Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 595 327
  • 68 322
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Hyvä puheenvuoro @Breeze Harbour vaikken allekirjoitakaan tuota mikä olla muka miehekästä, jotkuthan on täällä ylpeillyt kuinka jollain oli munaa ja miehekkyyttä lähtee tappelee kasvotusten livenä. Ehkä et ihan tätä tarkoittanut omalla sanomisellasi "miehekkäästä" toiminnasta?

Sulla on paljon älyä tutkailla maailmaa ja toivon ettet kokonaan lähtisi palstalta.
Tarkoitin että jos on jotain riitoja, niistä sovittaisiin puhumalla keskenään, ei silleen että kohta niistä tietää puoli palstaa. Tämä ei ole mikään v*tun juorukerho vaan keskustelufoorumi. Sitä varten on Suomi24, Ylilauta, Vauva.fi, Demi ja vastaavat. Tämä on, tai ainakin oli joskus aikanaan anonyymi nettipalsta missä yksittäisiin henkilöihin ei hyökätty kostomielessä tai muutenkaan.

Olen harjoittanut fyysistä väkivaltaa tasan kerran elämässäni lapsena puolustautuessani kiusaajalta, niin että minä en todellakaan kannata mitään baaritappeluita vaan kypsien aikuisten kypsää keskustelua kahden kesken, jossa asiat puhutaan puhtaiksi ilman tarvetta tuottaa toiselle tietoisesti mielipahaa tai vahinkoa.

Viimeksi muokattu:

npc

Jäsen
Tarkoitin että jos on jotain riitoja, niistä sovittaisiin puhumalla keskenään, ei silleen että kohta niistä tietää puoli palstaa. Tämä ei ole mikään v*tun juorukerho vaan keskustelufoorumi. Sitä varten on Suomi24, Ylilauta, Vauva.fi, Demi ja vastaavat. Tämä on, tai ainakin oli joskus aikanaan anonyymi nettipalsta missä yksittäisiin henkilöihin ei hyökätty kostomielessä tai muutenkaan.

Olen harjoittanut fyysistä väkivaltaa tasan kerran elämässäni lapsena puolustautuessani kiusaajalta, niin että minä en todellakaan kannata mitään baaritappeluita vaan kypsien aikuisten kypsää keskustelua kahden kesken, jossa asiat puhutaan puhtaiksi ilman tarvetta tuottaa toiselle tietoisesti mielipahaa tai vahinkoa.
Juu, sori pienestä saivartelusta, en usko että sinä syyllistyisit tuollaiseen sen vähän perusteella mitä olen viestejäsi lukenut tässä vuoden parin sisällä.

Mutta edelleen, diggaan kun olet tuollainen suoraselkäinen ja selvästi haluat oppia mahdollisista virheistäsi ja mennä eteenpäin. Ei kaikki kykene prosessoimaan itseään. En tiedä onko sulla ollut siihen jotain apuja joskus - oli tai ei niin pääasia että lopputulos on kannustavan hyvä ja jos tarvetta syödä lääkkeitä niin silloin niitä myös syödään eikä lähdetä sooloilemaan. Minäkin syön lääkkeitä. Ei mulla muuta. Öitä. Hyviä sellaisia.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tänään olisi vuorossa omenahillon teko. Käytiin eilen hakemassa omenia pari kassillista. Siemenkodat pois (omenaporalla), omenat mehumaijaan ja höyrästämistä kunnes ne pehmeää. Sitten myllyllä soseeksi ja uunissa vielä haudutus. Sitten purkkiin ja kellariin. Kellari alkaa kyllä olla aika täynnä tavaraa. Vielä pitäisi puolukoita sinne laittaa ja ehkä puolukka-omenamehua jos saa tarpeeksi omenoita ja puolukoita.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kiitokset nimimerkille @Punamusta ajastasi tällä keskustelupalstalla. Parhaimmillasi olit raikas tuulahdus palstan tunkkaiseen ilmapiiriin. Toivon, että jaksat maailmaa.
Puniksen poistuminen palstalta jättää kyllä oudon fiiliksen. Aika harvassa lienevät ne, jotka oikeasti toivoivat hänen lähtevän.

Tietysti jos jatkis alkoi menemään jollain tavalla kaiken muun edelle elämässä, niin poistuminen voi olla järkevää, mutta tulikohan päätös tehtyä hätiköidysti? Toivottavasti tällä päätöksellä on enemmän positiivisia kuin negatiivisia vaikutuksia hänen elämäänsä.

Joka tapauksessa toivotan kaikkea hyvää Punikselle, kun siirtyy elämässä eteenpäin.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Siemenkodat pois (omenaporalla), omenat mehumaijaan ja höyrästämistä kunnes ne pehmeää.
No joo, ei tuo siemenpora-homma toiminut. Konsultoin äitiä ja hän sanoi että ne kannattaa halkoa ja poistaa siemenet sitten. Aika puuduttavaa hommaa tämä omenoiden pilkkominen. Mutta omenahillo on hyvää esim. aamupuuron kanssa (jota en kyllä koskaan syö, pitäisi ehkä aloittaa kun on hilloakin tulossa, jos onnistuu). No eteenpäin (sanoi mummo lumessa)...

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Takaisin pääsee halutessaan, kun on itse pyytänyt kirjoitusoikeuksien poistamista. Olin pois neljä vuotta ja ylläpito palautti kirjoitusoikeuteni, kun moderaattoreista ei siihen ollut.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Takaisin pääsee halutessaan, kun on itse pyytänyt kirjoitusoikeuksien poistamista. Olin pois neljä vuotta ja ylläpito palautti kirjoitusoikeuteni, kun moderaattoreista ei siihen ollut.
Toki näin, mutta jos pyytää pysyviä oikeuksien poistoja, niin pitäisi myös tarkoittaa sitä. Kovin hyvällä tuskin katsotaan, jos yksi käyttäjä on jatkuvasti pyytämässä oikeuksien poistoja ja palautuksia. Toki jos vasta vuosien jälkeen pyytää palautusta, niin sehän on ihan ok, mutta jos ei ole täysin varma, niin ehkä joku väliaikainen ratkaisu olisi parempi.

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@redpecka tässä tiivistetysti. Oikeasti koko homma ei johdu kenestäkään palstalla tällä hetkellä vaikuttavasta,

Koko vitun riitasaaga johtuu kahden ihmisen välisestä riidasta. Eli jo pois potkittu @abianos ja @Käyttäjänimetön. Ystäväni abi on hyökännyt yksityisviestein nimetöntä sekä myös nimimerkkiä @FASlapsi kohtaan. Ja hän teki sen siksi, että huomasi, että nämä nimimerkit hyökkäsivat minua ja minun kavereitani (@Punamusta , @banaaninviljelijä) kohtaan palstalla. Ja hyökkääjinä myös oli esim. @Malkkinen ja jossain määrin myös @Turha Kaukalo ja @mikko600.

Abille sanoin vappuriehojen jälkeen että vittu pysy erossa tästä. No ei sitä tehnyt vaan oli mennyt kirjoittamaan käyttäjänimettömän twitteriin tms pyytämään julkista anteeksipyyntöä. Sen seurauksena nimettömän tili hävisi. Kaverini vika, ei minun.

Tämänhetkisistä riennoista ei mitään hajua. Toki nyt tiedän ettei nummis tai peksa mikosta tykkää, mutta ei käsitääkseni miään tekemistä aiempien hauskuuksien kanssa.
En vaan voi käsittää mitä just luin. Ja ilmeisesti, sinun logiikalla, mä hyökkään juuri nyt sinua vastaan olemalla voimakkaasti eri mieltä. Jos täällä onkin arvosteltu kyseisten nimimerkkien (Malkkinen, mikko600, Turha Kaukalo) toimesta teidän ryyppäämistä ja tapaa toimia, niin eihän se mitään hyökkäämistä ole. Olen suoraan sanoen minäkin saanut sanallista sivautusta herroilta Malkkinen ja mikko600, mutta ansaitusti. Ei kännissä kirjoitetut ja omasta mielestä hauskat jutut välttämättä naurata muita ja se pitää hyväksyä. Kun laittaa tänne kaikkea paskaa (edit. tarkoitan itseäni), niin pitää olla valmis myös vastaanottamaan kritiikkiä/arvostelua eikä sitä pidä ottaa henkilökohtaisena hyökkäyksenä.

Ja niille henkilöille ketkä näitä yksityisviestejä lähettelevät, kiusaavat mikko600 ja aiheuttavat omalla typerällä käytöksellään tämän saagan jatkumista edelleen, niin kasvattakaa nyt vittu jo ne munat. Ja vaikka omassa pikku piirissänne vaikutatte voittamattomilta, niin joku päivä voitte erehtyä ottamaan silmätikuksenne väärän henkilön ja sitten ei olekaan enää kivaa. Tämä ei ole missään nimessä uhkaus, vaan neuvo lopettaa ajoissa.

Tämä tästä asiasta osaltani.

Viimeksi muokattu:
K

Kiekkokatsoja

Mirripuutetta olen ihmetellyt. Tai ei se mikään ihme ole, kun kesä meni jo. No pidemmän tauon jälkeen, olikin märkää mirriä tarjolla. Tuo kesällä luonani usein vieraillut karvakasa, käväisi kylässä. Naapurin mummolle se taas yritti ekana. Naukui siellä, ja kuulin sen äänen tuuletusikkunastani. Avasin terassini oven, ja huhuilin hetken. Nopeastihan tuo kaveri juoksi vauhdikkaasti luokseni. Tapaaminen oli iloisissa merkeissä molemminpuolista. Kissan nameja tarjosin, ja ne se popsi nopeasti. En anna nameja kovin paljoa, kun se näkyy närärstävän mirriä. Sillä oli perinteiset hellyydenkaipuut, ja se puski ja kehräsi mun luona. Näytti että se asettuisi kotiini joksikin aikaa. Sohvalle se taas hyppäsi, hakien lepopaikkaa.. mutta nostin sen alas. En halua sataa karvaa sohvalleni. Vähänaikaa me leikittiin lattialle ja terassillani. Sitten se vilkaisi mua, ja lähti tallustelemaan omille teilleen.
Näkyy tämä mirri liikkuvan myös tihkusateessa. Sateella se tuli, ja sateella lähti. Saa nähdä oliko viimeinen vierailu tänä kesänä.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Punamustan poistuminen vähintäänkin erikoinen ratkaisu. Siis kaveri saa viikon pelikiellon ja sen jälkeen pyytää että kirjoitusoikeudet poistetaan kokonaan? Kuulostaa vähän siltä että palsta alkoi hallita elämää vähän liikaakin joten toki siinä mielessä hyvä jos itse huomasi asian, mutta onhan tämä erikoinen päätös silti.

Noh, jokainen tekee omat päätöksensä.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Punamustan poistuminen vähintäänkin erikoinen ratkaisu. Siis kaveri saa viikon pelikiellon ja sen jälkeen pyytää että kirjoitusoikeudet poistetaan kokonaan? Kuulostaa vähän siltä että palsta alkoi hallita elämää vähän liikaakin joten toki siinä mielessä hyvä jos itse huomasi asian, mutta onhan tämä erikoinen päätös silti.

Noh, jokainen tekee omat päätöksensä.
Sellainen tunne vähän tulee, että ottiko liikaa itseensä siitä pelikiellosta tai saamistaan kommenteista samaan asiaan liittyen. Toivottavasti ei.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sellainen tunne vähän tulee, että ottiko liikaa itseensä siitä pelikiellosta tai saamistaan kommenteista samaan asiaan liittyen. Toivottavasti ei.
Jos nyt tosiaan viikon pelikiellosta ja sitä seuranneesta asiallisesta palautteesta ottaa noin kovasti itseensä niin ei voi kuin ihmetellä. Ihan perusteltuja viestejä hänelle mielestäni täällä kyllä laitettiin.

Toki tämä on vain nettifoorumi, mutta toivottavasti tämä käytös ei heijastu mitenkään tulevaisuudessa nuoren miehen elämään. Vai meinaako kyseinen käyttäjä esimerkiksi työ-/opiskeluelämässä ensimmäisen vastoinkäymisen ja kritiikin kohdalla ottaa hatkat samantien?

(1)
  • Tykkää
Reactions: npc

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos nyt tosiaan viikon pelikiellosta ja sitä seuranneesta asiallisesta palautteesta ottaa noin kovasti itseensä niin ei voi kuin ihmetellä. Ihan perusteltuja viestejä hänelle mielestäni täällä kyllä laitettiin.

Toki tämä on vain nettifoorumi, mutta toivottavasti tämä käytös ei heijastu mitenkään tulevaisuudessa nuoren miehen elämään. Vai meinaako kyseinen käyttäjä esimerkiksi työ-/opiskeluelämässä ensimmäisen vastoinkäymisen ja kritiikin kohdalla ottaa hatkat samantien?
Niin ennenkuin aletaan tekemää palstatotuutta teidän mielipiteistä, niin on syytä muistaa, että kaverilla takana aiempiakin pelikieltoja ja saanut kritiikkiä myös aiemminkin. Silti jatkanut palstalla näihin päiviin asti. Lähtekäämme siis siitä mitä oli viestiä moderaattoreiden kautta laittanut, että aika mennä elämässä eteenpäin.

Kaikkea hyvää sinne Poriin.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Niin ennenkuin aletaan tekemää palstatotuutta teidän mielipiteistä, niin on syytä muistaa, että kaverilla takana aiempiakin pelikieltoja ja saanut kritiikkiä myös aiemminkin. Silti jatkanut palstalla näihin päiviin asti.
Toki on saanut pelikieltojakin, mutta viittasin tässä myös yleisimmin siihen että nyt moni käyttäjä on viime aikoina kritisoinut melko voimakkaastikin tuosta suuresta viestimäärästä. Sitä ei mielestäni ole aiemmin täällä juurikaan tapahtunut.

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toki on saanut pelikieltojakin, mutta viittasin tässä myös yleisimmin siihen että nyt moni käyttäjä on viime aikoina kritisoinut melko voimakkaastikin tuosta suuresta viestimäärästä. Sitä ei mielestäni ole aiemmin täällä juurikaan tapahtunut.
Toki näinkin, mutta suoraan sanottuna mielestäni hieman mustamaalasitte kaveria tietämättä kuitenkaan totuutta. Spekuloida voi toki aina, mutta silloinkin voi valita sanansa, miten sen sanoisi, vähemmän syyttävästi.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toki näinkin, mutta suoraan sanottuna mielestäni hieman mustamaalasitte kaveria tietämättä kuitenkaan totuutta. Spekuloida voi toki aina, mutta silloinkin voi valita sanansa, miten sen sanoisi, vähemmän syyttävästi.
Ei ollut suinkaan tarkoitus mustamaalata, ehkä vähän huonosti siis asettelin sanat tässä tapauksessa. Miehen taustoja on saanut täällä varsin paljon lukea joten toki toivon että saa asiansa järjestykseen ja jos Jatkoajasta pois jättäytyminen auttaa siinä niin ehdottomasti oikea ratkaisu.

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Punis kertoi palstalla varsin avoimesti myös erilaisista terveydellisistä haasteistaan. Arvelisin, että myös ne ovat osin vaikuttaneet välillä varsin kärkkäisiin viesteihin ja reagointeihin tilanteissa, missä välillä yritys oli antaa asiallista palautetta asiasta, ei henkilöstä. En myöskään yllättyisi, jos noilla seikoilla olisi joku merkitys myös sähäkässä palstalta poistumisessa.

Toivottavasti nuori mies käyttää jatkossa enemmän aikaa oman hyvinvointinsa ylläpitoon ja parantamiseen.

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
Eli siis Puniksen comebackia ei tällä kertaa enään tule? Pakko sanoa, että vähän aluksi epäilin, että poistuuko kirjoitusoikeudet oikeasti, mutta näin kuitenkin taisi käydä. Eikä siis mitenkään dissauksena, jos Punis tätä luet, mutta kun oli jo aiemmin tänne palaillut niin ihan sen perusteella epäilin.

Joka tapauksessa toivottavasti ei ala kaduttamaan ja toivottavasti nyt elämänlaatu kohenee. Tässä loppuaikana alkoi tahti olla jo aika robottimaista. Aina kun avasi kierrätyskeskuksen, niin puolissa ketjuista oli Punikselta tullut uusin viesti, uusia ketjuja perustettu ainakin 2 ja vanhoja nostettu myös.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Noh noh, jos mun viestit asiasta kykenee näkemään mustamaalaamisena, niin täytyy kyllä ihmetellä. Ihan aidosti olen huolestunut mukavan palstaveljen puolesta.

Punis sai mielestäni turhan kärkästä palautetta koskien pelkästään kirjoittamaansa viestimäärää. Huolestuin heti sen palautteen nähtyäni, koska mielestäni siinä mentiin vähän yli joidenkin kohdalla.

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Noh noh, jos mun viestit asiasta kykenee näkemään mustamaalaamisena, niin täytyy kyllä ihmetellä.
Olet oikeassa. Hämäsi minua kun viestinne oli peräkkäin ja toisessa viestissä alettiin jo puhumaan kaverin koko tulevaisuudesta. Pyydän anteeksi osaltasi.

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Noh noh, jos mun viestit asiasta kykenee näkemään mustamaalaamisena, niin täytyy kyllä ihmetellä. Ihan aidosti olen huolestunut mukavan palstaveljen puolesta.

Punis sai mielestäni turhan kärkästä palautetta koskien pelkästään kirjoittamaansa viestimäärää. Huolestuin heti sen palautteen nähtyäni, koska mielestäni siinä mentiin vähän yli joidenkin kohdalla.

Juttelin Puniksen kanssa aiheesta ja kertoi syynsä miksi pyysi poistoa. Ymmärrän hyvin syyt, minkä takia juniori päätti näin.

Itselläni on parantamisen varaa viesteissä ja myönnän sen mutta on täällä pahempiakin koulukiusaajia kun minä tuun ikinä oleen. Eilen sain niin paljon paskaa eräältä käyttäjältä ja muutamalta muultakin ja mä en siihen leikkiin viitsi lähteä.

Joten tästä syystä ymmärrän hyvin miksi @Punamusta päätti poistua takavasemmalle. @Moderaattorit toiminta kaipaakin tämän takia pienen tukistuksen kun täällä vaan rankaistaan osaa sakkia ja pahimmat rikolliset pääsevät ilman sanktioita. Kun säännöt eivät ole kaikille samat.

Mutta kun itse lupasin siistiä käytöstäni palstalla niin jo alkoi mulle vittuilu pelkuruudesta ja ties mistä. No mä olen kokenut äijä joten mua ei pilkka kosketa mutta nuorelle kaverille soisi vähän parempaa kohtelua mitä täällä eräät nimimerkit harjoittaa. Jokainen voi miettiä itse ennenkuin painaa enteriä että onko viesti asiallinen.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
@Moderaattorit toiminta kaipaakin tämän takia pienen tukistuksen kun täällä vaan rankaistaan osaa sakkia ja pahimmat rikolliset pääsevät ilman sanktioita. Kun säännöt eivät ole kaikille samat.
En ole samaa mieltä tästä. Palsta on toki niin laaja, että moderaattoreiden tehtävä ei ole helppo. Raportointia kannattaa käyttää, jos kokee, että jonkun käyttäjän viestit eivät ole asiallisia, vaan rikkovat palstan sääntöjä. Ja jos mietityttää moderaattoreiden antamat rangaistukset tai rankaisematta jättämiset, niin kannattaa kysyä heiltä asiasta.

Olen itse antanut modeille kovaakin kritiikkiä tässä viimeisen viikon aikana, mutta modeilta on tullut oikein asiallisia vastauksia kaikkeen palautteeseen ja kysymyksiin. Modeihin voi olla yhteydessä yksityisesti tai julkisesti, ihan miten haluaa.

Mielestäni on aika turha huudella ohimennen tätä mantraa, että säännöt eivät olisi kaikille samat. Jos on kysyttävää tai sanottavaa modeille, niin sano suoraan. Pistä vaikka julkisesti esille, niin muut käyttäjät voivat ryhtyä kanssasi vaatimaan selityksiä modeilta. Jos tähän et jaksa lähteä, niin ehkä sitten pitäisi todeta, että asia ei sinua riittävästi kiinnosta, jolloin voit lopettaa valittamisen?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy