Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 318 643
  • 66 802
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Tässähän alkaa vähän tulla sen suuntaisia ajatuksia, ettei viimeisissä viesteissä olisi keskitytty moderaattoreihin tai meidän tekemiin päätöksiin.

Modet

Muistakaa jatkossa keskittyä Moderaattoreihin. Minä ainakin ajattelen aina Moderaattoreita. Nukunkin Moderaattorit-lakanoissa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jokseenkin poikkeuksellisen raskas työviikko ollut toistaiseksi tämä työviikko ja se loppuhuipennus eli perjantai on vasta edessä.

Siihen on varmaan muutamia syitä että tämä työviikko on tuntunut raskaalta. Yksi on se että nyt on kelit todella helteiset ja se kyllä näkyy myös meillä keittiössä. Toinen syy on varmaan sitten ne lyhyiksi jääneet yöunet silloin tiistain vastaisena yönä ja vaikka viime yönä nukuin kyllä jo todella hyvin taas niin ehkä yhdet yöunet eivät vielä riitä paikkaamaan univajetta?

Kolmanneksi syyksi ajattelin sellaista vastuun kasvamista omalla kohdallani tuolla töissä. Jos verrataan vaikka alkuaikoihin niin kyllähän itse olen tietenkin oppinut parissa vuodessa entistä paremmin talon tavat ja mitä kuuluu aina tehdä sekä taas muu työväki on nyt ainakin tilapäisesti vaihtunut taas kokemattomampaan henkilöstöön osittain. Kesälomatkin kun pyörivät ja niitä paikkailee kaksi kyllä reipasta ja jo tuttua nuorta liikaa mutta ovathan he kokemattomia ylipäänsä työmaailmassa ja eikä heillä varsinaisesti ole alan koulutusta.

Saan itse nyt ainakin entistä enemmän ohjata, neuvoa, huomautellakin toisinaan ja muistutella asioista. Sekä tarvittaessa sitten tehdäkin jotain hommia omien töiden lisäksi vielä että hommat skulaavat. Esimerkiksi tiskauksesta joudun jonkin verran vastaamaan omien hommien lisäksi.

Melkein aina olen tuolla nykyisessä työpaikassa ollut sellainen suun aukoja, eli jaellut huomioitani, kysymyksiäni, muistutellut ja huomautellut. Vähän tällaista ja nyt tuntuu että tuo on vain viime kuukausina minulla lisääntynyt kun olen yhä paremmin oppinut hommat.

Enkä minä ole tuosta koskaan mitään negaa saanut vaan lähinnä päinvastoin. Se vaan on välillä sitten kyllä jo taakkakin kun emäntäkin aina jonkin asian kertoo minulle ensimmäisten joukossa kun minä muistan kuitenkin, minulla on hyvä muisti. Eihän yksi yksittäinen asia nyt niin vielä vaivaisi mutta sitten kun näitä alkaa kertymään ja kertymään... Joskus olen sitten puuttunut tähänkin jo ja neuvonut tekemään oikein jonkin muistilapun. Tarvitse kaikkea muistaa kenenkään.

Enkä minä tuota suutani auo noiden työasioiden vuoksi sen takia että omaa statusta nostaisin esille. Vaan siksi että välitän. Helpompaa se olisi olla jos ei tarvitsisi asioihin puuttua useinkaan mutta olen oppinutkin kaksi asiaa tässä myös viime aikoina. Toinen on se että joskus joihinkin pikkuasioihin ei kannata puuttua vaikka näkisi että nyt olisi aihetta. Kannattaa myös välillä säästää itseäänkin ja ajatella että jos eivät muut tajua niin olkoot.

Toinen on se että taas vastaavasti ja toisinpäin ajatellen se suunsa kannattaa useimmiten avata kuitenkin koska sitten on ollut näitä tapauksia monia kun jokin on mennyt pieleen, unohtunut tms. ja on kironnut itse sitä mielessään kun tietää huomanneensa mutta pitänyt kuitenkin turpansa kiinni. Harkintaa kannattaa käyttää niin muutenkin kuin tässäkin tapauksessa että milloin se oma suu on hyvä avata.

Sen tiedän että nuo tapani on kyllä pistetty merkille ja ne on huomattu. Mutta ei mielestäni huonossa valossa kuitenkaan. Just olen saanut kuulla tuota monesti että kerron sinulle kun sinun muistiin voi luottaa tai sinä muistat... Sinä se olet tarkka. Kysyn sinulta kun sinä tiedät kaiken, ja tämäkin sellain hyvällä tavalla sanottuna. Ja entinen eläkkeelle jäänyt emäntä jo aikoinaan sanoi minulle ettei sinusta uskoisi että olet kärsinyt sellaisista ongelmista kun sinulta tulee aina niin hyviä huomioitakin.

Mutta juu, kai se taas tästä ja vielä kaksi työpäivää tällä viikolla edessä. Perjantaihinhan tämäkin työviikko taas huipentuu. Perjantait tuolla on usein kiireellisiä koska valmistetaan ja pakataan sekä lähetetään asiakkaille koteihin niin monet ruoat, eli perjantain ja koko viikonlopun ruoat.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Mitä muutakaan mies voi tehdä viikon ainoana vapaapäivänä, kuin lähteä junalla käymään sateisessa Kouvolassa ja maksaa siitä vielä? Siis mitään asiaahan minulla ei sinne ole.
 
K

Kiekkokatsoja

Näyttäisi tänään tulevan paikoittain viilentäviä sateita. Tervetuloa.
Sadetutkan mukaan Helsinki - Lahti seudulla sataa, tai juuri alkamassa. Kymenlaakso - Eteläkarjala, ei vielä.
Miltäs sun seudulla näyttää, joko sataa?
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Näyttäisi tänään tulevan paikoittain viilentäviä sateita. Tervetuloa.
Sadetutkan mukaan Helsinki - Lahti seudulla sataa, tai juuri alkamassa. Kymenlaakso - Eteläkarjala, ei vielä.
Miltäs sun seudulla näyttää, joko sataa?
Komeasti sataa, kiitoksia kysymästä. Tervehdin ilolla tämmöistä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tiesittekö, että tuonne Löylyhuoneeseen kirjoittaa aika monta todella rasittavan oloista henkilöä?
Onhan se selvinnyt. Itsekin kuulun varmasti aina välillä niihin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kylläpä tuo jalkapäällisellä kävelevä kärpänen kutittaa. Pitäisiköhän lätkä katsoa ja läiskästä tuo kuoliaaksi. Vielä olen tyytynyt heiluttamaan jalkaa jolloin se kärpänen lentää hetkeksi pois.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Mitä muutakaan mies voi tehdä viikon ainoana vapaapäivänä, kuin lähteä junalla käymään sateisessa Kouvolassa ja maksaa siitä vielä? Siis mitään asiaahan minulla ei sinne ole.
Jokin sairaushan tuossa on pakko olla taustalla. Junalla kestää sen reilut puoli tuntia kauemmin tulla Lappeeseen ja jätit väliin. Ihmettelen kyllä suuresti.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Näyttäisi tänään tulevan paikoittain viilentäviä sateita. Tervetuloa.
Sadetutkan mukaan Helsinki - Lahti seudulla sataa, tai juuri alkamassa. Kymenlaakso - Eteläkarjala, ei vielä.
Miltäs sun seudulla näyttää, joko sataa?
Muutaman minuutin tuli vettä kuin saavista puolisen tuntia sitten. Sen jälkeen muutama tippa. Tälläistä Lappeessa.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Näyttäisi tänään tulevan paikoittain viilentäviä sateita. Tervetuloa.
Sadetutkan mukaan Helsinki - Lahti seudulla sataa, tai juuri alkamassa. Kymenlaakso - Eteläkarjala, ei vielä.
Miltäs sun seudulla näyttää, joko sataa?
No satoihan se, snadisti sellaisen tunnin verran. Kostutti maan ja nyt taas on helteen puolella. Ja kun ei yhtään tuule niin hiki valuu kun kosteutta riittää. No, aina pääsee järveen. Ja saa ilpun päälle jos alkaa ahdistaa.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jokin sairaushan tuossa on pakko olla taustalla. Junalla kestää sen reilut puoli tuntia kauemmin tulla Lappeeseen ja jätit väliin. Ihmettelen kyllä suuresti.


Kaverini oli parikymmentä vuotta sitten kaverinsa häissä kotipaikkakunnallaan Savonlinnassa. Aamu oli ankea, kun heräsi Kouvolan rautatieasemalta muistamatta joutumisestaan Kouvolaan mitään. Matkalla kotiinsa Jyväskylään tuli sitten jakkupukunainen iskemään kaveriani ravintolavaunussa ja reissu muuttui hyväksi.

Välillä edelleen pohdimme, että miksi tämä nainen iski krapulaansa parannelleen punkkarin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Lueskelin vielä tänäänkin noista jäätelön syömisistä viestejä tuolta Tyhmien kysymysten ketjusta. Muistui sitten mieleeni syystä ja toisesta mummulasta aina kesäisin saamamme jäätelöpakkaukset. Tällä ei enää ole vaan yhteistä noiden tyhmien kysymysten kanssa niin kirjoitan tänne.

Pienenä poikana oli iso juttu aina kesäisin kun äidin äiti vielä eli ja hän sulatti pakkasensa aina kesällä. Tuolloin hän luopui muun muassa pakkasessaan olevista jäätelöpakkauksista, oli sellaisia perinteisiä litran pakkauksia. Ja hän antoi ne jäätelöt meidän lapsikolmikolle.

Tämä oli olevinaan aina iso juttu minulle lapsena vaikka vieläkin muistan niiden jäätelöiden maun. Eivät olleet mitään kovin hyviä enää maultaan kun oli ties montaa kertaa ehtinyt jo sulamaan, sitten taas uudestaan jäädytetty ja niin edelleen. Kyllä se maku kärsii ja on ihan perusteltua neuvoa ettei sulanutta jäätelöä saa enää uudelleen pakastaa. Vaikka taitaa tuossakin kehoituksessa olla takana jotain muitakin riskejä?

No joo, toinen asia mitä haluan nyt muistella on nuo työsuhde-edut. Itse en ole kyllä koskaan sen kummemmista eduista nauttinut mutta ainakin keittiöalan ihmisenä olen paljon saanut viedä mukanani töistä aina ruokaa kotiini joko ilmaiseksi tai sitten pientä korvausta vastaan. Armeijassa kun taas olin töissä sotilaskotiyhdistyksen leipomossa niin kyllähän sieltä sai isot kasat mukaansa aina niitä vähän pilalle menneitä leivonnaisia. Näitä ei voinut enää myydä koska niissä oli jotain pieniä virheitä mutta kyllä ne syötäväksi vielä silti erittäin hyvin kelpasi. Se ei vaadi kuitenkaan kovin isoa virhettä mikä jo johtaa siihen ettei tuotetta enää myydä.

Ja muistan lapsuudesta kun isosiskoni oli pari kesää töissä eräällä bensa-asemalla. Kuinka meidän pakkanen silloinkin oli aina täynnä siellä asemalla myynnissä olleita tuotteita, kuten leivonnaisia ja jäätelöitä joita siskoni aina sai sieltä huoltoasemalta mukaansa ilmaiseksi. No tätä huoltsikkaa ei ole kyllä enää aikoihin pystyssä ollutkaan...
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Mökillä oltu viikko. Enpä ole juuri vaatteita käyttänyt viikkoon. Muutamat bokserit, yhet uikkarit ja yks t-paita käytettyjen pinossa..
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tuleekohan uudesta Pelle Hermannista sama homma kuin uusista muumeista. Aikuiset motkottaa ja valittaa, että väärät näyttelijät ja muutenkin väärin tehty. Samalla lapset nauttivat ja ihmettelevät miksi aikuiset sekoilevat nostalgiapäissään, eivätkä ymmärrä että he eivät ole kohderyhmää.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tv:ssä Bill Murray on juuttunut samaan päivään, helmikuun 2. siinä murmelikaupungissa. Lumimyrskyjä ja kylmiä suihkuja. Vaikea päästä tunnelmaan täällä helteen keskellä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ensimmäiset leikkokukat ovat avautuneet. Yksi kehäkukka (keltainen) ja yksi ruiskaunokki (sininen)... Jatkoa odoteltavissa lähitulevaisuudessa.

Edit. Korjattu kukan nimi.
 

Liitteet

  • IMG_20210710_083121.jpg
    IMG_20210710_083121.jpg
    237,3 KB · kertaa luettu: 45
  • IMG_20210710_083138.jpg
    IMG_20210710_083138.jpg
    280,5 KB · kertaa luettu: 65
Viimeksi muokattu:

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Ensimmäiset leikkokukat ovat avautuneet. Yksi kesäkukka ja yksi ruiskaunokki... Jatkoa odoteltavissa lähitulevaisuudessa.
No, kyllä määki, kö Iisoppiki...

Eli kuva kasvarista, jossa "Hungarian Hot Wax" vielä kypsyttelee itseään - on kypsänä syvän punainen ja herkullinen...
Jos joku ihmettelee kuvan valkoista ainetta mullassa, se ei suinkaan ole lunta tai hometta, vaan munankuorta, joka luovuttaa kalkkia kasvualustaan.
 

Liitteet

  • IMG_20210710_093058_compress61.jpg
    IMG_20210710_093058_compress61.jpg
    863,5 KB · kertaa luettu: 72

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Näin jostain syystä unta, että sain pelikiellon palstalle. Olin jopa aamulla herätessäni asiasta niin varma, että en vaivautunut katsomaan palstaa niinkuin aina ennen. Selvittiin säikäyksellä!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös