Keskustelua Pride-kulkueesta yms.

  • 160 136
  • 1 345

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Muutamia vuosia sitten työpaikallani oli määräaikaisena työntekijänä homo. Hän oli erittäin stereotyyppinen homomies, naismaisesti elehtivä, kikatteleva ekstrovertti, käytti värikkäitä vaatteita, paasasi kahvipöydässä parisuhdeongelmistaan avopuolison kanssa. Teki työnsä hyvin, erityisesti asiakaspalvelu oli hänen vahva alueensa.
No herättikö pahennusta työpaikan heteroissa (tai kaappissa olevissa homoissa? No ei, päinvastoin, tuollainen ilopilleri sai kaikki iloiselle mielelle, kukaties hälvensi epäluuloja homoja kohtaan.
Tuo mainio homo ei koskaan surkutellut sitä, mitä vaikeuksia homot elämässään kohtaavat tai minkälaisia oikeuksia homoilla ei vielä ole.
Uskon, että kaveri sai asenteellaan paljon enemmän homomyönteisyyttä aikaan kuin kymmenen närkästynyttä blogistia yhteensä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: moby

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Nyt tuli varmaan väärään osoitteeseen.
Ei tullut. Monille meille heteroille on täysin normaalia se, että homoilla on oikeutensa, eikä se aiheuta ylimääräisiä kevätliikkeitä. Suurimmalle osin meille heteroille on luonnollista, että on myös toisenlaista seksuaalisuutta. Se on ihan luonnollista. Tämän luonnollisen asian korostaminen yliampuvine rummunpäristelykulkueella ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että ollaan vähemmistönä. Koko kulkue on ylimitoitettu ja osittain makaaberi tapahtuma, jossa vedetään se oma seksuaalisuus yli ihan tarkoituksella. Ehkäpä tavoitteena näyttää julkisesti oma erilainen seksuaalisuus ja se, että ollaan asiasta ylpeitä. Koko sirkuksella ei ole mitään tekemistä sen kanssa, hyväksytäänkö tai ei, kokonaisuutta. Ketään ei oikeasti kiinnosta, mitä kenenkin makkarissa tapahtuu. Vähemmistöt haluavat tämän "muka vakavan" ongelman poistaa härskillä marssilla. Kun mitään ongelmaa ei kuitenkaan tosiasiassa ole. Valtio, kirkko ja kaikki muutkin hyväksyvät. Homma hoidossa mutta pitää ilakoida nahka-asuissa, dildoissa, alistuneena kissana ja alistavana ponina. Siitä vaan ja Pääministeri Rinne messiin. Ollaan kaikki suvaitsevaisia. Sitten voidaan samalla heittää eläviä homoja katolta kuolemaan. Ai niin, ne olikin jotain toista uskontoa ja ISIS. Mutta nämä mammat voivat tulla takaisin tänne ja me kaikki ollaan yhtä suurta perhettä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ehkäpä tavoitteena näyttää julkisesti oma erilainen seksuaalisuus ja se, että ollaan asiasta ylpeitä. Koko sirkuksella ei ole mitään tekemistä sen kanssa, hyväksytäänkö tai ei, kokonaisuutta. Ketään ei oikeasti kiinnosta, mitä kenenkin makkarissa tapahtuu.

En ainakaan muista koskaan tavanneeni ketään kuka olisi ylpeä heteroudestaan.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Eihän se sinänsä kiinnostakaan, mutta kun heterot eivät saa tässä maailmassa samoja mahdollisuuksia, niin se ihmetyttää.

Ei olisi mitään mahdollisuutta saada heteromarssille jotain tukea firmoilta. Tai ihmiset eivät vaihtaisi profiilikuviaan fasessa heteroita tukeviksi.

Luvan ehkä saisi kaupungilta marssille vaan sinne tuskin tulisi ketään.
Olihan sellainen. Ja oli joku paikalla. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000660468.html
 

Cliffer666

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils, Jokerit, Järvenpään Haukat
Kyllä on pakko hämmästellä, miten vuodesta toiseen Pride-viikko jaksaa herättää niin paljon viha- tai ällöreaktioita. Huvittuneisuudella ei ole rajaa, kun saa somesta lukea postaus toisensa jälkeen kommenttioisoista, kuinka vuorollaan sitä ja sitä tuotetta boikotoidaan tai käyttö kokonaan lopetetaan, kun ovat tukemassa Pridea. Kyllä hankalaksi menee näiden änkyrä ahdasmielisten elämä, kun juuri missään ei voi enää käydä, mitään palveluita tai tuotteita käyttää, käytännössä mitään ei voi enää tehdä, ellet tavalla tai toisella olisi yhteydessä jonkun Pridea tukevan tahon kanssa. Mistä ostavat ruokansa, mitenköhän elämä sujuu ilman puhelinliittymää, miten liikkuvat paikasta toiseen..? Niin tosiaan tuossa kuvan listassahan ei ole läheskään kaikkia, mm. julkinen liikenne mukana ainakin Finnairin, VR:n ja Pohjolan liikenteen voimin.


Todellista mielensyöpää tämä ihmisten ahdasmielisyys. Ja tuo väite mitä usein näkee, "heteroja syrjitään tällä hössötyksellä". Seriously..? Todellinen facepalmin paikka. En ainakaan minä ole kokenut sitä moisella tavalla. Kuinka moni hetero saa osakseen vihaa ja halveksuntaa seksuaalisen suuntautumisensa vuoksi, kuinka monella on vaara kohdata väkivaltaa sen takia.? Samalla logiikallahan naistenpäivä syrjii miehiä, miestenpäivä naisia, äitienpäivä isiä ja äidittömiä lapsia, isänpäivä äitejä ja isättömiä lapsia etc.. Pohjaton argumentti jo syntyessään, skarppaisivat vähän ahdasmieliset. Arvokonservatiivien argumentit nyt eivät muutenkaan yleensä perustu mihinkään järkiperäiseen tai tieteelliseen näkemykseen, vaan puhtaasti mielipiteisiin ja tunteiisiin. Silloin ollaan heikoilla jäillä liikkeellä. Se on kumminkin vain yksi viikko vuodessa, 51 viikkoa on Pridetonta. Kaikenlaiset puheet "joka tuutista tuputtamisesta" ovat siis radikaalisti ylimitoitettuja. On toki totta, että seksuaalivähemmistöistä kirjoitetaan nykyisin enemmän kuin ennen ja asia on useammin esillä, mutta se nyt on seurausta ihan yleisen ilmapiirin liberalisoitumisesta, mikä on vain ja ainoastaan hyvä asia. Ja sitten se luulo, että Prideen osallistuminen tarkoittaisi, että pitäisi olla jollain "oma lehmä" ojassa.? Gimme a break. Jos se olisi kriteeri, jäisi suurella osalla kokonaan osallistumatta, itseni mukaan lukien. Kuinkakohan suuri kulkue saataisiinkaan aikaan, jos kaikkien osallistujien pitäisi kuulua itse kohderyhmään, veikkaampa että määrä romahtaisi rajusti. Kyllä se on tuo ummehtunut ahdasmielisyys ja suoranainen vastustaminen, joka saa lähtemään ihmiset tällaisiin ja ottamaan kantaa, niin kauan kuin vähätteleviä, halveksivia ja suoranaisia vihamielipiteitä ja -kommentteja esiintyy, on Priden kaltaisille tapahtumille huutava tarve. Kyllä ne aina jotain merkitsevät ja vaikuttavat, niin kuin olemmme nähneet yleisen ilmapiirin vapautumisesta, varsinkin 2000-luvun aikana.

https://yle.fi/uutiset/3-10851252

Viimeisin positiivinen yllätys. Todella esimerkillistä toimintaa pääministeriltä.
 

Liitteet

  • FB_IMG_1561382283934.jpg
    FB_IMG_1561382283934.jpg
    48,1 KB · kertaa luettu: 264

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Pillujuttuja kertovia ÄIJIÄ on työpaikan kahvihuoneet ja lätkäjengien pukukopit täynnä. Mitä muuta tuo on kuin sitä oman seksuaalisuutensa esiintuomista?
Minusta kyse on ainoastaan keskinkertaisesta huumorintajusta.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kyllä on pakko hämmästellä, miten vuodesta toiseen Pride-viikko jaksaa herättää niin paljon viha- tai ällöreaktioita.

Hei neropatti, eikö tämä juuri ole Priden tarkoitus, hälventää näitä reaktioita? Senhän vuoksi kuitenkin marssivat, vai?
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Hei neropatti, eikö tämä juuri ole Priden tarkoitus, hälventää näitä reaktioita? Senhän vuoksi kuitenkin marssivat, vai?

Voisi joku tehä tutkimuksen, kuinka paljon Pride vähentää vihareaktioita.

Itse en vihaa homoja, enkä usko Jumalankaan vihaavan. Sen sijaan uskon Jumalan rakastavan homoja ja heidän iankaikkista sieluaan. Homoutta Jumala vihaa, sillä se sydämen luopumista Jumalasta ja suunta kohti iankaikkista kärsimystä.

Olisiko tämä maailma ihmisen tarkoitus? Työllä, tuskalla ja hiellä täytetty?
Ja kaikki täältä kuolemme pois, kukin kerrallaan.
Minä uskon, että kuoleman jälkeen odottaa täydellinen iankaikkinen elämä.


Näin minä uskon ja uskallan sen kertoa. Vaikkei se olekaan nykyään minkäänkaltaisessa suosiossa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Näin minä uskon ja uskallan sen kertoa. Vaikkei se olekaan nykyään minkäänkaltaisessa suosiossa.

En tiedä, miten tämä kaikki liittyy Prideen, mutta arvostan suuresti tekstiäsi. Toivon sulle armoa sekä johdatusta.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Minusta kyse on ainoastaan keskinkertaisesta huumorintajusta.
Ja yleensä huonosta sellaisesta.

Onneksi olen siinä asemassa, ettei mun tarvitse missään olla ns kaapissa, ei suvun, kavereiden tai työpaikan suhteen. En tietenkään mitenkään tuo homouttani esille, mutta jos joku kysyy, niin kerron. Sitä kun ei päältä mun kohdalla näy. Ja jos olisi mies tuossa vierellä, niin en peittelisi sukupuolta sanomalla "kumppani" tai "parempi puolisko". En enää viitsi, jos joku siitä vetää herneen nenään, niin siitä vaan.

Pride ajaa vieläkin ihan asiaa. OK, meillä on hommat pääosin ihan kunnossa. Parannettavaa vielä löytyy, translaista alkaen ja se että sukupuoltaan korjaavan pitää olla lisääntymiskyvytön. Ja tietenkin joidenkin asenteista meitä kohtaan.

Katsotaan, saatan itsekin mennä la marssille, tällä kertaa aikataulutkin sen sallii.

E: hauska juttu tuli mieleen, aikoinaan kun oli vielä Lostari voimissaan, niin kaverin kanssa oltiin lähdössä hänen kämpilleen jatkoille, niin joku porukka yritti taksijonossa etuilla. No, mehän ei tietenkään sitä sulatettu, niin kommenttia tuli laidasta laitaan. Taksiin hypätessä joku vaimontappaajassa oleva huusi "helppoa teillä on kun on rahaa eikä vaimoa eikä lapsia". Vastasin että "minähän ryven rahassa". Olin opiskelija. Samana iltana kaveri oli nostanut Lostarin tiskiltä 300 markkaa (!), mun kortilla, kirjoittamalla kuittiin PILLU. Tikkukirjaimin. Toki mun luvalla.
 
Viimeksi muokattu:

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Eikö tämä sama päde pridekulkueeseen, lyödään rajusti yli = keskinkertaista huumoria?

Eli huumorilla haetaan julkisesti hyväksyntää, monille aika vaikeillekin asioille? Enpä tiedä, mutta juu, huumori on kuitenkin se positiivinen voima moneen murheeseen.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Tiedän ainakin yhden vähemmistön edustajan, jota ärsyttää tuo pride vouhkaaminen. Juuri siksi, että se herättää vastareaktioita.

Tuolla marssiikin iso osa porukkaa vaan sen takia, että haluaa korostaa omaa suvaitsevaisuuttaan. Ja tämä porukka on juuri sitä, joka ei suvaitse kuin omat mielipiteensä.

Mitäpä eivät tekisi pätemisen eteen.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office

Siis koska omani oli päivänselvä vitsi edellä olleeseen kauhisteluun miten ei nykyään saa valita liittymää, viinakauppaa tai kansaneläkelaitosta joka olisi homovastainen(kärjistetysti sanottuna) niin siksi ajattelin että miksi kyselet minulta onko homoudessa jotain vikaa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ja yleensä huonosta sellaisesta.

Onneksi olen siinä asemassa, ettei mun tarvitse missään olla ns kaapissa, ei suvun, kavereiden tai työpaikan suhteen. En tietenkään mitenkään tuo homouttani esille, mutta jos joku kysyy, niin kerron. Sitä kun ei päältä mun kohdalla näy. Ja jos olisi mies tuossa vierellä, niin en peittelisi sukupuolta sanomalla "kumppani" tai "parempi puolisko". En enää viitsi, jos joku siitä vetää herneen nenään, niin siitä vaan.

Pride ajaa vieläkin ihan asiaa. OK, meillä on hommat pääosin ihan kunnossa. Parannettavaa vielä löytyy, translaista alkaen ja se että sukupuoltaan korjaavan pitää olla lisääntymiskyvytön. Ja tietenkin joidenkin asenteista meitä kohtaan.

Katsotaan, saatan itsekin mennä la marssille, tällä kertaa aikataulutkin sen sallii.
Tämä on hienoa tekstiä, mutta ei nämä mainitsemasi asiat ehkäpä tule esille Pridessä. Näin, kuin ne kirjoitit, toimii ainakin mulle 100-0 paremmin, kuin jokin värikäs kulkue. Miten näitä tuodaan muuten Pridessa esille?
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Tämä on hienoa tekstiä, mutta ei nämä mainitsemasi asiat ehkäpä tule esille Pridessä. Näin, kuin ne kirjoitit, toimii ainakin mulle 100-0 paremmin, kuin jokin värikäs kulkue. Miten näitä tuodaan muuten Pridessa esille?
Kyllä ne siellä näkyy. Uutisointi voi olla asia erikseen, mutta nämä ovat ilmeisesti tänäkin vuonna marssimassa omina osastoinaan.
 

Analyzer

Jäsen
Itse lähinnä mietin, että onko tälle oikeasti enää tarvetta 2019-Suomessa?

Osa varmaan oikeasti on itse asian puolesta liikkeellä. Osa haluaa näyttää omaa avarakatseisuutta ja suvaitsevaisuuttaan. Osa haluaa olla mukana hyvissä bileissä. Osa haluaa provosoida. Vähän fiilis, että listan eka alkaa jäädä vähitellen taka-alalle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös