Punamustan tunnustusviesti

  • 7 125
  • 58
Tila
Viestiketju on suljettu.

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Nimimerkki Punamusta haluaa tunnustaa, kertoa ja hyvästellä. Toimin viestin välittäjänä hänen hyvänä ystävänään tämän puolesta:



Tässä vielä toistaiseksi viimeinen viestini teille kaikille. Mistä aloittaisin... on tapahtunut niin paljon ja välillä oli vaikeaa pysyä perässä. Myönnetään ihan ensimmäiseksi, että olin koukussa kirjoittamiseen ja käytin liikaa aikaa siihen. Laiminlöin sekä nukkumista että lääkkeiden ottamista. Olen ennenkin laiminlyönyt monia asioita voidakseni käyttää aikaa yhteen. Tällä kertaa se oli tänne kirjoittaminen.

Myönnän seuranneeni sekä viesti- että tykkäysmäärän kasvamista. Olen aina ollut lukemien sekä tilastojen ystävä ja oli mukavaa katsoa miten omat tilastot kasvoivat kasvamistaan. Hain myös tarkoituksenomaisesti huomiota, sillä ajattelin olevani riittävän mukava ihminen ollakseni oikeutettu herättämään keskustelua. Tykkäsin olla esillä.

Ennen kaikkea olin esillä voidakseni vaikuttaa. Halusin vaikuttaa kaikkeen. Halusin olla iloksi ja tarjota teille uutta ajateltavaa sekä luettavaa. Halusin antaa jotain uutta, olla osana yhteisöä, olla viihdyttäjä. Halusin viihdyttää. Yritin parhaani kirjoittaakseni mahdollisimman usein mahdollisimman hyvin. En halunnut olla koskaan haitaksi. Halusin vaan viihdyttää ja kirjoittaa omaksi ilokseni. Aikeeni olivat viattomat, kuten varmaan olettekin ajatelleet.

Olen pahoillani aiheuttamasta vahingosta. Luulin tekeväni hyvää mutta sainkin luultavasti useamman käyttäjän inhoamaan minua. Tarkoitukseni kääntyi siis päinvastaiseksi. Olen surullinen siitä ja pyydän teiltä anteeksi viestivirtaani. Halusin vain tehdä teille hyvää. Päädyinkin olemaan haitaksi. Lopulta minut pistettiin tauolle, luultavasti sekä minua että muita lukijoita ajatellen. Olin siitä aluksi raivoissani ja koin kokeneeni suurta vääryyttä sekä syrjintää, mutta moderaattorit tiesivät mitä tekivät. Minä en. Nyt olen ymmärtänyt itsekin.

Saatoin tehdä turhan hätiköidyn päätöksen, mutta olin totta puhuen miettinyt samaa ratkaisua jo aiemmin tänä vuonna. Olen täydellisyyttä tavoitteleva sekä ääripäitä myötäilevä ihminen: jos jokin menee huonosti, haluan yleensä aloittaa kokonaan alusta. Minulle on TODELLA vaikeaa jatkaa epäonnistumisen tai epävarman teon jälkeen.

Nyt halusin lopettaa tämän oikeasti tähän. Syitä on monia. Ensinnäkin elämäni saanee nyt paljon terveemmän suunnan. Toiseksi, teille käyttäjille on mukavampaa käyttää palstaa ilman minua. Kolmanneksi, koen etten voi olla enää oma itseni palstalla enkä täten tunne olevani osana teitä. Neljänneksi, huomatessani uuden draamankaaren puskevan pintaan minua alkoi surettaa niin paljon, että koin lähtöni olevan viimeinen ratkaisu yrittää parantaa palstan ilmapiiri. Tunnen olleeni tahtomattani tekemässä palstan ilmapiiristä huonompaa. Syytän siitä itseäni. Minulla ei kestänyt pää tärkeissä paikoissa, en tiennyt miten pelata korttini enkä onnistunut välttymään epäonnelta. Sen vuoksi tulin tahtomattani tekemään rakastamastani paikasta epäviihtyisän ja pelottavan.

Lyhyesti sanottuna, suurin syy ratkaisulleni oli saada palsta parempaan kuntoon. Oman käyttäjäni verellä ja hinnalla.

Anteeksi kamalasti. Halusin vaan olla Jatkoajan hienoin sekä rakastetuin nimimerkki. Halusin olla viihdyttäjä sekä lupsakka jokapaikan höylä. Päädyin olemaan myrkyttäjä. En voi uskoa että niin päätyi käymään. Olen pahoillani teille. Olen sanonut tämän monta kertaa aiemminkin, mutta ette tiedäkään miten paljon te annoitte minulle kolmen ja puolen vuoden aikana. Mä rakastuin teidän porukkaanne kuumalla liekillä heti kun löysin palstan sattumalta. Ajan saatossa sekä minä ihmisenä että käyttäjänä muuttui. Tein kaikki siirtoni ja päätökseni huolellisesti. Halusin alkaa vaikuttaa jokaisessa paikassa. Tiesin etten osaa antaa keskusteluun uusia syvällisiä näkökulmia, mutta ajattelin voivani tehdä väkeä iloiseksi positiivisella ilmeellä. Luulin sen riittävän. Kävi niin ettei riittänyt.

En olisi halunnut poistua, mutta tunsin tilanteen pakotetuksi. Ei tuntunut olevan enää muita vaihtoehtoja. Minut oltiin vaiennettu, olin epäonnistunut, olin myös epäonnistunut lopettamaan draaman jatkumisen. Jäljelle ei jäänyt enää muuta. Halusin palstalle aina pelkkää hyvää, koko sydämestäni. Haluan sitä myös tällä teolla.

Olen nuori, hölmö, huonomakuinen, spämmäävä ja huomiohuoraava ääliö, mutta tarkoitukseni olivat hyvät. En ollutkaan sopiva palanen Jatkoaikaa. Muutin asioita liikaa. Olin kokonaisuutena liikaa. En osannut lopettaa. Kaikki karkasi käsistä. Toivottavasti tästä eteenpäin palstan ilmapiiri paranee. Minua harmitti aina kun luin että jotakuta ei kiinnosta. Halusin palstan olevan kiinnostava. Otin sen tavallaan harteilleni ja halusin olla paikan pomo. Halusin olla suremani pernaveikon korvaaja. Minulla oli monta unelmaa ja tavoitetta. Niitä varten halusin kehittyä kirjoittajana mahdollisimman tasokkaasti sekä käyttää vähäpätöistä aikaani tehdäkseni Jatkoajasta paremman ja kiinnostavamman paikan ihmisille.

Tämä ei riittänyt vielä tässä vaiheessa. Olin enemmän kuin pystyn. Pyydän anteeksi kaikkea aiheuttamaani ja toivon koko sydämestäni, että palsta joka oli minulle elämän suurin rakkaus yli kolme vuotta, kukoistaa vastedes kirkkaammin ilman Punamustaa. Pärjätkää. Koittakaa olla ihmisiksi. Teissä kaikissa on suuri mahdollisuus leiristä ja näkökulmasta riippumatta. Te olette Suomen upein verkkoyhteisö. En voi liittyä mihinkään muuhun, sillä Jatkoaikoja on vain yksi.

Tein hätiköidyn päätöksen. Huorasin ja kerjäsin. Olen paljon virheitä tekevä yksilö ja tiedän sen. Mutta kaiken elämässä tapahtuneen keskellä halusin luoda uutta Jatkoaikaa omalla tavallani. Sen aika on ohi, ainakin toistaiseksi. Tunnuksia voi kysyä ilmeisesti uudestaan takaisin. Joo ei, malttakaa mielenne, en ole heti maanantaina anomassa tiliäni takaisin. Tahdon parantaa Jatkoajan pysymällä sieltä poissa. Uskon että se onnistuu. Saatan joskus tulevaisuudessa tulla takaisin, mutta nyt toistaiseksi tahdon pysyä poissa. Jos minut huolitaan koskaan takaisin, arvostan. Älkää kuitenkaan huoliko, ei tule tapahtumaan ainakaan vielä tämän vuoden puolella.

Olen ihan viime aikoina käynyt jonkusen kerran palstalla ja käynen vielä lähipäivinäkin. Osiot saatatte jo arvatakin. En aio kuitenkaan tulevan liigakauden aikana käydä lukemassa viestejä. Jos olen Jatkoajassa, kirjoitan siellä enkä vain lue sitä. Se on vissi ja varma.

Olin Jatkoajassa koska rakastin sitä. Se ei ollut viimeisinä kuukausina enää pelkkä palsta. Se oli niin paljon muutakin. Ette kykene kenties sisäistämään sitä, mutta uskokaa pois, rakastin teitä kuin rakastaisin tyttöystävää. En valehtele tätä sanoessani.

Nimimerkeille @mikko600, @Käyttäjänimetön, @FASlapsi ja muut: anteeksi että asiat menivät niin kuin menivät. Halusin mennä koko ajan eteenpäin ja saada draaman päättymään. Olen pahoillani kaikesta. Pyydän, älkää jättäkö palstaa. Teillä jokaisella on paljon annettavaa sille. FASlapsen viestit ovat yhä kaikkein mahtavimpia kaikessa järjettömyydessään joita luin koskaan ja arvostan hänen kirjoitustaitojaan. Anteeksi. Toivottavasti jatkatte.

Kiitettäviä nimimerkkejä on todella monta. En vielä tässäkään viestissä paljasta keiden kanssa ystävystyin todella, mutta hyviä henkilöitä riittää urakalla. @Glove, @Kaatosade, @Naurava Kulkuri, @Via Dolorosa, @Cobol, @vetti, @Sue, @PataJaska, @Breeze Harbour, @pettter, @Rekka Pinne... hyviä ystäviä ja muuten hyviä nimimerkkejä niin monta etten edes osaa nimetä enempää tässä näin ulkomuistista. Kiitos kuitenkin aivan jokaiselle siitä mitä sain, joko henkisen tuen, yksityisviestittelyn tai hyvien palstaviestien muodossa. Mä niin rakastan teitä. En muutenkaan olisi pyörinyt siellä niin paljon.

Kiitos ja anteeksi kaikille. Nähdään ehkä vielä joskus, ei kuitenkaan ihan vähään aikaan. Toivon teille pelkkää hyvää. Mä rakastin ja yhä rakastan Jatkoaikaa. Mä pyydän anteeksi. Kiitoksia.



Punamusta
 

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
Kiitos viestistä @Czescku ja kiitos hienoista sanoista Punamusta.

Olet hieno mies ja toivon todella vilpittömästi, että elämänlaatusi paranee tämän päätöksen myötä. On hienoa, että tiedostat, että homma lähti lapasesta ja että olet nyt puuttunut siihen. Tuu vielä joskus tänne takasin. Sitten, kun siltä tuntuu, tai jos joskus vielä haluat. Ehkä vielä joskus tutustumme paremmin. En tiedä vielä.

Olet aika samanlainen persoona kuin minä, erona että olet paljon sosiaalisempi ja tykkäät olla esillä. Jokatapauksessa kaikkea hyvää ja toivottavasti saat asiasi järjestykseen. Rekka Pinne kiittää ja kuittaa tällä lyhyellä vastauksella.

@Czescku voisitko välittää viestini Punkiselle? Kiitos.
 

Thusberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Sisu Team, KalPa ja Jokipojat
Samoilla linjoilla kuten Rekka Pinne eli kiitos Czesckulle ja Punamustalle vielä kerran?

Toivon mukaan sitten kunnon tauolla, vaikka sitten vuoden tai useamman tauolla palaisi paluun myötä entistä ehompana.

Kun nyt näyttää siltä, että aiemman pohjalta ajattelemani lyhyempi tauko taitaa olla turha toivo asioiden kärjistyttyä näemmä tälle tasolle.

Ei taitaisi edes puolta vuottakaan taukoa olla riittävä kun pohjakosketukseen on päädytty?

Tunteet ja etenkin murheelliset sellaiset uhkaavat tulla kyllä pintaan.

Vaikka en nyt liian tunteellisesta päästä ole ja kun viimeksi ehkä pernaveikosta kuultuani tilanne on ollut tätä luokkaa.

Tosin en ole ihan varma, että miksi Punamustalla välttämättä on noin paljon itsesyyllisyyttä?

Varsinkin kun mahdollinen syyllinen/syylliset tapahtumaan ovat varmaan ihan muualla koko tähän tapaukseen.

Tai sitten mikäli ei edes kaikkiaan ole tähän murhenäytelmään ketään syyllistä, mutta juuri jo aiemmin modepuolella pitkästä viestistäni puhuen mainitsemastani yksinkertaisesta palstakemioiden kohtaamattomuuden väliltä sitten mitenkään on tullut ajan mittaan lopulta tämmöinen p-myrsky.

Ja jonka lopputulos on erittäin hienon ja tulevaisuudessa aiemmin ajattelemastani, varmasti yhdeksi parhaimmista nousevan nimimerkin poislähtö palstalta.

Ongelmista jotka kyllä mielestäni olisivat varmastikin voineet olla vältettävissä tai edes vaikutuksiltaan hillittävissä.

Toivottavasti Punamusta palaat vielä palstan virtuaalijoukkueeseen oikeasti riittävän pituisen tauon jälkeen.

Toivottavasti samalla nimimerkillä tai ongelmien tullen edes riittävän tunnistettavalla uudella nimimerkillä.

Ja nyt lopuksi lähtee tietenkin vielä tykkäys asiaan.

Yhtä tietenkin asiaan kuuluvalle nimimerkin viestin välittäjälle!
 
Viimeksi muokattu:

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Uskallan varmasti puhua liki jokaisen puolesta, mutta en usko kenenkään inhonneen sinua tai ylipäätään pitäneen minään kusipää-tyyppinä sinua persoonasi vuoksi. Se olisi varsin säälittävää toimintaa ns. kokematonta junnua kohtaan.

Kaikkea hyvää sinulle ja toivottavasti palaat vielä palapelin kokoon saamisen myötä.

-ZayWest
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Uskallan varmasti puhua liki jokaisen puolesta, mutta en usko kenenkään inhonneen sinua tai ylipäätään pitäneen minään kusipää-tyyppinä sinua persoonasi vuoksi. Se olisi varsin säälittävää toimintaa ns. kokematonta junnua kohtaan.

Niin.. tähän teemaan liittyen on pakko sanoa, että olen joskus miettinyt mikä mahtaa olla tarina nuoren miehen nimeltä Punamusta takana, koska oli selvää ettei hän ole mikään keskiverto kirjoittaja. Hänellä oli paljon enemmän annettavaa, ja hän oli jotenkin aina ja kaikkialla. On mukava saada olla mukana tuossa hänen kiitoslistallaan, vaikka tiesinkin hänen seuraavan minua suuremmalla pieteetillä kuin kenties ketään muuta ässäpalstalla

Toivottavasti saat elämäsi palikat järjestykseen, ja sen myötä sitten tehtyä arviota mihin tässä ainutkertaisessa elämässä haluat antaa aikaasi, ja mihinkä et. Kaikkea hyvää jatkoon..
 

Lucius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Tämä ei nyt tunnu oikealta. Nimimerkki @Punamusta sai viikon pelikiellon, koska kirjoitti tänne valtaisan määrän viestejä osittain ilman sisältöä.

Tästä moni kirjoittaja oli hyvillään, jotta Punamusta voi pitää pitää viikon tauon saadakseen itseään kuntoon ja löytääkseen muutakin sisältöä elämäänsä kuin Jatkoaikaan kirjoittelun.

Vain kolme päivää tästä nimimerkki @Czescku kuitenkin välitti Punamustan uuden viestin Jatkoaikaan. Viestissä Punamusta vielä myöntään ongelmansa Jatkoaikaan kirjoittelun suhteen.

Eikö olisi ollut parempi antaa Punamustan kärsiä saamansa pelikielto saamatta uusia viestejään julkaistua Jatkoaikaan?

Pelikieltonsa päätyttyä, hän olisi voinut julkaista itse kirjoituksensa, jos edelleen olisi ollut samaa mieltä.

Varmasti hyvää tarkoittaen @Czescku saattoi kuitenkin tehdä ystävälleen karhunpalveluksen.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä ei nyt tunnu oikealta. Nimimerkki @Punamusta sai viikon pelikiellon, koska kirjoitti tänne valtaisan määrän viestejä osittain ilman sisältöä.

Tästä moni kirjoittaja oli hyvillään, jotta Punamusta voi pitää pitää viikon tauon saadakseen itseään kuntoon ja löytääkseen muutakin sisältöä elämäänsä kuin Jatkoaikaan kirjoittelun.

Vain kolme päivää tästä nimimerkki @Czescku kuitenkin välitti Punamustan uuden viestin Jatkoaikaan. Viestissä Punamusta vielä myöntään ongelmansa Jatkoaikaan kirjoittelun suhteen.

Eikö olisi ollut parempi antaa Punamustan kärsiä saamansa pelikielto saamatta uusia viestejään julkaistua Jatkoaikaan?

Pelikieltonsa päätyttyä, hän olisi voinut julkaista itse kirjoituksensa, jos edelleen olisi ollut samaa mieltä.

Varmasti hyvää tarkoittaen @Czescku saattoi kuitenkin tehdä ystävälleen karhunpalveluksen.
Oletkohan nyt tietoinen, että Punamusta päätti jättää jatkoajan kokonaan ja hän pyysi moderaattoreilta tunnuksensa lukitsemista, joka myös tehtiin? Hän ei olisi voinut enää tulla tänne kirjoittamaan, koska päätti poistua kokonaan.

Minä en ainakaan kykene näkemään mitään väärää siinä, että tämä jäähyväisviesti välitettiin toisen käyttäjän kautta. Aiemmin saadulla pelikiellolla ei ole enää mitään merkitystä, kun käyttäjä on jättänyt palstan kokonaan.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Toivon, että nimimerkki (tai ex-nimimerkki) @Punamusta saa elämänsä kuntoon. Paljon kirjoitettu häneltä. En nyt ymmärrä, mistä pitää pyytää anteeksi, mutta tuo henkinen tasapaino vähän minua arveluttaa, kun hän kirjoitti tuonne masentuneiden ketjuunkin ja kertoi omista asioistaan siellä. Toivottavasti elämä tulee tasapainoon ja voit jatkaa vähän pienemmällä panoksella. Meikäläinenkin on täällä sisällyttömiä viestejä yrittänyt raapustaa yli 18 vuotta, eikä edes neljän tuhannen raja ole vielä kai lähelläkään. Joten rauhallisesti vain eteenpäin elämässä. Kaikkea hyvää toivottaen.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Hieman huolestuttavalta tuo viesti omaan korvaani vaikuttaa. Rakastaa nyt jotain keskustelupalstaa ja sen kirjoittajia yhtä paljon kuin tyttöystäväänsä. Tai palava halu olla hienoin ja rakastetuin nimimerkki. Ja en myöskään ymmärrä mistä kaikesta hän niin vuolaasti on pahoillaan sekä kutsuu itseään palstan myrkyttäjäksi. Jäitä hattuun.

Toki olen tietoinen Punamustan taustoista masennuksen yms. kanssa, ja nimenomaan sen takia tuo viesti oli jopa ahdistavaa luettavaa.

Punamusta oli parhaimmillaan loistava kirjoittaja jonka tekstejä oli miellyttävä lukea, ja hänellä oli kyllä kova yleistietämys asioista. Oli myös minua kohtaan erittäin mukava ja hyväntahtoinen.

Jos luet tätä Punis, niin kaikkea hyvää sulle, sulla on hemmetisti potentiaalia elämässä vaikka mihin. Toivon todella, että saat asiasi kuntoon. Kiitos panoksestasi tälle palstalle!
 
Viimeksi muokattu:
K

Kiekkokatsoja

Monimutkaista se olisi olla nuori, tässä nykymaailmassa. Ja varsinkin jos omaa herkkyyttä, innokkuutta, oikeudenmukaisuutta jne.
Kyllä kannattaa sulkea koko nettimaailma, pelimaailma ym nykyjutut, jos se ryhtyy hallitsemaan elämää. +päihteet pois. Ja keskittyä elämän perusasioihin, niistä huolehtimiseen ja myös nauttimiseen.
Tsemppiä!
Olkoot tää samalla esimerkkinä muille junnuille, kuinka asiat voi mennä väärään suuntaan.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Mä nyt hyppään suoraan syvään päähän ja totean, että ihanko aikuisten oikeesti? Kysymys retorinen, mutta sisältää olennaisen.

" Vielä kerran korviini kantautuu tuon hiljaisen Kierrätyskeskuksen mystinen kutsu. Nöyränä, kiitollisena ja yksinäisenä vaellan sinne nyt vastatuulessa viimeisen kerran takaisin, polvistun, myönnän tappioni ja pyydän sielulleni rauhaa."

On tämä maailma erikoiseksi mennyt.

Jos tuosta nyt jotain on hyvä poimia niin tilastot voisi ihan oikeasti piilottaa. Niillä ole mitään lisäarvoa. Että vinkiksi edelleen @Moderaattorit
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Tietenkin palstalle on aina tervetullut tälläinen hyväsydäminen ja vilpitön kirjoittaja. Spämmiin on moderaattoreilla sääntöjen antamat konstit. Mutta, siis, eihän tuo teksti kuulosta enää ihan rationaaliselta, eikä täysin hyvältä, elämää suurempi tuntuisi jokin foorumi olevan, ei varmaan syy mutta seuraus joistain muista tilanteista. En osaa vieraana ihmisenä muuta sanoa kuin että mielenterveyden kysymyksissä on todella hyvä luottaa ammattilaisiin ja ehdottomasti käyttää annettuja lääkityksiä - tätä ei voi tarpeeksi painottaa. Lääkitys ei aina ole heti se oikea, mutta silloin kannattaa vaihtaa se lääkärin ohjauksessa, ei vain lopettaa käyttöä: äkkilopetuksesta tulee vielä usein omat lisäongelmansa; lääkitys pitäisi lopettaa vähittäin siirtymäajan kautta. Parhaat neuvot tulevat lääketieteellisissä ongelmissa alan ammattilaisilta, ei kavereilta tai netistä. Kun olo taas palautuu paremmaksi niin toivottavasti tämä kirjoittaja palaa palstalle, häntä varmasti tullaan kaipaamaan.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ässät
Joo et sää punamusta itteeni ainakaa oo kirjotuksillas häirinnyt, mutta sun puolesta oon niistä vähän häiriintynyt. Tunnustan muutamaan kertaan miettineeni, että ihan ei oo pojalla kaikki kohdallaan kun kirjottaa tänne niin maan perhanaasti. Varsinkin kun romahduksesi jälkeen tulit takaisin ja tekstiä alkoi taas tulla valtavia määriä, niin hiukan täällä päässä tuli huolta palstaveljestä. Selkeästi keskityit ihan liikaa tänne foorumiin, vaikka olisi varmasti ollut paikallaan rauhoittaa omaa päätä ja keskittyä itteensä ja vaikka tähän luontoon ja ihmisiin ympärillä. Hyvä, että koitat nyt viheltää pelin poikki. Ja tää siis ihan kaikella hyvällä.

Itte oon onnistunut kehittämään riippuvaisuuden suunnilleen kaikkeen mihin vaan keksiä voi. Päihteisiin, uhkapelaamiseen, pelaamiseen, jatkikseen, ruokaan...näin muutamia mainitakseni. Positiiviset riippuvuudet on vielä kokematta. Eli en itte oo mitenkään parempana ihmisenä tässä pätemässä.

Seuraavaksi onkin työnalla, yrittää saisiko tän herkästi addiktoituvan sieluni järkättyä riippuvaiseksi johonkin järkevään. Kuten itsensä parantamiseen, terveellisesti syömiseen, henkisen hyvinvoinnin maksimoimiseen ja liikuntaan. Tälläisiä ajatuksia kolmenkympinkriisin keskeltä... Toivottavasti sää saat ittes addiktoitua johonkin positiiviseen jo paljon ennen kolmea kymppiä :)

PS: ihminen voi kehittää riippuvaisuuksia / luopua riippuvaisuuksista / tottua suunnilleen mihin vain n. kolmessa viikossa(paitsi jääpuikkoon perseessä). ADHD tapauksille suosittelen kynää ja paperia ja sinne sen ohjelman / aikataulun / lukujärjestyksen värittämistä. Ja kyllä, kynä ja paperi on hemmetisti parempi vaihtoehto kuin puhelin / läppäri.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tietenkin palstalle on aina tervetullut tälläinen hyväsydäminen ja vilpitön kirjoittaja. Spämmiin on moderaattoreilla sääntöjen antamat konstit. Mutta, siis, eihän tuo teksti kuulosta enää ihan rationaaliselta, eikä täysin hyvältä, elämää suurempi tuntuisi jokin foorumi olevan, ei varmaan syy mutta seuraus joistain muista tilanteista. En osaa vieraana ihmisenä muuta sanoa kuin että mielenterveyden kysymyksissä on todella hyvä luottaa ammattilaisiin ja ehdottomasti käyttää annettuja lääkityksiä - tätä ei voi tarpeeksi painottaa. Lääkitys ei aina ole heti se oikea, mutta silloin kannattaa vaihtaa se lääkärin ohjauksessa, ei vain lopettaa käyttöä: äkkilopetuksesta tulee vielä usein omat lisäongelmansa; lääkitys pitäisi lopettaa vähittäin siirtymäajan kautta. Parhaat neuvot tulevat lääketieteellisissä ongelmissa alan ammattilaisilta, ei kavereilta tai netistä. Kun olo taas palautuu paremmaksi niin toivottavasti tämä kirjoittaja palaa palstalle, häntä varmasti tullaan kaipaamaan.

Komppaan tätä. Aivan varmasti Punamustan tapaiselle kirjoittelijalle on jatkossakin tilaa mutta vahvistaahan tuo nimimerkin @Czescku välittämä jäähyväisviesti sitä kuvaa että palstalta poistuminen määrittelemättömäksi ajaksi lienee tervettä. Jatkoajan, tykkäysten ja tilastojen sijaan kannattaa keskittyä omaan hyvinvointiin.

Myös jos tiedostaa ongelmakseen huomionhakuisuuden ja tietoisen itsestään palstailmiön luomisen yrittämisen, onko tällainen oman ketjun saava performanssikaan se viisain tapa irtautua. Etenkin jos se johtaa siihen että siellä jossain Punamusta seuraa kasvavaa viestimäärää ja avauksen saamia tykkäyksiä...

Kaikkea hyvää sinulle jatkoon Punamusta jos tätä luet ja hienoa että tiedostat ongelmasi. Toivottavasti vielä palstalla törmätään kun olet saanut asioita työstettyä.
 
Viimeksi muokattu:

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nuoruuteen liittyy tunteiden paloa. Se välittyy tuosta viestistä kauas. Toisaalta tein myös päätelmiä, että ehkä kirjoittajalta uupuu elämästä jonkinlainen suunta tai visio; joko ei ole selkää kuvaa siitä, mitä haluaisi tehdä, tai sitten olosuhteet estävät tavoitteiden toteuttamisen.

Yleensä on myös niin, että ihminen luulee kaikkien muiden suhtautuvan kielteisesti tai hyökkäävästi omiin (koettuihin) heikkouksiin. Näinhän ei ole. Ainakaan itselle ei ollut koko tämä keissi edes tuttu - saati että olisin välittänyt. Mielikuvissa em. kirjoittaja oli peruspositiivinen ja tuottelias nimimerkki. En muista, että olisi erottunut negatiivisessa valossa.

Ei mulla ole muuta sanottavaa kuin että kannattaa suunnata energiaa johonkin eteenpäin vievään. Huomion hakeminen jostain nettifoorumilta tuskin kehittää ketään ihmisenä. Pahimmillaan voi ajautua tilanteeseen, jossa oma hyvinvointi on riippuvainen siitä, pitävätkö tuntemattomat ihmiset omista mielipiteistä; silloin tuskin edes pystyy antamaan itsestään "parasta".

Loppuviimeksi ihmisiä kiinnostavat aidot näkemykset ja tarinat. Siksi elämää kannattaa rakentaa niin, ettei ole koko ajan muiden mielipiteiden tai hyväksynnän varassa. Voi kuulostaa kliseiseltä, mutta näin se mielestäni on.

Toivonkin, että em. nimimerkki palaa palstalle, kunhan on saanut asiansa selvitettyä. Tuskin täällä kukaan on talikko kourassa vastassa. Joskus tunteet laukkaa ja tulee haettua draamaa tai milloin mitäkin. Ei se niin vakavaa ole, ja tuskin moni edes muistaa tätäkään viikon päästä. Sen sijaan olisi harmi, jos jääkiekosta kiinnostunut ja muutenkin fiksu kirjoittaja poistuisi kokonaan eikä kehtaisi enää palata.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oikeastikko? Ketju aiheesta? Ei mullakaan mitään Punista vastaan oo, mut onhan tää yhtä perkeleen Kauniiden ja Rohkeiden ja Salattujen Elämien sekoitusta.

Toivottavasti saa päänsä kuntoon, koska tuo viesti ja sen sisältämät asiat on niin kaukana terveellisestä todellisuudesta, että huhhuh. Nuori mies ja elämä vielä edessä. Tsemit.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Olen tietoinen, että kaveri kärsii mielenterveysongelmista ja jotain diagnoosiakin kai on taustalla. Mielialaongelma on selkeästi käsillä, mutta tavallisemman masennuksen sijaan minulla käy vahvasti mielessä kaksisuuntainen mielialahäiriö (ja jonkinlainen maaninen vaihe). Tunnistan paljon samaa kuin mistä itse kärsin. Tokikaan en ole mikään lääkäri, eikä kokemusasiantuntijuuskaan mitään ratkaise, mutta jos Punamusta tätä luet, niin tutkituta pääsi kunnolla. Siitä on sinulle vain ja ainoastaan etua tulevaan elämään, jos ongelmat otetaan vakavasti. Kiitos ja anteeksi.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Itseäni huolestuttaa lähinnä tekstistä välittyvä nettiriippuvuus.

Itseäni huolestuttaa lähinnä hyvinkin moni asia tuossa, ja suurimpana pakonomainen muiden miellyttäminen.
Noh, mies kasvaa ja voimistuu. Tulevaisuus on hyvä kun ei ole mulkku.

Jos en tietäisi niin teksi oli kuon yhden oman kaverini kirjoittama siltä osin että mies ei osaa tehdä asioita kuin 100 lasissa tai ei ollenkaan ja mielenkiinto aina vaihtuu hommasta toiseen.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Joo, on otettu aika vakavasti nettiforumi. Eikä ole eka kerta
Jätkä kuitenki on vasta joku 16? 17? ja kelailee jo tällaisia asioita... ja ainakin yrittää tehdä jotain parantaakseen itseään tämän saralla. Ei joku netti / some riipppuvuuskaan ole asia jota pitäisi väheksyä, mutta aika monella ton ikäsellä kaverilla tämän tyyppiset ongelmat oireilee aika paljon pahemmalla tavalla.

Hyvällä tiällä ollaan siis....
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuon viestin kun lukee oikein ajatuksella läpi, niinkuin nyt uudelleen tein, niin kyllä siitä paistaa yksi asia selvästi läpi. Punamusta ei niinkään rakastanut palstaa vaan ajatusta siitä, että olisi palstan näkyvin ja keskeisin hahmo. Tuo ajatus taas luonnollisesti johti siihen, että palstasta muodostui tärkeä ja oli pakko olla esillä koko ajan. Ahdistavaa tuota viestiä oli lukea.

Toivonkin nyt seuraavaa, ihan Punamustan terveyden takia. @Czescku ottaa ystävänä vastuuta, eikä toimi enää jatkossa sanansaattajana ja siten ruoki epätervettä käyttäytymistä. @Moderaattorit eivät mahdollisen pyynnön tullessa palauta kirjoitusoikeuksia ainakaan vuoden aikajanalla, sillä nyt on annettava kaverille riittävästi aikaa saada nuppi kuntoon.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Jätkä kuitenki on vasta joku 16? 17?

19 taisi jo ehtiä täyttää. Onneksi jäbällä on myös se rumpujen soitto. Yksärinä lähetti bändinsä videon. En musasta tykännyt, kuten hänelle totesinkin, mutta se on terveellistä puuhastelua, lisää sitä. Sillä saa naisiakin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös