Ihan kiva Kotkan reissu ollut tähän mennessä. Eilen tänne Kotkaan saavuin ja tarkoitus on siis oleilla täällä tämä koko viikonloppu. Seitsemän vuotta viimeksi kävin Kotkassa, jolloin myös tein tänne viikonloppureissun. Silloin kiertelin näitä Kotkassa olevia museojakin.
Nyt kun kelitkin ovat olleet kohdallaan niin olen paljon aikaa viettänyt ulkona. Eli tältä osin eroavat reissut toisistaan ja sehän on hyvä merkki että näkemistä, kokemista ja tekemistä piisaa kahdenkin lyhyen reissun verran.
Paljon täällä olen jo kyllä kävellyt. Minulla on reissuissani tapana olla vuokrata polkupyörä käyttööni mutta nyt jätin syystä ja toisesta vuokraamasta. En tiedä oliko tuo sitten virhe? Fillarilla olisi päässyt kiertelemään Kotkaa lyhyessä ajassa enemmän. Ja nyt on jalat koetuksella sitten kun käveltyjä kilometrejä kertyy. Mutta kun pitää taukoja, pitkiäkin ja juo runsaasti vettä niin eiköhän tämäkin reissu onnistu.
Toistaiseksi olen käynyt täällä Kotkassa Sapokan vesipuistossa ja Katarinan jossain meripuistossa. Ihan kauniita paikkoja olivat molemmat. Nyt istun rantakahvilassa pitämässä taukoa, olen päättänyt istua täällä ainakin tunnin verran ja juon täällä kahvia ja vettä. Vielä en syö, ei ole nälkäkään kun vedin Sokos hotellissa runsaan aamupalan aamulla. Siellä en suinkaan yövy silti mutta sielläkin sai aamupalaa myös sellaiset jotka eivät hotellissa ole majoittuvina. Ja se on hienoa.
Tästä reissu jatkuu kohta puoliin, noin kello 14 jonnekin suuntaan Kotkassa. Majoituskohteeseeni saavun varmaan vasta joskus illalla. Kun siellä ei ole huoneessa lähinnä kuin sänky, pari tuolia ja jääkaappi niin ei siellä oikein viihdy kuin nukkumassa. Ja se oli tarkoituskin toki. Nyt majoituskohteessa odotin vain että siellä on hyvä ja rauhallista nukkua ja ainakin viime yö sitä myös oli. Vaikka kello 2 huoneeseen tuli kurkistamaan jostain syystä omilla avaimillaan joku henkilökunnan jäsen? Hän varmaan luuli että huone olisi tyhjänä ja oli kyllä todella pahoillaan.
Edullisella hinnalla kun sai tuollaisen rauhallisen majoituspaikan niin se on hyvä juttu. Muuta en nyt odottanutkaan kun tiesin että tämä on reissu jossa hyvin todennäköisesti vietän suurimman osan ajasta muualla kuin tuolla majatalossa. Ja en stressiä ota siitä mitä näen ja koen tällä reissulla. Kävellen kun varsinkin olen nyt liikkeellä niin on varmaan aika selvää että melko paljon jää näkemättäkin täällä. Mutta tärkeintä on varmaan se että viettää hienon viikonlopun, ja nauttii olostaan ja kesästä. On minullakin vihdoin muutakin tänä kesänä viikonloppuna kuin oleskelua kotona sälekaihtimien takana. Pääseehän tänne taas sitten uudelleenkin.