Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 593 120
  • 68 303

Punamusta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Pohdiskelin tuossa sellaista, että milloinkohan viimeksi olen kätellyt jotain ihmistä. Veikkaan alkuvuotta 2020.

Tämän jatkopohdinnoissa huvituin kun mietin sitä aikaa, kun taas saa kätellä tai heittää "rennon" käsitervehdyksen tutulle. Se hetki kun menee suomalaisille muutenkin aina niin sulavan rennosti, eikä lainkaan vaivaantuneesti kun joku tuttu/puolituttu yllättäen tulee vastaan kaupassa. Nyt siinä kovassa paikassa joutuu vielä mumisemaan alkuun sen tutun kanssa alkuun, että "no uskaltaakohan sitä jo ihan näin tervehtiä, hehheh".

Ja toinen sitten luultavasti vastaa hädissään "no kai sitä uskaltaa jo", vaikka oikeasti ei haluaisi toisen käsipöpöjä. Tilannehan menisi entistä vaikeammaksi jos ei haluakaan vastata tervehdykseen mitenkään. Vai jääkö kyynärpääklikki elämään?
Itse jatkaisin kyllä kernaasti kättelemistä kaiken tämän jälkeenkin. Katsotaan mitä tuleva tuo tullessaan.

Glove

Jäsen
Aamu alkoi täydellisellä mysteerillä. Nyt on nimittäin kipua semmoisessa paikassa, joka ei ole ollut koskaan kipeä. Nimittäin peukaloa koukistaessa sattuu niveleen. Nivelreumako tässä nyt seuraavaksi tuli?

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Voi kun tämä voisi olla aina tällaista. Jotenkin seesteistä vaikka teini on mestoilla. Hän on halunnut melko paljon puuhailla kanssani sellaisia juttuja jotka on minulle läheisiä (jopa urheilun katselua). Ollaan paljon tehty kolmestaan (mä&mies&miehen lapsi) ja kiukuttelua ja teinin itsekseen vetäytymistä on ollut vähän. Jotenkin vaan odottaa sitä isompaa yhteenottoa. Nyt ne tuolla kokoaa palapeliä viereisessä huoneessa, isä ja lapsi. Lähden kohta ehkä hämmentämään sekaan.

Kyllähän tässä tulee vähän sellainen fiilis että teini yrittää esittää seurallista ja kiinnostunutta että me olisimme myöntyvämpiä hänen tänne muuttoonsa. Vireillä tuo (muutto) on mutta käytännön asiat on vielä mietinnässä. Itse olisin suostuvainen vuoroviikkoihin niin että se kotipaikka olisi edelleen äidin luona. Isä on samaa mieltä (teini sanoo että isä myötäilee vaan minua mutta ei se ole niin). Äiti on suostuvainen lisäämään teinin aikaa meillä (vuoroviikot on ehkä liikaa ja varsinkin virallinen muutto tänne). Katsellaan miten tämä etenee. Neuvotteluyhteys tuntuu kuitenkin toimivan äitiin päin yllättävän hyvin.

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Aamu alkoi täydellisellä mysteerillä. Nyt on nimittäin kipua semmoisessa paikassa, joka ei ole ollut koskaan kipeä. Nimittäin peukaloa koukistaessa sattuu niveleen. Nivelreumako tässä nyt seuraavaksi tuli?
Älähän nyt vielä...
Noita sorminivelien kipuja tulee mm. siitä, kun niitä sormia joutuu yksinkertaisesti rasittamaan normaalia(?) enemmän.
Mulla on tällä hetkellä mm. oikean käden etusormen ja vasemman peukalon ylin nivel kovin kipeä, kun toissapäivänä parantelin mönkkärin työvälinerungon kiinnitystä runkoon - oli vähän alkanut jo heilumaan ylettömän lumenpuskemisen takia.
Siinä kun useamman tunnin ährää ja sormin yrittää sovitella ja pyöritellä muttereita ahtaassa raossa ja kylmässä ulkona, se alkaa ottaa sorminivelien jos muidenkin nivelien ja lihasten päälle - olin seuraavana aamuna kuin pesäpallomailalla hakattu.

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Voi kun tämä voisi olla aina tällaista. ...
Hetkiä tulee ja hetkiä menee. Ainoa, mitä sinä voit hallita, on oma suhtautumisesi tapahtumiin ja henkilöihin ympärilläsi. On myös hyvä ymmärtää ja muistaa tiukassakin paikassa, että suurin luottamuksen osoitus toiselta henkilöltä on hänen pidäkkeetön avautumisensa sinulle, olipa se sitten vaikka vihan, surun, epävarmuuden tai kiintymyksen osoitusta. Toki, aikuisena oleminen on usein pitkää pinnaa ja "salapoliisityötäkin" vaativaa, jotta teini-ikäisten aivoituksista saa selkoa, mutta sitä se luottamuksen osoittaminen/rakentaminen on - lapsilla on aikuisille eri säännöt...

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Meille tuli myöhään eilen illalla kiireellisesti 10vko vanha koiranpentu hoitoon siksi aikaa kun asia niin vaatii. Lisäksi pennulla on kipsi jalassa, eikä saa siis riehua. Meillä itsellämme on 10v. ja 4v. susikoirat. Eli on tässä nyt soviteltavaa meillä kaikilla. Syy miksi lähdin kirjoittamaan, on meidän 4v. koiran reaktio asiaan. Pentu on meidän olohuoneessa isossa häkissä (koska ei saa kipsin takia riehua). Tämä on johtanut siihen, ettei meidän 4v. koira tule olohuoneeseen ollenkaan. Vanhalla koiralla ei ole ollut mitään ongelmaa pennun suhteen, mutta nuoremman maailma on selvästi järkkynyt. Se on se tunne, kun et ole enää nuorin ja söpöin.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Puhutaanpa hetki asiaa:

On totuus tämä:

REM:in paras levy on Monster. Aivan 5/5. Muutenhan sitä höttöä heillä riittää.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kyllähän tuolla rahalla voi panostaa hyvinvointiin. Siksikin mielestäni se raha tuo onnea. Ja kiva tilanne alkaa siinä mielessä olemaan taas tosiaan pitkästä aikaa että minullakin sitä rahaa rupeaa olemaan taas reilummin, ei tarvitse niin tiukasti elää.

Se vaan että tämän koronan vuoksi on puutteelliset ne rahan käyttö kohteet. Mutta aina silloin tällöin voi pieniä panostuksia hyvinvointiin tehdä eli tilasin nytkin kahden viikon ruoat kotiinkuljetuksena kotiin. Tässä on vapaita vähän niukasti nyt parin viikon aikana niin ei tarvitse vapaitaan kuluttaa kauppareissuihin. Kun ruokaa on sentään kohta reilusti kotona.

Ja toisaalta kun tässä täytyy joka paikkaan nyt kävellä eikä kodin lähellä ole lähikauppaakaan niin onhan se hienoa että ruoka tuodaan lisähinnalla kotiin asti. Ei tarvitse sitten yhtenä päivänä kävellä niin hitosti eli kävellä sekä työmatkat, kauppamatkat ja tehdä vielä työvuorokin siihen päälle.

Se vaan että kyllähän se kannatti kerralla.ja yhdellä kuljetusmaksulla sitten tilata enemmän ruokaa kotiin. Hieman käy vain sääliksi sitä ruokakuskia joka joutuu kantamaan ne kassit asuntooni. Kun ei ole hissiäkään. Ja tuskin ne näin korona-aikana mielellään ottaa minua mukaan siihen kantourakkaan. Vaikka kyllä minä omasta puolestani voin siinä auttaa, kunhan ne kassit vaan tuodaan tänne. Se on pääasia.

Mikkel Bødker on näköjään tippunut änäristä ja vetää pienemmällä pistemäärällä kuin Santeri Alatalo pakin paikalla kenen muistelin päässeen koko liigaan pelkästään passin vuoksi.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tehtävä: Laita seuraavat kokojärjestykseen.
  • kikkeli
  • mulkku
  • kyrpä
  • kulli
  • pippeli
  • heppi
  • jorma
  • kalu
  • molo
  • keksi lisää...
Jorma ja Lergooni ovat massiivisia. Pili ja pippeli höyhensarjan contendereita. Sitten on toki "Vanhalenimäinen" joka paukkuu skaalalla katosta läpite.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minulla oli salaattivuoro tänään töissä. Meillä on sellainen todella paksu harmaa kansio täynnä salaattlreseptejä, sieltä saa etsiä hyviä reseptejä ja tehdä niitä jos aikaa, kiinnostusta ja tarvittavia raaka-aineita on. Mutta todella vähän tuota kansiota kukaan koskaan selailee. Aika usein salaatit onkin sitten melko samanlaisia päivästä toiseen ja sellaisia helppoja mitä osataan tehdä ilman reseptejäkin.

Toki halutessaan saa ottaa salaattlreseptejä vaikka netistäkin. Jos yhä sitä aikaa on. Tai käyttää vain omaa mielikuvitustakin. Mutta ongelmahan on just siinäkin että ainakaan ylimääräistä aikaa ei usein ole ja onhan varsinkin tuollaisen siis todella paksun kansion selaaminen sinänsä aikaa vievää ja työlästä jos ei yhtään tiedä etukäteen mitä etsii. Ja kun kansio on siis kuten korostin tarkoituksella niin hyvin paksu.

No, tänään sitten otin kansion mukaan kahvitauolle aamulla ja etsimällä etsin sieltä sellaisen simppelin salaattireseptin johon oli lähes kaikki tarvittavat raaka-aineetkin. Tämä oli ensimmäinen kerta kun hyödynsin tuota kansiota. Mutta onhan se kivaa kun tekee jotain edes vähän niistä yleisimmistä salaateista eroavaa salaattia. Kivaa itselle tehdäkin, ja puhumattakaan siitä että onhan se asiakkaille varmaan hienoa kun on edes vähän jotain erilaista.

Ei tämäkään salaatti nyt vielä mikään sinänsä erikoisuus ollut ja ei nyt kannata alkaa varmasti kikkailemaankaan, varsinkaan kuitenkin suurkeittiössä. Melko helppona pitää työskentely pitää mutta saa sitä simppelilläkin tavalla erilaista aikaan.

Tähän salaattiin tuli vain kuutioina hunajamelonia, kurkkua, kukkakaalia ja tomaattia. Mutta oli ihan hyvää silti. Ja oli sellaista mihin oli aineet valmiina. Eihän sitä mitä tahansa pysty tekemään siitä vain. Vaan raaka-aineet pitää tilata tukusta.

No, päivällissalaatiksikin tein vähän erilaista salaattia. Vessassa käynnin aikana etsin netistä nopeasti salaatin johon tulee sekä ainakin kurkkua että ananasta. Tällainen salaatti sitten löytyikin, hieman mukaillen vain.

Ihan kiva tosiaan kun tuli tehtyä edes hieman erilaisia salaatteja parin salaatin verran jo. Minulla on hankaluuksia ollut siinä että ei minulla ole juurikaan reseptejä salaatteihin päässäni vaan niitä pitää just etsiä jostain. Mutta voihan sitä kehittyä ja nyt tiedän jo ainakin kaksi salaattia joita tehdä myöhemmin uudelleenkin. Ja ehkä vähitellen on rohkeutta hakea niitä reseptejäkin kun itsekin tietää että ne perushommat luonnistuu.

Ja hyvä tuon työpaikkani tilanne siinä mielessä on että salaatteja nyt kuitenkin on siinä ruokasalissa lounaalla tarjolla 6-7 erilaista sorttia. Aivan toista kuin yhdessä pitkäaikaisimmassa edellisessä työpaikassani jossa tarjolla oli vain se vihersalaatti päivästä toiseen. Ja kun raaka-aineet tulee kuitenkin käsittelemättömiä ja varsin usein kuorimattominakin.

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Raportti:
Kävin tuolla tasa-arvo -ketjussa.
Siis ei saatana
Raportti päättynyt.

Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
En jaksa kaivaa melkein sukua julkkikselle ketjua, kun en nimiä mainitse. Olen saunonut paljon ja saunon tulevaisuudessakin erään Poliisit -sarjassa esiintyvän poliisin kanssa. En sano kenen kanssa, kun jo nyt on se riski, että tunnistaa käsialan ja pistää rautoihin.

Jotenkin olen saanut kuvan, että aktisaarelle olisi ihan jees päästä saunan jälkeen rautoihin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy