Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 306 981
  • 66 740
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Puhelin sai tarpeeksensa olemisen ongelmasta. Hämmentävä harakiri alle vuoden vanhalta vekottimelta.

Viimeksi kun edesmennyttä vilkaisin se loikoili tuossa pöydällä omia aikojaan, eläen tarkoituksenmukaista ja täyttä elämää unohduksissa, eikä akku ollut ongelma. Nyt ei syö virtaa vaikka koettaisin mitä pseudotieteitä. Eri latureita, eri kaapeleita ja päällään seisomista on tarjottu, mutta niin vain tuo teki itsestään tiiliskiven.

Onko nyt siis menty puhelinteknologiassa jo liian pitkälle? Nämä laitteet oppivat jo liikaa käyttäjistään, joten tämä päätyi ratkaisuunsa.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Ei muka pitäisi sietää kommenttia "et ole minun äitini". Se vain on totuus eikä se minun mielestäni ole väärin sanoa. Ei se ole syy olla tottelematta minua meidän kodissa. Mutta ei se valhe ole ollenkaan...

Tottahan se on ja en toki tarkoittanut, ettei sitä ollenkaan saisi sanoa. Tilanteissa, missä sitä kommenttia usein käytetään, on kommentin tarkoitus nakertaa auktoriteettia ja käyttää sitä perusteena, ettei ko. aikuisella olisi valtaa tai oikeutta olla se päättävä aikuinen. Tai sitten ihan vaan huomion siirtäminen epäolennaiseen asiaan. Siksi erinäisissä vääntötilanteissa tuon käyttäminen on mielestäni väärin, epäreilua tms. (valitse oikea termi).
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt ei syö virtaa vaikka koettaisin mitä pseudotieteitä. Eri latureita, eri kaapeleita ja päällään seisomista on tarjottu, mutta niin vain tuo teki itsestään tiiliskiven.
Yksi yleinen ongelma on pölyn kertyminen sinne latauspistokkeeseen. Puisella hammastikulla tms nöyhtän poistaminen kolosta voi auttaa.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Eksyin tuonne löylyhuoneen puolelle. Katsoin ekan sivun otsikot läpi, mutta ei siellä vieläkään ollut mitään semmoista, mitä kiinnostaisi lukea.
Ihan väärä asenne. Sinne mennään vääntämään aiheesta kuin aiheesta. Nyt valitset sieltä ketjun, lainaat mitä tahansa viestiä ja vastaat siihen "Rakensit narratiiviisi sitten tuollaisen olkiukon." Sitten lähtee.

Muistat ettet annan piiruakaan periksi ja ei ole aihetta, josta juuri sinä et olisi paras asiantuntija. Väittelyn tueksi kannattaa muistaa linkittää ainakin 30 erilaista "lähdettä", mielellään pitkiä ja vähintään englanniksi. Myös joku norjankielinen tai joku vähän valtakielistä poikkeava kannattaa poimia joukkoon lisätäksesi erinomaisuuttasi ja ikäänkuin rivien välistä kertomaan, että vaimo lähti jo vuosia sitten.

Näillä sitten vaan löylyihin.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Auramies(kiitos teistä) oli nykässyt kauhallaan vahingossa irti rakkaan volvoni lämmityspiuhan.

Soitanko polizai?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Nyt ei syö virtaa vaikka koettaisin mitä pseudotieteitä. Eri latureita, eri kaapeleita ja päällään seisomista on tarjottu, mutta niin vain tuo teki itsestään tiiliskiven.
Minulla on tällä hetkellä kranttu puhelin... Se ei hyväksy kuin yhden tietyn laturin. Muille se sanoo moikka-heippa-moikka-heippa (lataa-ei lataa) jatkuvalla syötöllä tai jättää kokonaan huomioimatta. Kyseessä on kyllä 3,5-vuotias leidi (Nokia 5) eli ei ole ihme että vähän diivailee. Uutta ystävää pitäisi hankkia kun vain saisi aikaiseksi. Ja jättää vanha puhelin ansaitulle eläkkeelle, laskea pehmoiseen petiin lepäämään ja välillä jutella nätisti kuinka hyvin hän hoiti hommansa kaikki nämä vuodet.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Myös joku norjankielinen tai joku vähän valtakielistä poikkeava kannattaa poimia joukkoon lisätäksesi erinomaisuuttasi ja ikäänkuin rivien välistä kertomaan, että vaimo lähti jo vuosia sitten.

Heti tulee puolentusinaa vänkääjänimimerkkiä mieleen.

PS: lähetän sulle pesulalaskun, kun kallis paitani tärveltyi hifistelykahviin.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tossa kun peliä kattelen, niin luonnollisesti aina välillä kuvataan vaihtopenkkiä. Ihmettelin että mitä helvettiä Pawn Starsin Chumlee tekee Tapparan penkillä, mutta se olikin Dominik Hrachovina.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vähän erikoinen tarina, jota vaimon kanssa vieläkin nauretaan, kun mieleen tulee. Viimeks pari päivää sitten jotenkin juttu tuli taas mieleen.
Tapahtui noin 15 vuotta sitten. Oltiin silloin vielä nuoren vaimon kanssa viettämässä romanttista viikonloppua Tampereella ja syömässä Plevnassa. Plevnassa aika raskaat ruuat, joten appeen jälkeen tuli tarve kakkoselle. Mulla vähän ujo kakka, enkä kovin mielelläni käy yleisissä mestoissa paskalla, jollei ole äärimmäinen hätä, mutta tuolloin oli.

Tuolloin ainakin Plevnassa oli kunnon vessakopit, joiden oviin oli jostain käsittämättömästä syystä tehty ns. kurkkausreikä (no glory hole) keskiarvomiehen silmien kohdalle. Olin pytyllä juuri melkein valmiina, kun kuulin parin kundin tulevan ihan vaan kuselle ja höpöttelevän siinä ihan normaalia juttua keskenään. Jotenkin jähmetyin kopissani ja ajattelin, että lähden vasta, kun em. herrat ovat poistuneet tilasta. Herrat tekivät lähtöä, joten menin taas jostain käsittämättömästä syystä kurkkaamaan em. kurkkausreiästä varmistamaan, että ovat poistuneet tilasta. Mutta miten vitussa sattuikin niin, että kun mulla oli silmä siinä reiässä, niin toinen poistumassa olevista jätkistä sattus just lähtiessään kääntämään katseensa suoraan siihen vitun kurkistusreikään. Jätkän ilme oli melkomoinen, kun näki Reverentin silmän möllöttävän reiästä. Vittu, että hävetti. En muista, kuinka kauan kesti, ennen kuin kehtasin vessasta poistua. Nyt jo naurattaa.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Jätkät hei mä tein sen. Mä ostin kotiin ruokaa. Jääkaappiin ja pakastimeen. Sotaveteraaneja kunnioittaen, perinteitä vaalien. Mummovainaat ei käänny haudoissaan. Lotta Svärd ja Porilaisten marssi.
LOL ruokaa pakastimessa. Kohta pelataan seurapeleja ja katsellaan villasukat jalassa Kari Salmelaista.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muistatteks te Hakki Hamsteria? Sitä Kopin lehteä. Penskana usein iltaisin hiippaili konttorissa ja etsi niitä lipastoista.
Oliko se pitkäkuonoinen mikälie nimeltään Kaapo Hönni? Ei 80-90-luvulla kenenkään nimi ollut oikeasti Kaapo, varmaan tuo oli ensimmäinen kerta kun törmäsin siihen nimeen.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Disni plussalta oon kattonu nyt Pixarin filmeistä Toy Storyt ja Finding Nemo/Dory. Kyllä iskee. Pitää varmaan ottaa vielä kolmas kuukaus että kerkeen kattoo loput. Seuraavaks sitten varmaan Carssit.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Huomasin juuri, että näin reilun neljäkymmenen ikäisenä sitä on keski-äkäinen mies. Suurin viha on taittunut, mutta pinnan alla yhä kuplii.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mitä mitä, YLEn Anna Lehmusvesi kysy aamu-tv:ssä että mistä tulee sanonta "tulipalopakkanen"? Eikös se nyt oo ihan yleinen käsitys että siitä se tulee kun aikanaan lämmitettiin torppia klapeilla niin kovilla pakkasilla lyätiin niin paljon pökköö pesään että paikat kuumeni siinä määrin että talot kärysi.
Ja Anna on luultavasti mua vanhempi. Jos joku tiätää minkä ikänen, niin kertokoon toki... Annan Annalle toki anteeksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös