Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 372 992
  • 66 946

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Olisi ainesta ihan omalle ketjulle:
"HC iisoppi - koti ja kasvimaa ding dong titityy bang bang stories"
Ei ne moderaattorit vissiin tykkää jos oman ketjun tekee... Muistakaa mitä kävi @KariOksaselle... oma ketju tungettiin tänne.

No joo...Olen minä "oman ketjun" perustamista miettinyt niin ei tarvisi tähän ketjuun spämmätä jokaista itänyttä kasvia. Työnimenä on ollut "Pidetään puutarha kunnossa" ;-). Sellaista puutarhan ja kasvimaan hoitoon liittyvää ketjua... Olen yrittänyt tutkia joko sellaista löytyisi täältä.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Täällä palstalla on kolmentasoista väkeä. Ylimmällä tasolla myyttiset HCH ja Rööri, joilla on käytännössä oma alue. Seuraavalla tasolla aikamme suuria nimimerkkejä, kuten muun muassa @Kari Oksanen, yllekirjoittanut (mobiilissa, työpöytänäkymällä sivuunkirjoittanut) ja @Uleåborgir. Alimmalla tasolla ovat sitten kaikki ne, joilla omaa ketjua ei ole.

Oikeastaan näiden palstaluokkien alapuolelle kuuluvat sitten vielä ketjunavauskiellossa olevat, joille nouseminen hierarkiassa on käytännössä mahdotonta. Toki karnevaalien aikaan he saattavat päästä hetkeksi kuninkaan vaatteisiin niin sanotuksi varjomoderaattoriksi.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei ne moderaattorit vissiin tykkää jos oman ketjun tekee... Muistakaa mitä kävi @KariOksaselle... oma ketju tungettiin tänne.

No joo...Olen minä "oman ketjun" perustamista miettinyt niin ei tarvisi tähän ketjuun spämmätä jokaista itänyttä kasvia. Työnimenä on ollut "Pidetään puutarha kunnossa" ;-). Sellaista puutarhan ja kasvimaan hoitoon liittyvää ketjua... Olen yrittänyt tutkia joko sellaista löytyisi täältä.

Jos Ike Kanerva seurais tätä palstaa, (en tiedä, vaikka seuraiskin) niin olis varmaan vakioseuraaja.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Hiukan varmaan tällä hetkellä ylimääräistä aikaa kun olen alkanut osallistumaan noihin Facebookissa kiertäviin haasteisiin. Yhden jopa keksin itse ja laitoin tänään aluille. Saa nähdä tarttuuko tuohon täkyyn kukaan.

Eli tässä keksimässäni haasteessa ajatellaan nyt sitten täysin käänteisesti kuin siinä jo läpi käymässäni haasteessa. Siinä viime viikolla läpi pyörittäneessäni haasteessahan valittiin jääkiekkoilijoita jotka ovat vaikuttaneet rakkauteeni lajia kohtaan. Jo silloin mietin että heittäisin mukaan jonkun pelaajan joka on lähinnä vihastuttanut ja aiheuttanut syvääkin vitutusta, tämän valinnan olisin tehnyt siksi että voihan siihen rakkauteen vaikuttaa myös käänteisesti. Mutta siitä sitten syntyi idea pyörittää läpi vielä tuon haasteen varjohaaste! Heh.

Eli tässä varjohaasteessa ajatellaan nyt sitten täysin käänteisesti ja valitaan listalle pelaajia jotka ovat etenkin vihastuttaneet ja aiheuttaneet surua, kyyneliä ja vitutusta. Ensimmäinen valintani oli Pavel Bure, kaiki täällä nyt varmaan tietää sen syynkin eli 5 maalia siinä yhdessä välieräpelissä.

Toinen haaste mihin olen tällä viikolla osallistunut on haaste jossa valitaan urheilijoita jotka ovat vaikuttaneet kiinnostukseen/rakkauteen urheilua kohtaan. Ja tässä haasteessa en noteeraa ollenkaan jääkiekkoilijoita koska niille oli omat haasteensa.

Onhan näitä mielenkiintoista miettiä ja muistella. Siksi näihin nyt osallistunkin ja varmaan siksi että nyt vapailla tuota aikaa on. Saa nähdä miten haasteiden käy kun menen taas huomenna töihin. Tarkoituksenani ei ole niinkään näyttää ja esitellä omaa urheilutietämystä. Ja eihän näissä missään haasteessa tosiaan haeta niitä absoluuttisesti parhaimpia jääkiekkoilijoita/ urheilijoita ja sekin saa näkyä listauksissa että milloin on jääkiekkoa/urheilua alkanut seuraamaan. Esimerkiksi varmaan Matti Nykänenkin jää omasta listauksesta ulkopuolelle koska hänen huipulla ollessaan en vielä urheilua itse läheskään niin paljoa seurannut. Koska olin silloin vielä pieni lapsi.

Joo, viimeistä vapaapäiväähän tässä muuten vietellään tästä tämän kertaisesta vapaaputkesta. Tämänkertainen vapaaputki olikin aika pitkä eli sisälsi jopa viisi vapaata. Nyt se sitten alkaa olemaan ohi. Kiva tosin palata töihinkin ja on mukavaa että on ylipäänsä töitä. Tänään olen lähinnä katsellut eri sarjoja eli Teho-osastoa ja Korpelan kujanjuoksua.

Kummatkin sarjoista on suurimmaksi osaksi mennyt minulta ohi silloin kun ne telkkarista alunperin tuli. Tai siitä nyt ei ole edes pitkää aikaa kun Korpelan kujanjuoksu televisiosta tuli mutta jostain syystä en sitä silloin katsellut. Nyt sitten katselen.
 

Glove

Jäsen
Älkää sitten valittako jos mun juttujen taso laskee. Viimenenkin viisaudenhammas poistettiin niin kai se äo laski samalla ainakin 20 pykälää.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Älkää sitten valittako jos mun juttujen taso laskee. Viimenenkin viisaudenhammas poistettiin niin kai se äo laski samalla ainakin 20 pykälää.
Jos nyt ihmettelette että minkä takia se Johnny puhuu kuin Ruuneperi, saa kansan valtaansa paremmin kuin Hitler, naiset rakastumaan itseensä kuin Casanova ja on muutenkin ylväs ja kaikilta tunnettu, johtuu siitä että mulla on visurit tallella.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen tässä koko päivän ihmetellyt kun Kinder Maxi-munasta tuli yllätyksenä Teräsmiehen auto? Mitä minä muistelen lapsuudesta kun enemmänkin Teräsmies-sarjakuviakin luin niin ei Teräsmiehellä ollut autoa? Eikö tuo lähinnä lennellyt?

Onko minulta mennyt jotain ohi tai olenko jotain unohtanut? Tai muuta vastaavaa? Onko Teräsmiehellä käytössään myös auto Batmanin tavoin?
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen tässä koko päivän ihmetellyt kun Kinder Maxi-munasta tuli yllätyksenä Teräsmiehen auto? Mitä minä muistelen lapsuudesta kun enemmänkin Teräsmies-sarjakuviakin luin niin ei Teräsmiehellä ollut autoa? Eikö tuo lähinnä lennellyt?

Onko minulta mennyt jotain ohi tai olenko jotain unohtanut? Tai muuta vastaavaa? Onko Teräsmiehellä käytössään myös auto Batmanin tavoin?

 

redpecka

Jäsen
Älkää sitten valittako jos mun juttujen taso laskee. Viimenenkin viisaudenhammas poistettiin niin kai se äo laski samalla ainakin 20 pykälää.
Monta revittiin siis kaiken kaikkiaan? Mulla ei ollut kuin yksi - puhkesi joskus 26 vuotiaana. En huomannut viisaudessa muutosta entiseen, mutta tuossa iässä se nuoruus on jo ohi anyway (tai +3v) ja minä jäin ilman vaimoa.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Aika tyhmä olo aina välillä, eli se vähäinenkin mitä aiemmin oli on katoamassa.
Se ei ole siis hampaista riippuvainen. Mulla on kaikki tallella ja ei ole niin kovin viisas olo. Nuoret tänäänkin tuntuu tietävän kaiken paremmin. Ja osittain ovat oikeassa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kun tuossa viime maanantaina puhuttiin miehen lapsen täällä olemisesta (alunperin oli sovittu että etäkoulun ajan on kotonaan) niin tuntui että etäopetus jatkuu ja jatkuu. Niin sitten sovittiin että lapsi on tämän viikon täällä kun itse haluaa ja äidillekin sopii. Nyt (yllättäen) etäopetus loppuu tämän viikon jälkeen linjaa paikallinen koronayhteistyöryhmä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Sitten on edessä ainakin vähitellen tämä joka keväinen takkiongelma. Lähden töihin aamulla siinä vähän jälkeen viiden jolloin on vielä kylmä. Tulen töihin usein siinä kello kahden jälkeen iltapäivällä jolloin alkaa olemaan jo lämpimämpää.

Teenkö nyt taas tästä takkiasiasta tavoilleni uskollisesti liian ison numeron vai onko kyseessä oikeasti pieni ongelma? Ja pitäisikö takkeja olla mukana kaksi jossain vaiheessa, aamulla päälle vähän paksumpaa takkia ja iltapäivällä sitten kevyempi takki päälle?

Vähän ongelmallista tuo kun näin keväällä on vielä aikaisin aamulla kylmähkö. Mutta iltapäivällä alkaa olemaan sitten lämmin. Pitäisi periaatteessa olla kaksi takkia tosiaan mukana tai sitten iltapäivällä jo niin lämmin että pärjää pelkällä pusakalla. Siis päällä toki myös housut, alushousut, t-paita ja sukat ettei kukaan pääse taas kuittailemaan. Heh.

Ja perkele noita takkien vetoketjuja nykyään. Syksyllä ostamastani takissa meni myös pari päivää sitten vetoketju hajalle. Ei ne vetoketjut käyttöä kestä ja ei ollut ainoa vetoketju todellakaan joka on hajalle mennyt.

Vituttaa myös tämä kun täytyy sitä kai jonkinlainen kevättakki ostaa koska talvitakit alkavat olemaan liian paksuja jo, paitsi silloin ehkä varhain aamulla? Eikä kesätakeilla vielä oikein pärjää. Ostaa nyt välimuodon takki muutaman hassun viikon vuoksi?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
@vilperi laitat aamulla sen tarpeeksi lämpimän takin ja iltapäivällä kävelet kotiin reteesti takki auki.

Näin toiminkin jo tänään. Tämä on varmaan se fiksuin ratkaisu? Ja jostain olin lukevinani että nyt keväällä tulee aika nopeasti kesäisiä lämpötiloja? Vaikka nyt ei siltä näytäkään. Että voi olla että pian tässä pääsee aamullakin jo kevyemmällä takilla liikkeelle.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Piha alkaa olla jo sula joten kohta voisi aloittaa kevätharavoinnin.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Voi herra isä että elon arki voi aiheuttaa joillekkin ylitsepääsemättömiä dilemmoja. Tähän sata kysymysmerkkiä perään. Vai pitäisiköhän nyt laittaa kysymysmerkkejä, kun kyseessä oli kuitenkin vain toteamus? Mutta ne kysymysmerkit voisivat kyllä tehostaa tätä viestini sanomaa? Toisaalta, se olisi kuitenkin kieliopillisesti väärin, enkä haluaisi antaa kuvaa etten osaa kirjoitussääntöjä?
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Avovaimo kävi kielitutkimuksissa erikoislääkärillä aamulla ja tietysti menin mukaan. Ei ollut syöpää, mutta vasta nyt alan rauhoittua useamman päivän tai viikon piinaavasta odotuksesta. Toki voi miettiä myös, että mikä on ollut mieliala itse tutkittavalla.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Voisiko joku tässä organisaatiossa tehdä hommansa oikein ja ajoissa?
Tai ajoissa ne tekee. Oikein ei. Tee tässä nyt sitten liikearvopoistoja kun joku ei osaa hommaansa. Soittaisin ja haukkuisin mutta ei siitä mitään hyötyä ole. Teen nyt itse ja kerron sitten huomenna taas miten tää menee.

Huoh.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Hyvin tuossa puolentoista viikon loman aikana ehtikin unohtamaan miten puuduttavia nuo Teams-palaverit ovat. Tänään aamuysistä puoli neljään jatkuvia turhia paltsuja ja huomenna sama homma. Perjantaille ei onneksi toistaiseksi ole merkitty kun kaksi. Olisi kyllä oikeasti töitäkin tehtävänä, mutta jäänee ensi viikkoon suurelta osin kun siellä on vielä kalenteri ihastuttavan tyhjä toistaiseksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös