Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 338 776
  • 66 857

Glove

Jäsen
Hyvin tuossa puolentoista viikon loman aikana ehtikin unohtamaan miten puuduttavia nuo Teams-palaverit ovat. Tänään aamuysistä puoli neljään jatkuvia turhia paltsuja ja huomenna sama homma. Perjantaille ei onneksi toistaiseksi ole merkitty kun kaksi. Olisi kyllä oikeasti töitäkin tehtävänä, mutta jäänee ensi viikkoon suurelta osin kun siellä on vielä kalenteri ihastuttavan tyhjä toistaiseksi.
Pitääpä etsiä semmoinen duuni jossa ei ole teams palavereita niin saa jotain aikaiseksikin.
 
Söisittekö 3.4 vanhaksi menneitä nakkeja? Avaamaton pakkaus, muovin läpi näyttää ihan ok. Ärsyttää kun jäänyt jääkaapin perukoille toi.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Söisittekö 3.4 vanhaksi menneitä nakkeja?
Varmaan söisin koska kypsä niinkin jalostettu lihatuote kuin nakki, ei ihan heti pilaannu. Aina pitää muistaa aistinvarainen arviointi; haju, maku ja ulkonäkö. Sillä pääsee pitkälle...
 

444

Jäsen
Söisittekö 3.4 vanhaksi menneitä nakkeja? Avaamaton pakkaus, muovin läpi näyttää ihan ok. Ärsyttää kun jäänyt jääkaapin perukoille toi.
Avaa ja haista. Tunnistat kyllä pilaantuneen lihan hajun, vaikket koskaan olisi sellaista haistanutkaan. Imelä ja hieman luotaan työntävä haju. Ja jos ei haise pahalta, haukkaa pieni pala. Jos ei maistu pahalta, syö loputkin.
Todennäköisesti ei mene pilalle vielä muutamaan päivään edes tästä päivästä eteenpäin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tuli säästöpankin luottokorttilasku. Lyhennyssumma on normaalisti 30e, nyt oli 60e koska "sisältää erääntynyttä saldoa, maksettava viipymättä". Ei ole yhtään avointa laskua ja tarkistin vielä kaikki laskut jonkun puolen vuoden ajalta niin ei ole mitään epäselvää. Myös verkkopankissa näyttää että seuraavan laskun summa olisi 30e ja lisäksi verkkopankin luottokortin saldo on kasvanut siihen summaan mikä se pitäisikin olla kun olin tuon edellisen laskun maksanut.

Lyhyesti, mitä helvettiä?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Lasku on ehtinyt muodostua ennen edellistä 30e suoritusta ja verkkopankissa näkyy reaaliaikainen tilanne?
Tätä itsekin epäilisin koska olihan nuo arkipyhät tuossa välissä, mutta toisaalta maksoin laskun kyllä eräpäivänä ja eräpäivä oli kuitenkin ennen pyhiä. Verkkopankissakin näkyy että lasku on kirjautunut 1.4.2021 ja tuon uuden laskun päiväys on 7.4. eli siis tänään. Omapostiin siis tuli tuo lasku.
 
Varmaan söisin koska kypsä niinkin jalostettu lihatuote kuin nakki, ei ihan heti pilaannu. Aina pitää muistaa aistinvarainen arviointi; haju, maku ja ulkonäkö. Sillä pääsee pitkälle...
Avaa ja haista. Tunnistat kyllä pilaantuneen lihan hajun, vaikket koskaan olisi sellaista haistanutkaan. Imelä ja hieman luotaan työntävä haju. Ja jos ei haise pahalta, haukkaa pieni pala. Jos ei maistu pahalta, syö loputkin.
Todennäköisesti ei mene pilalle vielä muutamaan päivään edes tästä päivästä eteenpäin.

En huomannut mitään erikoista, pannulle sipulin ja reilun voin kautta ruskistaen kastikkeeseen. Tuskin tähän kuolee. Huomenna sopivasti vapaapäivä ni mikäs tässä kokkaillessa, toisaalta ihan kuin olisi ollut 12h enää tässä kohtaa mitään vaikutusta.

En ennen ollut näin harmissani jos ruokaa menee "hukkaan". Nyt ihan aidosti otti nuppiin kun bongasin nuo nakit. Tai olen huomannut tän piirteen itsessäni viime aikoina, ennen se oli että jaa ja roskiin.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Kuulin noin 27 ja puoli vuotta sitten biisin, jossa laulettiin jotensakin että "don't look at my girlfriend, mulla ei ole muuta". Mietin että olipa hyvä biisi, mikähän saatana lie. Ikinä en ollut kuullut aiemmin enkä ikinä sen jälkeen. Kerran vuodessa kuitenkin miettinyt asiaa.

Nykyään kun on https puhelimessakin, niin kuuntelin Sbodifyn kautta satunnaissoittolistaa (Sbodify on kuin jukeboxi). Sieltä tuli Supertramp-yhtyeen Breakfast In America -niminen biisi. Sehän se oli! Samalla valkeni Supertramp-yhtyeen silloin tällöin tapahtuva läsnäolo näkyvyyden ihmeellisessä mutta arvaamattomassa maailmassa.




 

ludvig

Jäsen
Monien jatkuva negatiivisuus. Tunnistetaan positiivisista asioista aina pelkästään virheet, vittuillaan ääneeen ja lopulta ihmetellään ettei mikään muutu ympäristössä. Halutaan muutosta, muttei haluta muuttua. Halutaan kiukutella ja odottaa muutosta, muttei katsota Kiben peiliin.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Saattaa Tepon ura jäädä palstalla lyhyeksi.
Heh, oli pakko käyttää palstan hakutoimintoa ja ettiä että kuka Teppo. No, haku tuotti tulosta ja selasin veljen "viestihistorian". Ja saman tiän aamuteet pitkin seiniä. Tattis tästä piristyksestä. Tuskin saa veli 10000 viästiä täyteen palstalla...
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Heh, oli pakko käyttää palstan hakutoimintoa ja ettiä että kuka Teppo. No, haku tuotti tulosta ja selasin veljen "viestihistorian". Ja saman tiän aamuteet pitkin seiniä. Tattis tästä piristyksestä. Tuskin saa veli 10000 viästiä täyteen palstalla...
Se kirjoittelee varmaan Cänädästä käsin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Miten tuolta taivaalta jaksaa aina tulla tuota valkoista tavaraa. Ei se nyt paljon maahan kerry. Mutta hei, nythän piti olla jo kevät... Lämmintä, aurinko paistaa ja krookukset aukaisee nuppujaan.
 

Glove

Jäsen
Taisin äsken loukata erään henkilön henkilökohtaista koronakuplaa. Erehdyin nimittäin menemään kaupassa tämän kuplassaeläjän viereiselle pullonpalautusautomaatille. Myönnän, että ei ollut kahta metriä väliä, mutta vähintään puolitoista. Kummallakin kuitenkin maski päässä. Menin siis siihen ja aloin lappamaan tölkkejä automaattiin. Viereisellä automaatilla toiminta loppu ja kyseinen henkilö kääntyy katsomaan minuun päin. Tuijotti siinä ehkä semmoisen 30-40 sekuntia ennen kuin laittoi kädessään oleen viimeisen tölkin koneeseen. Onneksi sillä ei ollut sateenvarjoa kävelykeppiä tai muuta astaloa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Aika mielenkiintoinen tuo Helsingin Sanomien nettiarkisto kun löytyy helposti vanhoja lehtiä monien, monien vuosienkin takaa.

Eilen taas vaihteeksi otin jonkun Helsingin Sanomien nettitilauksen ilmaiseksi kahdeksi viikoksi kokeiluun ja kyllähän se avasi pääsyn monien mielenkiintoisten vanhojen artikkelien pariin. Oli pakko heti selata muun muassa mitä kirjoitettiin vuonna 1995 Suomen lätkän MM-kullasta ja mitä vuonna 1993 Helsingin Sanomissa Marko Palon jatkoaikamaalista.

Mielenkiintoista lukea mitä just silloin ja sinä vuonna asioista kirjoitettiin. Kyllähän näistä historiallisista tapahtumista on ummet ja lammet kirjoitettu jälkeenpäin mutta ei se ole sama asia kuin lukea just silloin kirjoitetut tekstit. Tykkään muutenkin muistella vanhoja tapahtumia.

Ja en esimerkiksi muistanut ettei Jarmo Myllys pelannut suinkaan Suomen maalilla Lillehammerin välieräottelussa vaan Jukka Tammi ja ettei Saku Koivu pystynyt pelata käsivamman takia vuoden 1999 toisessa MM-kisojen finaaliottelussa. Vasta kun luin että asia oli näin niin muistin että niinhän se perkele taisi ollakin.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Tulin äsken kaupasta ja rappukäytävään edelläni tuli joku nainen, joka lähti kävelemään rappusia ylös minä hänen takanaan mutta pysähtyi yhtäkkiä ja sanoi minulle että odota. Rupesi kaivamaan repustaan jotain ja sanoi että "odota, minä anta sinule". No repusta löytyi minulle joku kukkamaski, tuollainen kiinalainen onnenamuletti tms ja falun gong esite.
 

Glove

Jäsen
Tulin äsken kaupasta ja rappukäytävään edelläni tuli joku nainen, joka lähti kävelemään rappusia ylös minä hänen takanaan mutta pysähtyi yhtäkkiä ja sanoi minulle että odota. Rupesi kaivamaan repustaan jotain ja sanoi että "odota, minä anta sinule". No repusta löytyi minulle joku kukkamaski, tuollainen kiinalainen onnenamuletti tms ja falun gong esite.
Ei meillä täällä pohjoisessa ole tuommoisia hauskojakohtaamisia rappukäytävässä. Korkeintaan se yläkerran pappa joka toivottaa aina jotain hyvää. Esimerkiksi kerran kun nähtiin niin toivotti:"hyvää tiistaita ja alkanutta viikkoa."
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös