristössä ja ulkoa kuuluvien rakennustyömaan äänien takia ja vuorotyössä ollut naapuri tuli soittamaan ovikelloa. Tällainen panta on hyvä keino provohaukkumiseen, mutta ahdistuneelle koiralle se ei ole paras tapa torjua haukkua vaan pikemminkin lisärangaistus yksinjäämisen lisäksi.
Jep, lapasesta lähti. Homma meni metsään siinä vaiheessa, kun seurasin ko. kirjoittajaa tähän ketjuun, ja siksi anteeksipyyntö.
Tulkitsen pahoittelut hyväksytyksi, josta kiitokset.
Enpä olisi koskaan uskonut, että olisin näinkin kovin kiintynyt johonkin lemmikkiin, mutta viime yönä tajusin, miten paljon meidän saksanpaimenkoiramme minulle merkitsi. Tuo yhdeksänvuotias mummeli jouduttiin lopettamaan. Itkuhan siinä tuli, ja suru jatkuu vielä pitkään. Se oli minun elämäni paras koira, parempaa ei luultavasti tule.
Lepää rauhassa, rakas ystävä.
Koirani kuoltua mulla meni 2 vuotta, että ulkona piti kääntää päätä, kun näki samanrotuisen koiran tulevan vastaan, sen verta pahasti sattui.
Nyt tuli sitten tuossa keskiviikkona uusi perheenjäsen meille, kun Ranskan Bulldoggi poju Lemmy tuotiin viimein kotiin.
Täytyy kyllä sanoa että on näinä parina ensimmäisenä päivänä ollut kyllä uskomattoman rauhallinen ja kiltti kaveri. Kun edellisiin sekarotuisiin vertaa niin nehän kimpoilivat pari ensimmäistä päivää koko ajan ympäri kämppää, ja aiheuttivat yleistä kaaosta.