Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 322 097
  • 66 814
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tehtävä: Laita seuraavat kokojärjestykseen.
  • kikkeli
  • mulkku
  • kyrpä
  • kulli
  • pippeli
  • heppi
  • jorma
  • kalu
  • molo
  • keksi lisää...
Jorma ja Lergooni ovat massiivisia. Pili ja pippeli höyhensarjan contendereita. Sitten on toki "Vanhalenimäinen" joka paukkuu skaalalla katosta läpite.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minulla oli salaattivuoro tänään töissä. Meillä on sellainen todella paksu harmaa kansio täynnä salaattlreseptejä, sieltä saa etsiä hyviä reseptejä ja tehdä niitä jos aikaa, kiinnostusta ja tarvittavia raaka-aineita on. Mutta todella vähän tuota kansiota kukaan koskaan selailee. Aika usein salaatit onkin sitten melko samanlaisia päivästä toiseen ja sellaisia helppoja mitä osataan tehdä ilman reseptejäkin.

Toki halutessaan saa ottaa salaattlreseptejä vaikka netistäkin. Jos yhä sitä aikaa on. Tai käyttää vain omaa mielikuvitustakin. Mutta ongelmahan on just siinäkin että ainakaan ylimääräistä aikaa ei usein ole ja onhan varsinkin tuollaisen siis todella paksun kansion selaaminen sinänsä aikaa vievää ja työlästä jos ei yhtään tiedä etukäteen mitä etsii. Ja kun kansio on siis kuten korostin tarkoituksella niin hyvin paksu.

No, tänään sitten otin kansion mukaan kahvitauolle aamulla ja etsimällä etsin sieltä sellaisen simppelin salaattireseptin johon oli lähes kaikki tarvittavat raaka-aineetkin. Tämä oli ensimmäinen kerta kun hyödynsin tuota kansiota. Mutta onhan se kivaa kun tekee jotain edes vähän niistä yleisimmistä salaateista eroavaa salaattia. Kivaa itselle tehdäkin, ja puhumattakaan siitä että onhan se asiakkaille varmaan hienoa kun on edes vähän jotain erilaista.

Ei tämäkään salaatti nyt vielä mikään sinänsä erikoisuus ollut ja ei nyt kannata alkaa varmasti kikkailemaankaan, varsinkaan kuitenkin suurkeittiössä. Melko helppona pitää työskentely pitää mutta saa sitä simppelilläkin tavalla erilaista aikaan.

Tähän salaattiin tuli vain kuutioina hunajamelonia, kurkkua, kukkakaalia ja tomaattia. Mutta oli ihan hyvää silti. Ja oli sellaista mihin oli aineet valmiina. Eihän sitä mitä tahansa pysty tekemään siitä vain. Vaan raaka-aineet pitää tilata tukusta.

No, päivällissalaatiksikin tein vähän erilaista salaattia. Vessassa käynnin aikana etsin netistä nopeasti salaatin johon tulee sekä ainakin kurkkua että ananasta. Tällainen salaatti sitten löytyikin, hieman mukaillen vain.

Ihan kiva tosiaan kun tuli tehtyä edes hieman erilaisia salaatteja parin salaatin verran jo. Minulla on hankaluuksia ollut siinä että ei minulla ole juurikaan reseptejä salaatteihin päässäni vaan niitä pitää just etsiä jostain. Mutta voihan sitä kehittyä ja nyt tiedän jo ainakin kaksi salaattia joita tehdä myöhemmin uudelleenkin. Ja ehkä vähitellen on rohkeutta hakea niitä reseptejäkin kun itsekin tietää että ne perushommat luonnistuu.

Ja hyvä tuon työpaikkani tilanne siinä mielessä on että salaatteja nyt kuitenkin on siinä ruokasalissa lounaalla tarjolla 6-7 erilaista sorttia. Aivan toista kuin yhdessä pitkäaikaisimmassa edellisessä työpaikassani jossa tarjolla oli vain se vihersalaatti päivästä toiseen. Ja kun raaka-aineet tulee kuitenkin käsittelemättömiä ja varsin usein kuorimattominakin.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Raportti:
Kävin tuolla tasa-arvo -ketjussa.
Siis ei saatana
Raportti päättynyt.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
En jaksa kaivaa melkein sukua julkkikselle ketjua, kun en nimiä mainitse. Olen saunonut paljon ja saunon tulevaisuudessakin erään Poliisit -sarjassa esiintyvän poliisin kanssa. En sano kenen kanssa, kun jo nyt on se riski, että tunnistaa käsialan ja pistää rautoihin.

Jotenkin olen saanut kuvan, että aktisaarelle olisi ihan jees päästä saunan jälkeen rautoihin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mustarastas on tässä päivänä parina pyörinyt lintujen ruokintapaikan ympärillä. Kai se jotain sieltä on suuhunsa saanut... Tuntuu jotenkin aikaiselta nähdä jo mustarastaita pihassa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
En kestä! Niin hyvä!




Pakollinen Beatles-viittaus, eli se bussi:

It always seems to me
You only see what people want you to see
How long's it gonna be
Before we get on the bus and cause no fuss
Get a grip on yourself, it don't cost much
 

redpecka

Jäsen
Oletko koskaan ollut työpaikan taukohuoneessa, jossa on soitettu sähkölaitokselle kysyäkseen kumpi vie enemmän sähköä: antaa lampun palaa kokoajan vai räpsiä sitä oleskelijoiden mukaan pois/päälle? Toisaalta voisi kysyä oletko ikinä ollut töissä - sama vastaus luultavasti kumpaankin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
En oikeastaan tiedä edes miksi mutta minulle noista Suomen jääkiekon maailmanmestaruuksista tuo vuoden 2011 kullan voittaminen maistuu yhä parhaimmalta.

Jokaisen kullan kohdallahan näissä on jotain erityistä, 1995 voitettiin ensimmäinen kulta, 2011 toinen pitkän odotuksen ja monien pettymyksienkin jälkeen ja 2019 voitettiin se viimeisin kulta joukkueella joka oli käytännössä tuhoon tuomittu jo ennen kisoja.

Minulle näistä se ikimuistoisin ja rakkain kulta on kuitenkin tuo vuoden 2011 maailmanmestaruus. Yhä tulee säännöllisesti katseltua YouTubesta näitä mestaruusvideoita ja kyyneleet meinaavat tippua linssiin. Kai tuo tekee kullasta sitten niin erityisen että jääkiekkokultaa odotettiin niin helkkarin kauan ja siinä välissä jouduttiin monet kerrat pettymään. Sitten kun se kulta vihdoin ja viimein tuli niin oli se aika iso juttu.

Ja sitten juhlin eniten itsekin aikoinaan just tätä vuoden 2011 kultaa. Sekin tekee tästä maailmanmestaruudesta erityisemmän kuin muut. Olin yövuorossa silloin kun finaali pelattiin mutta heti yövuoron päättymisen jälkeen aamukännit, sitten hetki unia ja juhlat jatkuivat Helsingissä torilla jonne lähdin täpötäydellä junalla. Sitten oli sellain vapaita sopivasti tämän jälkeenkin pari päivää että pystyi juomaan muun muassa shamppanjaa vielä silloinkin.

Äiti oli tuolloin pitkiä aikoja jo sairaalassa ja ostin kaupasta kakun ja pari lasten kuoharipulloa ja juhlittiin tätä kultaa äidin ja siskon sekä hänen tyttärensä kanssa sairaalassakin. Se oli äidille varmasti iso juttu. Äiti kuoli saman vuoden kesällä niin on minulle iso juttu myös yhä että viimeisimpiä yhteisiä hetkiä äidin kanssa oli tämä. Niin onnellinen hetki.

Ja siinä aamukännejä finaalin jälkeisenä aamuna juodessani asunnollani niin julistin Facessa että ensimmäiselle joka tykkää tästä päivityksestä niin tilaan hänelle pitopalvelusta täytekakun. Vilperi on niin onnesta sekaisin. No lopulta tilasin sellaisen täytekakun korvikkeen eli kermavaahdolla kuorrutetun kääretortun (pitopalveluravintola ei muistaakseni ehtinyt tehdä täytekakkua ihan näin nopealla varoitusajalla) siskon perheelleni. Olin tuolloin myös ihan töissä käyvä ja menoihin nähden ihan hyvätuloinenkin niin oli varaa juhliakin.

Joo, mutta kai se näiden syiden takia se vuoden 2011 maailmanmestaruus on minulle se rakkain. Vaikka en minä näiden muiden mestaruusjoukkueiden kokoonpanoja muista mutta yhä osaan luetella ulkoa sen vuoden 1995 joukkueen kokoonpanon.

Ja liittyy tuohon 2011 kevääseen sellainenkin tärkeä ja rakas hetki että äidilläni oli aina tapana toppuutella poikaansa ennen näitä finaaleja että muista sitten että se on vain jääkiekkoa. Mutta tuolloin lauantaina ennen sunnuntain finaalia tai itse asiassa la-su välisenä yönä äiti lähetti minulle sellaisen tekstarin töihin että lähdetkö Helsinkiin torille kun tulee kultaa? Silloin tiesin että nyt on kansakunnallamme vahva luotto siihen mestaruuteen kun äitikin noin sanoi ja eiköhän se silloin tule. Meidän päivä koittaa vihdosta viimein!
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
"Ranskalainen mentaalivalmentaja Frederic Merelle opettaa suomalaisia voittamaan epäonnistumisen pelon." Joko Kuusamakuja on ampunut tämän puoskarin metodit kiertoradalle?
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
"Ranskalainen mentaalivalmentaja Frederic Merelle opettaa suomalaisia voittamaan epäonnistumisen pelon." Joko Kuusamakuja on ampunut tämän puoskarin metodit kiertoradalle?
Kuusamakujan kuningas opetti jo vuonna -71 voittamisen kulttuuria Moskovan illassa, tuommoinen fransmanni taputteli vielä paskaa lattialla niihin aikoihin. Saattaa olla ettei Frederic ollut syntynytkään vielä silloin, mutta suotta takertua faktoihin.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Oletko koskaan ollut työpaikan taukohuoneessa, jossa on soitettu sähkölaitokselle kysyäkseen kumpi vie enemmän sähköä: antaa lampun palaa kokoajan vai räpsiä sitä oleskelijoiden mukaan pois/päälle? Toisaalta voisi kysyä oletko ikinä ollut töissä - sama vastaus luultavasti kumpaankin.

Meillä rämpytetään töissä vessan valoa.

Itsellä periaate, että töissä ja muissa julkisissa vessoissa, joista valot erikseen pistetään katkaisijasta päälle/pois, niin jätän aina päälle.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Lähden Alkoon. Melkoinen üllatus näin perjantaina.

Viideltä saunaan ja kuudelta putkaan tekee kyllä vähän tiukkaa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Odota viikko niin et mene mihinkään kun Sanna-tädin ulkonaliikkumiskielto astuu voimaan. Istut vaan kotona kuivin suin.
Suomalainen rakastaa sitä kättä, joka kurittaa. Sitten vasta nousen vastarintaan, jos Sanna-täti laittaa Alkot kiinni.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aurinko. Pelto. Hankikanto. Red Thunder potkukelkka. Se on kuulkaa vauhdin hurmaa!
 

Liitteet

  • IMG-20210305-WA0000.jpg
    IMG-20210305-WA0000.jpg
    296,9 KB · kertaa luettu: 99

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kyllä se senkin tekee. Miten lie käynyt alkoholin kulutuksen kanssa korona-aikana, onko Alkon myynti laskenut vai noussut?
Jos alkoholin kulutus on pysynyt vakiona, mutta ravintoloissa käydään vähemmän ja Virosta/Latviasta haetaan vähemmän viinaa niin eiköhän Alko ole profittia painanut.

 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Wellerman (linkki Youtubeen)

Kylläpä tulee mieleen 20 vuoden takaiset erittäin kosteat illat Molly Malonesissa. Ja mukavaa nähdä ihmisiä ilman maskia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös