Tarinankertoja
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Ipa, ipa, ipa, ipaa...
On täysin hedelmätöntä väitellä siitä mikä on enemmistön kanta NYT Kirkon ja valtion välisiin suhteisiin. On toki hyvä tietää mikä se ON OLLUT. Näiden perustella voi visioida mikä se TULEE OLEMAAN.
Mutta tuo keskustelu ei ole pointtina tämän keskustelun sisällä mitenkään.
Kyse on siitä, onko Kirkon ja Valtion liitto yhteiskuntaa hyödyttävä vai haittaava tekijä?
Onko Kirkon ja Valtion liitto tasa-arvoa edistävä vai vähentävä tekijä?
Näihin pystyy vastamaanmielipiteellään.
JA kun perustelee nämä mielipiteet, asettaa mielipiteensä arvopohjan arvioitavaksi muille. Jälkimmäiseen tuntuu Kirkon asemaa puoltavilla olevan vaikeuksia antaa sitä yksinkertaista vastausta. Voi vain arvella, että tämä johtuu siitä, että omat perustelut eivät ole uskottavia edes omasta mielestään.
Ensimmäisen kohdalla perustelujen ruotiminen onkin sitten haasteellisempaa, mutta liian usein näkyy se, että asioista ei olla yksinkertaisesti perillä. Niin kun nyt esim Dee Snider, joka kuuluu viestinsä perusteella kirkkoon sen sosiaalityön takia. Sosiaalityö ei kuitenkaan vie kirkon rahoista suurinta osaa, vaan sen vie kirkollinen toiminta, jumalanpalvelukset ym. Entäs jos tämäKIN raha laitettaisiin sosiaalityöhön? Eikö se olisi huomattavasti tehokkaampaa sosiaalityön kannalta?
Toki, jos Uskoo kristittyyn Jumalaan ja siihen että tämän palvontamenot saa maksaa enemmän kuin se Jeesuksen kehottama laupeudentyö, niin senkin voisi sitten sanoa…
Mikään vassari/porvari asetelma tämä ei ole. Jos jotain yhteiskunnallista demokrafista jakolinjaa hakee, lienee lähinnä kyse korkeakoulutetuista ja matalakoulutetuista, ja sekin lähinnä siksi, että se korreloi uskonnollisuuden kanssa käänteisesti.
Mutta tuo keskustelu ei ole pointtina tämän keskustelun sisällä mitenkään.
Kyse on siitä, onko Kirkon ja Valtion liitto yhteiskuntaa hyödyttävä vai haittaava tekijä?
Onko Kirkon ja Valtion liitto tasa-arvoa edistävä vai vähentävä tekijä?
Näihin pystyy vastamaanmielipiteellään.
JA kun perustelee nämä mielipiteet, asettaa mielipiteensä arvopohjan arvioitavaksi muille. Jälkimmäiseen tuntuu Kirkon asemaa puoltavilla olevan vaikeuksia antaa sitä yksinkertaista vastausta. Voi vain arvella, että tämä johtuu siitä, että omat perustelut eivät ole uskottavia edes omasta mielestään.
Ensimmäisen kohdalla perustelujen ruotiminen onkin sitten haasteellisempaa, mutta liian usein näkyy se, että asioista ei olla yksinkertaisesti perillä. Niin kun nyt esim Dee Snider, joka kuuluu viestinsä perusteella kirkkoon sen sosiaalityön takia. Sosiaalityö ei kuitenkaan vie kirkon rahoista suurinta osaa, vaan sen vie kirkollinen toiminta, jumalanpalvelukset ym. Entäs jos tämäKIN raha laitettaisiin sosiaalityöhön? Eikö se olisi huomattavasti tehokkaampaa sosiaalityön kannalta?
Toki, jos Uskoo kristittyyn Jumalaan ja siihen että tämän palvontamenot saa maksaa enemmän kuin se Jeesuksen kehottama laupeudentyö, niin senkin voisi sitten sanoa…
Mikään vassari/porvari asetelma tämä ei ole. Jos jotain yhteiskunnallista demokrafista jakolinjaa hakee, lienee lähinnä kyse korkeakoulutetuista ja matalakoulutetuista, ja sekin lähinnä siksi, että se korreloi uskonnollisuuden kanssa käänteisesti.