Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 356 315
  • 66 888

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ex-anoppi ei mennyt edes samaan huoneeseen, missä meillä oli käärmeitä. Eikä ole tässä lähellä sukua tai kavereita, jotka voisi käärmettä käydä hoitamassa. Hoitoonkaan sitä ei oikein voi jonkun tutun luokse viedä kun se vaatisi puolentoista kuutiometrin terraarion roudaamista. SItä varten pitäisi sitten vuokrata paku.

Juu, leikillänihän minä lähinnä tuota anoppia ehdottelin. Kun jostain syystä minulle tuli ensimmäisenä mieleeni viestistäsi anoppivitsit ja päätin toimia kerrankin spontaanisti, sen ihmeempiä ajattelematta ja kirjoittaa viittauksen anoppeihin.

Mutta jos tosissasi olet niin onhan tuo varmasti ongelmallinen kysymys. Ei löydy varmastikaan käärmeille niin helpolla varahoitopaikkaa. Tosin, en tiedä kuinka aktiivisen vahtimisen ja seuran käärmeet, etenkin myrkyttömät vaativat ja olisiko yksi vaihtoehto se että käärme jäisi yksinään kotiin ja joku kävisi siellä sitä välillä hoivaamassa?

Ei siskoni perheenkään kissat ole enää vuosiin muualle siskoni perheen kotoa siirtyneet silloinkaan kun perhe ei ole ollut kotona. Viimeksikin heidän paripäiväisen lomareissunsa aikana isä kävi niitä välillä ruokkimassa ja katsomassa että niillä on kaikki kunnossa.
 

Glove

Jäsen
Juu, leikillänihän minä lähinnä tuota anoppia ehdottelin. Kun jostain syystä minulle tuli ensimmäisenä mieleeni viestistäsi anoppivitsit ja päätin toimia kerrankin spontaanisti, sen ihmeempiä ajattelematta ja kirjoittaa viittauksen anoppeihin.

Mutta jos tosissasi olet niin onhan tuo varmasti ongelmallinen kysymys. Ei löydy varmastikaan käärmeille niin helpolla varahoitopaikkaa. Tosin, en tiedä kuinka aktiivisen vahtimisen ja seuran käärmeet, etenkin myrkyttömät vaativat ja olisiko yksi vaihtoehto se että käärme jäisi yksinään kotiin ja joku kävisi siellä sitä välillä hoivaamassa?

Ei siskoni perheenkään kissat ole enää vuosiin muualle siskoni perheen kotoa siirtyneet silloinkaan kun perhe ei ole ollut kotona. Viimeksikin heidän paripäiväisen lomareissunsa aikana isä kävi niitä välillä ruokkimassa ja katsomassa että niillä on kaikki kunnossa.
Joo kotiinhan se jäisi ja jonkun pitäisi sitten käydä sitä hoitamassa. Käärmeen päivittäinen hoito on kutakuinkin veden vaihto, mahdollisten ulosteiden siivous ja siinä samalla tarkkailee, ettei käärmeellä on hyvä olla. Eli ei siis mitään rakettitiedettä. Syöttämisen osalta parin viikon reissukin on ihan ok. Ruokkii lähtiessä ja kotiin tullessa. Meillä oli kuningaspyton, joka vietti kerran paastoa ja oli monta kuukautta syömättä. Ongelma on löytää se henkilö, joka uskaltaa avata 2-3 metrisen kymmeniä kiloja painavan kuristajakäärmeen terraarion ja tehdä tarvittavat toimenpiteet.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
@Glove, ihan mielenkiinnosta kysyn, mistä seikoista voit päätellä, onko käärmeelläsi hyvä olla vai ei? Mitä mahdollinen (tumpelo ja arka) sijaishoitaja voi tehdä, jos käärmeen hyvinvoinnissa tuntuisi ilmenevän ongelmia?

Kärmekset ovat minulle lemmikkimielessä uppo-outoja. Opiskelija-aikaan bunkkasin jonkin aikaa soluasunnossa, ja siinä kämpässä yhdellä ei niin järin fiksulla tyypillä oli helvetin iso käärme. Varmaan juuri tuollainen yli 2-metrinen. Käärme luikerteli huoneessa välillä vapaana, ja muistelen ettei sillä ollut edes terraariota. Omistaja oli sen sortin liimaletti, että oli saattanut saada tai ostaa käärmeensä jostakin festarituttavuudelta tai lääkekauppiaaltaan. No kerran käärme otti ja karkasi omistajansa kertoman mukaan ikkunasta, kämppä kun oli ekassa kerroksessa ja ikkunat vielä suht lähellä maata. Sinne meni matelija Suomen suveen, eikä kuulunut otuksesta sen koommin enää sihaustakaan. Pitkätukkakin vaihtoi kohta maisemaa.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Tiedän lemmikkikäärmeistä sen verran, että siinä vaiheessa, kun käärme makaa öisin pitkin pituuttaan sängyn vieressä, on kiertotalousajattelun hengessä aika viedä käärme suutarin käsiteltäväksi.
 

Glove

Jäsen
@Glove, ihan mielenkiinnosta kysyn, mistä seikoista voit päätellä, onko käärmeelläsi hyvä olla vai ei? Mitä mahdollinen (tumpelo ja arka) sijaishoitaja voi tehdä, jos käärmeen hyvinvoinnissa tuntuisi ilmenevän ongelmia?
On se toki tottumattomalle vaikea mitään havaita, mutta ajan myötä sen käärmeen oppii tuntemaan. Ei ole tarvinnut koskaan viedä käärmettä eläinlääkärille, joten en tiedä mitä ne osaisivat sairaalle käärmeelle tehdä. Papukaijastakin oli eräs eläinlääkäri ihmeissään.

Tiedän lemmikkikäärmeistä sen verran, että siinä vaiheessa, kun käärme makaa öisin pitkin pituuttaan sängyn vieressä, on kiertotalousajattelun hengessä aika viedä käärme suutarin käsiteltäväksi.
Ei ole tullut kyllä vastaan uutista, jossa kerrottaisiin lemmikkikäämeen syöneen omistajansa. Toki se esimerkiksi jollekin isolle pytonille olisi mahdollista, mutta aika harvalla näitä 6-7 metrisiä käärmeitä on. Maailmalta on kyllä tullut uutisia, joissa kerrotaan luonnossa eläneen käärmeen syöneen ihmisen.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Juusto, lehmänmaidosta tehtynä on kyllä hyvää syötävää. Kasvisversioihin en ole vielä tottunut.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Pari päivää sitten kun Afganistanista levisi mediaan kuvia evakuoinneista ja esim. Suomessa ihmeteltiin miten lähes kaikki ovat aikuisia miehiä ja sitten joku asiantuntija riensi paikalle kertomaan että ei pidä paikkaansa, n. 80% evakuoiduista on naisia ja pieniä lapsia.

Naisia ja pieniä lapsia joilla on kaikilla pitkä ja paksu musta parta.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Alan tulla vanhaks ja sokeaks. Yks sexy kundi yritti livenä pokaa mua enkä oikeen lämmenny. Napapiirin Sankareiden tapaan sitten tuli muuttujat matkaan. Voi saatana että pitää käydä näin. No, mulla ei oo morkkista tai darraa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Alan tulla vanhaks ja sokeaks. Yks sexy kundi yritti livenä pokaa mua enkä oikeen lämmenny. Napapiirin Sankareiden tapaan sitten tuli muuttujat matkaan. Voi saatana että pitää käydä näin. No, mulla ei oo morkkista tai darraa.

Olit lähettänyt varmaan kyseisen asian tiimoilta minullekin viestin mutta itse vetelin jo hirsiä siihen aikaan kun viesti oli näemmä tullut. Menin aikaisin eilenkin pehkuihin kun alkoi väsyttämään ja ei ollut oikein ihmeempää tekemistä. No, onpahan taas ainakin ollut sitten ns. pitkä ja rauhallinen aamu.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
On muuten jonkin verran tuullut. Mökillä on aika kasa puusta pudonneita. Tai ei ne olleet kasassa, nyt ovat.

Venekin oli parisen metriä muualla kun piti. No, on laivaston mies osannut laittaa kunnon solmun, eli oli tontilla kuitenkin.
 

Glove

Jäsen
Postiluukusta oli pudonnut pari kirjettä. Toinen ei ollutkaan minulle. Yritin sitä sitten antaa postimiehelle, mutta ei kelvannut kun oli kuulemma Kalevan jakama. No ei siinä, olin menossa kauppaan niin annoin sen kirjeen sinne postitiskin takana olevalle naiselle. Sekin alkoi mutisemaan ettei ole postin jakama. En kuitenkaan huolinut kirjettä takaisin. Ei nämä kummatkaan postihenkilöt sitten osannut ajatella, että seuraavaksi minä laittaisin sen postilaatikkoon?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Vähän alkaa hermostuttamaan. Hermostumisen aiheuttajana jo tuttuunkin tyyliin käyttämäni välitystilipalvelu. Jos joku ei tiedä mikä tämä tällainen palvelu on niin en ryhdy nyt sitä juurta jaksain selittämäänkään mutta siellä on siis mutkien takana suurin osa rahoistani.

Lähden huomenna sinne Saimaan tourille ja sovimme välitystilistäni vastaavan hoitajan kanssa että hän pistää sieltä tulemaan tililleni 300 euroa nyt ennen viikonloppua ja toisen 300 euroa ensi viikon alusta. Pärjään sitten reissussani.

Noh, onhan tässä nyt vielä aikaa että sovittu rahamäärä tulee perjantain aikana. Tarvitsisin rahaa lauantaina jo sillä käyttötililläni oleva rahamäärä ei riitä tuon ensimmäisen majoituskohteenkaan kaikkien varaamieni öiden maksuun Lappeenrannassa.

Onhan tässä nyt vielä mahdollisuus toki että rahat sieltä vielä tulee mutta kyllä tässä nyt alkaa vähän hermostuttamaankin miten tässä käy. Oikeastaan viimeistään kahdelta on alettava jo soittelemaan peräänkin ja kysellä rahan perään sillä aiemmat kokemukset ovat jo opettaneet että ei ne siellä toimistossa enää puhelimen päässä ole ainakaan kello 15 jälkeen.

Ja ei tässä nyt ole kyse siis siitä että minulla ei ole rahaa ja keskiviikkona sähköpostin välityksellä sovimme tuon 300 euron maksamisesta käyttötililleni. Eli siis hyvissä ajoin mutta mutta... Voihan tuolla matkan varrella olla tapahtunut jotain virheitä...
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Postiluukusta oli pudonnut pari kirjettä. Toinen ei ollutkaan minulle. Yritin sitä sitten antaa postimiehelle, mutta ei kelvannut kun oli kuulemma Kalevan jakama. No ei siinä, olin menossa kauppaan niin annoin sen kirjeen sinne postitiskin takana olevalle naiselle. Sekin alkoi mutisemaan ettei ole postin jakama. En kuitenkaan huolinut kirjettä takaisin. Ei nämä kummatkaan postihenkilöt sitten osannut ajatella, että seuraavaksi minä laittaisin sen postilaatikkoon?
Sinänsä voisit toki miettiä ja kertoa meillekin mietintäsi tuloksen, että miksi kummassa siirrät firman A tekemän virheen firman B korjattavaksi / selvitettäväksi? Hoidatko asioita muutenkin tuolla tyylillä? Ostat ruokaa Mäkkäristä ja saat jotain muuta kuin tilasit, teetkö siitä valituksen Subwayhin?
 

Glove

Jäsen
Sinänsä voisit toki miettiä ja kertoa meillekin mietintäsi tuloksen, että miksi kummassa siirrät firman A tekemän virheen firman B korjattavaksi / selvitettäväksi? Hoidatko asioita muutenkin tuolla tyylillä? Ostat ruokaa Mäkkäristä ja saat jotain muuta kuin tilasit, teetkö siitä valituksen Subwayhin?
Mistäs minä tiedän kenen jakamaa se posti on? En edes tiennyt, että Kaleva jakaa kirjepostiakin.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Mökillä on aika kasa puusta pudonneita. Tai ei ne olleet kasassa, nyt ovat.
Kuinka monta ja kuinka tyhmiä nämä puusta pudonneet on? Mistä ja miksi ne on sun mökille tulleet? Mitä ne teki sulle, kun laitoit ne kasaan? Menikö ne kasaan vapaaehtoisesti vai jouduitko käyttämään voimaa?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jep, niin kerrottiin. Mutta ei minulla ole mitään velvollisuutta kuskata korvauksetta toisten posteja pitkin kyliä. Mutta oppi tästä kuitenkin sen, miten ei kannata toimia.

Joo, onhan tuo v-mäistä oikeasti joutua tekemään työtä tuollaisen virheen kanssa mihin ei itsellään ole käsittääkseni ollut siis osaa eikä arpaa? Anneli Jäätteenmäen sanoja lainatakseni en minä niitä pyytänyt, ne minulle vain toimitettiin... Minä ymmärrän kyllä sinua siis.

Minullekin on tullut tässä nykyisessä asunnossa asuessani niin edellisen asukkaan postia tänne. Varmaan tuttua aika monellekin tuollainen. Netissä oli ohje kuinka piti toimia ja toimin niin eli postikuoreen piti kirjoittaa jotain, en muista mitä? ja toimittaa kirje lähimpään postilaatikkoon, vai mitä ne keltaiset laatikot nyt nimeltään onkaan.

Ja alkaa jo vähän lisää hermostuttamaan tuo välitystilin tilanne. Sieltä piti siis se 300 euroa siirtää tililleni nyt perjantaiksi mutta mitään ei ole kuulunut. Vaikka minulla kyllä siis siellä rahaakin on ja asia sovittiin keskiviikkona. Eli asia sovittiin nyt ajoissakin. Olin jo yhteydessä sosiaalitoimen puhelinvaihteeseen kun oma sos. työntekijä oli jossain palaverissa. Lupasivat lähettää hänelle tekstiviestin asiasta.

Mitä tässä nyt oikeasti käy jos tuota 300 euroa ei tule tänä perjantaina? Reissu peruuntuu v-mäisesti sen vuoksi kun en pääse ajoissa omiin rahoihin käsiksi joita on vieläpä ihan reilusti siis? Lainaan joltain alkuun sen noin 150-200 euroa että pärjään tämän viikonlopun reissussa. Laina olisi varmaan lyhyt sillä maanantaina viimeistään saan sitten ne rahat sieltä välitystililtä. Vai suostuisikohan majoituskohde siihen että maksan majoittumisen vasta lähtöpäivänä?

No odottelen nyt vielä kaikessa rauhassa. Ehkä se raha sieltä vielä tänään tulee. Pidän vain jollain tavalla kello 16 deadlinena koska toimistot sulkeutuvat silloin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös