Ja kuten ei varmaan ketään yllätä, minä lähetin modeille viestin, jonka perusteella puniksen kirjoitusoikeudet palautettiin. Välitin siis viestin (johon lisäsin omat kommenttini, joita puniskaan ei tiedä).
Ihan suoraan kysyttynä, haluaisin tietää, että miksi sen teit? Minun piti äsken käydä lukemassa vielä uudestaan tämä Punamustan
testamentti ja olen entistä enemmän sitä mieltä, ettei paluun olisi missään nimessä pitänyt tapahtua vielä. Viestistä välittyi aito haluu päästä irti palstasta ja keskittyä enemmän oikeaan elämään ja saada elämäntavat aina nukkumisesta lähtien kuntoon. Riippuvuuksien hoitaminen lähtee aina itsestä liikkeelle ja mielestäni tätä prosessia ei yksinkertaisesti ole voitu suorittaa loppuun alle kolmessa viikossa.
Vertauskuvallisesti Pertti haluaa päästä eroon alkoholista, joka on ollut hänelle murhe jo pidemmän aikaa, jonka seurauksena hän ilmoittaa juoppokaverilleen Matille, ettei voi olla tämän seurassa, koska korkki napsahtaisi muutoin auki. Pertti on kolme viikkoa juomatta alkoholia ja tapaa kadulla Matin, jonka kanssa hän vaihtaa kuulumiset ja Pertti kysyykin yhtäkkiä, että haluaisiko Matti antaa huikan kossupullosta, joka povarissa vilahtaa.
"Mm, okay"
Vähän tälläinen vaikutelma minulla tapahtuneesta nyt on. Toki nämä ovat omia mielipiteitä, mutta omasta kokemuksesta pystyn sanomaan, että kaveri/ystävä jos jostain riippuvuudesta ja sen aiheuttamista ongelmista minulle kertoo, niin sen kossun sijaan annan ensin vettä ja käsken miettiä uudestaan ja palamaan asiaan, kun riippuvuus ihan oikeasti on pitkällä aikavälillä hoidettu kuntoon.