Huomenta toverit, kaverit ja suloiset rusinapullat. Tästä päivästä alkavan noin viikon mittaisen Saimaan tourin aikana tämä kesä vuosimallia 2021 huipentuu. Lähden Saimaan tourille tänään ja palaan kotiin takaisin ensi viikon lauantaina, siinä iltamyöhäsellä.
Reissun suunnitelma on selvähkö ja se on etukäteen varattu juna-ja bussilippujen ja majoittumisten osalta. Eli ensin pari yötä, maanantaihin asti oleilen Lappeenrannassa. Sieltä sitten Savonlinnaan jossa olen kolme yötä ja loput kaksi yötä nautiskelen olostani Mikkelissä.
Reissuun lähtöä varjosti ja varjostaa perkele vieläkin se tuttu virsi. Eli välitystililtä ei tullut tarpeeksi ajoissa rahaa minulle viikonlopuksi ja etenkin tämä alkureissu oli vaarassa. Onneksi siskoni lainasi hieman rahaa niin uskallan lähteä reissuun. Nyt vain tuonkin osalta peukut pystyyn että reissusta tulee alkukankeuksien jälkeen sittenkin onnistunut.
Odotukset ovat melko korkealla. Ovathan nämä reissuni yleensä olleet onnistuneita ja nautinnollisiakin. Aika harvoin olen käynyt reissuni kohdekaupungeissa ja siksi ne kai valikoituikin reissuni suunniksi. Eli Lappeenrannassa olen käynyt kerran muistaakseni, joskus 2009 yön yli vieraspelireissuilla. Savonlinnassa olen käynyt viimeksi vuonna 1996! luokkaretkellä ja Mikkelissä en taida olla käynyt koskaan vielä, ainakaan sellain kunnolla että olisi tulleet paikat tutuiksi. Joskus olen saattanut piipahtaa siellä, kuten 2000-luvun alussa hakiessani Mikkeliin ammattikorkeaan.
Luulenkin että nähtävää ja koettavaa piisaa minulle näissä kolmessa kaupungissa. Pienellä riskillä tosiaan aah, tuon tutun valitusvirren vuoksi eli välitystililtä ei tullut riittävän ajoissa rahaa käyttötililleni. Mutta siskon lainaama raha, käyttötililläni ollut pieni summa ja se että tuolta Lappeenrannan leirintäalueelta kehoitettiin ja neuvottiin silti tänne tulemaan tänään vaikka kerroin tilanteestani täysin avoimesti ja rehellisesti, sanoivat että asiat varmasti järjestyvät niin nämä seikat rauhoittavat oloani ja turvaavat reissua.
Maanantaina varmaan sitten saan sitä rahaa kun alan sitten vain aamusta alkaen pommittamaan soitoillani sitä Hämeenlinnan sosiaalitoimistoa. Kun tosiaan, rahaa kuitenkin on minulla. En lähtisi reissuun jos tietäisin että rahaa ei ole. Mutta kun kysyin maanantaina just näitä reissuja varten puhelimitse välitystilini saldoa ja se oli todella hyvä.
Noh, mitään ohjelmaa en saanut nyt kuitenkaan etukäteen suunniteltua. Kun olin liian innokas suunnittelemaan ja sitten kun sitä nähtävää ja koettavaa olisi ollut niin paljon että oli etukäteen vaikea valita. Noh, täytyy mennä fiiliksenkin mukaan sitten kohdekaupungeissa. Tänään minun pitäisi olla siinä kello 15-16 välillä Lappeenrannassa ja sitten menen saunomaan pariksi tunniksi. Sellain ainakin tämä päivä tullee kulumaan.
Kirjoittelen toki kuulumisiani reissunkin varrella ainakin tänne. Ja ihan heti en reissuun lähde vaan lähtiköhän ensin bussi Lahteen vasta 11.50? Mutta, hyvää ja onnekasta reissua minulle!