Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 593 186
  • 68 303

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Aloin kuunnella Belinda Carlislea. Ihan kuin ois pikkupoika taas. Piti ostaa nyrkkeilysäkki, mutta Itiksestä ei moista löytynyt, niin ostin laatikon Kurjalaa, laitoin pojan kantamaan laatikon kotiin, isi ei jaksanut.
Mä olin nuorena miehenä vähän ihastunut Belindaan.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Andy oli kaivettu seiskauutisiin. Mitähän seuraavaksi, varmaan Jere Tulosruudussa.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Andy oli kaivettu seiskauutisiin. Mitähän seuraavaksi, varmaan Jere Tulosruudussa.
Tommosia mitättömyyksiä mitättömissä peijaisissa. Suomen itsenäisyyspäivän puhe tullaan vielä pitämään Suomen Turun Kuusamakujalta.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Pakkohan se on olla, ku lasten äiti on hevosten hoitaja.
Ahh, heppatytöillä on yleensä aina hyvät perseet. Muutenkin ne vetää jotenkin pualeensa. Vähän niinku hoitsut. Kokeiltu on kumpaakin lajia. Mutta Kyra Kyrklundin tai Aino Nykoppin kanssa en kyllä alkas millekkään. "Kohuhoitsu" Kata Pantilan ex-miehen kanssa oltiin tosin skloddeina tuttuja. Eli melkein siis pannu Kataakin.

Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Ahh, heppatytöillä on yleensä aina hyvät perseet. Muutenkin ne vetää jotenkin pualeensa. Vähän niinku hoitsut. Kokeiltu on kumpaakin lajia. Mutta Kyra Kyrklundin tai Aino Nykoppin kanssa en kyllä alkas millekkään. "Kohuhoitsu" Kata Pantilan ex-miehen kanssa oltiin tosin skloddeina tuttuja. Eli melkein siis pannu Kataakin.
Itsehän olen ollut hoitsu jo 24 vuotta ja olen itseäni kokeillut. Törkeen hyvä.

Jaa, semmoinen homma pojat, että nykyään mua vituttaa ihan armottomasti se, että en ole koskaan Kingston Wallia nähnyt. Ehkä parasta, mitä on Suomesta tullut.

Spire

Jäsen
Itsehän olen ollut hoitsu jo 24 vuotta ja olen itseäni kokeillut. Törkeen hyvä.

Jaa, semmoinen homma pojat, että nykyään mua vituttaa ihan armottomasti se, että en ole koskaan Kingston Wallia nähnyt. Ehkä parasta, mitä on Suomesta tullut.

En minäkään, paitsi toissa vuonna Kuoppiksen, Jyllin ja VHB:n soittaman "cover" keikan. Oli hyvä ja kakkosalbumi on bändin paras luonnollisesti. Tuntee olevansa elossa kun sitä kuuntelee. Ohessa kova styge yhtyeeltä:

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Suomalaisista mieslaulajista, joo saan huutokonsertin päälle, mutta Samuli Edelman on ihan omaa luokkaa, kuten on myös näyttelijänä. Arvostan.
Tykkäät vaan kun se vilauttaa kullia joka leffassa. Vähä niinku Vihinen.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Suomalaisista mieslaulajista, joo saan huutokonsertin päälle, mutta Samuli Edelman on ihan omaa luokkaa, kuten on myös näyttelijänä. Arvostan.

Olet oikeassa. Ai niin mähän oon Samulin kanssa käytännössä sukua kun se käveli kerran jossain kiinalaisessa raflassa ohi. Se oli muuten hauska ravintelireissu muutenkin, kun meitä oli siinä puolisen tusinaa pösilöä ja toisessa päässä pöytää tehtiin varsin tarkkoja arvioita vähän kaikesta ja minä ja vastapäätä minua istunut kaveri silmäilimme välillä toisiamme ehkä vähän ilmehtienkin.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Tykkääköhän aikoinaan Ylen Aamua juontanut Sanna Savikko ottaa ennemmin savikkoon vai pusikkoon?

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Tykkääköhän aikoinaan Ylen Aamua juontanut Sanna Savikko ottaa ennemmin savikkoon vai pusikkoon?

Ihan kivannäköinen daami. Harmi vaan, kun joku työntäytyi savikkoon ja tuli raskaaksi sekä poistui ruudusta.

Onneksi Rosa Kettumäki, Kerttu Kotakorpi ja se nukkemainen Kreetta-Leena tms korvaavat.

Gustaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Eletään nimimerkki Hiihtofanin korkeita hetkiä: Riitta-Liisa Roponen dominoi suomalaisten jäsentenvälisiä Oberstdorfin MM-hiihdoissa.
Harmi että Hiihtofani sai potkut palstalta, olisi hauska lukea hänen kommenttejaan.

Suosikkijoukkue
Raipen SaiPa
Onnistuukohan basson soiton aloitus nollapohjilla ja kokemuksella mitenkä helposti 30 vuotiaana? Olis kiva ottaa olutta ja läpsytellä menemään jotain kotimaista iskelmää ja poppia Ripe Paanasen, Kai Pulliaisen ja kumppanien jalanjäljillä.

Mustanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Perhe lähtee sukuloimaan mää aattelin rynnättä kapakkarundille jo päivällä. Alustavat toimet on tehty ja pekkanen puhuttuna. Pitkän kaavan mukaan, mutta nyt ajoissa liikenteeseen, riekun ihan täysillä. Juhlin vielä kun ehdin, ja hallitus pitäköön poikkeustilansa. Muutama satanen siirretty sivuun jo hyvissä ajoin (toisin ostin niillä jo junnulle mailan, mutta 300€ jäi). Dädää! Pääkatu huutaa kutsuen nimeäni.

Punamusta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Perhe lähtee sukuloimaan mää aattelin rynnättä kapakkarundille jo päivällä. Alustavat toimet on tehty ja pekkanen puhuttuna. Pitkän kaavan mukaan, mutta nyt ajoissa liikenteeseen, riekun ihan täysillä. Juhlin vielä kun ehdin, ja hallitus pitäköön poikkeustilansa. Muutama satanen siirretty sivuun jo hyvissä ajoin (toisin ostin niillä jo junnulle mailan, mutta 300€ jäi). Dädää! Pääkatu huutaa kutsuen nimeäni.
Go get 'em boy! Tekisin mielelläni ihan samoin mutta olen varannut jo muita suunnitelmia tälle viikolle.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Perhe lähtee sukuloimaan
Meillä taas perhe (mies&hänen lapsi) on ollut tässä läsnä ja siitä olen hyvillään. Kyllähän meillä on mennyt monet jutut hyvin sunnuntain Iisopin loputtoman hiihtourheilun seuraamisen jälkeen. Tänään käytiin yhdessä hiihtämässä hangilla jotka kannatti meitä täällä. Aurinko paistoi meille. Ei se lenkki naapurin pelloilla ollut kovin pitkä. Sen jälkeen maistui hyvin kaakao terassilla täytekeksien kanssa.

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onnistuukohan basson soiton aloitus nollapohjilla ja kokemuksella mitenkä helposti 30 vuotiaana? Olis kiva ottaa olutta ja läpsytellä menemään jotain kotimaista iskelmää ja poppia Ripe Paanasen, Kai Pulliaisen ja kumppanien jalanjäljillä.
Eihän tuo ole ikä eikä mikhään opetella uutta soitinta. Varsinkin kun...

Ääh, jätän basistivitsit nyt pois.

Petros

Jäsen
Suosikkijoukkue
42 Stars
Miksei onnistuisi. Tarvitset pitkää pinnaa, kärsivällisyyttä ja motivaatiota.
Jos on vähänkin rytmitajua ja osaa laskea neljään niin se lasketaan plussaksi. Ei ole välttämättä vaikein soitin aloittaa ja voi vähän nopeammin kovalla treenillä oppia perusteet (vs kitara) joten kuten ja päästä muiden soittajien mukaan veivaamaan paria kolmea helppoa biisiä. Se motivoi kummasti.

Sun paras kaveri bändissä on rumpali ja biitissä pysyvä sellainen.

Jatkossa jossain vaiheessa kun löytyy soinnut otelaudasta iisisti ja pysyt tahdissa niin tabulatuureilla voit soittaa mukana vähän haastavampaakin matskua ja opetella biisit siinä samalla. On joku keikallakin vilkuillut cover- setin tabuloita...ööh kröhöm.

Treenaa mahdollisimman nopeasti näpytteleen sormilla kun plektralla alkanut sujua. Sormilla saa tatsia soittoon, tatsia meinaan tarvitaan mitä pidemmälle kehittyy. Jokatapauksessa saa aivan toisenlaisia sävyjä biiseihin, soitit sitten kummin vain.

Ei niin vaikea oppia perusasiat--> taasen vaatii paljon treeniä että basson hallitsee ja voi vetää esimerkiksi jotain Rushia.

Ite länkyttelen meneen 95 % sormilla. Nopeet biisit plektralla kun en ole Steve Harris, jonkinmoiset kolmen sormen plöräykset menee mutta ei muuten pysty/kykene.

Viimeksi muokattu:

Jara76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Pohdiskelin tuossa sellaista, että milloinkohan viimeksi olen kätellyt jotain ihmistä. Veikkaan alkuvuotta 2020.

Tämän jatkopohdinnoissa huvituin kun mietin sitä aikaa, kun taas saa kätellä tai heittää "rennon" käsitervehdyksen tutulle. Se hetki kun menee suomalaisille muutenkin aina niin sulavan rennosti, eikä lainkaan vaivaantuneesti kun joku tuttu/puolituttu yllättäen tulee vastaan kaupassa. Nyt siinä kovassa paikassa joutuu vielä mumisemaan alkuun sen tutun kanssa alkuun, että "no uskaltaakohan sitä jo ihan näin tervehtiä, hehheh".

Ja toinen sitten luultavasti vastaa hädissään "no kai sitä uskaltaa jo", vaikka oikeasti ei haluaisi toisen käsipöpöjä. Tilannehan menisi entistä vaikeammaksi jos ei haluakaan vastata tervehdykseen mitenkään. Vai jääkö kyynärpääklikki elämään?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy