nummenkallio
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- KooKoo
Varmaankin näin, mutta voi siinä nuukailla, jos firman omistaja päättää niin. Minulla kaksi muuttomiestä teki kolmen miehen homman. Autoin kyllä kavereita, mutta oli niin iso muutto, että olisi siinä kolmaskin kaveri tarvittu. Ja minullahan oli kaikki ohjaaminen ja avustaminen joka tapauksessa. Muutto oli urakkana, ja hinta oli niin halpa, etten tiedä, oliko se enää reilua. Mutta firma nämä päättää. Eli vihjeenä kaikille, kannattaa sopia urakkana eikä tuntityönä. Oikeistolainen kapitalisti lopettaa tähän.Sen olen oppinut omista sekä kavereiden muutosta, että muuttamisessa ei kannata hirveästi nuukailla, jos homman haluaa hoituvan ripeästi ja sujuvasti.
Itse olen muuttanut viimeisen reilun kolmen vuoden aikana kuusi kertaa. Se on ollut vitunmoinen mayhem. Ja sanottakoon, että en olisi näin runsaita muuttoja itse toivonut. Mutta nyt jäädään paikoilleen. Ennen sitä seuraavaa kertaa.Uuteen kotiin muuttaminen voi tietty olla ahdistavakin kokemus, varsinkin jos muutto ei ole tapahtunut omasta halusta, mutta mun vähäiset muutot ovat olleet muuttostressistä huolimatta iloisia juttuja. Kun viimisetkin laatikot ovat saapuneet uuteen päämääräänsä, on kiva hetki huokaista ja korkata joku juoma uudelle kodille, mutta onhan siinä vielä aikamoinen homma saada tavarat paikoilleen säädyllisessä ajassa.