Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 327 983
  • 66 844

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä meni pieleen silmälaseja hankkiessa vai onko vain tottumiskysymys kun ei laseja ole ollut? Eli näyttää siltä kuin olis melkein jotku hupilasit päässä ja tohon keskelle tulee "palloefekti", eli jos katson nytkin suoraan tietokoneen näyttöä näyttää että tää teksti keskellä on pallona lähempänä kuin esim kellonaika alakulmassa joka näyttää olevan kauempana. Kävellessä askeleet todella hankalia kun maa näyttää olevan lähempänä kuin oikeasti on :D

Ihan tottumiskysymys. Olen käyttänyt laseja kohta 40 vuotta, ja aina uusien lasien hankkimisen jälkeen menee aikansa että aivot niihin tottuu. Nyt hommasin tuossa kesäkuussa uudet lasit kun entiset olivat jo 20 vuotta vanhat. Ei paljon tullut lisää vahvuuksia, mutta jotain prismaa ne näihin lisäsivät. Ensimmäinen viikko oli kyllä todella huteraa menoa kun näkyi melkein kaikki kahtena. Nykyään tulee sama efekti kun silmät ovat väsyneet tai kun olen kunnolla kännissä. Täytyy sitten vain katsella yhdellä silmällä kuin kyklooppi.

Päivän tai parin päästä pitäisi helpottaa ja siitä se sitten etenee ihan normaaliksi.
 
Ihan tottumiskysymys. Olen käyttänyt laseja kohta 40 vuotta, ja aina uusien lasien hankkimisen jälkeen menee aikansa että aivot niihin tottuu. Nyt hommasin tuossa kesäkuussa uudet lasit kun entiset olivat jo 20 vuotta vanhat. Ei paljon tullut lisää vahvuuksia, mutta jotain prismaa ne näihin lisäsivät. Ensimmäinen viikko oli kyllä todella huteraa menoa kun näkyi melkein kaikki kahtena. Nykyään tulee sama efekti kun silmät ovat väsyneet tai kun olen kunnolla kännissä. Täytyy sitten vain katsella yhdellä silmällä kuin kyklooppi.

Päivän tai parin päästä pitäisi helpottaa ja siitä se sitten etenee ihan normaaliksi.
Näin oletinkin. Piilolinssejä olen harrastuksissa ja töissä käyttänyt vuosikaudet mutta nekin oli -2.00 ja nää uudet lasit + piilolinssit -2.8, voin kertoa että maailma kirkastui kertaheitolla!

Käykää ihmiset optikolla, ei sitä edes muistanut miten kiva on nähdä kunnolla eikä tartte arvuutella moikkasko joku kaupassa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kapteeni Kirkiä näytellyt William Shatner pääsee kuulemma avaruuteen tässä piakkoin. Kyseinen kaveri on 90-vuotias. Missähän välissä mies on 90 vuotta täyttänyt koska kuvien perusteella näyttää sellaiselta 65-vuotiaalta joka on juuri jäänyt eläkkeelle.

Tämä kuva on viime vuodelta ja ei tuo ihmeemmin ole tainnut ulkoisesti enää muttua:
 

Liitteet

  • William_Shatner_Photo_Op_GalaxyCon_Richmond_2020.jpg
    William_Shatner_Photo_Op_GalaxyCon_Richmond_2020.jpg
    195,8 KB · kertaa luettu: 86

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Pakkohan se on kirjoittaa kun ketju käskee ja asia on se että käyn nukkumaan. Ihan ok päivä ollut. Sadellut on koko päivän mutta ei se niin haitannut. Hyvää yötä!
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Toi @vilperi n hetki varmaan tuli sen verran kiireelläkin että ei sitä jälkeenpäin tiedä mitä ja miten tuli suoritettua. Tarkoitan että siinä on sen verran kiirus että ei mitään muistiinpanoja aleta tekemään.

Osasin odottaa eilen jostain syystä nimimerkiltä @Ulos T. vastausta tähän ulostusviestiini. Vaikka harvemmin kyseisen nimimerkin viesteihin täällä (siis just tässä ketjussa) muuten törmää niin on aika varma että jos kirjoittaa tännekin jotain ulostamiseen liittyvää niin on ainakin tykkäys yhtä taattu kyseiseltä nimimerkiltä kuin Lertiltä otteluseurantaketjuissa. Tämän kirjoitin toki ihan hyvällä.

Olen pistänyt merkille että aivan viime viikkoina minusta on tullut välinpitämätön myös asuntoni siisteyden suhteen. Ja viime viikon sairausloma vain vauhditti tuota välinpitämättömyyttä. Vaikka enhän minä sillä tavalla ole sairas ettenkö pystyisi pitämään nyt kotini siisteydestä huolta.

Ja yllättävän paljon se kodinkin siisteys sitten lopulta vaikuttaa ainakin minulla siihen mielialaankin. Tällainenkin epäsiisteys mikä nyt asunnossani vallitsee niin laskee mielialaa aika paljon. Toisaalta, mielestäni kodin siisteydestä (etenkin jos yksin elää) voi jonkin verran jopa päätellä sen mitä kuuluu, ja tiettyjä masennuksenkin merkkejä voi siivottomuudesta vedellä.

Silloin kun minulla oli masennusta niin asuntoni oli pahimmillaan ihan karmeassa kunnossa. Ei sitä välittänyt silloin paskaakaan siitä asunnon siisteydestäkään. Nyt nykyinen asuntoni ei ihan onneksi samassa kunnossa ole mutta täytyy tänään tehdä asioille jotain ettei mopo karkaa lopulta käsistä.

Tuota roskaakin kertyy yllättävän paljon nopeassa tahdissa ja suurimman osan roskasta olen jättänyt pöydille, en ole vaivautunut laittamaan edes roskiin niitä... Ja sehän varsinkin sitä epäsiisteyttä tekee.

Ja miten arvon palstalaiset pitäisivät puhtaina asunnon mattoja silloin kun imuri on rikki, ulos ei jaksa mattoja viedä tuulettumaan ja kunnollista rikkalapiosettiä ei ole?
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ja miten arvon palstalaiset pitäisivät puhtaina asunnon mattoja silloin kun imuri on rikki, ulos ei jaksa mattoja viedä tuulettumaan ja kunnollista rikkalapiosettiä ei ole?

No eipä noilla rajauksilla pysty ku ostamaan uudet matot. Rikkalapiosettejä saa liki joka kaupasta eikä se mattojen tuulettumaan vienti ole niin iso urakka loppujen lopuksi. Toki ne pitää myös tampata, että se pöly irtoaa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
No eipä noilla rajauksilla pysty ku ostamaan uudet matot. Rikkalapiosettejä saa liki joka kaupasta eikä se mattojen tuulettumaan vienti ole niin iso urakka loppujen lopuksi. Toki ne pitää myös tampata, että se pöly irtoaa.

Joo, tätä vähän pelkäsinkin ettei siihen jää paljoa sitten vaihtoehtoja jäljelle. Täytyy varmaan nyt ostaa se kunnollinen rikkalapiosetti vihdoin. Olen muutenkin sellaista halunnut asuntooni mutta jostain syystä en ole saanut aikaiseksi ostaa. Tuollaisen pienen setin olen joskus halvalla ja tyhmänä ostanut mutta kun noissa ei ole edes pitkää vartta niin selkähän siinä kipeäksi tulee jos tuolla setillä jotain yrittää oikein tehdäkin.

Ulos en nyt kyllä viitsi viedä mattoja kun olen sairauslomalla ja yksi työkavereistakin asuu samassa kerrostalossa. Vaikkei minun tämän hetkiset akuutit ongelmat periaatteessa estäkään tuollaista niin sairausloma on silti sairausloma ja ihmettelyä se voisi aiheuttaa jos tuollaiseen aherrukseen alkaisin.

Ongelmani saattaa kyllä ratketa silläkin että isäni lupasi äsken tuoda lainaan minulle asuntoautonsa imurin. Väliaikaiseksi ratkaisuksi kunnes ostan uuden imurin.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Moderaattorit ovat hengissä. Eilen jo kommentoivat Tami-ketjun sulkemista ja tänään saatiin ensimmäisen kerran pelikieltokin aikaiseksi tässä kuussa.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
On se kumma, kun ulkona on jo kylmä, niin ei siltikään laiteta lämmityksiä päälle. Eli sisällä on myös kylmä.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Unen laatu on kyllä määrää tärkeämpi. Nukuin viime yönä tosi hyvin. Aikainen lintu madon nappaa, joten virkeä mieli vapautti kirjoittamaan mielettömän bangerin Kummolan jäähalli -ketjuun, jolla pääsin, siten kuin olen nähnyt, ekaa kertaa etusivulle päivän tykätyimpiin viesteihin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Unen laatu on kyllä määrää tärkeämpi. Nukuin viime yönä tosi hyvin. Aikainen lintu madon nappaa, joten virkeä mieli vapautti kirjoittamaan mielettömän bangerin Kummolan jäähalli -ketjuun, jolla pääsin, siten kuin olen nähnyt, ekaa kertaa etusivulle päivän tykätyimpiin viesteihin.
Itsekin nukuin viime yönä yhtäjaksoisesti ehkä 7-7,5h ja olo oli paljon skarpimpi heti aamusta versus pari aiempaa yötä missä sitä unta on tullut ehkä saman verran, mutta on herännyt sitten pari kertaa yössä. Tollanen yhtäjaksoinen reilu 7h tekee jo ihmeitä.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Näin tänään töissä mun tulevan ex-puolison..
Oltiin samaan aikaan syömässä kun huomasin hänet ekaa kertaa. Neidin annos oli se mikä teki vaikutuksen. 2lihapiirakkaa paistopisteeltä ja iso pino nakkeja. Sitten viimeisteli annoksen Turun (punaisella) sinapilla. Pikkasen ihmettelin mihin tuo noita syö nimittäin daami ei paina yhtään grammaa yli 50kg.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: KiVi

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näin tänään töissä mun tulevan ex-puolison..
Oltiin samaan aikaan syömässä kun huomasin hänet ekaa kertaa. Neidin annos oli se mikä teki vaikutuksen. 2lihapiirakkaa paistopisteeltä ja iso pino nakkeja. Sitten viimeisteli annoksen Turun (punaisella) sinapilla. Pikkasen ihmettelin mihin tuo noita syö nimittäin daami ei paina yhtään grammaa yli 50kg.
se odottaa sun tulevaa vauvaa
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Voi pojat, tytöt ja miksi kukaan itsensä mieltääkin.

Mulla on treffit. Siis ihan oikeat treffit ihan oikean miehen kanssa. Edellisestä onkin aikaa. En tiedä, ei vaan ole vuosiin kiinnostanut treffailla (no pari YYA-sopparia on ollut), mutta siis ihan treffit! Ja mä oon ihan Hilkkana kun fiilis on tää.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Minullakin on treffit, tosin mahdollisen tulevan työnantajan kanssa, joten puhutaan vaan työhaastatteluata. Perseelleenhän se luultavasti menee niin kuin aina ennekin. En todellakaan ole mukavuusalueellani noissa haastatteluissa.
Mä kerron sulle salaisuuden: ei kukaan ole. Tsemppiä.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Voi pojat, tytöt ja miksi kukaan itsensä mieltääkin.

Mulla on treffit. Siis ihan oikeat treffit ihan oikean miehen kanssa. Edellisestä onkin aikaa. En tiedä, ei vaan ole vuosiin kiinnostanut treffailla (no pari YYA-sopparia on ollut), mutta siis ihan treffit! Ja mä oon ihan Hilkkana kun fiilis on tää.
Onnea sulle.
Mulla oli maanantaina semmoiset pikaiset treffit oikean naisen kanssa, mikä johti siihen, että lauantaiksi hän ilmoitti pidemmän kaavan treffit hänen luonaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös