Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 314 067
  • 66 796

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olin valmis antamaan tälle uudelle työkaverilleni avoimin mielin mahdollisuuden mutta kyllä tämä päivä osoitti sen että olen valmis valitettavasti toivomaan hänelle lähtölaukausta persuksille. Paljon pitäisi muutosta parempaan tapahtua minun mielestäni. Vituttaa kun hän vie hermoni kireälle ja kotonakaan en muuta enää käy läpi kuin hänen moittimistaan.

Eniten vituttaa se että hän on siis ihan jatkuvasti äänessä. Tarttumassa joka helvetin asiaan vaikka oma työskentelykin on niin ja näin. Hänellä on ärsyttävä tapa tehdä pikkuasiastakin kova hälinä ja numero ja kaiken kukkuraksi pelkään että hän vie tuolla suorittamisellaan minutkin huonoon valoon. Kun tehdään periaatteessa kuitenkin yhteistyötä mutta yksin varmaan pärjäisin paremmin.

Minun pitäisi kokeneempana vähän katsoa hänen peräänsä ja ohjata häntä mutta se on perkeleen vaikeaa kun hän ei oikein kuuntele. Vaan tekee asioita omin nokkinensa.

Joskus näitä huonoja työntekijöitä vain osuu samalle työpaikalle. Se on vain ikävää. Onneksi kuitenkin myös melko harvinaista. Toivon että en ole mielipiteineni yksin vaan joko enemmistön mielipide pakottaa muutokseen ja otteiden petraamiseen tai sitten monon kuva löytyy takalistosta.

Oliko siihen sitten kuitenkin syynsä ettei tämä tapaus ole juuri työkokemusta saanut kerättyä?
 

ace

Jäsen
@vilperi

Kaikella kunnioituksella, ymmärtääkseni et ole työpaikallasi esimiesasemassa, joten työkaverien toilailut eivät sinulle kuulu millään lailla. Ärsyttäviä työkavereita meillä on kaikilla, joillain joskus jopa niin pahoja että tekee mieli repiä omat varpaankynnet irti. Kuitenkaan työkaverin työskentelyn "jälki" ei pitäisi olla kenenkään muun murheen aihe kuin sen esimiehen.

Siinä tapauksessa jos työkaveri on täysi mulkku ja tekee sinun työstä vaikeaa/hankalaa/epämukavaa, sinulla on hyvä syy stressata. Siinäkin tapauksessa keskustelu esimiehen kanssa auttaa.

Olen saanut sinusta käsityksen palstan kautta, että olet fiksu ja täydellisyyteen pyrkivä, joskus ehkä hieman liikaakin. Tämä on kuitenkin asia mikä ei vaikuta (kirjoittamiesi tietojen perusteella) sinun työhön sinänsä millään lailla.

Tee oma duunisi mahdollisimman hyvin, niinkuin epäilemättä teetkin, mutta älä nyt hyvä ihminen menetä yöunia jonkun työuraansa aloittelevan kanssa. Ei siitä ole mitään hyötyä.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, suomalainen Jokerit, ei khl-joukkue
Eipä noista muista työntekijöistä liiemmälti kannata stressata. Sehän sataa vaan omaan laariin jos vierellä on huono työntekijä, joka ei osaa hommiaan ja töppäilee tämän tästä. Jos esimiehet on yhtään ajan tasalla johtamansa porukan/yksikön toiminnasta, niin näkevät kenen kohdalla ne hommat hiertää ja ketkä osaa ne duuninsa tehdä. Oma arvostushan tuossa vain pääsee esimiehen silmissä nousemaan, kun huomaa, että tämän kaverin kanssa ne hommat sujuu, kun vierellä töppäilee Tahvo Tasalakki. Kannattaa keskittyä vaan siihen omaan duuniin ja tehdä se hyvin. Kyllä se normaalissa työympäristössä huomataan. Eri asia sitten, jos oma esimies ei ole tehtäviensä tasalla, eli ei seuraa työntekijöidensä suorittamista muuta kuin numeroiden takaa tällöin voi itsekin saada paskaa niskaansa, mutta tässä tilanteessa pitää sitten itse osata avata se suunsa ja kertoa missä mättää.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Eipä noista muista työntekijöistä liiemmälti kannata stressata. Sehän sataa vaan omaan laariin jos vierellä on huono työntekijä, joka ei osaa hommiaan ja töppäilee tämän tästä. Jos esimiehet on yhtään ajan tasalla johtamansa porukan/yksikön toiminnasta, niin näkevät kenen kohdalla ne hommat hiertää ja ketkä osaa ne duuninsa tehdä. Oma arvostushan tuossa vain pääsee esimiehen silmissä nousemaan, kun huomaa, että tämän kaverin kanssa ne hommat sujuu, kun vierellä töppäilee Tahvo Tasalakki. Kannattaa keskittyä vaan siihen omaan duuniin ja tehdä se hyvin. Kyllä se normaalissa työympäristössä huomataan. Eri asia sitten, jos oma esimies ei ole tehtäviensä tasalla, eli ei seuraa työntekijöidensä suorittamista muuta kuin numeroiden takaa tällöin voi itsekin saada paskaa niskaansa, mutta tässä tilanteessa pitää sitten itse osata avata se suunsa ja kertoa missä mättää.
No joo, mutta siinä vaiheessa kun työsuoritteeseen tarvitaan molempien panosta ja toinen on laiska tai tyhmä tai saamaton tai ammattitaidoton tai muuten vaan ärsyttävä ihminen, niin kyllähän se vituttaa.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Eipä noista muista työntekijöistä liiemmälti kannata stressata. Sehän sataa vaan omaan laariin jos vierellä on huono työntekijä, joka ei osaa hommiaan ja töppäilee tämän tästä. Jos esimiehet on yhtään ajan tasalla johtamansa porukan/yksikön toiminnasta, niin näkevät kenen kohdalla ne hommat hiertää ja ketkä osaa ne duuninsa tehdä. Oma arvostushan tuossa vain pääsee esimiehen silmissä nousemaan, kun huomaa, että tämän kaverin kanssa ne hommat sujuu, kun vierellä töppäilee Tahvo Tasalakki. Kannattaa keskittyä vaan siihen omaan duuniin ja tehdä se hyvin. Kyllä se normaalissa työympäristössä huomataan. Eri asia sitten, jos oma esimies ei ole tehtäviensä tasalla, eli ei seuraa työntekijöidensä suorittamista muuta kuin numeroiden takaa tällöin voi itsekin saada paskaa niskaansa, mutta tässä tilanteessa pitää sitten itse osata avata se suunsa ja kertoa missä mättää.
Ja sitten jos toinen työntekijä on työnsä antajalle jokseenkin läheinen, taikka muuten vaan pystyy tätä kontrolloimaan, kannattaa olla vaan välittämättä, ja tehdä työnsä. Siis jos haluaa paikkansa säilyttää.
Itse en joskus pystynyt.
Enkä kadu.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kyllä, tänään tehtiin runebergin torttuja, olihan Runebergin päivä. Täytyy sanoa että taikina oli parempaa kuin valmiit tortut. Tein taikinan jossa oli korppu-, manteli- ja vehnäjauhoja. Oli todella sopiva sekoitus... Laitoin vattuhilloa jo ennen paistoa ja uunissa se upposi torttuun. Sitten vielä jäähdyttelyn jälkeen laitoin lisää vattuhilloa ja renkaan hillon ympärille sokerivesi-kuorrutteesta (vettä & tomusokeria). Hyviä nuo olivat... Meheviä ja maukkaita.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, suomalainen Jokerit, ei khl-joukkue
No joo, mutta siinä vaiheessa kun työsuoritteeseen tarvitaan molempien panosta ja toinen on laiska tai tyhmä tai saamaton tai ammattitaidoton tai muuten vaan ärsyttävä ihminen, niin kyllähän se vituttaa.
Totta turiset. Mulla on myös ollut tuo tilanne, että kollega oli aivan helvetin ärsyttävä ja myös hidas kuin mikä työssään. Tuo sitten vielä kertautui alkuun muille työntekijöille, kun jouduttiin painamaan lisäduunia, kun tämä kyseinen kaveri ei hommistaan suoriutunut. Onneksi meillä sitten esimiehet oli hereillä, vaikka alkuun tilanne näyttikin huonolta. Mutta esimiehet olivat tajunneet tilanteen tosiaan ja asiaan puututtiin ja kyseinen kaveri pääsi etsimään uusia työpaikkoja. Toki hetkellisesti duunit kasautui sitten meille muille, mutta tilanteeseen pystyi sopeutumaan kun tiedettiin hommien etenevän ja pian tulikin uusi kaveri perehdytettäväksi ja hommat helpottui kaikille.

Esimiehistähän tämä on paljon kiinni ja jos hommat pitkään jatkuu huonona, niin ehdottomasti asia pitää tuoda esille. Pitää kuitenkin muistaa, että uusi työntekijä on aina uusi työntekijä. Hetkessä ei uusia asioita ja firman tapoja opi, mutta omaan kokemukseen perustuen sanoisin, että kyllähän jo muutaman päivän jälkeen näkee oppiiko uusi kaveri asiat vai ei. Osalla kestää pidempään oppia kuviot ja osa oppii nopeastikin. Pääasia, että tuon kehityksen näkee. Jos sitä ei näe niin monoa persuksille ja uutta kaveria tilalle on oma mielipiteeni.
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kyllä, tänään tehtiin runebergin torttuja, olihan Runebergin päivä. Täytyy sanoa että taikina oli parempaa kuin valmiit tortut. Tein taikinan jossa oli korppu-, manteli- ja vehnäjauhoja. Oli todella sopiva sekoitus... Laitoin vattuhilloa jo ennen paistoa ja uunissa se upposi torttuun. Sitten vielä jäähdyttelyn jälkeen laitoin lisää vattuhilloa ja renkaan hillon ympärille sokerivesi-kuorrutteesta (vettä & tomusokeria). Hyviä nuo olivat... Meheviä ja maukkaita.
Tässä oli sellainen eroottinen tunnelma. No mä olenkin perverssi, että ei mikään ihme.
 

Glove

Jäsen
Runebergin torttu pitää olla kostea ja mielellään punssilla kostutettu. Mutta asiasta seitsemänteen.

Eräälle nettisivulle, jolla aika usein vierailen, oli nyt tullut semmoinen evästeilmoitus vai mikä se nyt onkaan. Siis ruutu, jossa sanotaan, että hyväksy nämä ja jatka. No, en hyväksy. Ei "hylkää kaikki" nappulaa missään. Klikkaapa sitten 66 tai 67 täppää pois päältä, kun kaikki ovat oletuksena hyväksytty. Taisi loppua tuolla käynti, ei viitsi joka kerta naputella valintoja mieleiseksi.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
En lainaa ketään mutta hyviä neuvoja ja mielipiteitähän täällä on tullut. Ehkä otin liiankin vakavasti tämän työkaverini toilailut mutta kun ottaa välillä päähän ja raivostuttaa katsella vierestä. Mutta tosiaan, kuinka paljon tuo minulle sitten kuulukaan edes? Pitää keskittyä lähinnä siihen omaan työhön.

Onhan tuollakin paikassa välillä muutenkin ollut työntekijöitä jotka ovat hieman rasittaneet ja alkuaikoina olen meinannut sen takia jo luovuttaa. Hyvin vahvoja persoonia mutta kun ne ovat kuitenkin olleet työnsä hyvin osaavia, luotettavia ja työmaailmankin pelisäännöt osaavia niin ei ne sillä lailla ärsyttänyt ole. Vaikka olivatkin ehkä kovia sanomaan ja vaativia, siksi alkuaikoina minä meinasin jo luovuttaakin kun olin itse silloin arempi.

Mutta olen kyllä pistänyt itsessänikin huonoja merkkejä merkille. Onko se huomautteleminen, raivostuminen ja vastuun ottaminen menossa jo ylikin? Kun en tosiaan ole tuolla esimies asemassa. No, onneksi en ole kyllä töissä raivostumistani näyttänyt. Pitää vähän entisestään rauhoitella mieltä.

Kusipää en silti mielestäni ole ja en ole ylpistynyt vaan pyrin siihen että se oma asenne on jatkossakin yksi vahvuuksiani.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Montako torttua söitte? Mää söin kaksi. Yksi oli Fazerin ja yksi paikallisen Pekan parhaiden.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Iltapäivälehtien kommenttipalstat täyttyvät nykyään (persujen?) kommenteista joissa mollataan Sanna Marinia. Pekka Haavistoa ja hallitusta. Oli uutinen/juoru)sääilmiö mikä tahansa aina käännetään homma hallituksen syyksi. Silleen hauskasti.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Montako torttua söitte? Mää söin kaksi. Yksi oli Fazerin ja yksi paikallisen Pekan parhaiden.
En yhtään, mutta hyvä ku muistutit ni pitää huomenna käydä Tokmannilta kattomassa löytyiskö Jokioisten Leipomon torttuja. Jos löytyy niin monta syön sillä ovat niin hyviä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Aloin miettimään minulle itselleni tämän viikonlopun merkitystä. Onko sillä juurikaan minulle merkitystä onko vapaapäivät milloin ja milloin taas on työpäivä. Kunhan niitä vapaapäiviäkin on, ja mieluiten ainakin kaksi peräkkäin.

En nyt tällä hetkellä keksi muuta kuin kaksi syytä miksi mieluummin työpäivät arkisin kuin viikonloppuisin. Viikonloppuisin on kivaa ja nautinnollista viettää näitä penkkiurheilun superputkia kun urheilua tulee katseltua monia tunteja peräkkäin, siksi mieluusti viikonloput vapaina ja pyhitettyinä penkkiurheiilulle. Toinen syy on se että saunavuoroni on lauantaisin ja muuta viikonpäivää saunavuorolle ei ole tarjolla.

Nuokin ovat kuitenkin niin heppoisia perusteita sitten kuitenkin että oikeasti se on tällä hetkellä minulle se ja sama milloin ne vapaapäivät ovat. Mieluummin siis se vaihtoehto että töitä nyt ylipäänsä on ja välillä työvuoroja on myös viikonloppuisin niin kuin nyt.

Tämä korona kun on nyt rajoittanut paljon vapaa-aikaa, ei ole mitään vapaa-ajan aktiviteetteja ja rientoja niin kuin oli ennen. Ja varsin usein näitä rientoja oli juuri varsinkin lauantaisin, siksi ennen oli ehkä enemmän väliä onko se viikonloppu vapaana.

Toinen seikka mikä vaikuttaa on se että olen sinkku ja minun ei tarvitse miettiä sitä milloin perheelläni on vapaapäiviä että voisi aikaa viettää yhdessä. Toisaalta eräässä edellisessä ja pitkäaikaisessa työpaikassanikin tein kyllä aikoinaan mielelläni viikonloppuvuoroja kun ne olivat silloin paljon rauhallisempia vuoroja kuin arkivuorot. Silloin kyllä viikonloppuvuoroja olikin paljon useammin kuin nyt. Nyt on harvinaista kuitenkin että se viikonloppu on töitä, ennen se oli toisinpäin. Viikonloppuvapaat olivat harvassa.

Olen siis nyt viikonlopun töissä.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
On nuo taksikuskit nykyään jänniä. Kuski ei osannut täältä Myyrmäen kupeesta Flamingoon ilman navigaattoria. Paluumatkalle onneksi sattui ihan suomalainen kuski joka tunnisti SaiPa-maskini ja juttu luisti koko matkan. Menomatkalla oli täydellinen hiljaisuus jostain syystä.
 

Glove

Jäsen
On nuo taksikuskit nykyään jänniä. Kuski ei osannut täältä Myyrmäen kupeesta Flamingoon ilman navigaattoria. Paluumatkalle onneksi sattui ihan suomalainen kuski joka tunnisti SaiPa-maskini ja juttu luisti koko matkan. Menomatkalla oli täydellinen hiljaisuus jostain syystä.
Kun tilaat taksia, pyydä ruotsia osaava kuljettaja. Veikkaan, ettei tule tummahipiäinen Mogadishun mies takseineen.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
On nuo taksikuskit nykyään jänniä. Kuski ei osannut täältä Myyrmäen kupeesta Flamingoon ilman navigaattoria. Paluumatkalle onneksi sattui ihan suomalainen kuski joka tunnisti SaiPa-maskini ja juttu luisti koko matkan. Menomatkalla oli täydellinen hiljaisuus jostain syystä.

Suosittelen Uberia. Hinta 1/3 ainakin halvempi, sovelluksen arvostelutoiminto pitää laadun hyvänä ja kuskilla on reitti suoraan sovelluksessa. Tosin keskiviikkona autona oli Opel Corsa, joka vähän huvitti...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös