Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 318 706
  • 66 802

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Yksikään vietnamilainen ei ole koskaan sanonut minua neekeriksi.
Lisäksi kaikki paikallispankkien virkailijat, Är-kioskien myyjät ja lenkkipolkujen trikoopeppuiset tytöt pitävät sinua hyvin pelottavana kasvomaskisi vuoksi?

Älä pahastu - yritin olla hauska.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Mikko Alatalo äsken alusti hittimittarissa kappaleen sanoilla "ryhti arjalainen Kraftwerk". En tiedä kannattaako kuunteluketjussa alustaa samoilla sanoilla vaikka kraftwerkkiä kuuntelisikin.
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Mikko Alatalo äsken alusti hittimittarissa kappaleen sanoilla "ryhti arjalainen Kraftwerk". En tiedä kannattaako kuunteluketjussa alustaa samoilla sanoilla vaikka kraftwerkkiä kuuntelisikin.

Miguel Alatalo on aina vähän leimaantunut valkoisen ylivallan edustajaksi, oikeastaan tahattomasti monesti vaikka laulellut niitä näitä ja antanut haastatteluita. Sillähän oli ysärin alussa se ralli missä lauloi "mä en ole mikään somaleiden ystävä, mutta tykkään hyvästä meiningistä".
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kävin tuossa aamupäivällä lakassa suolla. Oli kyllä "kuiva" suo tänä vuonna. Ei tarvinnut ollenkaan olla niin tarkka kuin esim. viime vuonna mistä suohaudat ylittää. Mutta kyllä sieltä märkääkin löytyi ja olin kerran kastella saappaat kun yritin mennä liian päheästi yli siitä mistä ei ole ennenkään päässyt. Mutta hei, kokeiltu on, ei toimi. Ja kyllähän sieltä noita keltaisia mollukoitakin (lakka) löytyi (ks. liite) parin litran verran. Ja raakaa jäi vaikka kuinka paljon. Nyt vaan toivon ettei tule kilpailijoita vaan saan ne muutamat "omat saarekkeeni" keräillä rauhassa ja kerryttää mukava lakkasaalis tälle kesälle.
 

Liitteet

  • IMG_20210710_105222.jpg
    IMG_20210710_105222.jpg
    545,3 KB · kertaa luettu: 64

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Miguel Alatalo on aina vähän leimaantunut valkoisen ylivallan edustajaksi, oikeastaan tahattomasti monesti vaikka laulellut niitä näitä ja antanut haastatteluita. Sillähän oli ysärin alussa se ralli missä lauloi "mä en ole mikään somaleiden ystävä, mutta tykkään hyvästä meiningistä".
Juu ja onhan Alatalolla myös se laulu missä oli kaksi poikaa Ugandasta ja ne kulki komiasti Savossa linjuriautolla. Kylläpä sitä ollaan niin...
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ihan kiva Kotkan reissu ollut tähän mennessä. Eilen tänne Kotkaan saavuin ja tarkoitus on siis oleilla täällä tämä koko viikonloppu. Seitsemän vuotta viimeksi kävin Kotkassa, jolloin myös tein tänne viikonloppureissun. Silloin kiertelin näitä Kotkassa olevia museojakin.

Nyt kun kelitkin ovat olleet kohdallaan niin olen paljon aikaa viettänyt ulkona. Eli tältä osin eroavat reissut toisistaan ja sehän on hyvä merkki että näkemistä, kokemista ja tekemistä piisaa kahdenkin lyhyen reissun verran.

Paljon täällä olen jo kyllä kävellyt. Minulla on reissuissani tapana olla vuokrata polkupyörä käyttööni mutta nyt jätin syystä ja toisesta vuokraamasta. En tiedä oliko tuo sitten virhe? Fillarilla olisi päässyt kiertelemään Kotkaa lyhyessä ajassa enemmän. Ja nyt on jalat koetuksella sitten kun käveltyjä kilometrejä kertyy. Mutta kun pitää taukoja, pitkiäkin ja juo runsaasti vettä niin eiköhän tämäkin reissu onnistu.

Toistaiseksi olen käynyt täällä Kotkassa Sapokan vesipuistossa ja Katarinan jossain meripuistossa. Ihan kauniita paikkoja olivat molemmat. Nyt istun rantakahvilassa pitämässä taukoa, olen päättänyt istua täällä ainakin tunnin verran ja juon täällä kahvia ja vettä. Vielä en syö, ei ole nälkäkään kun vedin Sokos hotellissa runsaan aamupalan aamulla. Siellä en suinkaan yövy silti mutta sielläkin sai aamupalaa myös sellaiset jotka eivät hotellissa ole majoittuvina. Ja se on hienoa.

Tästä reissu jatkuu kohta puoliin, noin kello 14 jonnekin suuntaan Kotkassa. Majoituskohteeseeni saavun varmaan vasta joskus illalla. Kun siellä ei ole huoneessa lähinnä kuin sänky, pari tuolia ja jääkaappi niin ei siellä oikein viihdy kuin nukkumassa. Ja se oli tarkoituskin toki. Nyt majoituskohteessa odotin vain että siellä on hyvä ja rauhallista nukkua ja ainakin viime yö sitä myös oli. Vaikka kello 2 huoneeseen tuli kurkistamaan jostain syystä omilla avaimillaan joku henkilökunnan jäsen? Hän varmaan luuli että huone olisi tyhjänä ja oli kyllä todella pahoillaan.

Edullisella hinnalla kun sai tuollaisen rauhallisen majoituspaikan niin se on hyvä juttu. Muuta en nyt odottanutkaan kun tiesin että tämä on reissu jossa hyvin todennäköisesti vietän suurimman osan ajasta muualla kuin tuolla majatalossa. Ja en stressiä ota siitä mitä näen ja koen tällä reissulla. Kävellen kun varsinkin olen nyt liikkeellä niin on varmaan aika selvää että melko paljon jää näkemättäkin täällä. Mutta tärkeintä on varmaan se että viettää hienon viikonlopun, ja nauttii olostaan ja kesästä. On minullakin vihdoin muutakin tänä kesänä viikonloppuna kuin oleskelua kotona sälekaihtimien takana. Pääseehän tänne taas sitten uudelleenkin.
 

Glove

Jäsen
Kävin tuossa aamupäivällä lakassa suolla. Oli kyllä "kuiva" suo tänä vuonna. Ei tarvinnut ollenkaan olla niin tarkka kuin esim. viime vuonna mistä suohaudat ylittää. Mutta kyllä sieltä märkääkin löytyi ja olin kerran kastella saappaat kun yritin mennä liian päheästi yli siitä mistä ei ole ennenkään päässyt. Mutta hei, kokeiltu on, ei toimi. Ja kyllähän sieltä noita keltaisia mollukoitakin (lakka) löytyi (ks. liite) parin litran verran. Ja raakaa jäi vaikka kuinka paljon. Nyt vaan toivon ettei tule kilpailijoita vaan saan ne muutamat "omat saarekkeeni" keräillä rauhassa ja kerryttää mukava lakkasaalis tälle kesälle.
Lapin mies kutsuu näitä kivimarjoiksi. Ja niitähän ne kyllä onkin.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nyt on kyllä vitun hyvä fiilis. Kolme kuukautta sitten aloin jälleen vetämään treeniä ihan kunnolla ja tossa ajassa paino tippui 15 kiloa ja nyt lähtöpainosta puntari näyttää -10kg ja oletus on että ne ovat lähinnä lihasta mitä on reilun 1.5 kuukauden aikana tullut lisää.

Kolme kertaa viikossa juoksulenkki ja kolme kertaa viikossa punttisalilla koko kroppa läpi. Äsken kotiudun salilta pyöräreissun jälkeen ja hiki valuu ja paikat huutaa hetkellisesti hoosiannaa, joten oletettavasti jotain on oikein tehty.

Nyt loppupäivä lepiä mökillä.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ylitin rajan ja sain ekaa kertaa tikun nenään. Olen osa ongelmaa ja siten häviäjien puolella. Nyt menen törkeän hedonistisesti kalaan.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Tänään oli siskon lasten synttärit ja sitä ennen käväisin alkossa, kun huomenna mennään mökille ja lupasin äidilleni että minä tuon tällä kertaa punkkupöntön sinne. Jotain jenkkiviinejä oli siinä pönttöhyllyssä, mutta tiedän ettei äitini tykkää yhtään jenkkiviineistä ja siskoni kanssa on veikattu syyksi rypälettä (Zinfandel).

Sattui kuitenkin sopivasti alkon myyjä siihen niin kysäisin mökille sopivaa yleisviiniä (sopii grilliruuan kanssa sekä seurusteluun). No suositteli jotain italialaista, jonka sitten otin sen tarkemmin miettimättä tai edes katsomatta pakkausta. Pakkausta kuitenkin katsoin autoon lastetessa ja huomasin, että se onkin joku amerikkalaistyylinen italialainen ja rypäleenä tietenkin Zinfandel.

Onpahan sitten minulle enemmän juomista, jos ei huomisiltana testatessa äitille maistu. Mutta joutuu Parikkalasta tai Imatralta hakemaan uuden punkun sitten ensi viikolla.
 

Saipamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nyt on kyllä vitun hyvä fiilis. Kolme kuukautta sitten aloin jälleen vetämään treeniä ihan kunnolla ja tossa ajassa paino tippui 15 kiloa ja nyt lähtöpainosta puntari näyttää -10kg ja oletus on että ne ovat lähinnä lihasta mitä on reilun 1.5 kuukauden aikana tullut lisää.
Ei se mitään lihasta läheskään ole. Muutama sataa grammaa todennäköisesti. Ei lihasta saa niin helposti. Googleta lihasten kasvu vauhti, niin tiedät, ettei lihas kasva niin nopeasti.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Itselleni punaviinin kohdalla valinta on lähes aina Espanjalainen Temranillo rypäleistä tehty juoma. Noilla spekseillä ei voi kovin vikaan valinta mennä. I assume.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Ei se mitään lihasta läheskään ole. Muutama sataa grammaa todennäköisesti. Ei lihasta saa niin helposti. Googleta lihasten kasvu vauhti, niin tiedät, ettei lihas kasva niin nopeasti.
Oikealla lääkityksellä, lue kaurapuuro mustikka kiisselillä lihasta tulee kyllä. Isot pojat kertoneet. Kuten lainattu nimimerkki tietää, niin itse en ole kovin kaurapuuron ystävä. Lähinnä vatsaa kasvattelen, mikä nyt talven jälkeen on mennyt hieman mönkään, kuten itse @Saipamies miulle toissa täivänä totesi.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Itselleni punaviinin kohdalla valinta on lähes aina Espanjalainen Temranillo rypäleistä tehty juoma. Noilla spekseillä ei voi kovin vikaan valinta mennä. I assume.
Tiedän minä montakin hyvää viiniä, mutta aina välillä (kuten nyt) tekee mieli kokeilla jotain uutta ja alkosta saadut suositukset ovat osuneet yleensä todella hyvällä prosentilla. Ja varmaan nytkin minun kohdallani, mutta en osannut kysyessä tarkentaa tuota rypälejuttua kun en edes tiennyt että Zinfandelistä tehdään viiniä muuallakin kuin jenkeissä (jos olisi jenkkiviiniä suositellut niin olisin pyytänyt jotain muuta).
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Amazing Race on kyllä paras ohjelma mitä telkkarista tulee. Lapsenikin ihan fiiliksissä tuosta (eivät kyllä tätä jaksoa vielä nähneet kun eivät ole täällä).
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Roban viides tuotantokausi on ilmestynyt kokonaisuudessaan. Ajattelin että katson jakson tai pari. Noh, katsoin viisi jaksoa. Viisi vielä jäljellä. On kyllä hyvä sarja.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Minulla varma valinta punaisesta on ottaa joku chileläinen ja valkkareista Riesling.
Punaviini on meidän huushollissa usein Cabernet Sauvignon -rypäleestä, ainakin yhtenä komponenttina, kun on kyse ruokaviinistä. Tosin, italialaiset ja, hieman yllättäen, portugalilaiset viinit ovat myös erittäin hyviä, joskin ao. alueiden rypäleitä on lähes mahdotonta muistaa, hyvä että edes viinin nimen...
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tähän viinikeskusteluun vielä. En tiennyt, että Riesling on nyt ilmeisesti joku trendi. Tänään oli sattumoisin juuri aukeaman juttu Rieslingeistä ja joku sokkotesti.

Punaviineihin olen saanut myös ratkaisun usein @Czescku taktiikalla eli Alkon myyjältä suositus.

Täytyy @Surukuku neuvosta ottaa vaarin ja testata seuraavaksi joku portugalilainen punaviini. Niitä ei muistaakseni juuri ole tullut maisteltua.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuosta @-FNM- kiljunjuomisesta tuli tosiaan teinivuodet mieleen, elettiin jotain 92-94 vuosia. Perjantaisin haettiin Mehukatti- purkkeihin porilaisessa vuokrakerrostalolähiön kellarissa tehtyä kiivikiljua suoraan tehtaalta. Kymmenellä markalla sai kivasti hyvää masun täydeltä.
Mahtaakohan @-FNM- elää nuoruttaan nyt samantyyppisessä elitistisessä piirissä.
 

Glove

Jäsen
Hyi shaatana kiljua yök. Joskus tuli teininä maistettua ja tuli suurin piirtein samoin tein ulos kun sen oli "nauttinut."
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Ihme työkavereita mulla. Työvuorossa alkavat keskenään keskustella siitä, että miten voisi oppia alasta vielä lisää ja kertoivat eri väyliä, minkä kautta hakevat lisää tietoa. Tieto lisää tuskaa, sanon minä. Mitä vähemmän tiedän, sitä paremmin pärjään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös