Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 439 001
  • 67 239

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Kerran hälyttänyt koronavilkku (tammikuussa viikko sen jälkeen kun oltiin palstaveljen kanssa baarissa). Ei minulla näkynyt edes ilmoitusta puhelimessa, mutta kun kaveri moisesta mainitsi niin avasin sovelluksen ja hälytys näkyi. Silloin ei edes kehotettu testiin vaan seuraamaan oireita ja kaveri kävi testissä hakemassa negan, joten en nähnyt ilman oireita mitään syytä mennä testiin. Ja kun samaan aikaan tuli molemmille vilkun hälytys niin tiesi mistä se on tullut eikä todellakaan ollut mitään altistumisvaaraa edes silloin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Hienoa, rahat tuli heti aamulla ennen kahdeksaa välitystililtä käyttötililleni ja pysyn vielä ainakin toistaiseksi etukäteen laaditussa matka-aikataulussani. Siksikin tärkeää pysyä tuossa aikataulussa että minulla on juna-ja bussiliput siis koko reissulle etukäteen valmiiksi ostettuna.

Kuuden aikoihin aamulla ylös, sitten tukeva aamupala kun ei tiedä milloin seuraavan kerran syön tänään jotain. Sitten heti kun hiljaisuus alueella päättyi eli siinä seitsemän aikoihin siivoamaan mökkiä ja jännittämään pysyykö tuossa aikataulussa. Milloin rahat tulevat käyttötilille?

No ne massit tulivat siinä noin 7.40 ja pienten järjestelyjen ja siskolta otetun lainankin jälkeen voi todeta että loppu hyvin, kaikki hyvin. Luovutin petivaatteet, avaimen pois ja maksoin yöpymiset ja saunan. Siitä sen jälkeen sitten kolmen kilometrin kävelymatkalle ja kohti Lappeenrannan juna-asemaa.

Sinänsä tuli vielä turhaan kiirehditettyä että juna lähti lähes puoli tuntia myöhässä. No, ehdinpähän siinä aamukahvitkin juomaan asemalla ja otettua yhteyden tähän välitystilin hoitajaan. Hän ei oikein kyllä muuta syytä tälle että rahat tulivat myöhässä tililleni osannut kertoa kuin että jotain häikkää siellä on ollut. Ei tiennyt vielä mitä. Enkä minä jaksa tuosta nyt taas pultteja sen enempää ottaakaan, on nuo ongelmat kuitenkin tiedostettu jo aikapäiviä sitten ja niitä kirottu. Nyt on kesäloma kuitenkin ja koitan nauttia siitä. Ilman negatiivisia tunteita aiheuttavia asianhaaroja.

Niin kuin olen jo sanonut niin rahaa on kyllä riittävästi tähän reissuun mutta ongelmaa on aiheuttanut tuttuun tyyliin tuo rahan siirto välitystilin ja käyttötilin välillä. Mutta en jaksa tuota nyt tämän enempää miettiä, arkena niitä on jo kirottu ja arkena sitten voi kirota ja miettiä lisää.
 

SgtMarkov

Jäsen
Oletteko koskaan miettineet, että vaikka kaikki mitä näemme koostuvat atomeista, mutta yksittäistä atomia on mahdoton nähdä koska se on pienempi kuin näkyvän valon aallonpituus.

#mindblown
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Oletteko koskaan miettineet, että vaikka kaikki mitä näemme koostuvat atomeista, mutta yksittäistä atomia on mahdoton nähdä koska se on pienempi kuin näkyvän valon aallonpituus.

#mindblown
Toinen asia mitä voi miettiä on se että atomit koostuvat pitkälti tyhjästä tilasta. Täten ihmisten pitäisi pystyä kulkemaan seinien läpi ilman mitään ongelmia.
 
Oletteko koskaan miettineet, että vaikka kaikki mitä näemme koostuvat atomeista, mutta yksittäistä atomia on mahdoton nähdä koska se on pienempi kuin näkyvän valon aallonpituus.

#mindblown
Toinen asia mitä voi miettiä on se että atomit koostuvat pitkälti tyhjästä tilasta. Täten ihmisten pitäisi pystyä kulkemaan seinien läpi ilman mitään ongelmia.

Älkää laittako tällaista. Kohta taas monen tunnin Youtube maratooni mielenkiintoisia videoita katsellen ja ihmetellen. Avaruus on ainakin semmoinen herkkä kohta itellä jos sattuu silmään joku mielenkiintoinen teksti/väite/video ni sit ollaan jumissa dokumenttien yms parissa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Työkone ilmoitti että pitäisi lukita kone, kirjautua uudelleen sisään ja vaihtaa salasana. Tämä tehdään tietourvasyistä n. 3kk välein. Tein työtä käskettyä, ainut ongelma tällä hetkellä että Windows on nyt kohta puoli tuntia ilmoitellut että salasanaa vaihdetaan. Mitähän tässä kannattaisi tehdä, odotanko tässä sen 18 tuntia ja kattelen aamulla uudelleen onko prosessi onnistunut vai mitä helvettiä?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Niin kuin olen jo sanonut niin rahaa on kyllä riittävästi tähän reissuun mutta ongelmaa on aiheuttanut tuttuun tyyliin tuo rahan siirto välitystilin ja käyttötilin välillä.
Oletko yhtään ajatellut purkaa välitystiliä koska tuntuu olevan rahaliikenteessä ongelmia aika usein? Koska "sopimus" tehdään asiakkaan tahdosta (tai suostumuksella) niin luulisi että sen voisi purkaa asiakkaan niin halutessa. Tai jos muuttaisit sopimusta niin että pakollisten maksujen jälkeen saisit suuremman osan palkastasi (tai muista etuuksista) suoraan omalle tilille. Ja tietenkin, asiahan ei minulle kuulu mutta tuli vaan mieleen kun useamman kerran olet harmitellut välitystilin rahansiirtojen ongelmia.
 
Työkone ilmoitti että pitäisi lukita kone, kirjautua uudelleen sisään ja vaihtaa salasana. Tämä tehdään tietourvasyistä n. 3kk välein. Tein työtä käskettyä, ainut ongelma tällä hetkellä että Windows on nyt kohta puoli tuntia ilmoitellut että salasanaa vaihdetaan. Mitähän tässä kannattaisi tehdä, odotanko tässä sen 18 tuntia ja kattelen aamulla uudelleen onko prosessi onnistunut vai mitä helvettiä?
Kysy Q:lta.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Oletko yhtään ajatellut purkaa välitystiliä koska tuntuu olevan rahaliikenteessä ongelmia aika usein? Koska "sopimus" tehdään asiakkaan tahdosta (tai suostumuksella) niin luulisi että sen voisi purkaa asiakkaan niin halutessa. Tai jos muuttaisit sopimusta niin että pakollisten maksujen jälkeen saisit suuremman osan palkastasi (tai muista etuuksista) suoraan omalle tilille. Ja tietenkin, asiahan ei minulle kuulu mutta tuli vaan mieleen kun useamman kerran olet harmitellut välitystilin rahansiirtojen ongelmia.

Kyllä olen tuota miettinyt mutta ei minulla taida vielä olla riittävästi rohkeutta purkaa tuota palvelua ja luottamusta itseeni. Tuo kun luo jonkinlaista turvallisuuden tunnetta sen varalta jos taas alkaakin jossain välissä pelaamaan. Tällöin ei pääse käsiksi välittömästi koko omaisuutensa.

Vapaaehtoinenhan tuo välitystilipalvelu tosiaan on ja vaatii asiakkaan suostumuksen toteutuakseen. Että kyllä se purettavissa olisi.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tai jos muuttaisit sopimusta niin että pakollisten maksujen jälkeen saisit suuremman osan palkastasi (tai muista etuuksista) suoraan omalle tilille. Ja tietenkin, asiahan ei minulle kuulu mutta tuli vaan mieleen kun useamman kerran olet harmitellut välitystilin rahansiirtojen ongelmia.

Tähän haluan vielä kommentoida ja äsken unohdin kirjoittaa että minulla itse asiassa on vielä ainakin just voimassakin joku erityisjärjestely. Lähes poikkeuksetta se meneekin niin että välitystilille maksetaan palkat ja muut etuudet, siitä sitten välitystilin hoitaja makselee vuokrat ja sähkölaskun pois ja siirtää jäljelle jääneet rahat välitystilin asiakkaan käyttötilille. Näin se usein just meneekin.

Tästä oli just puhetta tuon oman välitystilin hoitajani kanssa ja hän kertoi tästä minun kohdallani ainakin vielä voimassa olevasta erityisjärjestelystä. Minulle ei makseta tuota jäljelle jäävää rahasummaa käyttötilille. Vaan se jää välitystilille.

Tässä on puolensa ja puolensa. Välillä on vaikeuksia tuon rahan siirron kanssa mutta sitten taas jos se huono hetki tulisikin taas jossain kohtaa rahapelienkin vuoksi niin en pääse tosiaan niin vain pelaamaan suorilta käsin koko tiliäni tyhjäksi. Tämän vuoksi välitystilin hoitaja haluaisikin jatkossakin pitää tuon minun poikkeusjärjestelyn voimassa. Mutta se voi kuulemma vielä poistuakin, koska ei muillakaan näin ole. Tai ei kai se syy tuo suoranaisesti ole mutta syy on just se sitten ainakin että on niin poikkeuksellinen järjestely ainakin Hämeenlinnassa.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Satuin huomaamaan, että 69 eyesillä olisi keikka tämänhetkisillä tiedoilla 17.9.Imatralla. Kyllähän myö rouvan kanssa mennään katsomaan, mikäli rajoitukset sallivat, ja keikka järjestetään. Rouvalle heitin viestillä ehdotuksen, että otetaan entisestä työpaikastani Imatran valtionhotellista huone ja naatiskellaan elämästä.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Mikähän mahtaa olla tän palstan tykätyin viesti?
 

Mustanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Olin sorsastamassa, monta päivää. Takki on ihan tyhjä. Rankkaa hommaa. Ei ihan kuivaakaan. Duunissa ihmeteltiin, miksi minä nyt jo tulin? Meinasivat, että olen ainakin viikon. Pitää levätä. Junnun harkat alkoi jokinaika sitten. Kesä ei ollut kovin sporttinen rippikouluikäisellä, ei ne ittelläkään olleet, päin vastoin. Eihän tosta mitään tule, mutta pysyy jotenkin mukana. Ei itsekkään mitään kummosta odota, kun viimevuonna tippui tulevaisuuden toivoista, mutta tykkää taas harjoitella. Aikoo treenata jotain joka päivä, niin vissiin tulee tapahtumaankin. Näyttää olevan viimekauden valkuilla mitta täys tuota porukkaa, kun jokainen on vaihtanut eri joukkueeseen. Isi-valmentajat on ainoa vaihtoehto. No, hyvä kun edes ne. Ö-luokan porukka ei vissiin innosta muita. No onhan siellä porukaa, joka ei osaa esim. luistella ka-tasolla ja kyllä se on tuossa iässä jo terve menoa!
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen varmaan ainoa joka on alkanut ajattelemaan näin mutta kuinka suuren arvon työntekijät antavat lomallaan kelille? Toki, jos keli on aivan suolesta niin kuin tänään niin latistaa se kieltämättä jo tunnelmaakin ja eipä ollut minullakaan minkäänlaista mielihalua tutustua tänään paremmin Savonlinnaan. Keli oli jo sen verran huono, kylmä ja sateinen.

Mutta silti olen sitä mieltä että vähän liian suuri arvo annetaan kelille lomalla. Lomalla on niin paljon muita juttuja joita mielestäni voi arvostaa selkeästi enemmän kuin jotain hemmetin ulkona vallitsevaa keliä. Rauha, kiireettömyys, stressittömyys, elämästä on aikaa ja voimaa nauttia ihan erilailla kuin arkena...

Minun mielestäni on aika pintapuolista ajatella että keli määrittää onko loma onnistunut. Ja sitä paitsi hyvällä asenteella pelastaa paljon, toisaalta huonolla taas tuhoaa...

Voi olla että olen ainoa jolla on tällaisia ajatuksia mutta itseäni vähän alkanut häiritsemään tuo kuinka suurta arvoa kelille annetaan. Loma se on silti loma vaikka taivaalta sataisi sarvikuonoja noin niin kuin leikkisästi todettuna.

Eipä minunkaan lomallani ole ilmat olleet kovin hyvät mutta hyvällä asenteella olen eteenpäin mennyt ja ajatellut että onneksi en ole kastunut. Tosin tänään oli kyllä jo sen verran huono keli ainakin Savonlinnassa että sitä ei pelastanut enää edes hyvä asenne.

Hienoa mennä taas töihin viikon päästä ja alkaa korjailemaan ihmisten mielikuvia siitä että huono keli tarkoittaa automaattisesti huonoa lomaa.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
kuinka suuren arvon työntekijät antavat lomallaan kelille?

Määrittelen itseni lomalla mieluummin esimerkiksi ihmisenä kuin työntekijänä. Kelillä ei sinänsä ole väliä, kunhan ei ole älytön tuuli suoraan alavirrasta tai ylävirrasta vinottain vastarannalta. Plussaa toki jos lämpötila ei ole 25+ (mustanaan paarmoja ja hirveä soija), eikä alle 5 (triplakerrastot eikä kevyt makuupussi riitä). Lisäksi ei mielellään pitkää kuivuusjaksoa tai älytöntä kaatosadetta, että vesitilanne olisi suht normaali. Siinä olisi minun vaatimukset kelille.

Tänä kesänä olikin sitten kaikkea mahdollista. Päivän aikana lämpötila vaihteli pahimmillaan 30 asteesta nollaan, paarmoja oli vitusti, pitkään oli kuivaa ja sitten satoi ensin pari päivää kaatamalla, jonka jälkeen keli muuttui viikoksi Lontoon lokakuuksi. Sitten kun vaihtoi isommille vesille, niin keli meni helvetin epävakaaksi eikä ennusteet olleet sielläpäinkään. Lapin kesä 2021 oli sellainen.
 

Glove

Jäsen
Olenkohan minä katsonut tämän Sakaali elokuvan aikaisemmin. Vaikuttaisi tutulta vai johtuuko se siitä, että kuvissa näkyy Helsinki?
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Saamarin aikaisin tulee jo pimeää. Istun tässä terassillani ja aurinkokennovalaisimet lävähtivät jo toimintaan. Aikas paljon noita on kyllä tullut hommattua tähän terassille, patiolle ja pitkin pihaa. Kivahan noita on toki katsella.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Oletteko muuten huomanneet, että Sanna Savikko on tehnyt paluun YLE:n Aamu-tv:n puolelle. Lapsilomat takana. Hieno nähdä tätä jatkuvasti hieman flirtti silmissä esiintyvää näpsäkkää neitokaista.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tänään olisi sitten mahdollisuus päästä höyrylaivan kyytiin täällä Savonlinnassa. Soittelin eilen illalla noita eri risteily-yrityksiä läpi ja yhdestä vastattiin että tänään on tilaa siinä aamupäivällä torin laidalta lähtevässä höyrylaivassa. Täytyy nyt katsoa säätilannekin että tarkeneeko tuonne lähteä risteilemään mutta kyllä kovasti kiinnostaisi.

Tänään vähän jännittää kun pitäisi osata kulkea paikallisbussilla täältä Savonlinnan leirintäalueelta keskustaan ja sitten jossain vaiheessa takaisinpäin. Ei se keskustaan kulkeminen niinkään jännitän sillä kyllähän sen selkeämmin näkee milloin on keskustassa mutta takaisin tulo saattaa olla haasteellisempaa. Toki nyt olen tuossa bussipysäkin maisemissa jo jonkin verran kierrellyt että olen samalla hieman oppinut tunnistamaan paikkoja.

Täältä leirintäalueelta on kuitenkin sellaiset 7 kilometriä keskustaan ettei täältä nyt järin mielellään sinne ainakaan kävele. Minua jännittää aina tuo paikallisbussilla kulkeminen, Hämeenlinnassa nyt olen vähän paremmin oppinut jo kulkemaan bussilla.

Täällä reissussa on hyvä juttu ollut se että näillä leirintäalueilla on ollut hyvin rauhallista ja on ollut myös samalla tosi mukava nukkua yönsä. Toivottavasti jatkuu loppureissunkin ajan näin että saan näinkin hyvin yöni nukuttua.

Ja täällä Vuohimäen leirintäalueella pääsin sitten jo kahvin keittoonkin. Sain nyt aamukahvitkin juoda kaikessa rauhassa, se on välillä reissussa luksusta. Lappeenrannassa minulla ei vielä kahvia ollut, syystä ja toisesta.

Toivottavasti tuo keli tuosta vähän selkenisi kun lähden starttaamaan reissupäivän numero 4.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ei se keskustaan kulkeminen niinkään jännitän sillä kyllähän sen selkeämmin näkee milloin on keskustassa mutta takaisin tulo saattaa olla haasteellisempaa. Toki nyt olen tuossa bussipysäkin maisemissa jo jonkin verran kierrellyt että olen samalla hieman oppinut tunnistamaan paikkoja.
Jos vain kykenet niin sano kuskille sisälle mennessä että jos hän voisi jättää sinut oikealla pysäkillä ja jää istumaan mahdollisimman eteen. Usein kuskit suostuu tuohon ja varsinkin luulisi että "savon lupsakkaat" ihmiset auttaisi mielellään ulkopaikkakuntalaista. Anteeksi, jos kuulostan jotenkin holhoavalta mutta noin minä itse tekisin... varsinkin jos ennen pysäkkiä ei olisi mitään hyvää maamerkkiä jonka kohdalla painaa summeria.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
@vilperi
Millä muuten pääsit sinne Vuohimäkeen kun ei siellä juuri busseja kulje?

Taksilla tänne tulin vielä koska maisemat ei olleet läheskään yhtä tuttuja edes kuin nyt. Taksin hinta oli 20 euroa. Kyllä sen kerran maksoi mutta ei mieluiten useampaa kertaa. Menee muuten koko matkabudjetti siihen. Heh.

Kiitos muuten nimimerkeille @Iisoppi ja @ISH hyvistä neuvoista! Ehkä tänne osaan tulla takaisinkin kun nyt näen mihin bussi tulee. Aika lähelle tuollaista hoivakotia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös