Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 446 294
  • 67 308

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mitkä todennäköisyydet minulla nyt on saada hengenvaarallinen sairaus,
Todella pieni. Ja jos pureman ympärille ei tule punaisia renkuloita ja otus oli vain vähän aikaa iholla niin borrelioosin riski on pieni. Se ei ole niinkään tappava tauti vaan lähinnä hyvin vittumainen...

Ja kuinka pian tiedän, että pitää soittaa Hatanpäälle ja hautaustoimistoon?
En kyllä tiedä... Hautaustoimistoon sitten kun joku on kuollut. Hatanpäästä en tiedä... sitten kun aika on.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Todella pieni. Ja jos pureman ympärille ei tule punaisia renkuloita ja otus oli vain vähän aikaa iholla niin borrelioosin riski on pieni. Se ei ole niinkään tappava tauti vaan lähinnä hyvin vittumainen...


En kyllä tiedä... Hautaustoimistoon sitten kun joku on kuollut. Hatanpäästä en tiedä... sitten kun aika on.

Ainahan TBE:n voi saada. Tampereella oli viiden vuoden seurantajaksolla näköjään yksi ollut. Tässäkö toinen?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Perkele. Elämäni eka punkinpurema. Ei täällä ole ennen niitä ollut. Metsässä varmaan kiipesi housunpuntista sisään. Suihkussa huomasin kun oli purrut sääreen. Ihan pieni oli edelleen, tuskin kauaa oli tuossa. Mitkä todennäköisyydet minulla nyt on saada hengenvaarallinen sairaus, jos kyseinen punkki esiintyi Pirkanmaan keskiosissa? Ja kuinka pian tiedän, että pitää soittaa Hatanpäälle ja hautaustoimistoon?

Googletin itse, ei tarvitse kertoa.
Kuolet 100% varmuudella.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nään on näitä. Ehkä opit itsekkin kun se pyykkikone kerran kärähtää. Kaveri lähti aikanaan saunakaljoja hakemaan ja joi tuopposen baarissa matkalla. Sähkökiukaan laitto päälle lähtiessään ja aatteli että onpa valmiit löylyt kun tulee. No palokunta sammutteli jo kämppänsä.
Harvoinhan nää omalle kohdalle sattuu, mutta tolkku on sallittua.

Ihmetyttää, että minkä takia niissä sähkökiukaissa sitten on ajastin? Ajattelin että se on juuri sitä varten että voi mennä suoraan lämpimään saunaan kun esim. palaa lenkiltä.

Jos käry käy, niin sitähän varten palokunta juuri on että sammuttavat paloja. En minä rupea niiden hommia tekemään heidän puolestaan.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Sain järjesteltyä itselleni ohjelmaa kesälomalleni tässä eilisillan ja nyt varhaisaamun aikana. Oli vain sellainen tunne eilen että nyt se hiton jahkailu ja pelkkä funtsailu siitä mitä olisi kiva tehdä loppuu ja on aika saada aikaan jonkinlaista tulostakin. Kyllä sitä tulosta ja päätöksiä saikin sitten aikaan kun vaan otti itseään niskasta kiinni.

Eli nyt saan kyllä varmaan taas naurun pyrähdyksen teissä muissa aikaan mutta äsken ostin junaliput Lahteen ja takaisin. Tämä päivä olisi siis tarkoitus saada kulumaan Lahdessa. Samanlaisin epäuskoisin fiiliksin sinnekin lähden kuin viime kesän lomallani Vorsaan eli suomeksi siis Forssaan. Mutta samalla herää kysymys miksei Lahdessakin voisi viihtyä päivän verran kun Forssassakin viihdyin yllättävän hyvin lopulta.

Lahti on jäänyt minulle melko vieraaksi paikaksi ja nyt käyn siellä tutustumassa. Tuossa luin esittelyitä Lahdesta ja paria blogitekstiä Lahdesta ja ainakin niiden perusteella siellä voisi jotain nähtävää minulle ollakin. Tosin, aina nuo omien kuntien ja kaupunkien matkailusivut tuppaa sitä omaa paikkakuntaansa kehumaan kiinnostavaksi matkailukohteeksi. Noh, tämä on suht halpa reissu eli matkaliput Lahteen ja takaisin maksoivat vain jotain 18 euroa. Eli taas, ei se paljoa ota jos ei sitten paljoa antaisikaan.

Huomenna taas sitten tarkoitus on tehdä toinen päiväreissu ja tällä kertaa kohteena Tampere. En tiedä haluaako tämä kyseinen nimimerkki tulla paljastetuksi mutta Tammerforsissa minulle on lupautunut paikkoja esittelemään ja oppaana toimimaan eräs tämän palstan nimimerkki. Tämänkään reissun ei pitäisi olla mikään kovin iso lovi rahapussille.

Sen isoimman loven rahapussilleni tekeekin sitten ihan vain torstaille järjestämäni hemmottelupäivä täällä kotiseudulla eli Hämeenlinnassa. Sille samalle päivälle olen varannut tunnin verran kokovartalohierontaa, samaten tunnin verran fatbikella ajon testaamista Aulangolla ja samoissa maisemissa saunomista Katajiston rannassa. Tässä päivässä sitten vähän kalliimpaa elämystä mutta kesälomalla ollaan vain kerran kesässä.

Näillä suunnitelmilla viettämään tätä viikkoa. Saa nähdä mitä tuleman pitää? Tästä lähden jo kohta kävelemään Hämeenlinnan juna-asemaa kohti koska matkaa tuonne on jonkin verran ja juna Lahteen lähtee jo 6.29. Hieman huolestuttaa nuo sateet mitä on luvattu täksi viikoksi mutta onnekseni en ihan sokerista ole. Ja perjantai onkin sitten varattu siivoukselle, pyykin pesulle ja pakkaamiselle kotona. Lauantaina lähden sitten kohti Saimaan rantoja. Kyllähän sitä pitää vähän puuhaakin olla lomalla. Lepoa ja säpinää, sopivassa määrin molempia.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tervetuloa Lahteen. Kyllä täällä yhden päivän saa kulumaan... ;-)

No, kieltämättä olin vähän ennakkoluuloinen taas kun lähdin tänne Lahteen. Mutta halusin antaa tällekin kaupungille mahdollisuuden kun viihdyin Forssassakin viime kesänä.

Nyt olen viettänyt aikaa lähinnä vain vasta täällä Lahden satamassa ja onhan tämä kaunista seutua. Näin vähän sateisellakin kelillä. Nyt olen tällaisessa kahvilassa kuin Kariranta, hienosti sisustettu. Kyllä täälläkin viihtyy niin tässä kahvilassa kuin varmaan Lahdessakin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Joku naisoletettu jätti tänne jotain vodkaspritz-juomia Kuopiorockin aikana. Onkohan nuo kunnon alkoholia eli kannattaako niitä juoda?
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Joku naisoletettu jätti tänne jotain vodkaspritz-juomia Kuopiorockin aikana. Onkohan nuo kunnon alkoholia eli kannattaako niitä juoda?

Olisit mieluummin ottanut naisoletetun ja jättänyt vodkaspritzit.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kyllähän tämä Lahdenkin reissu on taas ihan hieno ollut. Vaikka onkin saanut kyllä kävellä reippaasti. Saimaan kierroksella nappaan vuokralle sen Jopon vähintään. Olisihan täällä Lahdessakin näemmä ollut vuokralle tarjolla noita potkulautoja mutta jostain syystä en sellaista ottanut.

Sopiva sekoitus satamaa ja järveä, luontoa, komeaa näköalaa, luontoa ja yhden museonkin eli Lahden hiihtomuseon olen kiertänyt. Aika vähän ollut minun lisäkseni porukkaa täällä ainakin liikkeellä mutta se kyllä sopii minulle vallan mainiosti sillä vähenee silloin varmaan myös korona-altistumisriski.

Täällä Lahdessa oli tietenkin käytävä myös Salpausselällä. Näin nuo hyppyrimäet ja kävin myös Suurmäen näköalatornissa. Sieltä oli upeat näköalat ja pitää yksi kuva laittaa teidänkin nähtäville tänne. Ja kun näki nuo mäkihyppymäet nyt täällä Lahdessakin omin silmin niin onpas ne oikeasti korkeita, kyllä se mäkihyppääminen todella rohkeutta myös kysyy.

Ja en tiedä, aina minä tuppaan näillä reissuilla viihtymään. Vaikka olen jo Suomea kiertänytkin melko paljon niin aina se jaksaa innostuttaa ja sävähdyttää. Kyllä Suomikin kaunis maa on, uskon vähän että se on jokaisen asenteestakin kiinni kuinka asiat näkee.

Ja nyt on kuvassa näkyvillä myös noita kaiteita mutta minun rohkeus ei riittänyt napata kuvaa niin ettei kaiteet vähän näkyisi. Etten pudota kännykkääni.
 

Liitteet

  • IMG_20210817_122018857.jpg
    IMG_20210817_122018857.jpg
    203 KB · kertaa luettu: 110
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Sun sauma, sun paikka, sun ny car center?
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eilen iltalenkiltä palatessani ulkomaalaistaustainen henkilö pysäytti minut ymmärtääkseni tiedustellakseen neuvoja kotiinsa (en muista paikkakunnan nimeä, suomi oli sen verran heikkoa) – neuvoin hänet oman käsitykseni mukaan hyvinkin kohteliaasti ja selkeästi siitä Fabianinkadun ja Aleksin kulmalta rautatieaseman suuntaan ja tiedustelemaan sieltä parempia neuvoja... kiitokseksi sain herralta "vitun huora" -huudon.

Kunnon "okei" -hetki taas kerran ja muistutus, miksi en yleensä pysähdy tuntemattomien ihmisten viittoilujen sun muiden takia.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Eilisillä silmillä kalastettu ja tarvottu pitkin Kuusinki jokea ja sen rantoja tämä päivä. Jokunen olut ja kaatoryyppy otettu nyt mökin verannalla. Siltikin pää toimii vielä terävästi kuin ruuvimeisseli.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Aiemminkin olen tuonut julki tällä palstalla, miten paljon tykkään kotipaikkakunnastani Lappeenrannasta. Aina on hienoa nähdä, miten Kotiteollisuus tuo julki myös kotiseuturakkauttaan. Uusi video Saatanan työmaa. Simply great mie sanon. Valtakadulla paraatia, ja muutenkin paikallisia paikkoja, kuten kulttuuritila nuijamistä. Kaiken kruununa Miitrillä C8 lippalakki!

Kotiteollisuus tullee palkituksi vuoden Lappeenrantalaisena, i assume!
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
En tiedä mitä naistenlehtiä mies on lukenut mutta meillä on jonkin aikaa (miehen ehdotuksesta) iltaisin yhdessä istuttu sohvalle ja juteltu. Ajatus on että ensin voi kertoa mikä painaa mieltä (eli purnata) ja sen jälkeen kerrotaan mihin on ollut päivän aikana tyytyväinen. Ja tarkoitus on myös kertoa mitä mukavaa toinen tehnyt. Eli kehua puolisoaan...

Aluksi olin epäileväinen koko konseptiin mutta yllättäen se onkin ollut melko helppoa kertoa myös hyviä juttuja. Sitä vain hetkeksi pysähtyy miettimään että mitä hyvää on ollut ja ainahan sitä on ollut. Kun ensiksi kertoo mikä painaa mieltä niin tulee kuulluksi ja asioista voi jutella. Ja sen jälkeen kun etsii ne asiat jotka ovat onnistuneet ja joista on tyytyväinen toisessa. Tulee esille välillä ihan sellaisia pieniä asioita joihin ei edes itse kiinnitä niin huomiota.
 
4

444

Eilen iltalenkiltä palatessani ulkomaalaistaustainen henkilö pysäytti minut ymmärtääkseni tiedustellakseen neuvoja kotiinsa (en muista paikkakunnan nimeä, suomi oli sen verran heikkoa) – neuvoin hänet oman käsitykseni mukaan hyvinkin kohteliaasti ja selkeästi siitä Fabianinkadun ja Aleksin kulmalta rautatieaseman suuntaan ja tiedustelemaan sieltä parempia neuvoja... kiitokseksi sain herralta "vitun huora" -huudon.

Kunnon "okei" -hetki taas kerran ja muistutus, miksi en yleensä pysähdy tuntemattomien ihmisten viittoilujen sun muiden takia.
Olin joskus kävelemässä duunista kohti steissiä, ja joku kohtelias turisti pysäytti minut Svenska Teaternin kulmalla ja kysyi englanniksi, että osaisinko neuvoa hänet ”valkoiselle kirkolle”. Hetken aikaa löi tyhjää, mutta sitten syttyi lamppu pään päällä ja opastin hänet Talvikirkolle. Tai Vanha kirkko vai mikä onkaan siinä Ruttopuistossa. Kiitti kohteliaasti. Junalle päästyäni tajusin, että saattoi kyllä tarkoittaa sitä vähän tunnetumpaa valkoista kirkkoa 180 astetta toiseen suuntaan. No, ehkä hän lopulta pääsi sinne Tuomiokirkolle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös