Ihan kuin isäntänsä kova kuorsaamaan ja haisee pahalle.
Tähän päälle vielä kuolaaminen, niin meillä ainakin isännän ja koiran yhtäläisyydet oli heti havaittavissa.
Ihan kuin isäntänsä kova kuorsaamaan ja haisee pahalle.
Meillä kanssa Ranskan pulla...mainio rotu. OK kokemusta rodusta vasta noin 3kk. Aivan mainio tapaus. Ihan kuin isäntänsä kova kuorsaamaan ja haisee pahalle. Kun koira haettiin meille oli se samantien kuin kotonaan.
On ne vaan perhana tärkeitä kun suostuu 180€ maksamaan 15-minuutin vastaanotosta ja vielä kiittämään hymyillen jälkeenpäin. =D
Nyt olisi taas Mummelille ja muille Tietäjille asiaa.
Meille tuli reilu viikko sitten Bernin pentu perheeseen ja olen neuvoton sekä epätoivoinen. Pentu syö omaa paskaansa!
Tulokas on 5. koira omissa kotileikeissäni enkä ole koskaan joutunut todistamaan moista matikaisuutta. Kaveri vääntää tortun ja heittelee lämpimäiset tuulen suojaan yksintein, jos et hätiin kerkeä. Pentu saa muonaa 2 dl 4 kertaa päivässä kasvattajan suositusten mukaan, mutta onko niin että tuo kuitenkin nälkäänsä panee paskan uuteen kiertoon?
Kasvattajan kommentti asiaan oli, että kyseessä on jokin mystinen "alkukantainen vietti", mutta minä en aio noin viheliäistä viettiä sietää. Edellinenkin Paskan Syöjä vielä vistottaa! Mikä siis eteen, sivulle taikka taakse? Onko kenelläkään kokemuksia taikka neuvoja antaa???
Toivottavasti ratkaisu löytyy!
Madotus hoidettiin kasvattajan toimesta, mutta liekkö tuosta mitään haittaa, jos sen tekee jo nyt uudelleen? Nappula-annosta voisi tosiaan jatkaa lihalla. Nyt sinne sekaan on sössätty kermaviiliä ja luullakseni (en vastaa lemmikkiemme ruokahuollosta) raejuustoa. Pitääkö tuon lihan tosiaan olla raakaa?
Mutta kuka jaksaa paistaa koiran lihat, kun siitä ei ole mitään hyötyä.
Meillä käytetään tätä ruokintatapaa ja varmasti osin senkin takia BARF on mielestäni kaikkein järkevin ruokavalio. Ei mitään teollisia nappuloita, vaan sitä lihaa, mitä eläimet ovat tuhansia vuosia syöneet. Kyllähän kasvatettu broileri nyt vähän metsän eläimestä varmasti eroaa, mutta paljon vähemmän kuin joku pussista otettu kuiva pökäle.Itselläni ei ole koiraa enää, mutta muutamilla kavereilla on noutajia ja käyttävät BARF ruokintaa.
Annatko esimerkkejä tällaisista puuhista. Mikä on hyödytöntä puuhastelua koiran kanssa. En heti keksinyt kovin montaa sellaista asiaa.Useat, jotka puuhastelevat muutakin hyödytöntä koiriensa kera.
Rööri, koeta antaa pennulle ananasmurskaa ruoan seassa tai ihan sellaisenaankin, jos se suostuu murskaa syömään. Äiteeni mäyräkoiravainaalla oli toisinaan tapana syödä toisten koirien jätöksiä ja aina kun paskamussutus alkoi, niin äitee antoi koiralle ananasta ruoan seassa. Ananaksessa on paljon B-vitamiinia, joten ehkäpä riittävä määrä kyseistä vitamiinia sapuskassa tosiaan auttoi koiraa hylkäämään pökäleet ruokavaliossaan.
Meillä käytetään tätä ruokintatapaa ja varmasti osin senkin takia BARF on mielestäni kaikkein järkevin ruokavalio. Ei mitään teollisia nappuloita, vaan sitä lihaa, mitä eläimet ovat tuhansia vuosia syöneet. Kyllähän kasvatettu broileri nyt vähän metsän eläimestä varmasti eroaa, mutta paljon vähemmän kuin joku pussista otettu kuiva pökäle.
Annatko esimerkkejä tällaisista puuhista. Mikä on hyödytöntä puuhastelua koiran kanssa. En heti keksinyt kovin montaa sellaista asiaa.
Mummeli täällä hei!
Rööri, koeta antaa pennulle ananasmurskaa ruoan seassa tai ihan sellaisenaankin, jos se suostuu murskaa syömään. Äiteeni mäyräkoiravainaalla oli toisinaan tapana syödä toisten koirien jätöksiä ja aina kun paskamussutus alkoi, niin äitee antoi koiralle ananasta ruoan seassa. Ananaksessa on paljon B-vitamiinia, joten ehkäpä riittävä määrä kyseistä vitamiinia sapuskassa tosiaan auttoi koiraa hylkäämään pökäleet ruokavaliossaan.
Raaka liha on parasta koiralle, koska siinä on parhaiten vitamiinit sun muut tallessa. Jos ei halua syöttää koiralleen teollista ruokaa, mutta ei ole mahdollisuutta barffata (ei esim tilaa isolle pakastimelle), niin raa'an lihan sekoittaminen yrjölän puuroon on hyvä vaihtoehto (googlettamalla löytyy ohjeita tunnetun kasvattajan Jouko Yrjölän kehittämään koiran perusravintoon).
Annan. Leikkiä tuhansien vuosien takaista luomuteurastajaa/metsästäjää ja syöttää koiralleen teollisesti tuotettua kananpoikaa, koska Mooseksellakin oli pitkä parta.
Loput saat keksiä itse.
Nytpä esitit kosolti disinformaatiota. Minä ymmärrän sinua, koska informaatio on sinun esittämääsi todellisuusmallia vastaan, joten yrittääksesi pärjätä väittelyssä, sinun pitää kehitellä disinformatiivisia väitteitä ja olkinukkeja ilmassa heilutella.Kuules käyttis
Kyllä minä olen tuon tiennyt jo lapsuudestani saakka. Ei voi olla sattumaa, että koiraihmisistä niin moni on... no, tolloja. Eivät toki kaikki, mutta noin 87 % pilaa sen lopun 13 %:n maineen.