Ikimuistoisin on JYP-Ässät, kolme (!) linja-autollista ässäfaneja matkaan. Kuuluisa "Klaadin Jaken" huima peli. Ässät selvisi pudotuspeleihin. Itse olin jo Porista lähtiessä hyvässä nousussa. Huima reissu!
Onhan tuo kolme bussilastillista aika hyvin kyllä jos ja kun kyseessä on ollut runkosarjapeli. Muistan kuitenkin itse kun menimme keväällä 2010 toiseen finaalipeliin Turkuun niin busseja taisi siihen peliin lähteä jopa ainakin viisi. Mutta onhan finaalipeli kuitenkin vähän eri asia kuin runkosarjamatsi.
Tuo finaalipeli Tepsiä vastaan oli ainoa vieraspelireissu mihin myös veli-vainaani lähti mukaan ja olihan meillä sitten erityisen hauskaa taas silläkin reissulla. Juu, aika monella reissulla olin itse aikoinaan mukana. Osa suuntautui lähelle niin kuin Lahteen ja Tampereelle, osa kauemmas kuten Kuopioon ja ainakin Lappeenrantaan, Jyväskylään ja Raumalle teimme aikoinaan myös yön yli reissut.
Yhteisöllisiä, hauskoja ja sosiaalisia reissuja. Reissuilla pääsi myös tutustumaan muihin kannattajiin mikä oli myös hienoa.
Ja nykyäänhän aika monelle reissulla on lähtenyt mukaan myös ainakin täällä niin lähinnä lapsiperheille suunnattu alkoholiton bussi. Mutta taitaa silti nämä reissut olla minun osalta nähty jos ei oikeasti ihmeitä tapahdu. Niin kuin taisin jo sanoa niin vaikeaa se olisi olla siinä tilanteessa ilman alkoa kun näkee kuinka hauskaa muilla on ja kun muistaa ne reissut silloin ennen.
Vaikka ei minulla muuten ole nyt ollut pitkään aikaan vaikeuksia olla ilman alkoholia. Olen jopa nyt onnistunut vähentämään limujen ja alkoholittomien oluiden sun muiden juomien juomista. Ennen kai näitä juomia juomalla yritin hakea sitä samaa fiilistä ja tunnetta kuin olisin juopunut mutta ei siinä ollut mitään järkeä. Tajusin tämän itsekin. Nykyään haen ilot ja nautinnot kokonaan muualta.