Äänestys: Joko olet hankkinut Verisuren hälytysjärjestelmän?

  • 2 590
  • 20

Joko olet hankkinut Verisuren hälytysjärjestelmän?

  • Kyllä

  • En

  • En vielä, mutta ajattelin käydä nettisivuilta katsomassa

  • En Verisurea, mutta kilpailijan vastaavan


Tulokset ovat nähtävissä vain äänestämisen jälkeen.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Viime aikoina täällä Jatkoajassa Verisuren hälytysjärjestelmä ja sen mainokset ovat herättäneet vilkasta keskustelua. Etenkin NHL-otteluiden mainoskatkoilla tätä järjestelmää mainostetaan ja sen ympärille saadaan yleensä laadukasta juttua aikaiseksi. Onhan se sitä paitsi erittäin tärkeää hankkia hälytinjärjestelmä sitä varten kun lapset ovat tarpeeksi isoja tai vaihtoehtoisesti etenkin sen jälkeen kun kotiin on murtauduttu.

Ihan noin yleisestikin hauska saada vähän jotain informaatiota miten paljon näitä nyt oikeasti ihmisillä on, lähinnä sen vuoksi että Verisurea ja vastaavia kuitenkin mainostetaan todella paljon ja omankin oven takana näitä hälytinkauppiaita on käynyt pyörimässä. Varmasti tietyllä alueella toimii, mutta jos nyt kuvitellaan jotain maaseutua missä lähimpään asutuskeskukseen on matkaa kymmeniä tai satoja kilometrejä niin siinä ei varmaan hälyttimillä paljoa tee jos joku tulee luvatta käymään. Toki näillä alueilla se murron todennäköisyyskin on varmaan vähän pienempi.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Lert

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Naapurissa kävi jonkun yhtiön mies tekemässä kaupat hälytysjärjestelmästä ja lähtiessään kysyi, josko hänen kannattaisi piipahtaa meilläkin esittelemässä järjestelmäänsä. Naapuri oli sanonut, että mene vain, mutta älä säikähdä, jos tytöt on pihalla, ne voi vähän vierastaa outoa autoa. Oli myyjä kysynyt vähän tarkemmin tytöistä ja todennut, ettei taidakaan tulla käymään...

Vastasin: <En>
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Se autokatoksessa isojen lapsiensa turvallisuudesta höpisevä eukko kusettaa. Kävin nettisivuilla ja tilaaminen ei todellakaan ole helppoa. Edes hinta-arviota ei voi tehdä ilman, että puhelinnumero pitää jättää sille kiusallista yleiskieltä puhuvalle headset-blondille. Tulen mieluummin varkaiden ryöstämäksi kuin kuuntelen jotain muovista turvaselontekoa sekuntiakaan.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pitäisi ensin muistaa laittaa aina kaupungille lähtiessä ovet lukkoon. Noin ylipäänsä Verisure myy turvallisuuden tunnetta. Kun ei pelota, niin ei tarvi hälyäkään. Kauheesti varastettavaakaan ei löydy. Telkkarin ja tietokoneen saisi viedäkin niin saisi vakuutukseen uudet.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Mikä meemi tämä varashälytyksettömyys on? En kato Viasatilta änhistä, liittyykö tämä siihen? Jos joku vittupää tulee laserleikkurein ikkunasta, niin ansaitseekin kuunnella sitä saatananmoista sireeniä.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Ajattelin hankkia sen vasta kun kotiini on murtauduttu. Kuten mainoksessa neuvotaan.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Meillä on Sector Alarmin vastaava. Paketissa siis mukana varashälytin, palovaroittimet (näistä siis tietenkin myös tieto samantien hälytyskeskukseen joka hoitaa palokunnan paikalle) sekä vesivuotohälytin. Vielä ei ole onneksi tullut testattua toimintaa.
 

Barney

Jäsen
En. Tuhlaan mieluummin rahani johonkin järkevämpään asiaan. Muutenkin nuo tilastot siitä, että kuinka moneen kotiin Suomessa murtaudutaan haiskahtavat melkoiselta kusetukselta. Itse tunnen aika paljon ihmisiä, mutta siitä huolimatta en tunne ketään, jonka kotiin olisi murtauduttu.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mikä meemi tämä varashälytyksettömyys on? En kato Viasatilta änhistä, liittyykö tämä siihen?
Liittyy juurikin siihen, eli Viasatilla tulee aika voimakkaalla syötöllä Verisuren mainoksia. Toisessa nainen on hankkinut Verisuren hälytysjärjestelmän koska lapset ovat jo tarpeeksi isoja että pitää varmistaa kodin turvallisuus ja toisessa sellainen Rikard Grönborgin näköinen äijä haluaa hälytysjärjestelmän mahdollisimman pian koska kotiin on murtauduttu ja se kannattaa asentaa jälkikäteen.

En. Tuhlaan mieluummin rahani johonkin järkevämpään asiaan. Muutenkin nuo tilastot siitä, että kuinka moneen kotiin Suomessa murtaudutaan haiskahtavat melkoiselta kusetukselta. Itse tunnen aika paljon ihmisiä, mutta siitä huolimatta en tunne ketään, jonka kotiin olisi murtauduttu.
Samaa mietin itsekin, itse asiassa tuntuu että ihmisen mökeille murtaudutaan talviaikana enemmän kuin koteiihin about koskaan. Voihan se olla että tilastot ovat oikeassa mutta ehkä tässä on se tilastoharha että nämä murrot ovat sellaisia että Pera on velkaa Arskalle ja ei suostu maksamaan joten Arska käy perimässä velkoja ja murtautuu sorkkaraudan kanssa Peran kotiin.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
En, mutta naapurilla on asennetuna ja meiltä löytyy varalle kuittauslämiskä.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Mitähän vuokranantaja sanoisi jos omin luvin laittaisin hälyt kämppään?

Eikai mitään. Ne Verisuren kartottajat tuli tässä jokin aika sitten ovelle juuri kun kaverien kanssa oli bileet käynnissä. Yritin nopeasti häätää ne pois kertomalla, että ollaan vuokralla mutta ne sano, että ei se mitään haittaa.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Se muisti venytellä.
Ei vaan hän. Hän muisti venytellä. Oot taas näköjään kännissä, kun kielioppi on, no on mitä on. Mutta ruoditaan mahdollista lipsumista sitten enemmän tulevassa interventiossa, mikä on taas ilmeisesti syytä järjestää. Tällä kertaa en ota vaimoani mukaan, kun ei siitä seuraa näköjään muuta kuin jumittuneita paikkoja ja varsinaisen aiheen ohi ajautumista.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mä olen itse töissä vartiointiliikkeen hälytyskeskuksessa. Oikein käytettynä noi on ihan käteviä vekottimia, ei toki ihan halvimmasta päästä. Meillä taitaa olla kuukausiveloitus hälytysvalvonnasta jotain 35€ pintaan, johon sitten sisältyy vuosihuollot ja muiden teknisten vikojen korjaaminen. Laitteiston saa halutessaan meiltä vuokralle tai sitten ihan omaakin laitetta voidaan toki valvoa. Itse en tuollaista summaa kykenisi valvontaan laittamaan, mutta eipä mulla kyllä ole mitään niin arvokastaan, että kodin suojaaminen kannattaisi. Sellaiselle, jolla sitä arvotavaraa on, ei välttämättä kovin paha rasti, jos sitä lisäturvaa haluaa. Sitä asuntomurtoa se laitteisto ei toki estä (tätäkin harhaa välillä asiakkailla on), mutta kyllä se 24/7 valvonta kummasti edes auttaa sitä vahingon huomaamista.

Ne suurimmat kustannukset syntyy kuitenkin käyttäjäperäisistä ongelmista, kun ei osata sitten toimiakaan hälytysjärjestelmän vaativalla tasolla. "Mä ajattelin, että jos ihan nopeasti siellä käyn hakemassa laukkuni, niin se ei huomaa mua". Kyllä se huomaa. Ja sen huomaat sitten itse,kun se reilun satasen vartijakäyntilasku pärähtää postiluukusta. Toinen yleinen ongelma on ohjeistuksen puute (siis ohjeistus meille, jotka niitä hälytyksiä valvomme). Meillä esimerkiksi on valmis mallipohja, jonka mukaan mennään, jos asiakas ei halua muutoksia siihen. Suurin osa on ilmeisesti liian laiskoja noita pohtimaan, kunnes se ensimmäinen lasku tulee. Sitten se onkin vartiointilikkeiden paskojen laitteiden vika, kun hälyttää turhaan...

Tämän kyseisen lafkan palveluja en välttämättä suosittelisi. Heillä on markkinoiden matalimmat hinnat, ja tavallaan ihan syystä. Koko liikeidea perustuu kuulemani mukaan siihen, että tehdään kaikki mahdollinen, ettei sitä vartijaa sinne kohteelle tarvitsisi lähettää, koska se ei asiakkaalle yleensä maksa ekstraa vaan kuuluu pakettiin. Tuttavalle oli kyseinen pulju yrittänyt hälytystilanteessa soittaa kolmen tunnin ajan, ennenkuin vartija oli lähetetty paikalle. Ohjeistuksena toki oli "vartija paikalle, jos kontaktia ei tavoiteta". Ja selityksenä oli ollut "pitkä ajomatka kohteelle". No sitten ei varmaan pitäisi myydä asiakkaalle sellaista palvelua, jota ei sopimusehtojen mukaisesti kykene/halua tuottaa.

Ja vastaus ketjun aiheeseen on, ei, en ole hankkinut.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En ole hankkinut enkä todennäköisesti hankikaan (tai muitakaan kilpailijasysteemejä).
Riippuen tietysti asuinalueesta ja sinusta itsestäsi voi olla varteenotettava vaihtoehto.

Tieto:
Asuntomurto (kotiin tunkeutuminen) on eräs traumaattisimpia kokemuksia tavalliselle ihmiselle.

Väite:
Nämä järjestelmät eivät estä asuntomurtoja, mutta luovat turvallisuudentunnetta käyttäjilleen.
Tätä turvattomuuden tunnetta käytetään hyväksi markkinoinnissa.

Mieti oletko "riskiryhmää" eli sinulla on oikeasti anastettavaa kodissasi.
Asutko alueella, missä riski asuntomurtoon on kohonnut?
Mieti kuinka suhtaudut, jos asuntoosi tunkeudutaan.

Sanottakoon lisäksi että, jotkin vakuutusyhtiöt antavat alennuksia kotivakuutuksien hinnoista, jos tällainen järjestelmä on käytössä..
 

A Siente

Jäsen
Eikö olisi halvempaa vain hankkia se tarra? Siinä monet miettii onko asunnossa oikeasti hälytykset.

Itse en ole hankkinut, eikä ole kukaan tuttukaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Lert

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Eikö olisi halvempaa vain hankkia se tarra? Siinä monet miettii onko asunnossa oikeasti hälytykset.

Itse en ole hankkinut, eikä ole kukaan tuttukaan.

Ja kylkeen vielä vihainen koirankuva "minä vartioin täällä" tekstillä. En tiedä yhtään rosvoa, joka noiden julistuksen luettuaan aikoisi vielä pyrkiä sisään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös