Sain järjesteltyä itselleni ohjelmaa kesälomalleni tässä eilisillan ja nyt varhaisaamun aikana. Oli vain sellainen tunne eilen että nyt se hiton jahkailu ja pelkkä funtsailu siitä mitä olisi kiva tehdä loppuu ja on aika saada aikaan jonkinlaista tulostakin. Kyllä sitä tulosta ja päätöksiä saikin sitten aikaan kun vaan otti itseään niskasta kiinni.
Eli nyt saan kyllä varmaan taas naurun pyrähdyksen teissä muissa aikaan mutta äsken ostin junaliput Lahteen ja takaisin. Tämä päivä olisi siis tarkoitus saada kulumaan Lahdessa. Samanlaisin epäuskoisin fiiliksin sinnekin lähden kuin viime kesän lomallani Vorsaan eli suomeksi siis Forssaan. Mutta samalla herää kysymys miksei Lahdessakin voisi viihtyä päivän verran kun Forssassakin viihdyin yllättävän hyvin lopulta.
Lahti on jäänyt minulle melko vieraaksi paikaksi ja nyt käyn siellä tutustumassa. Tuossa luin esittelyitä Lahdesta ja paria blogitekstiä Lahdesta ja ainakin niiden perusteella siellä voisi jotain nähtävää minulle ollakin. Tosin, aina nuo omien kuntien ja kaupunkien matkailusivut tuppaa sitä omaa paikkakuntaansa kehumaan kiinnostavaksi matkailukohteeksi. Noh, tämä on suht halpa reissu eli matkaliput Lahteen ja takaisin maksoivat vain jotain 18 euroa. Eli taas, ei se paljoa ota jos ei sitten paljoa antaisikaan.
Huomenna taas sitten tarkoitus on tehdä toinen päiväreissu ja tällä kertaa kohteena Tampere. En tiedä haluaako tämä kyseinen nimimerkki tulla paljastetuksi mutta Tammerforsissa minulle on lupautunut paikkoja esittelemään ja oppaana toimimaan eräs tämän palstan nimimerkki. Tämänkään reissun ei pitäisi olla mikään kovin iso lovi rahapussille.
Sen isoimman loven rahapussilleni tekeekin sitten ihan vain torstaille järjestämäni hemmottelupäivä täällä kotiseudulla eli Hämeenlinnassa. Sille samalle päivälle olen varannut tunnin verran kokovartalohierontaa, samaten tunnin verran fatbikella ajon testaamista Aulangolla ja samoissa maisemissa saunomista Katajiston rannassa. Tässä päivässä sitten vähän kalliimpaa elämystä mutta kesälomalla ollaan vain kerran kesässä.
Näillä suunnitelmilla viettämään tätä viikkoa. Saa nähdä mitä tuleman pitää? Tästä lähden jo kohta kävelemään Hämeenlinnan juna-asemaa kohti koska matkaa tuonne on jonkin verran ja juna Lahteen lähtee jo 6.29. Hieman huolestuttaa nuo sateet mitä on luvattu täksi viikoksi mutta onnekseni en ihan sokerista ole. Ja perjantai onkin sitten varattu siivoukselle, pyykin pesulle ja pakkaamiselle kotona. Lauantaina lähden sitten kohti Saimaan rantoja. Kyllähän sitä pitää vähän puuhaakin olla lomalla. Lepoa ja säpinää, sopivassa määrin molempia.