Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 316 662
  • 66 798

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Täytyy nyt kertoa hauska tarina vuodelta 2006, kun itse Nummenkallio tämän aiheen nosti esille. Oltiin tammikuisena keskiviikko-iltana Kouvolan yössä. Oltiin menossa jätkäporukalla johonkin paikalliseen yökerhoon ja yhdellä porukan henkilöistä oli legendaariset metrohousut (sellaiset maastokuvioidut, älkää kysykö miksi). Poke ilmoitti, että nuo päällä ei pääse sisälle. Hetken aikaa tilanne vitutti, mutta kyseinen kaveri kävi äkkiä jossain porttikongissa kääntämässä housut ympäri, jolloin housujen kuosi oli eri näköinen. Uusi yritys ja pokella ei ollut valittamista housuista.
Jos olitte Kouvolan keskustassa, niin voin tuon ehkä vielä ymmärtää. Kyseessähän oli Kuusankosken kansallispuku, tai siis sen alaosa. Yläosahan on musta huppari, mielellään vielä kulahtanut sellainen.

Mutta kätevät housut ja melkoista streetwise-toimintaa kaverilta. Iso peukku tälle.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
En tiedä olenko törmännyt vain muutamaan satunnaiseen yksilöön vai onko tällä hetkellä muotia, mutta ei jumalauta kun on naurettavan näköistä kuin salilla käyvät jätkät pitävät vapaa-ajalla pari koko liian pieniä t-paitoja. Ihan vinkkinä niille, että ketään ei vittu teidän lihakset kiinnosta, mutta kyllä tuo vaatetus teistä aika vajakkien näköisiä tekee.
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En tiedä olenko törmännyt vain muutamaan satunnaiseen yksilöön vai onko tällä hetkellä muotia, mutta ei jumalauta kun on naurettavan näköistä kuin salilla käyvät jätkät pitävät vapaa-ajalla pari koko liian pieniä t-paitoja. Ihan vinkkinä niille, että ketään ei vittu teidän lihakset kiinnosta, mutta kyllä tuo vaatetus teistä aika vajakkien näköisiä tekee.
Yksi Aki Manninen olisi tähän maahan riittänyt.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Suoja on ollut perseestä. Jää, jota minäkin olen ollut kolaamassa ja jäädyttämässä, on pehmennyt. Nyt odotellaan pakkasia että saadaan jää uudelleen jäädytettyä. Ei niitä pohjatöitä ole vielä menetetty. Toivossa on hyvä elää...
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Sain tänään koronarokotteen. Se että sain sen näinkin nopeasti lienee työpaikkaetuja? Olen töissä kuitenkin paikassa jossa paljon vanhuksia asiakkaina eli riskiryhmäläisiä. Vaikka oletettavasti ja käsittääkseni kaikki tuttunikaan eivät rokotetta näin ajoissa saa välttämättä vaikka ovat vaikkapa vanhainkodissa töissä? No, en ole kuitenkaan tästä 100 varma. Mutta minäpä nyt kuitenkin rokotteen jo sain.

Rokote pisti hieman niin kuin rokotteet nyt yleensäkin mutta ei tuo nyt kuitenkaan niin ihmeellinen asia ollut. Nopeasti se oli ohi joskin piikin jälkeen piti työpaikalla istua viisitoista minuuttia paikoillaan. No, viidentoista minuutin ylimääräinen pakollinen tauko töistä kelpaa kyllä aina. Ja onneksi oli kännykkä mukana niin pystyi nettiä käyttämään tauon aikana. Ei käynyt aika pitkäksi.

Tänään muuten ollut ihan hyvä päivä. Töissä olin aikavälillä 8.00-14.00. Töissä olin tänään muun muassa salin puolella, passaamassa ja auttamassa niitä vanhuksia jotka eivät yksin pärjää ja huolehtimassa että linjasto pysyy siistinä ja ruokaa on tarjolla riittävästi.

Yleensä tai aika usein se olen minä jolle tuo salivuoro tuolla nykyään napsahtaa. Tähän yksi iso syy on se että kun moni muu on kertonut että ei oikein pidä tästä salityöskentelystä ja minä melkein ainoana olen sitten kertonut aidosti pitäväni taas tuosta. En yritä olla erilainen erilaisuuden ilosta vaan satun vaan pitämään noista salihommista ja ei minua todellakaan haittaa vaikka salissa joudun tai pääsen paljon olemaankin. Olenhan sitten saanut asiakkailta myös paljon positiivista palautettakin salihommista. Olen kuulemma melkein jopa erittäin kohtelias ja palvelu todella pelaa.

Sama se oli myös siellä kevään 2019 työkokeilupaikassani siellä ammattikoulun keittiöllä. Tykkäsin sielläkin olla salipuolella. Vaikka onhan näiden paikkojen salityöskentelyssä eroa kyllä kuin yöllä ja päivällä mutta silti jostain syystä nyt nuo salihommat on sellaisia joihin olen tykästynyt. En tiedä sitten millaisia oikein kunnon tarjoilijan hommat olisivat?

Ja olen tuolla nykyisessä työpaikassakin sanonut oikein ääneenkin että yksi syy miksi tykkään salihommista on kyllä sekin että vaikka salissakin saa kyllä töitä tehdä niin silti koen salityöskentelyn kevyempänä kuin varsinaisen keittiön puolella työskentelyn. No, siinä ajatuksiani salityöskentelystä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kiinassa on ruvettu ottaan koronatestejä myös ns. pahaa silmää kaivelemalla. Tulee mieleen että tää olis ihan hulvaton jekku jos paljastuis että paskat (kjeh kjeh) se siältä kakkavakinasta oo yhtään sen luotettavampi kun perinteinen nielun kautta tuikattu. Ylilääkäri Juk Sai Lee olisi vaan kännissä jä läpällä päättänyt piristää arjen ankeutta. Vähän niinku Mr. Garrison siinä South Parkin jaksossa missä se kehitteli uuden ihmelaitteen mitä ohjailtiin sauvoilla jotka meni pilotin suuhun, perseeseen ja käsiin. Sitten kun siltä kysyttiin että eikö noiden tilalla olis voinu käyttää normi istuinta ja hallintalaitteita, niin Herbertin vastaus oli että "Nooo, siis kyllähän sitä nyt kai ooolis, mutta..."

Se miksi mietin mahdollisutta em. skenaariolle ei kyllä ole viälä avautunut. Kai mää oo vaan niin luava hanu.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Käytiin tänään Siljan saaristopiknikillä nuuskaa hakemassa. Ihme, että noi laivat vielä kulkee, kun matkustajia oman arvion mukaan tälläkin reissulla max. sata. Rahtiliikenne varmaan pitää toiminnan hengissä. Käsidesiä tarjolla joka kulmassa, ruokailuissa ja muuallakin turvavälit kunnossa ja kaikki baarit cafeteriaa ja buffaa lukuun ottamatta kiinni ja suurimmalla osasta porukasta maskit naamassa. Uskoisin tän kokemuksen perusteella, että suurempi riski saada koronatartunta olis lähteä käymään esim. Turun Hansakorttelissa.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Tätä nyt tullut tehtyä ennenkin, joten taas terveisiä kirjoittajalta, jolla ei ole tänne puolelle nyt oikeuksia (eli @Jomppa_Koo lta):

Paha mieli ja kova morkkis banneista ja en ketään tarkoituksella haukkunut. En ole sellainen ja haluan todistaa sen kirjoituksillani että kuulun vielä tulevaisuudessa vapaan keskustelun porukkaan. Harmittaa se että banni on just tänne parhaaseen mahdolliseen paikkaan internetissä ja tuntojaan ei voi tuoda julki vaikka kirjoittamisen halu on valtava tänne Jatkikseen. Oma moka ja ainakin se puoli vuotta on vielä odottamista että kehtaa kysyä oikeuksia takasin vapaalle. Iso mies kestää sen. On ollut mukavaa kirjoitella jääkiekon liveseurantaketjuihin siinä samalla kun katsoo matseja pleikkarin striimeiltä, siinä kun kirjoittaa ja katsoo tätä rakkainta lajia, niin todellakin tuntee että ei ole yksin siinä vaiheessa, vaikka fyysisesti onkin tässä yksin. Jääkiekon seuraaminen on siis pelastanut ja siitä on jälleen oikeasti innostunut. Tilannetietojen kirjoittaminen on hauskaa ja siitä tulee itselleni todella hyvä mieli ja toivon, että mahdollisimman monelle teille jääkiekon seuraaminen on enemmän iloista kuin surullista ajanvietettä. Uskokaa vaan, auttaa paljon että ei ole yhtä ainoaa suosikkijoukkuetta vaan lajia pystyy seuraamaan puolueettomasti. Kevättä odotellaan jo kovasti ja klapihommia. Alle kaksi kuukautta vielä kolmekymppisiin ja se on se raja kun elämästä alettava ottamaan vastuuta eikä enää hölmöillä sit yhtään vaan ollaan kunnolla.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Koronavilkku välähti. Tänään drive in -testeihin puolenpäivän aikaan.

Päättelyni mukaan altistuksen juuret johtavat erääseen länsihelsinkiläiseen karaokeravintolaan, jonne ei meinaa päästä pelipaita päällä.

Eiköhän siellä ole kohta ovet kiinni.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Paha mieli ja kova morkkis banneista ja en ketään tarkoituksella haukkunut. En ole sellainen ja haluan todistaa sen kirjoituksillani että kuulun vielä tulevaisuudessa vapaan keskustelun porukkaan. Harmittaa se että banni on just tänne parhaaseen mahdolliseen paikkaan internetissä ja tuntojaan ei voi tuoda julki vaikka kirjoittamisen halu on valtava tänne Jatkikseen.

Tsemppiä Jompalle! Uskoni Jomppaan on luja. Hän tulee vielä. Myönnän, että on ikävä Jomppaa tänne Kierrätyskeskuksen kummalliseen maailmaan.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Kyllähän tuo aamulla pikkusen pani vituttamaan, kun pari päivää ujeltanut auton sisätuuletin lopetti ujelluksensa ja oli siis melkeempä hengetön. Kiva oli ruuhkissa ajella ikkunoita pyyhkien ja raappaillen, kun oli pakko töissä poiketa. Eikun soittoa hovikorjaajalleni, joka ois ennättänyt ens vkon lopulla laittamaan. No googlehan taas isosti jeesas eli sieltä opastusta, ja uusi tuuletin Motonetistä, jonka pihalla sen vaihdoin ja aikaa meni vartti. Nyt hönkii taas hyvin ja päiväni muuttui heti paaljon paremmaksi.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Koronavilkku välähti. Tänään drive in -testeihin puolenpäivän aikaan.

Päättelyni mukaan altistuksen juuret johtavat erääseen länsihelsinkiläiseen karaokeravintolaan, jonne ei meinaa päästä pelipaita päällä.

Eiköhän siellä ole kohta ovet kiinni.
SaiPa ja KooKoo ovat niin paita ja perse, että koronallekin altistutaan yhdessä. Oli kyllä muita suunnitelmia tälle viikonlopulle, mutta kökötetään sitten neljän seinän sisällä.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Terveisiä metsälenkiltä
 

Liitteet

  • IMG-20210129-WA0000.jpg
    IMG-20210129-WA0000.jpg
    209,2 KB · kertaa luettu: 136

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Onko mahdollista katsoa Toy Story 3:n loppua kuivin silmin?

Näköjään ei...
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Taas kerran nousi esille se ajatus että miehen lapsi muuttaisi meille. En tiedä mitä tuohon sanoisin. Äiti ei kyllä anna muuttaa mutta hän ei siitä yksin päätä. Tätä hommaa nyt on palloteltu pidempään. Kotona tuntuu olevan kiistoja mutta ei ne varmaan häviä tänne muuttamalla. Ystävät olisi kauempana, kulkeminen hankalampaa ja täällä on tylsää... Luulen että tilanne taas rauhoittuu kun suuttumus äitiä ja/tai isäpuolta kohtaan laskee ja tilanne normalisoituu.
 
Soitin muijalle että nyt vois hakee mut baarista. Muija sano et pesukone on ysiin asti päällä ja sit vasta pääsee hakeen. Voi vittu! Joudun notkuun baarissa yheksään asti.
Edit: Voihan se olla että sillä on omaa ohjelmaa kotona...
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Näistä hyvistä karkeita ollut puhetta täällä niin täytyy todeta että löytyi lähikaupasta jo viikko sitten ja ovat kyllä hyviä.
 

Liitteet

  • lätkä.jpg
    lätkä.jpg
    945,8 KB · kertaa luettu: 117
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös