Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 278 507
  • 66 554

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Aika paljon näköjään onnistuu yksi nimimerkki edelleen herättämään tunteita puolesta ja vastaan. Monelta äijjjältä näyttää vähän niin kuin vahingossa unohtuvan, että puhuttelette edelleen 19v jannua.

Ei tässä nyt itse Punamustan paluu vituta, koska itselläni ei nimimerkkiä vastaan ole mitään, vaan tapa miten se tapahtui ja minkälainen numero niistä "hyvästeistä" tehtiin. Ihan vitun absurdia mielestäni, että kolme viikkoa sitten kirjoiteltiin kauniita jäähyväisiä ja nytten kolme viikkoa sen jälkeen tullaan takaisin, uudestisyntyneenä vaikka tiedostettiin omalta näppäimistöltä olevan ongelmia tämän palstan kanssa, jotka vaikuttavat omaan elämään.

Minun mielestäni tässä oli erittäin huonoa reagointia moderaattoreiden toimesta, varsinkin jos lukivat sen Punamustan testamentin palstalle. Oikein olisi toimittu, jos kirjoitusoikeudet oltaisiin palautettu vaikka puolen vuoden, taikka edes kolmen kuukauden kuluttua, jolloin ihan oikeasti olisi ehditty miettiä sitä oikeaa elämää ja niiden ongelmien/riippuvuuden hoitoa jollain tavalla. Kolmessa viikossa ei mitään pysyvää muutosta tapahdu yhdessäkään ihmisessä, riippumatta mistä riippuvuudesta puhutaan.

Negatiivinen sävy viesteissäni ei ole missään nimessä kohdistettu Punamustaan käyttäjänä, kerrottakoon tämä nyt heti. Koko tilanne ja minkälainen numero siitä nousi ovat vain mielestäni aivan käsittämättömiä.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Minun mielestäni tässä oli erittäin huonoa reagointia moderaattoreiden toimesta, varsinkin jos lukivat sen Punamustan testamentin palstalle. Oikein olisi toimittu, jos kirjoitusoikeudet oltaisiin palautettu vaikka puolen vuoden, taikka edes kolmen kuukauden kuluttua, jolloin ihan oikeasti olisi ehditty miettiä sitä oikeaa elämää ja niiden ongelmien/riippuvuuden hoitoa jollain tavalla. Kolmessa viikossa ei mitään pysyvää muutosta tapahdu yhdessäkään ihmisessä, riippumatta mistä riippuvuudesta puhutaan.
Kyllä lukivat testamentin palstalle ja sain palautetta siitä modesediltä/-tädeiltä. Oli asiallinen ja perusteltu palaute, joten eivät nuo modet näköjään ihan täysiä idiootteja ole :)

Ja kuten ei varmaan ketään yllätä, minä lähetin modeille viestin, jonka perusteella puniksen kirjoitusoikeudet palautettiin. Välitin siis viestin (johon lisäsin omat kommenttini, joita puniskaan ei tiedä).
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Huomenna Iisoppi riipii irti kaikki samettiruusut, kasvihuoneen kasvit ja viimeiset juurikkaat pellosta. Jäljelle jää vielä muutama pelargonia ja muratti. Ne ei ole vielä kärsineet syksystä. Vähän voisi pihaa myös haravoida. Kyllä me kai syksyn talkoot järjestetään vaikka korona päätään nostaakin. Ollaan miehen kanssa niin juteltu. Pitää siis muistaa turvavälit... Ja olkoon ne tulematta joita korona mietityttää.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ja kuten ei varmaan ketään yllätä, minä lähetin modeille viestin, jonka perusteella puniksen kirjoitusoikeudet palautettiin. Välitin siis viestin (johon lisäsin omat kommenttini, joita puniskaan ei tiedä).

Ihan suoraan kysyttynä, haluaisin tietää, että miksi sen teit? Minun piti äsken käydä lukemassa vielä uudestaan tämä Punamustan testamentti ja olen entistä enemmän sitä mieltä, ettei paluun olisi missään nimessä pitänyt tapahtua vielä. Viestistä välittyi aito haluu päästä irti palstasta ja keskittyä enemmän oikeaan elämään ja saada elämäntavat aina nukkumisesta lähtien kuntoon. Riippuvuuksien hoitaminen lähtee aina itsestä liikkeelle ja mielestäni tätä prosessia ei yksinkertaisesti ole voitu suorittaa loppuun alle kolmessa viikossa.

Vertauskuvallisesti Pertti haluaa päästä eroon alkoholista, joka on ollut hänelle murhe jo pidemmän aikaa, jonka seurauksena hän ilmoittaa juoppokaverilleen Matille, ettei voi olla tämän seurassa, koska korkki napsahtaisi muutoin auki. Pertti on kolme viikkoa juomatta alkoholia ja tapaa kadulla Matin, jonka kanssa hän vaihtaa kuulumiset ja Pertti kysyykin yhtäkkiä, että haluaisiko Matti antaa huikan kossupullosta, joka povarissa vilahtaa.

"Mm, okay"

Vähän tälläinen vaikutelma minulla tapahtuneesta nyt on. Toki nämä ovat omia mielipiteitä, mutta omasta kokemuksesta pystyn sanomaan, että kaveri/ystävä jos jostain riippuvuudesta ja sen aiheuttamista ongelmista minulle kertoo, niin sen kossun sijaan annan ensin vettä ja käsken miettiä uudestaan ja palamaan asiaan, kun riippuvuus ihan oikeasti on pitkällä aikavälillä hoidettu kuntoon.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Ihan suoraan kysyttynä, haluaisin tietää, että miksi sen teit?

Hyvä kysymys. Mietin tuota itsekin, mutta tulin lopputulokseen, että parempi yrittää saada hänet tänne takaisin kuin että minä joudun välittelemään viestejä tai yhteystietoja eri tyypeille. Puniksella täällä kuitenkin aika laaja kaveripiiri (joilla ei sitten kuitenkaan ole muita yhteystietoja kuin tämä palsta). Mutta totesin modeille, että jos päästävät hänet takaisin niin toivottavasti antavat nyt viimeisen sormen heristyksen (eli seuraavasta itseulkoistuksesta on sitten oikeasti ulkona pysyvästi).

Mutta tein myös siksi, että kyseessä on mieleltään ailahtelevainen ystäväni. Joka onneksi tulee tänne huomenna, jotta voin jutella näistä hänen kokemuksistaan ihan naamatusten. Punis oli aivan eri tyyppi kuin nyt kun viimeksi tapasimme (joulukuussa).
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Ei ollut kovin miehekäs teko, onhan kyse palstaluottamuksen pettämisestä. Vaan en syytä yksin Punskia, miehekkyys kun ei näinä aikoina ole muutenkaan hyve.
 

Nick Neim

Jäsen
Ei ollut kovin miehekäs teko, onhan kyse palstaluottamuksen pettämisestä. Vaan en syytä yksin Punskia, miehekkyys kun ei näinä aikoina ole muutenkaan hyve.
Niinhän sitä sanotaan, että kunnia meni, mutta maine sen kun kasvaa.

Ja jos oikein tarkkaan sitä testamenttia luetaan, niin tämähän kääntyi Punamustan kannalta oikein hyvin. Oikeastaan lähes juuri niin kuin pitikin, aikamoinen sattuma. Taas on palstamainetta ja -puhetta hitusen enemmän, unelma elää edelleen ja ollaan hetken aikaa taas esillä, kun siitä ainakin kovasti tykättiin. Voi kuinka onnekkaasti tässä kävikään kaikkien sattumusten jälkeen.

Tai sitten, niin. Niin.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvä kysymys. Mietin tuota itsekin, mutta tulin lopputulokseen, että parempi yrittää saada hänet tänne takaisin kuin että minä joudun välittelemään viestejä tai yhteystietoja eri tyypeille. Puniksella täällä kuitenkin aika laaja kaveripiiri (joilla ei sitten kuitenkaan ole muita yhteystietoja kuin tämä palsta).
Yksityisviestithän toimivat vaikkei olisikaan kirjoitusoikeuksia palstan foorumeille.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Eipä tuo päivä kovin selkeänä ole valjennut. Ei se kuitenkaan onneksi sada vaan on pilvistä ja sumuista. Pitäisi/voisi lähteä ulos vähän hommiin... tai sitten voisi vaan katsella telkkaria tai lueskella. Valinnan paikka tässä nyt on...
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Eipä tuo päivä kovin selkeänä ole valjennut. Ei se kuitenkaan onneksi sada vaan on pilvistä ja sumuista. Pitäisi/voisi lähteä ulos vähän hommiin... tai sitten voisi vaan katsella telkkaria tai lueskella. Valinnan paikka tässä nyt on...

Lämmintä on, meinasi hikeä puskea kun pyörällä kuskasin juniorin tarhaan.
 

444

Jäsen
Huomenna Iisoppi riipii irti kaikki samettiruusut, kasvihuoneen kasvit ja viimeiset juurikkaat pellosta. Jäljelle jää vielä muutama pelargonia ja muratti. Ne ei ole vielä kärsineet syksystä. Vähän voisi pihaa myös haravoida. Kyllä me kai syksyn talkoot järjestetään vaikka korona päätään nostaakin. Ollaan miehen kanssa niin juteltu. Pitää siis muistaa turvavälit... Ja olkoon ne tulematta joita korona mietityttää.
Mulla kukkii edelleen hortensia ja pari karannutta orvokkia. Niin ja onhan noissa ruusupensaissakin edelleen ihan elinkelpoisia kukkasia. Alempana nurmikentällä näyttäisi olevan jotain keltaisiakin kukkia, jotka näyttävät voikukilta, mutta eivät niitä ole. No, kohta leikkaan nurmikon mahdollisesti viimeistä kertaa tänä syksynä, joten ne menevät siinä samalla.
Yllättävän sitkeästi nuo hortensiat kyllä jaksavat. Ja kauniita ovat. Täytyy varmaan ensi vuonna istuttaa niitä lisää.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Lämmintä on, meinasi hikeä puskea kun pyörällä kuskasin juniorin tarhaan.
Täällä on näköjään 12,5 astetta. Eilen oli kyllä lämmintä. Oli takkikin vähän liikaa ulkona. Juuri kertoivat Ylen säälähetyksessä että Lahdessa eilen mitattiin 21,6°C.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Kas, mullapa on mennyt ihan ohi tuo Puniksen "Tervanevan testamentti", mutta se johtunee varmasti siitä, että kierrätyskeskus on omiin silmiin ihan paria ketjua lukuunottamatta sellainen, että ei tule enää kamalasti vierailtua siellä.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Mun mielestä viestimäärien ja tykkäyksien määrän julkisena näkyminen on ihan OK. Sen sijaan en pistäisi ollenkaan pahitteeksi jos niiden ympärille jostain syystä aikanaan luodut top-listat poistuisivat täältä kokonaan. Musta tuntuu että osa kiillottaa noilla luvuilla vain omaa virtuaalista vehjettään sen sijaan että panostaisi viestituotannon laatuun.
Punamusta ei sentään perustanut paluulleen ketjua niin kuin jotkut herrasmiehet ovat tehneet.
Eipä nuo nykyiset listaukset liene mitenkään älyttömän pahoja, ja ihan kiva, että esimerkiksi viestimäärä ja rekistäytymispäivä näkyy kirjoittajan tiedoissa helposti niin saa jonkinlaisen käsityksen, että mikäs tyyppi on kyseessä.
Riippuvuuden kannalta voisi olla huomattavasti pahempi asia jos täällä olisi vaikka joku sarjataulukko tai pistepörssi "kauden" ajalta, jotka määräytävät viesti + tykkäys kombon osalta. Viestit vastaisivat tässä yhteydessä pelattuja otteluita. Lainaukset olisivat syöttöjä ja tykkäykset luonnollisesti maaleja.
Kukahan muuten mahtaisi olla jäähykuningas, nyt kun TOJ ja ilmeisesti myös Sihvonen, ovat ikävästi poistuneet keskuudestamme.
 
Viimeksi muokattu:

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Viestimääristä puheenollen, niin PIF:n, eli Punk in Finland-foorumin käyttäjillä ne ovat aika eeppisissä mitoissa. Jollain jopa 140 000.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Vähän tälläinen vaikutelma minulla tapahtuneesta nyt on. Toki nämä ovat omia mielipiteitä, mutta omasta kokemuksesta pystyn sanomaan, että kaveri/ystävä jos jostain riippuvuudesta ja sen aiheuttamista ongelmista minulle kertoo, niin sen kossun sijaan annan ensin vettä ja käsken miettiä uudestaan ja palamaan asiaan, kun riippuvuus ihan oikeasti on pitkällä aikavälillä hoidettu kuntoon.

Tuo olisi suoraselkäistä toimintaa.

Näinhän tämä kaveri toimii. Juottaa alkoholisteille viinaa, tuo nettiriippuvqiset nettiin ja oliko vielä muuta. Jos tahdot tällä palstalla pelikieltoon, ystävysty hänen kanssaan. Hän kyllä tarjoaa ja suostuu kaikkeen mitä ehdotat. Lopuksi hän kertoo, ettei mikään ole hänen syytään, hän ei vain viitsinyt ja tahtoi tavata. Tämä on hyvin masentavaa.

Siirryn lukemaan Iisopin puutarha-asioita ja onko Kiekkokatsojalla käynyt mirri. Ne ovat mukavia asioita.
 
K

Kiekkokatsoja

Siirryn lukemaan Iisopin puutarha-asioita ja onko Kiekkokatsojalla käynyt mirri. Ne ovat mukavia asioita.
Niin mirri ja puutarhanhoito on vilkkaalla mielikuvituksella samantapaisia asioita.
Ei mirristä havaintoa, muutakuin illalla. Kuulin naukumista, ja mummon sanovan: -Mitä sie siellä huuat, ovi on auki. Sisälle vaan.

Ootko potkinut imuria, taikka muuta kohdetta? Ja toimikos se mun vinkkaama asumispaikan haku?
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Yksityisviestithän toimivat vaikkei olisikaan kirjoitusoikeuksia palstan foorumeille.
Selitäs nyt tämä @heavy , että miten tuo toimii.

Jos siis halutulla viestin vastaanottajalla ei ole olemassa tunnusta palstalle, niin miten hitossa sille voi viestin lähettää? Voiko kuka tahansa yhä yksityisviestitellä vaikkapa schollin tai Klose-16:n kanssa?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Selitäs nyt tämä @heavy , että miten tuo toimii.

Jos siis halutulla viestin vastaanottajalla ei ole olemassa tunnusta palstalle, niin miten hitossa sille voi viestin lähettää? Voiko kuka tahansa yhä yksityisviestitellä vaikkapa schollin tai Klose-16:n kanssa?
Tunnuksia ei poisteta, ainoastaan kirjoitusoikeudet foorumeille katoavat. Olen lähettänyt yksityisviestejä pelikiellossa ollessani ja saanut niitä myös.
 
Selitäs nyt tämä @heavy , että miten tuo toimii.

Jos siis halutulla viestin vastaanottajalla ei ole olemassa tunnusta palstalle, niin miten hitossa sille voi viestin lähettää? Voiko kuka tahansa yhä yksityisviestitellä vaikkapa schollin tai Klose-16:n kanssa?

schollille nyt ei ainakaan mitään pysty laittamaan, kun tiedoissa ei ole näkyvissä: "lähetä yksityisviesti". Modet varmasti tietäisi kysymykseesi oikean vastauksen jos heiltä asiasta kysyisi.
 
K

Kiekkokatsoja

Perjantai on vasta iltapäivän alussa, ja taas mirri naukuu sisälle. On tuo "kovvoo hommoo", kun joka päivä, ja 2-3 kertaa wonkaillaan sisällepääsyä. Luulisi että sitä herkkua tarjotaan kotonakin.
No kesämirri, niin katoaa syksyllä. Mun mielestä mummo antaa sellaisiakin herkkuja, joita mirrit eivät edes saisi (juurikaan) syödä..? Kuten juustoa ja maitoa. Olen mummon kuullut sellaista mirriltä kysyvän, että otatko.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös