Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 443 339
  • 67 287

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olen luonnollisesti iloinen siitä että kesälomani alkoi mutta myös jokseenkin vapautunut, huojentunut. En sen vuoksi että pääsin kahdeksi viikoksi töistä eroon vaan sen vuoksi että loppui tämä jo taas hermojakin raastavaksi muodostunut odotus.

Minä en tiedä mikä minua vaivaa mutta ainahan tuosta odottamisesta tuppaa tulemaan minulle melkoinen koetinkivi. Oli loma, joulu tai mikä hyvänsä vähän isompi ja merkittävämpi odotuksen arvoinen asia niin aina se odotus tuppaa muodostumaan minulle ihan sellaiseksi asiaksi joka vie ajatuksissani kaiken huomion. Ja sitten kun se pyörii siellä ajatuksissa niin saa siitä kuulla myös muut viestieni muodossa.

Ajatukset pyörivät vain siinä odotuksen kohteessa, malttamattomuus ja yli-innokkuus siinä niitä oireita joita tuo odottamiseni aiheuttaa. Viihdyn kyllä hyvin töissäkin mutta taas tuli lomaakin odotettua vähintään kuin kuuta nousevaa.

En tiedä mikä minua vaivaa mutta voisihan tuota odottamista saada jatkossa jotenkin vähennettyä? Ei jaksaisi taas vähintään neljän kuukauden päästä odottaa näin kovasti joulua.
Tuli sut vilperi mieleen, kun luin tämän artikkelin. Itsekin ehkä joskus sortunut moiseeen.

 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Eilen iltalenkiltä palatessani ulkomaalaistaustainen henkilö pysäytti minut ymmärtääkseni tiedustellakseen neuvoja kotiinsa (en muista paikkakunnan nimeä, suomi oli sen verran heikkoa) – neuvoin hänet oman käsitykseni mukaan hyvinkin kohteliaasti ja selkeästi siitä Fabianinkadun ja Aleksin kulmalta rautatieaseman suuntaan ja tiedustelemaan sieltä parempia neuvoja... kiitokseksi sain herralta "vitun huora" -huudon.

Kunnon "okei" -hetki taas kerran ja muistutus, miksi en yleensä pysähdy tuntemattomien ihmisten viittoilujen sun muiden takia.


Kyllä ne suomalaisetkin!
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Annimari Korte oli taas ns. somevirrassa ja tuli mieleen, että hän kenties on oikea miesten unelma, joka suostuu monenlaisiin kauniin tekemisen ehdotuksiin ja ehdottaa myös itse. Sellaisen vaikutelman olen saanut.
 

Nick Neim

Jäsen
Annimari Korte oli taas ns. somevirrassa ja tuli mieleen, että hän kenties on oikea miesten unelma, joka suostuu monenlaisiin kauniin tekemisen ehdotuksiin ja ehdottaa myös itse. Sellaisen vaikutelman olen saanut.
Vahvistan tämän väitteen olevan puhdasta pötyä. Eilen tuli Tinderissä vastaan, eikä ehdotellut mitään törkyjä. Eikä kyllä asiallisiakaan. Olis edes jotain ehdottanut, saatana.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tuli vietettyä päivä Tampereella nimimerkin @peksa kanssa. Kyseinen nimimerkki toimi ikään kuin oppaanani ja tuli nähtyä Tampereella taas uusiakin paikkoja. Vaikka joukossa oli vanhoja tuttujakin, kuten Pyynikin munkkikahvila näkötorneineen. Oli hieno päivä taas.

Ja täältä keskustelupalstalta löytyy kyllä nimimerkkien takaa luotettavia, fiksuja ja hyviä tyyppejä! Hyviä tuttavuuksia ei ole koskaan ihmisellä liikaa. Kiitos vielä peksalle päivästä!
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen reissannut tänä kesänä minun mittakaavassa poikkeuksellisen paljon. Kävin tässä noin kuukausi sitten siellä Kotkassa, tein Tuuloksen reissun, tällä viikolla olen tehnyt päiväreissut Lahteen ja Tampereelle. Ja edessä on vielä se seitsemän yön reissu Saimaan rannoille. Piipahdan reissuni varrella niin Lappeenrannassa, Savonlinnassa kuin Mikkelissäkin.

Mutta se tärkein ja mielestäni paras johtopäätös minkä tuosta lisääntyneestä matkailustani teen on se että rahatilanteeni on todella kohentunut tässä tämän vuoden aikana melko paljon ja sehän on asia mikä ilahduttaa minua.

Olen nykyään palkkatyössä taas ja pääsin helmikuussa niistä ulosottoveloistani eroon. Saan nyt koko palkan itselleni. Paitsi toki normivuokrat ja laskut siitä pitää vähentää sekä verot mutta kuitenkin. Onhan rahatilanteeni kohentunut paljonkin ja se on hieno juttu. Noin montakin reissua olen kuitenkin tehnyt ja teen ja siltikään niidenkään jälkeen ei tule vielä tilin pohja vastaan vaan olen laskenut niin että säästöön jää pahan päivän varalle 300-400 euron potti ja sitä on sitten kiva lähteä syyskuun palkkapäivästä lähtien kasvattamaan.

Torstain ohjelmasuunnitelmista ja mahdollisesta pienestä reissusta huomenna jouduin kyllä kaiken varalta luopumaan että ei tarvitse sitten kiristellä kukkaron nyörejä tuolla toivottavasti kesän kohokohdalla eli Saimaan reissulla.

Ja ainahan minä olen tykännyt matkailusta, se ei ole syy siis että olisin tänä kesänä innostunut vasta matkailusta. Työttömänä ja kuntoutujana noin monta reissua jäi vain haaveeksi. Hyvä jos silloin yhden yön-parin yön reissut olivat mahdollisia.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Tuli vietettyä päivä Tampereella nimimerkin @peksa kanssa. Kyseinen nimimerkki toimi ikään kuin oppaanani ja tuli nähtyä Tampereella taas uusiakin paikkoja. Vaikka joukossa oli vanhoja tuttujakin, kuten Pyynikin munkkikahvila näkötorneineen. Oli hieno päivä taas.

Ja täältä keskustelupalstalta löytyy kyllä nimimerkkien takaa luotettavia, fiksuja ja hyviä tyyppejä! Hyviä tuttavuuksia ei ole koskaan ihmisellä liikaa. Kiitos vielä peksalle päivästä!

Kiva kun tulit poikkeen. Sateinen ilma muuttui ihan kivaks ilmaks. Seura oli sellaista kun odotin... hyvää sellaista
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Oletteko koskaan käyneet maailman reunalla? Minä kävin tänään. Pulmankijärvi, eli Suomen pohjoisin järvi, piilotettu täysin käsittämättömään paikkaan Nuorgamin taakse. Seisoessani täysin yksin suuren ja sanalla sanoen aavemaisen järven kivisellä rannalla ja katsellessa toisella puolella kohoavaa tummaa seinämää tuli tosi vaikuttavasti sellainen tunne, että tämän pisteen jälkeen ei ole enää mitään. Tuolla takana maailma ja itse aika vain loppuvat. Jo pelkästään ajomatka järvelle nostattaa tunnelmaa, koska noin 20km matkalla ennen järvelle tuloa ei ole mitään. Ei yksinkertaisesti mitään, maisema oli kertakaikkiaan tyhjä, kuin suoraan Terminator leffoista tutun judgement dayn jälkeisestä dystopiasta, järvi vain ilmestyy näkyviin keskelle tyhjyyttä. Kirsikkana kakussa oli päivän käsittämättömän harmaa sää, ei satanut tai sellaista, oli vain täysin harmaata. Taivas oli täysin paikoillaan harmaana massana, ja kaikki sääilmiöt tuntuivat ikään kuin täysin kadonneen (paitsi tuuli). Kokemus oli huikea, ikään kuin eläisi hetkeä jolloin vedettävästä kellosta se veto vain olisi juuri loppumassa..

Olin hyvin vaikuttunut paikasta
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
tämän pisteen jälkeen ei ole enää mitään.

Järveltä kun matkaa jalan tunnin, ehkä toista pohjoiseen, niin vastaan alkaa tulla helvetin tyhmiä lampaita, vahattuja maastureita ja pilaantuneen kalan hajua.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Suurin osa ihmisistä puhuttelee nykyään minua lempinimelläni. Olen siihen niin tottunut että jopa välillä mietin että ottaisin sen viralliseksi nimekseni kun se sopisi kahden muun nimeni eteen. Äitini tietenkin käyttää "oikeaa" nimeäni. Ja mieheni kun hänellä on vakavaa asiaa. Enkä voi sanoa että sitä oikeaa nimeäni vihaisin, kunniakas nimi, vähän liikaa kirjaimia ehkä. Toiset vaan (siis paras ystäväni) teki nimestäni lyhennyksen jonka logiikkaa ei kaikki tajua vaikka se siellä on. Välillä jopa vietetään ystävien kanssa lempinimeni nimipäiviä kun perheen ja lähisuvun kanssa juhlitaan oikeana päivänä.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Suurin osa ihmisistä puhuttelee nykyään minua lempinimelläni.

Käytännössä kaikki jotka meikäläistä edes vähänkin tuntevat, puhuttelevat lempinimellä. Välillä jopa itse hämmennyn, miten vähän tuntemani ja keskenään tekemisissä olemani näin tekevät.

Olen kyllä vähitellen yrittänyt saada luonnollisemmaksi oikealla nimellä esittäytymistä, mutta kyllä se hieman takeltelee. Samoin ihmisillä, jotka vaan paperista lukevat nimen, niin ainakin minun korvaan se kuulostaa pökkelöltä. Ja erilaisilla väärillä nimillä on puhuteltu pienestä pitäen varmaan satoja kertoja.

Eikä nimi ole mikään harvinainen, että tuskin kovin pahasti doxaan itseäni. Foneettisesti se on kyllä aivan paska ja ymmärrän kyllä miksi sen muistaminen voi olla vaikeaa.

Ja toki kun vastapuoli käyttää lempinimeä, niin kyllä se tekee luontevamman tuntuisen minulle sosiaalisista tilanteista. Esimerkiksi palavereissa rentouttaa kyllä tekemistä positiivisesti. Mutta ei ole kyllä käynyt mielessäkään vaihtaa lempinimeä oikeaksi nimeksi. Lempinimi ei kirjoitettuna näytä miellyttävältä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tuossa kirjoittelin eilen illalla tekstiä tännekin tulotasoni kasvusta ja sen myötä elämäntilanteeni kohentumisesta. Ja kyllähän se ihan tilastojenkin valossa faktaa on. Kyse ei ole siis tällä kertaa pelkästään mutupuheesta ja musta tuntuu-kuvitelmasta.

Jo kun noita pelkästään vielä tämän vuoden helmikuun ja sen jälkeen joka kuukausi tulleita palkkakuitteja katselee niin onhan siinä kyllä tuloni kasvaneetkin ihan numerojenkin valossa ja ihan merkittävästikin. Ainakin noin neljän sadan euron tulojen kasvusta puhutaan helmikuun jälkeen. Helmikuussa maksoin siis viimeiset maksut pois ulosottovelasta.

Kyllä taisin tuosta tulojeni kasvusta jo aikoinaan iloita täälläkin varmaan mutta nyt itse elämässä se on alkanut maistumaan vielä paremmalta ja se on konkretisoitunut. Eihän se pelkkinä tilastoina niin hyvältä tunnu ja osaa sitä välttämättä arvostaa mutta kun sen itse elämässä huomaa että onhan tässä tulotaso ja elämän taso kasvaneet sitä myötä niin sitten sitä osaa kyllä arvostaa. Ja onhan tuollainen 400 euronkin kuukausitulojen kasvu kyllä jo aika merkittävä.

Tietenkin kun tuossa luin netistä tietoa että paljonko ihmisillä on säästössä rahaa niin minullakin voisi olla säästössä vielä enemmän rahaa sitten taas kuin tuo 400 euroa mikä sinne säästöön jää kesän jälkeen. Toki voi ajatella sitten niinkin että säästössä voisi olla rahaa lähes tonni reippaasti jo enemmän jos olisin perkeleen pihi ja en kuluttaisi sitä säästörahaa just vaikka matkustamiseen.

Ja kuuden kuukauden verranhan tulotasoni on vasta ollut näinkin hyvä. Että helmikuuhun asti minun tuloni olivat kuitenkin sen verran pienet että ei niistä paljoa rahaa säästöön jäänyt. Puhumattakaan siitä tilanteesta että työttömänä/kuntoutujana sain toimeentulotukea vain jos säästöjä ei ollut tehty palkasta.

Ja tämän edellisen puolen vuoden aikanakin sorruin pelaamaan uhkapelejä huhti-toukokuussa peräti yhteensä 500 eurolla ja käyttämään jalkahierontaan ja tukipohjallisiin yhteensä melkein 300 euroa. Tästä huolimatta rahaa on silti ollut ihan hyvin ja varaa on ollut reissatakin näinkin paljon. Ja elää muutenkin suht huolettomasti.

Kyllähän tämä hyvältä tuntuu. Ei niistä ajoista ole kuitenkaan montaa vuotta vielä kun tunaroin raha-asioideni kanssa ja sain tehtyä ne velatkin ulosottoon. Puhumattakaan siitä ajasta työttömänä/kuntoutujana jolloin piti välillä käydä leipäjonossa asti. On tässä näemmä menty eteenpäin ja kyllä se nyt hyvältä maistuu kun sen jo huomaakin siinä itse elämässä tosiaan.
 

Glove

Jäsen
Tekisi mieli ostaa lemmikkieläin. On vaan semmoinen pieni ongelma, jota en ole vielä ratkaissut. Kuka sitä hoitaisi jos olen poissa kotoa jostain kumman syystä. Koirille ja kissoille näyttää löytyvän hoitajia ja hoitopaikkoja. Pari metriselle käärmeelle en semmoista ole löytänyt. Käärmeen hoito on toki kohtalaisen helppoa, mutta jo lähtökohtaisesti monet ihmiset pelkäävät käärmeitä. Saati, että niitä hoitaisivat. Pitää jatkaa etsintöjä jos löytyisi ratkaisu. Sitten voisi miettiä ostoksilla käyntiä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Pari metriselle käärmeelle en semmoista ole löytänyt. Käärmeen hoito on toki kohtalaisen helppoa, mutta jo lähtökohtaisesti monet ihmiset pelkäävät käärmeitä. Saati, että niitä hoitaisivat. Pitää jatkaa etsintöjä jos löytyisi ratkaisu. Sitten voisi miettiä ostoksilla käyntiä.

Eikö nämä mene yleensä hoidettaviksi anopeille? Jos sellainen sattuu löytymään.
 

Glove

Jäsen
Eikö nämä mene yleensä hoidettaviksi anopeille? Jos sellainen sattuu löytymään.
Ex-anoppi ei mennyt edes samaan huoneeseen, missä meillä oli käärmeitä. Eikä ole tässä lähellä sukua tai kavereita, jotka voisi käärmettä käydä hoitamassa. Hoitoonkaan sitä ei oikein voi jonkun tutun luokse viedä kun se vaatisi puolentoista kuutiometrin terraarion roudaamista. SItä varten pitäisi sitten vuokrata paku.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös