Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 328 270
  • 66 845

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mitäköhän tässä kirjoittaisi että ei taas liikaa itseään toistaisi. Jotkut muistaa hyvin täällä jopa toisten nimimerkkien kommentit, mutta hyvä jos itse muistan mitä itse olen kulloinkin kirjoittanut.

Elämä on tällä hetkellä vain tällaista lepäämistä, tänäänkin olen ehtinyt vetämään jo kahdet päivänokosetkin. Ja sitten välillä kuuntelen musiikkia, lähinnä nyt joulumusiikkia ja välillä katselen rästiin jääneitä Emmerdale-jaksoja Cmoresta. Eipä tässä sitten paljoa kirjoitella ainakaan kuulumisia kun ei elämässä nyt sinänsä mitään ihmeempää tapahdu. Tämä on tätä joulun tunnelmasta ja rauhasta nauttimista.

Tänään ja itse asiassa aivan kohta pääsen sinne joulusaunaan. Minulla joulusauna on tänä vuonna poikkeuksellisesti vasta tapanina. Viime vuonnahan tässä taloyhtiössä oli näemmä yleiset saunavuorot miehille ja naisille aattonakin mutta kai koronan takia tänä vuonna ei ollut. Ja just tänä vuonna olisin itsekin saunomaan aattona täällä mennyt. No, aina ei voi voittaa.

Lenkkeily jäänyt tällä viikolla todella vähälle. Se pännii, mutta täytyy ensi viikosta alkaen taas panostaa siihenkin.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, suomalainen Jokerit, ei khl-joukkue
Olin äsken vahingossa sulkenut jatkoajan välilehden. Äsken avasin läppärin kannen ja jatkoaikaa ei näkynyt missään. Hetken panikoinnin jälkeen kykenin järkevään ajatteluun ja googlen kautta löysin vielä jatkoajan uudestaan. Oli kyllä pelottavat pari sekuntia. Ehdin jo miettiä mitä nyt teen elämälläni, kun jatkoaikaa ei enää ole. Huh huh toivottavasti näin ei enää käy koskaan uudestaan!
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Alkaa löytyä aitoa poikarakkautta jatkiksesta. Rautapohkeiden kanssa vaihdettiin juuri alastonkuvat. Onko nyt hyvä aika näyttää mulkku?
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Olen saanut kaksikin kertaa ainakin pelikieltoa. Jopa kaksi viikkoa toisesta. Hävettää niin paljon, etten ole uskaltanut katsoa mistä ne ovat tulleet.
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Oikeastaan aika hyvä fiilis jäi joulusta. Tietenkin rajoitukset tekivät omat tepposensa, mutta haudoilla käynnit, jouluateriat ja läheisvierailutkin onnistuivat kohtuullisen hyvin. Jotenkin ne asiat aina järjestyvät.

Tulevasta vuodesta en toivo muuta kuin sen, että koronan perkele saadaan selätettyä kerralla ja lopullisesti. Helvetti mikä vuosi.

Hyviä viimeisiä joulunpyhiä vielä kaikille!
 

Glove

Jäsen
Tulevasta vuodesta en toivo muuta kuin sen, että koronan perkele saadaan selätettyä kerralla ja lopullisesti. Helvetti mikä vuosi.

Hyviä viimeisiä joulunpyhiä vielä kaikille!
Eiköhän nämä toinen ja kolmas koronavariaatio pidä huolen siitä, että koronasta pitää huolehtia jatkossakin.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Joulu isännöity ja nyt rentoutta sekä olutta.

Tuli vanha juttu mieleen jos pohditte seksiasentoja tai siihen liittyviä kuvioita. Kokeilkaa seuraavaa.

- Kokeillaanko rakas uutta juttua?

- Ehkä. Mikä se on?

- Sen nimi on Batman. Panen sua ensin takaapäin, laukean selkäsi päälle ja tapan sitten molemmat vanhempasi.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
"Sinä olet ikuisesti minun paras joululahjani."
Joka kyllä toimitettiin jo pikkujouluissa.
Minunhan piti mennä naimisiin kunnon äijjän kanssa joka syö rautanauloja ja paskantaa kettinkiä eikä minkään romantikon kanssa. Mies on selvästi ollut liikaa veljeni seurassa joka laukoo tuollaisia juttuja vähän väliä...
Mitä väliä millään lahjoilla on kun sain näin ihanan vaimon.
Harvalla on onni saada täydellinen anoppi.
Kellään ei olisi voinut olla parempaa äitiä kuin minulla.

Veljeni tekee tuota ns. julkisesti. Mieheni sanoo tuollaisia "hellyyksiä" vain kahden kesken. Muiden silmissä hän on varmaan jäyhä ukko mutta minä näen myös pilkahduksen herkkää romantikkoa. Ja sitä kuten montaa muutakin asiaa rakastan miehessäni. En vain meinaa osata sanoa sitä hänelle.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juuri saamani tiedon mukaan naapurikunnassa ladut ovat hiihtokunnossa. Lähden paikan päälle tarkistamaan tilanteen. Sommoro!
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
"Sinä olet ikuisesti minun paras joululahjani."
Joka kyllä toimitettiin jo pikkujouluissa.
Minunhan piti mennä naimisiin kunnon äijjän kanssa joka syö rautanauloja ja paskantaa kettinkiä eikä minkään romantikon kanssa. Mies on selvästi ollut liikaa veljeni seurassa joka laukoo tuollaisia juttuja vähän väliä...
Kieltämättä toi kuulostas veljen suusta vähän häiritsevältä. No, Lahessa on eri meininki pikkujouluissa. *Badummm... Tssshhh!*
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Nyt ei kiitos enää jouluruokaa tälle vuodelle. Jossain se raja tulee vastaan. Kokeillaan ensi-vuonna uudestaan taas.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Nyt ei kiitos enää jouluruokaa tälle vuodelle. Jossain se raja tulee vastaan. Kokeillaan ensi-vuonna uudestaan taas.

Nyt on vähä pakko syödä sellaista mitä on jääkaapissa. Noista laatikoista ainoastaan lanttu alkaa tökkimään. Parempi noikin kun alkuviikon tila kun jääkaapissa ei ollu mitään.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minä olen mielissäni siitä että pakastin jouluruoat pikkuerissä, en isoissa vuoissa. Näin joululaatikot mitä otan aina sulamaan, menee melkein kerralla ja joskus voi pitää taukoakin joululaatikoiden syömisessä. Kyllä ne siellä pakkasessa jonkin aikaa säilyy. Eikä ole niin kuin muutamana aiempana vuonna että jokin iso vuoka laatikkoa on vaan pakko ollut syödä pois useampana päivänä peräkkäin ettei se ehdi pilaantumaan.

Tänään en joululaatikoita sitten syönytkään vaan söin pelkästään noita joulun kylmiä ruokia ettei ne sitten pilaannu. Pääsin eroon useastakin avatusta salaattirasiasta. Vielä sinne jääkaappiin jäi sitten salaatteja mutta niissä on hyvin päiväystä ja eivät ole edes avattuja rasioita, sitä itse tekemääni Walfordin salaattia on myös jonkin verran vielä mutta uskon että saan senkin ainakin suurimmaksi osaksi tässä syötyä vielä.

Juustoja ja sillejä on myös jonkin verran jäljellä, mutta ainakin juustot säilyvät kai aika pitkään myös avattuna? Silleistä ja silakoista en tiedä. Graavattua ja kylmäsavustettua lohta minulla oli onneksi vain 150 gramman pakkaukset kumpaakin niin ne olen jo syönyt.

Leivonnaisten kannalta tilanne on taas se että noilla kuivakakuilla ja pipareilla en tällä hetkellä niin kauaa vastaani täytä kunnes bebet ja hillosilmäpiparit olen syönyt pois. Tämä sen vuoksi että nuo bebet ja hillosilmät pilaantuu herkemmin ja paljon, paljon nopeammin.

No, paljon oli ruokaa minulla varastoissa mutta ihmeen hyvin kaikki on sopinut nyt kuitenkin myös pakastimeeni ja jääkaappiinikin. Vaikka hieman pelkäsin sitä kuinka jääkaappitilakin riittää jouluna.

Ja siitä olen tosiaan mielissäni että tänä vuonna ei tarvitse niin montaa päivää syödä putkeen noita joululaatikoita että siitä tulee sen takia pakkopullaa. Voi pitää niitä taukoja välissä ja Johan taas maistuu laatikot. Ja en varmaan lopulta mitään hirveää määrää ruokaa joudu roskiinkaan heittämään.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jääkiekkoa sitä tässä katsellaan tänään kahden pelin voimin. Liigakausikin taas pitkästä aikaa käynnissä ja yritetään orientoitua sen seuraamiseen. Sitten voisi lukea reilun tunnin kirjaa, koska en usko nuorten mm-kisojen studiolla olevan meikäläiselle mitään annettavaa ja sitten Suomen peli.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Lukeeko hän Jatkista? Tai jopa kirjoittaa tänne?
Mistään sellaisesta ei ole viitteitä. Ja jos lukeekin niin on hyvin sen on pitänyt salassa. Kyllähän hän varmasti tunnistaa minun kirjoitukset jos täällä on käväissyt.

Kieltämättä toi kuulostas veljen suusta vähän häiritsevältä. No, Lahessa on eri meininki pikkujouluissa. *Badummm... Tssshhh!*
Tapasimme ensimmäisen kerran kun mies oli viettämässä työporukalla pikkujouluja. Siinä sitten vietettiin iltaa yhdessä ja illan päätteeksi naitiin työpaikallani (kokouspöydällä). Sellainen paketti minä olin... kännissä kuin käki.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Siis, tosi paljon saanut lukea tämänkin vuoden aikana eri Facebook-ryhmissä ihmisten valitusta siitä kuinka jotkut ihmiset ryhmissä nettikiusaa, haukkuu ja arvostelee muita ihmisiä ja käyttäytyy muutenkin sopimattomasti muita kohtaan. Minä itse en ole onneksi koskaan ainakaan vielä joutunut tällaisen nettikäyttäytymisen uhriksi enkä ole myöskään siihen syyllistynyt, mutta silti ihmetyttää tuollainen käyttäytyminen.

Mikä aikuisia ihmisiä oikein nykypäivänä vaivaa? Jos siis tuollainen ala-arvoinen käyttäytyminen pitää paikkansa? Ainakin suurimman osan ryhmien jäsenistä pitäisi olla aikuisia niin hiukan ihmetyttää tuollainen käyttäytyminen.

Kai joillakin on vain tarve pönkittää omaa egoaankin muiden kustannuksella ja netti antaa siihen hyvän mahdollisuuden? Sosiaalinen media on välillä kuin aikuisten hiekkalaatikko.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nyt ei kiitos enää jouluruokaa tälle vuodelle. Jossain se raja tulee vastaan. Kokeillaan ensi-vuonna uudestaan taas.

Tein äskettäin päätöksen, että ensi jouluna en vittu syö muruakaan jouluruokaa. Olen jo vuosia ollut aivan vitun kypsä näihin kinkkuihin, laatikoihin, kaloihin yms., mutta perheellisenä ihmisenä olen kunnioittanut tähän asti muiden arvoja, mutta nyt se loppu. Muut voivat syödä jouluruokiaan niin paljon ku napa vetää ja heitellä sitten joulun jälkeen niitä kilotolkulla roskiin, mutta toivottavasti ymmärtävät myös, ilman helvetinmoista taivastelua, kun tuon omat sapuskani pöytään.
Toivottavasti ensi jouluna olisin jossain helvetin kaukana suomalaisesta joulupöydästä, mutta jos se ei toteudu, niin raahaan omat eväät anoppilaan, tyttären perheen luo tai missä sitten joulua vietetäänkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös