Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 441 229
  • 67 270

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Onlinea on kyllä vaikea kestää ilman beer, tässä nyt vasta kokeillu
Joo mä ajattelin ihan vaan tuota storya. En ole ikinä oikein online-pelejä pelannut.

Ja voi vittu tässä kestää kauan että tuo peli asentaa itsensä. Jonkun GTA Vice Cityn olisi pelannut varmaan läpi tässä ajassa.
 

Cranbrooker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Red Wings
Joo ei kyllä taas nopealla otannalla online napostele. Aivan järjetön meininki, sama red deadissa.

Poijan kanssa halutaan vaan feel good co-oppia, aika harvassa järkevät. Ennen oli paremmin, lähes joka pelissä mahto olla cooppi?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Oikein! Kaljaa koneeseen ja pelaamaan.
Yllättävän hankalat kontrollit on kyllä näin alkuun, mutta eiköhän tähän totu. Tässä vaan kun on "hieman" iisimpään menoon tottunut siinä RDR2:n hevostelussa niin nopeiden autojen kanssa liikenteessä on kyllä vähän totuttelua. Lisäksi olen aiemmin pelannut GTA Vice Citya ja San Andreasta PC:llä niin pleikkarin ohjaimen kanssa autolla ajaminen vaatii totuttelua.

Mutta onhan tuolla Los Santosissa hauska pyöriä. Kävin Grove Streetillä. Mua alettiin ampumaan. Hups.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kuinka monta ja kuinka tyhmiä nämä puusta pudonneet on? Mistä ja miksi ne on sun mökille tulleet? Mitä ne teki sulle, kun laitoit ne kasaan? Menikö ne kasaan vapaaehtoisesti vai jouduitko käyttämään voimaa?
Aika pölkkyjä ne oli. Sopuisissa merkeissä ne meni ensin kasaan ja sitten metsään. Hiljaisiakin vielä.
 

Glove

Jäsen
Nyr on ilta ihan nextillä levelillä. Katsotaa tytön kanssa elokuvaa Jumanji: The Next Level, mässätään karkkia ja sipsejä ja juodaan Novellea.. Kumma lapsi kun se ei juo limukkaa. Ainakaan jos saa itse valita mitä ostetaan.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Exäni kävi tuossa pihalla pyörähtämässä viikko sitten hankitun koiranpentunsa kanssa ja täällä olevat lapset kysyivät, että haluanko nähdä sen. No pitihän se käydä katsomassa ja tietenkin koiranpennut ovat söpöjä.

Vaikea vain kuvitella lasten äidistä sitoutumista johonkin niin pitkäaikaiseen projektiin kuin koira. Siksi viime lauantaina (kun lapset tulivat takaisin tänne sen koiran jostain haettuaan) yritin lapsilleni tähdentää, että koira on sitten ulkoilutettava aamulla, päivällä ja illalla. Satoi tai paistoi. Eli aina. Ja sellainen on niin pitkäikäinen, että hekin ovat jo aikuisia kun siitä aika jättää. He ehkä tajuavat sen paremmin kuin äitinsä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Huomenta toverit, kaverit ja suloiset rusinapullat. Tästä päivästä alkavan noin viikon mittaisen Saimaan tourin aikana tämä kesä vuosimallia 2021 huipentuu. Lähden Saimaan tourille tänään ja palaan kotiin takaisin ensi viikon lauantaina, siinä iltamyöhäsellä.

Reissun suunnitelma on selvähkö ja se on etukäteen varattu juna-ja bussilippujen ja majoittumisten osalta. Eli ensin pari yötä, maanantaihin asti oleilen Lappeenrannassa. Sieltä sitten Savonlinnaan jossa olen kolme yötä ja loput kaksi yötä nautiskelen olostani Mikkelissä.

Reissuun lähtöä varjosti ja varjostaa perkele vieläkin se tuttu virsi. Eli välitystililtä ei tullut tarpeeksi ajoissa rahaa minulle viikonlopuksi ja etenkin tämä alkureissu oli vaarassa. Onneksi siskoni lainasi hieman rahaa niin uskallan lähteä reissuun. Nyt vain tuonkin osalta peukut pystyyn että reissusta tulee alkukankeuksien jälkeen sittenkin onnistunut.

Odotukset ovat melko korkealla. Ovathan nämä reissuni yleensä olleet onnistuneita ja nautinnollisiakin. Aika harvoin olen käynyt reissuni kohdekaupungeissa ja siksi ne kai valikoituikin reissuni suunniksi. Eli Lappeenrannassa olen käynyt kerran muistaakseni, joskus 2009 yön yli vieraspelireissuilla. Savonlinnassa olen käynyt viimeksi vuonna 1996! luokkaretkellä ja Mikkelissä en taida olla käynyt koskaan vielä, ainakaan sellain kunnolla että olisi tulleet paikat tutuiksi. Joskus olen saattanut piipahtaa siellä, kuten 2000-luvun alussa hakiessani Mikkeliin ammattikorkeaan.

Luulenkin että nähtävää ja koettavaa piisaa minulle näissä kolmessa kaupungissa. Pienellä riskillä tosiaan aah, tuon tutun valitusvirren vuoksi eli välitystililtä ei tullut riittävän ajoissa rahaa käyttötililleni. Mutta siskon lainaama raha, käyttötililläni ollut pieni summa ja se että tuolta Lappeenrannan leirintäalueelta kehoitettiin ja neuvottiin silti tänne tulemaan tänään vaikka kerroin tilanteestani täysin avoimesti ja rehellisesti, sanoivat että asiat varmasti järjestyvät niin nämä seikat rauhoittavat oloani ja turvaavat reissua.

Maanantaina varmaan sitten saan sitä rahaa kun alan sitten vain aamusta alkaen pommittamaan soitoillani sitä Hämeenlinnan sosiaalitoimistoa. Kun tosiaan, rahaa kuitenkin on minulla. En lähtisi reissuun jos tietäisin että rahaa ei ole. Mutta kun kysyin maanantaina just näitä reissuja varten puhelimitse välitystilini saldoa ja se oli todella hyvä.

Noh, mitään ohjelmaa en saanut nyt kuitenkaan etukäteen suunniteltua. Kun olin liian innokas suunnittelemaan ja sitten kun sitä nähtävää ja koettavaa olisi ollut niin paljon että oli etukäteen vaikea valita. Noh, täytyy mennä fiiliksenkin mukaan sitten kohdekaupungeissa. Tänään minun pitäisi olla siinä kello 15-16 välillä Lappeenrannassa ja sitten menen saunomaan pariksi tunniksi. Sellain ainakin tämä päivä tullee kulumaan.

Kirjoittelen toki kuulumisiani reissunkin varrella ainakin tänne. Ja ihan heti en reissuun lähde vaan lähtiköhän ensin bussi Lahteen vasta 11.50? Mutta, hyvää ja onnekasta reissua minulle!
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
@vilperi Sinulla on siis kaksi yötä hienoa, kolme ok ja kaksi vähän sinne päin. Mikkelistä en osaa sanoa mitään muuta hyvää kuin nimimerkin @Wiljami eikä hänkään ole siellä asunut pitkään aikaan.
 

Glove

Jäsen
Exäni kävi tuossa pihalla pyörähtämässä viikko sitten hankitun koiranpentunsa kanssa ja täällä olevat lapset kysyivät, että haluanko nähdä sen. No pitihän se käydä katsomassa ja tietenkin koiranpennut ovat söpöjä.

Vaikea vain kuvitella lasten äidistä sitoutumista johonkin niin pitkäaikaiseen projektiin kuin koira. Siksi viime lauantaina (kun lapset tulivat takaisin tänne sen koiran jostain haettuaan) yritin lapsilleni tähdentää, että koira on sitten ulkoilutettava aamulla, päivällä ja illalla. Satoi tai paistoi. Eli aina. Ja sellainen on niin pitkäikäinen, että hekin ovat jo aikuisia kun siitä aika jättää. He ehkä tajuavat sen paremmin kuin äitinsä.
Minullakin se lemmikki harkinnassa, mutta se saattaa kyllä elää pidempään kuin minä. Siinä onkin sitten perikunnalla miettimistä, mitä sen kanssa tekevät. Sinänsä kuitenkin helppohoitoinen koiraan verrattuna, kun ei tarvi ulkoiluttaa aamuin, päivin ja illoin.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Katoin kuvaa, missä oli joku äijäoletettu, ja kuvan yllä selitettiin että on joku artikkeli tmsp. naisesta, joka on ensimmäisenä suomalaisena naisena läpäissyt tripla-ironmanin ja kelasin, että joo, varmaan toi äijäoletettu onkin sitten nainen. En kyllä vieläkään tiedä onko kun en klikannut linkkiä. Mutta siis jotenkin normaalisti kalkuloin, että voihan nainenkin näyttää äijältä vuonna 2021. Ei muuta.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tänään on ollut lähinnä vain tällainen päivä kun olen matkustanut Lappeenrantaan, löytänyt majoituskohteeseeni täällä Lappeenrannassa ja käynyt kaupassa niin että pärjään tämän Lappeenrannan osuuden reissusta. Tänään piti olla myös se saunavuoro minulla mutta en ollut itsekään huomannut että se olikin varattu lauantain sijasta minulle perjantaiksi aikoinaan. No onneksi saunavuoron pystyi vieläkin siirtämään sunnuntaille ilman lisäkustannuksia.

Tämä mökki täällä Lappeenrannassa on aika siisti ja hyvä. Mielestäni muuten perusleirintämökkiä parempi mutta yksi tärkeä asia ei näytä toimivan ja se on ulko-oven lukko. Olen saanut ohjeita neuvonnasta että sitä ovea saa joko paiskata kunnolla kiinni tai sitten nostaa lukittaessa niin menee lukkoon. No, olen kumpaakin yrittänyt mutta en ole saanut ovea vielä menemään lukkoon. En testannut tullessani tänne että oliko ovi silloin lukossa, en tajunnut sitä kokeilla siinä vaiheessa.

Muuten tämä mökki on kyllä parempi ja vähän isompikin kuin esimerkiksi viime kesän lomareissulla ne Naantali Campingin lomamökit. Ainakin se lomamökki mikä minulla Naantalissa oli käytössä. Ja tämä mökki on aika fiksusti sisustettu. Tai mikä olisikaan parempi sana. Tänne mahtuu niin kaksi kerrossänkyä, jääkaappi kuin myös oikein pirttipöytä penkkeineen. Naantalissakaan kun ei ollut oikein kuin kälyinen kirjoituspöytä. Ja silti, tämä Lappeenrannan mökki taitaa olla jopa edullisempi yhden yön hinnaltaan.

Joo, mutta tämä ensimmäinen päivä oli tällainen matkustuspäivä lähinnä. Tässä täytyisi nyt viimeistään vähän tsekata mitä täällä huomenna kiertelisi, tehdä suunnitelmaa ja sitten huomenna on edessä pidempikin kierros Lappeenrannassa.

Ja asiat on hyvin vaikka oli niitä välitystilisotkuja. Sopii hyvin että maksan yöpymiset ja saunat pois vasta maanantaina täältä lähtiessäni. Silloin minulla pitäisi olla sitä rahaa kun otan heti 8.00 yhteyttä sinne sosiaalitoimistoon. Siskon lainarahalla taas makselin jo Savonlinnan yöpymiset joiden deadline oli myös tänään.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mitähän harrastuksia täällä jengillä on? Mullahan on toi viaton ja kaino vallan intohimona mutta en tiedä onko sitten muilla ja ketjukin lukittiin. Kuulemma ei yllättänyt, kuka siihenkin ketjuun oli eniten kirjoittanut. Niin sitä ollaan ilkeitä. Ei tunnu missään.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Harakat on olleet tänä kesänä kohtalaisen tuttavallisia tulleet tuohon lähistölle pyörimään. Nyt ovat sentään vähän rauhoittuneet, alkukesästä tykkäsivät harrastaa sitä että tulivat tuohon asuntoni eteen pihatielle raakkumaan joskus aamuviideltä. Oppivat sitten onneksi siihen että kun hätisteli niitä pois niin eivät enää tulleet, toki aina joku yksittäistapaus tuli tuohon pihan läheisyyteen ja tuossa vieressä olevassa puussa raakkui myös. Pesää sillä ei kyllä todennäköisesti siinä ollut koska sen verran hiljaista se liikehdintä muuten oli.

Luulin että tuosta ongelmasta oltiin jo päästy mutta vielä mitä. Tänä aamuna harakka oli tullut tuohon makuuhuoneen ikkunalaudalle ja koputteli sitä peltiä siinä nokallaan. En tiedä mitä luuli löytävänsä koska ei siinä mielestäni mitään elukoitakaan pyörinyt. Paskat se siihen oli kerennyt myös vääntää ennen kuin koputtelin ikkunaa ja pyysin ystävällisesti poistumaan.

Saas nähdä vieläkö näiden kanssa tarvitsee neuvotella.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ensimmäinen kokonainen reissupäivä menossa ja onhan tämä reissaaminen vaan aina yhtä mukavaa. Siis ihan vain reissaaminen kotimaassakin. Pääsin reissutunnelmaan heti viimeistään tänään kun tein tuossa noin viiden tunnin kierroksen Lappeenrannassa.

Ihan kaunista seutua tämä Lappeenrantakin on. Tuli lähdettyä noin 7-8 aikaan aamulla heti kierrokselle ja palasin äskettäin syömään. Nyt on sitten fiilis jo niin tapissa että tulee näemmä soitettua aiempien reissujen tapaan Irwinin Maailma on kaunis-kipaletta ja Kappale kauneinta Suomea...

Aamulla suunnistin ensimmäisenä Lappeenrannan linnoituksille ja Lappeenrannan vanhaan kaupunkiin. Sieltä sitten hetkeksi satamaan pyörimään kunnes pääsi sinne hiekkalinnoille. Varsinkin se Hiekkalinna kyllä vakuutti ja ihastutti meikäläisen. Siellä pienellä hiekka-alueella oli monia tällä kertaa pelimaailman liittyviä taideteoksia, jotka oli siis arvatenkin hiekasta tehty. Kuinka paljon jo tarkkuutta sekä taitoa tuollainen vaatiikaan, voi vain kuvitella. Siellä oli taideteoksia Pac-manista, biljardista, korona-pelistä, joysticistä ja jopa Spedestä ja Speden Speleistä.

Hiekkalinnan jälkeen tuli käytyä parissa puistossa kävelemässä. Toinen taisi olla Rantapuisto ja toinen Abroterum-puisto. Sitten vielä Rakuunamäen kautta takaisin tänne leirintäalueelle. Ihan hieno kierros tosiaan oli. Paljon jäi varmaan tännekin vielä nähtävää, etenkin noita museoita. Mutta rahatilanne on hetkellisesti se että museoihin en valitettavasti pääse sisälle ja ikävä kyllä myös vedyt ja atomit jäävät haaveeksi. No jos Savonlinnassa söisi sitten pari lörtsyä?

Nyt sitten vähän aikaa lepiä, ehkä päiväunetkin oikein. Sitten jos jaksaa voisi käydä jollain luontopolulla koska niitäkin täällä on aika monta ja sitten illalla se sauna. Ihan kiva päivä varmaan tulossa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tuohon ajatukseeni että tänne Lappeenrantaankin jää varmasti vielä nähtävää ja koettavaa niin haluan kommentoida että hiljalleen minulle on avautunut että lomalla ei olekaan mielestäni tärkeintä täyteen ahdetut aikataulut ja se että näkee kaiken vaan se että näkee sopivasti ja nauttii samalla olostaan.

Kun varsinkin on kävellen liikenteessä niin on aika rajoitettua se mitä ehtii ja jaksaa näkemään yhden päivän aikana. Mutta nyt oli ihan kiva päivä, joka huipentuu vielä kahden tunnin rantasaunomiseen.

Tästä on hyvä jatkaa reissua. Ja äsken kävelin ylös asti Huhtiniemen kuntoportaat, huipulta oli komeat maisemat. Hävetti ja nauratti vaan vähän kun sitten minun jälkeen pari poikaa näytti mallia miten nämä kuntoportaat liikutaan ylös asti, he jaksoivat juosta lähes koko matkan ylös asti. Onneksi he eivät kuitenkaan olleet silloin vielä paikalla kun minä tein omaa suoritustani.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Harakat on olleet tänä kesänä kohtalaisen tuttavallisia tulleet tuohon lähistölle pyörimään. Nyt ovat sentään vähän rauhoittuneet, alkukesästä tykkäsivät harrastaa sitä että tulivat tuohon asuntoni eteen pihatielle raakkumaan joskus aamuviideltä. Oppivat sitten onneksi siihen että kun hätisteli niitä pois niin eivät enää tulleet, toki aina joku yksittäistapaus tuli tuohon pihan läheisyyteen ja tuossa vieressä olevassa puussa raakkui myös. Pesää sillä ei kyllä todennäköisesti siinä ollut koska sen verran hiljaista se liikehdintä muuten oli.

Luulin että tuosta ongelmasta oltiin jo päästy mutta vielä mitä. Tänä aamuna harakka oli tullut tuohon makuuhuoneen ikkunalaudalle ja koputteli sitä peltiä siinä nokallaan. En tiedä mitä luuli löytävänsä koska ei siinä mielestäni mitään elukoitakaan pyörinyt. Paskat se siihen oli kerennyt myös vääntää ennen kuin koputtelin ikkunaa ja pyysin ystävällisesti poistumaan.

Saas nähdä vieläkö näiden kanssa tarvitsee neuvotella.
@mikko600 voitko hoitaa homman.
 
Yritin olla hakematta kaljaa kun huomenna vapaat. Ei helvetti, karkasin töistä aiemmin ja 20.52 kassalla kaljapäkki kainalossa. Nyt sauna päällä, hyvissä nousuissa musaa kuunnellen jatkoaikaa selaten. Hiennostihan se taas meni.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ai niin. Tänään tuli 10 päivää täyteen viimeisestä potentiaalisesta tilanteesta, jossa olisi voinut altistua koronalle ennen kuin kakkospiikistä oli kulunut kaksi viikkoa. Koronavilkku poistui juuri puhelimestani, ei hälyttänyt koskaan. Haistakaa paska koko valtiovalta.

Tänään tuli myös kännykän askelmittarin 365 päivää putkeen yli minimitavoitteen (8000 askelta) saavutus täyteen. Nyt se on pelattu melkein läpi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös