Täältäkin voimia Graingerille. Itselläkin on kaksivuotias koira kuten Oijennuksella enkä kyllä osaisi kuvitella millaista olisi olla ilman koiraa. Itsellä on jo nyt läheinen suhde koiraan ja voin vain kuvitella, mitä se on sillon kun koira on 15 vuotta. Varmasti rankkaa, vaikka en pystykään kuvittelemaan miltä tuntuu menettää jotain yhtä tärkeää. Telkkarista sattui vielä tänään tulemaan Marley and me -elokuva, joka varmasti koskettaa jokaista koiran omistajaa.
Mä luulin, että tuon leffan piti olla komedia. Perkele...
Tässä on itellä nyt melkoinen ongelma Kuinka ihmeessä tuon haukkumisen sais kitkettyä pois silloin, kun lähden kokonaan talosta pois kun tuo yksinolo treeni ei tunnu auttavan?
Oliko vanhempi koira hiljaa ollessaan ainoa ja haukkuongelma on alkanut vasta uuden tulokkaan myötä?Tässä on itellä nyt melkoinen ongelma paukahtanut käsiin. Sain tovi sitten tietää isännöitsijältä, että meidän koirat (5kk ja 1,5v) on alkaneet haukkua sisällä poissaollessani, kun useampikin naapuri on asiasta valittanut. Tuolla 5kk ikäisellä on niin karmea ääni ettei mikään ihme jos on valituksia tullutkin. Koiria on nyt koitettu opettaa yksin oloon laittamalla niitä yksin tai yhdessä eri huoneisiin ihmisistä erilleen, mutta tuntuu ettei siitä mitään hyötyä ole ollut vaan koirat haukkuu erittäin paljon poissa ollessa. Nyt jonkin ajan treenaamisen jälkeen ne ei kuitenkaan hauku ollenkaan, kun ne on eri huoneissa ihmisestä. Aluksi oli vikinää ja ulinaa, mutta nyt se on jäänyt jo tosiaan pois. Kuinka ihmeessä tuon haukkumisen sais kitkettyä pois silloin, kun lähden kokonaan talosta pois kun tuo yksinolo treeni ei tunnu auttavan?
Oliko vanhempi koira hiljaa ollessaan ainoa ja haukkuongelma on alkanut vasta uuden tulokkaan myötä?
Mielestäni sinun kannattaisi ottaa yhteyttä johonkin koirakouluttajaan, joka selvittää syyn haukkumiseen. Se voi johtua eroahdistuksesta tai sitten siitä, että joku asia provosoi toisen haukkumaan ja toinen taas innostuu tästä ja seuraa loputon vuorohaukunta. Eroahdistuksesta löytyy paljon tietoa netistä googlettamalla tuolla sanalla. Suosittelen lukemaan näitä juttuja ja vertaamaan niissä kuvattuja oireita koiriesi käytökseen.
Sitruunapantaa olen itsekin käyttänyt aikanaan mäyriksilläni, kun muuton jälkeen innostuivat metelöimään oudossa ympäristössä ja ulkoa kuuluvien rakennustyömaan äänien takia ja vuorotyössä ollut naapuri tuli soittamaan ovikelloa. Tällainen panta on hyvä keino provohaukkumiseen, mutta ahdistuneelle koiralle se ei ole paras tapa torjua haukkua vaan pikemminkin lisärangaistus yksinjäämisen lisäksi.
Kuten myös provokatiivisten ja typerien mielipiteiden kirjoittaminen keskustelupalstalle. T. Päivi RäsänenKoirien pitäminen ihmisten leluina pitäisi kieltää.
Kuten myös provokatiivisten ja typerien mielipiteiden kirjoittaminen keskustelupalstalle. T. Päivi Räsänen
Ok, pitäköön koiransa, mutta omilla tonteillaan. Ilman, että harrastukset muuttavat verovaroin kustannetut kevynliikenteenväylät paskaränneiksi.
Jotta sinä saat sitten vapaasti kusta baari-illan jälkeen pitkin poikin? (tämäkin typerää provosointia)
Meillä päin kunta on jopa tuonut katujen varsille koiranpaskoja varten omat roskalaatikot, johon niitä voi sitten kesken lenkin jättää.
Mites sitten lemmikkeinä?Koirien pitäminen ihmisten leluina pitäisi kieltää.
No siehän oot kehittynyt yksilö.Minä en kuseskele pitkin tienposkia, saati pasko.
Mites sun koulutus?Verovarojen tuhlausta.
Mites sun koulutus?
Koirien pitäminen ihmisten leluina pitäisi kieltää.
Itse asiasta sen verran, että tämä jokavuotinen koiranpaska-keskustelu käydään yleensä keväällä, joten olet joko hivenen aikaisessa tai myöhässä - arvaa, kumpaa minä veikkaan?
Mielestäni voisit kuitenkin valaista Jatkoajan lukijoita viisaudellasi, millainen koiran-/eläintenpito voisi olla lain sallimaa - ole hyvä, sana on vapaa!
Verovarojen tuhlausta.
...tai sitten kovin likinäköinen?...
Minä olen ehkä outo, koska koiranpaskaan astuminen vituttaa ympäri vuoden.
...
Sellainen, josta ei ole haittaa muille. Niin kauan homma on ok, kun paska pysyy koiran omistajan omalla tontilla.
Mites sinä? Kuinkahan paljon on verovaroja mennyt hukkaan sinun kanssasi.
...tai sitten kovin likinäköinen?
Veikkaanpa, etteivät lainlaatijat näe ongelmaa ehkä ihan noin suppeana, viitaten jo nyt voimassaolevaan eläinsuojelulakiin, mutta ainahan sinä toki voit pistää kansalaisaloitteen tulille...
PS. Kannattaa harjoitella vielä noita lainauksia, jos vaikka nää koiranpaskajutut kiinostaisivat enemmänkin.
...
Sillä ei edelleenkää ole merkitystä, vääntääkö tortun koira, sen omistaja tai tyyppi, jolla ei ole koiraa.
Ok - no, paskajutut sitten ihan yleensä, mutta niillle sinun pitäisi perustaa ihan oma ketjunsa vaikka malliin: "Koprofiliako perseestä?", kun koiranpaska-ketju taitaa jo ollakin.