Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 318 037
  • 66 802

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jalkapallo on parhaimmillaan helvetin hieno peli ja kotisohvalta voi vain ihailla miljoonamiesten taidonnäytteitä ja yksilötaitoa nurmikolla. Valitettavasti oma junttimaisuuteni ja arvomaailma ajaa sen jatkuvan filmailun ja naamanpitelyn edelle, etten vielä tänäkään päivänä ole kunnolla saanut jalkapallosta sitä fiilistä. Miksi, oi miksi, aikuisten - fyysisesti todella hyväkuntoisten - täytyy kentällä esittää kuolevia joutsenia ja korostaa kaikkea mahdollista ja mahdotonta?

Varjopuoli joka pilaa omassa katselukokemuksessa sen maximaalisen nautinnon muuten hienosta pallopelistä.

Alla taas esimerkki, mikä tässä lajissa vituttaa niin rankasti.




Ei viitsisi yleistää, mutta onhan toi nyt ihan vitun noloa ja itselleni lähinnä nykyjalkapallon julkikuva tästä pätkästä tulee mieleen.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Ei viitsisi yleistää, mutta onhan toi nyt ihan vitun noloa ja itselleni lähinnä nykyjalkapallon julkikuva tästä pätkästä tulee mieleen.

Pointti yksi on että se ei ole jatkuvaa. Selkeät kaatumiset joissa ei ole edes rikettä ovat äärimmäisen harvinaisia. Sitten on ne rikkeet joissa se nappis joko raapaisee tai osuu jalkapöydän päälle niin se kipu on infernaalinen mutta ohimenevä, vähän kuin potkaisisi varpaansa pöydän nurkkaan. Siinä näkee kotkia ja on toimintakyvytön hetken aikaa ja sitten ei mitään.

Penkkiurheilijana se on myös asennoitumiskysymys. Lukon mestaruuspolullakin alkoi kuulua etenevissämäärin kaiken maailman filmauspuheita esim Saarelan tai Pospisilin puolesta. Tapparalaiset ihmettelivät miten Saarela voi juhlia otteluvoittoa vaikka meinasi kuolla. Siinä on värikynää aina kommenteissa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mökillä ollaan tai mökin irvikuvalla kuten teini sanoo. Hänen kaverin mökillä on sähköö, nettii, telkkarii, huoneita, mukavia sänkyjä ja... (tadaa) POREAMME. Meillä täällä on sauna, tupa, (vuode)sohva, järvi ja pirusti polttopuuta. Minusta tämä on kyllä mökki autenttimisillaan. Sitä mitä ei ole niin ei tarvita...?

Edit. Ja se kaverin perheen (myyttinen) mökki on vuokramökki, ei oma.
 
Viimeksi muokattu:

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Eilen illalla tuli vielä sukulaiselta tekstaria, että ystävä tulee huomenna aamupäivällä maksamaan tuolit etukäteen. Mikä järki? Ymmärrän joo tilisiirron etukäteen loppuviikolla jolloin väärennettyä kuittia näyttämällä voi sanoa rahojen näkyvän tilillä vasta maanantaina.

Mua alkoi kiinnostamaan, no miten kävi? Oliko ostajat heimokansaa vai supisuomlaisia savolaisia?
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Mökillä ollaan tai mökin irvikuvalla kuten teini sanoo. Hänen kaverin mökillä on sähköö, nettii, telkkarii, huoneita, mukavia sänkyjä ja... (tadaa) POREAMME. Meillä täällä on sauna, tupa, (vuode)sohva, järvi ja pirusti polttopuuta. Minusta tämä on kyllä mökki autenttimisillaan. Sitä mitä ei ole niin ei tarvita...?

Edit. Ja se kaverin perheen (myyttinen) mökki on vuokramökki, ei oma.
Meillä in just nuo. Paitsi ei poreammetta, mikä on turha kapistus muutenkin. Palju on.

Käytiin just kesätorilla. Täytyyhän sitä kerran kesässä paikallinen tori katsastaa. Mansikoita, hunajaa, pullaa, pottuja tuli mukaan.

Minä juon nyt kahvia ja syön pullaa. Sitten suppailemaan.
 

AriZona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Coyotes
Mua alkoi kiinnostamaan, no miten kävi? Oliko ostajat heimokansaa vai supisuomlaisia savolaisia?
Heimokansan jäsen soitti ja kysyi sopiiko 21 aikaan tulla tuolit maksamaan. Vastasin, että tottahan toki.

Yhdeksän jälkeen illalla puhelin soi ja ääni käski tulemaan pihalle, valmistauduin verkkopankkimaksuun joten jätin puhelimeni sisälle.
Nono, siellä vanhempi romanirouva odotti 3kpl 50euron seteleitä kädessään. Tarkasti tuolien kunnon ja soitti sukulaiselleen joka lupasi tulla ensi viikolla tuolit hakemaan.

Positiivinen kuva jäi nyt romaneista tällä kertaa, vaikka niin haiskahki kusetukselle alusta asti. Ellei sitten vielä joku eri tyyppi kuitenkin tule hakemaan tuoleja ja tämä jolle ne lupasin jo myydä alkaakin pyytämään rahojaan takaisin, kun oon mennyt antamaan tuolit pois.
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Heimokansan jäsen soitti ja kysyi sopiiko 21 aikaan tulla tuolit maksamaan. Vastasin, että tottahan toki.

Yhdeksän jälkeen illalla puhelin soi ja ääni käski tulemaan pihalle, valmistauduin verkkopankkimaksuun joten jätin puhelimeni sisälle.
Nono, siellä vanhempi romanirouva odotti 3kpl 50euron seteleitä kädessään. Tarkasti tuolien kunnon ja soitti sukulaiselleen joka lupasi tulla ensi viikolla tuolit hakemaan.

Positiivinen kuva jäi nyt romaneista tällä kertaa, vaikka niin haiskahki kusetukselle alusta asti. Ellei sitten vielä joku eri tyyppi kuitenkin tule hakemaan tuoleja ja tämä jolle ne lupasin jo myydä alkaakin pyytämään rahojaan takaisin, kun oon mennyt antamaan tuolit pois.

Ka vot! Hyvä homma! Aikaisemmin kun puhuin auton myynnistä ja hintaa oli 1400e niin veljiltä löytyi käteisenä 50e seteleinä se ja jäi vielä nippuun toinen mokoma silmämääräisesti. Mistä lienee tienatut...
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Vielä n. kaksi tuntia niin mies lähtee viemään lastaan kotiin. Alkaa jo väsyttää tämä tapahtumakoordinaattorina ja viihdytyajoukkoina oleminen. Mutta täytyy kyllä sanoa että suuremmalta draamalta ollaan vältetty. Että ei oikeastaan pahaa sanaa sanottavana teinistä...
 

Nick Neim

Jäsen
Pasilaa taas tullut katseltua, ties kuinka monetta kertaa jo. Onhan tuo kyllä hieno sarja, suomalaisista animaatioista ihan ylivoimainen ykkönen. Esimerkiksi joku Karrelle palanut enkeli on suomalaisen rockmusiikin parodialauluksi aivan jäätävän kova, sanoitus ihan puhdasta kultaa. Sen lisäksi sarjasta saisi varmaan sivullisen verran hyviä sitaatteja kasaan.

"Minä en polta siltoja, minä poltan saatana jokia" - urheilutoimittaja Vatanen
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Katselin tuossa tulevia telkkarin ohjelmatietoja ja onko tosiaan niin järkyttävästi käynyt ettei Poliisiopisto-elokuvia tule tänä kesänä ollenkaan telkkarista? Eikös nuo ole olleet Maikkarin/Subin vastine Bondeille, yhdessä Turhapurojen kanssa, ihme ettei ole tärähtänyt eetteriin vielä.

PROCTOOOOOOOR!
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Katselin tuossa tulevia telkkarin ohjelmatietoja ja onko tosiaan niin järkyttävästi käynyt ettei Poliisiopisto-elokuvia tule tänä kesänä ollenkaan telkkarista? Eikös nuo ole olleet Maikkarin/Subin vastine Bondeille, yhdessä Turhapurojen kanssa, ihme ettei ole tärähtänyt eetteriin vielä.

PROCTOOOOOOOR!

Eikö nuo tullu varmaan kymmenen kertaa tuossa huhti-kesäkuun aikana jokainen leffa?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Eikö nuo tullu varmaan kymmenen kertaa tuossa huhti-kesäkuun aikana jokainen leffa?
Tuliko? Jos näin on niin my bad. Jotenkin olen ajatellut että näidenkin leffojen kuumin menekki olisi joskus tässä heinä-elokuun aikoihin. Kevään leffat meni kyllä itsellä muutenkin vähän ohi kun tuli kaikkea muuta telkkarista mitä seurasi.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuliko? Jos näin on niin my bad. Jotenkin olen ajatellut että näidenkin leffojen kuumin menekki olisi joskus tässä heinä-elokuun aikoihin. Kevään leffat meni kyllä itsellä muutenkin vähän ohi kun tuli kaikkea muuta telkkarista mitä seurasi.

Mun mielestä tuli. Tosin jostain syystä jäi itselläni myös katsomatta :D
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kylläpäs väsyttää. Vaihteeksi nimittäin huonosti nukuttu yö takana. Tai en sano sittenkään että huonosti nukuttu vaan yöunet jäivät harmillisen lyhyiksi. Pitkään olenkin jo nukkunut yö toisensa jälkeen hyvin, mitä nyt näiden urheilukisojen vuoksi on välillä yöunet jääneet lyhyiksi myös.

Jääkiekon MM-kisojen aikaan katselin lähes jokaisen myöhäispelinkin suorana lähetyksenä, siis sellaisenkin missä Suomi ei pelannut. Nyt futiksen EM-kisoista olen kyllä monet kello 19 alkaneetkin pelit jättänyt lopulta katselematta ja mennyt ajoissa maate. Ja pitkään olenkin jo nukkunut siis melko hyvin, edes nuo kuumat kelit eivät ole haitanneet. Lakanan olen kyllä usein jättänyt tarkoituksella laittamatta paikalleen ja nukkunut pelkän sijauspatjan päällä. Sitä hikoilee nyt niin paljon kuitenkin yön aikana että se lakana lähtisi melko todennäköisesti yön aikana pois paikoiltaan.

Ja ärsyyntyisin kuitenkin vain sellaisesta rumbasta että laittaisin joka ilta lakanan takaisin sijoilleen. Olenkin luopunut tuosta ja nukun nyt siis pelkän sijauspatjan yllä.

Joo, mutta nyt yöllä jäi tosiaan yöunet harmittavan lyhyiksi. Meni varmaan johonkin 00-01 aikavälille että sain vasta unen päästä kiinni. Ja nyt sitten kömmin ylös pedistä äsken sillä kohta pitää taas töihin mennä.

Ei minua nytkään se kuumuus niin haitannut. Yllättävän viileänä pysynyt tämä asuntoni näillä hellekeleilläkin. Sälekaihtimet on nyt koko ajan kiinni ja se auttaa. Minkäänlaista tuuletintakaan asunnossani ei edes ole. Ja kun myöhäisillasta aukaisi taas nuo asunnon kaikki kolme avattavaa tuuletusikkunaa niin melko nopeasti asunnon sai entistä viileämmäksi.

Mutta tuo että asunto on pitkään todella valoisa niin se tuntuu enemmän häiritsevän nukahtamista. Mutta mitään pimennysverhoja en ryhdy tähän hätään ostelemaan vaan kärsin sitten vaikka mahdollisesti näistä lyhyiksi jäävistä yöunista. Ja kyllä tämä asuntokin lopulta ihan siellä loppuillasta ja yön pikkutunteina sitten hyvin kyllä hämärtyykin.

Ja en tiedä, ehkä olin eilen nukkumaan mennessäni myös melko levoton. Tätä sattuu minulle joskus. Pienenä sitä alkoi välillä hurja rupattelu velipojan kanssa kun yövalot sammutettiin ja oli tarkoitus alkaa nukkumaan. Nyt eilen kieriskelin pitkään sängyssä ja lauleskelin vain ääneen jostain syystä viime päivinä korvamatonani ollutta biisiä Viekää minut baariin veljet, tuopit nostakaa. Sillä hitto joo, mä en pelle oo jos mies en olla saa...

Mutta vaikka tuollainen biisi korvamatonani on nyt soinutkin niin ei siitä kannata minunkaan tapauksessa huolestua. Ei se oikeasti kerro mitään omasta elämästäni, ei tässä ole haluja baariin mennä. Muuten vain tuo renkutus soinut päässäni.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Työmatkapyöräily on ainakin toistaiseksi kivaa.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Bruce Springsteenin tytär, Jessica Springsteen, 29, edustaa maataan Tokion olympialaisissa esteratsastuksessa. Tää on varmaan sitä pappa betalar-porukkaa.
 
Voe helvetti, jäi juustoköntti Edamia näköjään pöydälle yöksi. Uskaltaakohan tota enää käyttää? Meniskö vaikka lämppäreissä jos ei muuten?
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Voe helvetti, jäi juustoköntti Edamia näköjään pöydälle yöksi. Uskaltaakohan tota enää käyttää? Meniskö vaikka lämppäreissä jos ei muuten?
Käynyt jokusen kerran sama. Ei muuta kuin takaisin jääkaappiin ja katselee rupeaako home kasvamaan. Jos ei niin ihan syömäkelpoista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös