Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 328 187
  • 66 845

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
... Vihreä kuula -konvehteja, joiden tummasuklaakuorrutus on hyväksi sydämelle ja suorastaan pidentää elinikää!
Näitä upposi rasiallinen hävettävän nopeaan tahtiin. Toimii minulle paremmin kuin itse kuulat. Niistä kyllä tykkäsin kakarana, mutta nykyään ei maistu oikein muulta kuin sokerilta.

Hyvä kuulla, että on terveystuote.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Sue

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tänään meni viimeiset Fazerin sininen &valkoinen- käärekarkit. Hyviä olivat, suklaa on minun juttuni. Vielä on jäljellä yksi pussillinen enkeli-patukoita. Sitten kun ne on mennyt niin kaikki joulumakeiset on syöty... Eipä niitä paljon ollut.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Elämä vähitellen taas kai voittaa. Vittu koronakin oli helpompi kun tää migreeni.
12h meni taas pimeässä peiton alla. Et voi nähdä, et kuulla mitään, ettei koske. Siitä sitten lasketellen tähän hetkeen. Vesikin pysyy sisällä. Yritin mä käydä vähän kävelyllä. Joo, 400m ja loppu yrittäminen. Yeppikei mother fakker. Aivot on ihan narikassa. Vieläkin. En edes muistanut missä kaapissa mulla on teetä kun äsken yritin. Kolmas osui.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Unettomuus taas läsnä, onhan tässä taas reilu kolme tuntia siihen kun pitäisi töihin herätä ja minuuttiakaan ei ole nukuttu tälle yötä.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Vihreät kuulat ja Pihlaja-konvehdit ovat silkkaa terveystuotetta ja pelkkää vitamiinia. Hyödyn voi maksimoida ostamalla Vihreä kuula -konvehteja, joiden tummasuklaakuorrutus on hyväksi sydämelle ja suorastaan pidentää elinikää! (Finlandia-marmeladit nyt hyllytetäänkin vihannesosastolle.)

Tuskin maltan odottaa tammikuuta ja siitä alkavaa (pituutta ei vielä määritetty) terveellisen ruokavalion ajanjaksoa.

Nyt on tullut aikalailla kuukausi vedettyä runsaasti suklaata ja muuta herkkua. Ihan pää täynnä tuota roskaa
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Sue

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Muistakaa ettei lahjapaperit kuulu paperinkeräykseen (vähän myöhässä tämä muistutus). Niissä on liikaa väriaineita eivätkä ne sen takia sovi uusiopaperin valmistukseen. Taas on paperinkeräysastia työnnetty täyteen joulupapereita (ks. liite). En tiedä onko tuo välinpitämättömyyttä vai tietämättömyyttä. Joulupaperit kuuluu energiajätteeseen (jos sellaista kerätään, muuten sekäjätteeseen) ja foliopaperit kuuluu sekajätteeseen (PHJ:n ohjeiden mukaan).
 

Liitteet

  • Screenshot_20201230-084552~2.png
    Screenshot_20201230-084552~2.png
    282,3 KB · kertaa luettu: 99
Viimeksi muokattu:

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuskin maltan odottaa tammikuuta ja siitä alkavaa (pituutta ei vielä määritetty) terveellisen ruokavalion ajanjaksoa.

Nyt on tullut aikalailla kuukausi vedettyä runsaasti suklaata ja muuta herkkua. Ihan pää täynnä tuota roskaa
Mulla se menee mahaan eikä päähän. Kannattaa muuten mennä lääkäriin, sulla lienee ruokatorvi väärinpäin.
 

Glove

Jäsen
Muistakaa ettei lahjapaperit kuulu paperinkeräykseen (vähän myöhässä tämä muistutus). Niissä on liikaa väriaineita eivätkä ne sen takia sovi uusiopaperin valmistukseen. Taas on paperinkeräysastia työnnetty täyteen joulupapereita (ks. liite). En tiedä onko tuo välinpitämättömyyttä vai tietämättömyyttä. Joulupaperit kuuluu energiajätteeseen (jos sellaista kerätään, muuten sekäjätteeseen) ja foliopaperit kuuluu sekajätteeseen (PHJ:n ohjeiden mukaan).
Ainakin omalla kohdalla kyse olisi tietämättömyydestä. Ja on varmaan monta muutakin asiaa mitä en noista kierrätyksistä tiedä. Astioita tuolla roskakatoksessa kyllä on vaikka muille jakaa, mutta asunnon jätejärjestelyissä asiaa ei ole huomioitu lainkaan. Keittiön kaapista löytyy peräti kaksi astiaa, vaikka tarvetta olisi neljälle tai viidelle.
 

444

Jäsen
Muistakaa ettei lahjapaperit kuulu paperinkeräykseen (vähän myöhässä tämä muistutus). Niissä on liikaa väriaineita eivätkä ne sen takia sovi uusiopaperin valmistukseen. Taas on paperinkeräysastia työnnetty täyteen joulupapereita (ks. liite). En tiedä onko tuo välinpitämättömyyttä vai tietämättömyyttä. Joulupaperit kuuluu energiajätteeseen (jos sellaista kerätään, muuten sekäjätteeseen) ja foliopaperit kuuluu sekajätteeseen (PHJ:n ohjeiden mukaan).
Siis alumiinifolio? Se kuuluu kyllä metallinkeräykseen. Ainakin Ylen ja kovin monen jätelaitoksen mukaan.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Siis alumiinifolio? Se kuuluu kyllä metallinkeräykseen. Ainakin Ylen ja kovin monen jätelaitoksen mukaan.
Lahjapaperit lajitellaan energiajätteeseen, koska sisältävät runsaasti väriaineita, eivätkä ne kelpaa keräyspaperiin.
Lahjapaperit missä on foliopinnoite lajitellaan sekajätteeseen.

Kertoo Päijät-hämeen jätehuolto sivuillaan.
Alumiinifolio ja foliolahjapaperi ovat eri juttu. Esim. kinkun paistossa käytetty alumiinipaperi (ohuella alumiinikerroksella päällystetty paksu paperi) kuuluu sekäjätteeseen.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Ainakin omalla kohdalla kyse olisi tietämättömyydestä. Ja on varmaan monta muutakin asiaa mitä en noista kierrätyksistä tiedä. Astioita tuolla roskakatoksessa kyllä on vaikka muille jakaa, mutta asunnon jätejärjestelyissä asiaa ei ole huomioitu lainkaan. Keittiön kaapista löytyy peräti kaksi astiaa, vaikka tarvetta olisi neljälle tai viidelle.
Mulla on seitsemän eri roskista, viisi niistä tai ehkä jopa kaikki olen itse sinne hommannut. Ja ei, kaikki ei mahdu roskiskaappiin. Hajullinen jäte roskiskaapissa, muut ns siivouskaapissa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mitähän tämä Ruotsin korona-asiantuntija Tegnell (jotain tohon suuntaan) paraikaa miettii?


Aihetunniste: mitenmeniomastamielestä
 

Glove

Jäsen
Mulla on seitsemän eri roskista, viisi niistä tai ehkä jopa kaikki olen itse sinne hommannut. Ja ei, kaikki ei mahdu roskiskaappiin. Hajullinen jäte roskiskaapissa, muut ns siivouskaapissa.
Joutaa minun mielestä vuokranantaja järjestämään tarpeelliset fasiliteetit. Ei se Satolla varmaan olisi muutamasta ämpäristä kiinni. Käyvät vaikka porukalla hakemassa ilmaisia kun jossain on semmoisia tarjolla ja toimittavat asukkaille.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tässä kun on lajittelusta ollut puhetta, niin olen monesti miettinyt eduskannan torstaista täysistuntoa katsellessa, että eikö pahvit kuulu pahvinkeräykseen eikä eduskuntaan?
 

444

Jäsen
Lahjapaperit lajitellaan energiajätteeseen, koska sisältävät runsaasti väriaineita, eivätkä ne kelpaa keräyspaperiin.
Lahjapaperit missä on foliopinnoite lajitellaan sekajätteeseen.

Kertoo Päijät-hämeen jätehuolto sivuillaan.
Alumiinifolio ja foliolahjapaperi ovat eri juttu. Esim. kinkun paistossa käytetty alumiinipaperi (ohuella alumiinikerroksella päällystetty paksu paperi) kuuluu sekäjätteeseen.
Tämän takia halusinkin tarkentaa, koska omat aivoni käsittivät sanan ”folio” ihan kirjaimellisesti foliona eikä minään sekametelisoppana. ;)
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Tässä kun on lajittelusta ollut puhetta, niin olen monesti miettinyt eduskannan torstaista täysistuntoa katsellessa, että eikö pahvit kuulu pahvinkeräykseen eikä eduskuntaan?
Eikös se Arkadianmäellä sijaitse se pahvien loppusijoituspaikka?
Joo seison väärässä jos olen väärässä.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Miten mahtaa olla Niklas ja Piritta Hagmanin välien laita?
Ei ole tältä päivältä vielä mitään tietoa.
 
K

Kiekkokatsoja

Odotan lääkärin soittoa tutkimustuloksista. Samalla pohdin, että juopottelenko huomenna, vai en? Jos tulee huonoja uutisia, niin sitten ehkäpä kupitan, jos hyviä niin.. sitten ehkä kupita en.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Se olis sitten faijan perinnöt hoidettu. Lähes. Enää pitää odotella mitä verottaja joskus kertoo. Ja tilit lopettaa.
On muuten tehty pankkien puolesta ihan hiton hankalaksi tuo asiointi. Faijalla kun oli Danske, niin lähin konttori oli 10 kilsan päässä ja sekin toimistotornin kuudennessa kerroksessa lukkojen takana. Ja silti eivät osanneet hoitaa asioita niinkuin piti.

Oli nätti nainen, mutta häneltä jäi rasti ruutuun laittamatta. Ehkä hän häikäistyi mun komeudesta. Meni sittemmin vaikeaksi. Kun kuolinpesän asioissa ei Danske vastaa puhelimeen (ja sitähän ne ei kerro siinä kun yrittää soittaa... "soitathan uudelleen"), vaan ainoa tapa keskustella on sähköpostit.
 
Viimeksi muokattu:

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Vuosi 2020 töiden osalta paketissa sillä huomenna on vapaapäivä. Tänä vuonna olinkin koko vuoden (toki vapaa-aikaa lukuunottamatta) työelämässä. Ensin työkokeilussa kesään saakka ja sitten kesäloman jälkeen palkallisessa työsuhteessa.

Aloin sitten miettimään että koska näin viimeksi? Vuonna 2014 olin viimeksi palkkasuhteessa mutta en silloinkaan varmaan täyttä vuotta työelämässä. Sen verran hajanaista ollut meikäläisen työt että saattaa hyvinkin olla että en ole tällaista täyttä työvuotta tehnyt jopa koskaan aiemmin elämässäni? Tämä saattoi olla ensimmäinen täysi työvuosi minulle tämä vuosi 2020.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vuosi 2020 töiden osalta paketissa sillä huomenna on vapaapäivä. Tänä vuonna olinkin koko vuoden (toki vapaa-aikaa lukuunottamatta) työelämässä. Ensin työkokeilussa kesään saakka ja sitten kesäloman jälkeen palkallisessa työsuhteessa.

Aloin sitten miettimään että koska näin viimeksi? Vuonna 2014 olin viimeksi palkkasuhteessa mutta en silloinkaan varmaan täyttä vuotta työelämässä. Sen verran hajanaista ollut meikäläisen työt että saattaa hyvinkin olla että en ole tällaista täyttä työvuotta tehnyt jopa koskaan aiemmin elämässäni? Tämä saattoi olla ensimmäinen täysi työvuosi minulle tämä vuosi 2020.
Ja olkoon seuraava vuosikymmen sinulle yhtä armollinen, kuin kulunut vuosi. Nyt voisit jopa leipoa jonkun uudenvuoden herkun, vaikka passion-juustokakun.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tämän takia halusinkin tarkentaa, koska omat aivoni käsittivät sanan ”folio” ihan kirjaimellisesti foliona eikä minään sekametelisoppana. ;)
Joo, hyvä tarkennus... Enkä kyllä aina osaa asettaa sanojani niin että porukat tajuaisi mitä ajan takaa.

Mulla on seitsemän eri roskista,
Meillä kolme ns. roskista, bio-, energia- ja sekäjätteelle. Sitten on keräysastiat muoville, lasille ja pienmetallille. Keräyskassit löytyy keräyspaperille, kartongille ja palautuspulloille. Eli 3+3+3=9...
Ja tietenkin vielä patterinkeräyskanisteri...
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mulla on seitsemän eri roskista, viisi niistä tai ehkä jopa kaikki olen itse sinne hommannut. Ja ei, kaikki ei mahdu roskiskaappiin. Hajullinen jäte roskiskaapissa, muut ns siivouskaapissa.
Bansku, mitä vittua? Joko sulla tulee ihan vitusti jätettä, oot helvetin laiska roudaan roskia pihalle tai sitten veli on vielä hipimpi mitä oot kertonu?

*Ottaa veljellisesti olkapäästä kiinni (ei homolla tavalla)*

Haluaisitko sä jutella tästä asiasta...?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös