Keskustelua Pride-kulkueesta yms.

  • 159 853
  • 1 345
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
No nyt kaikki koiranomistsjat huomio. Turussa järjestetään koirien Pride. Linkki alla.

Turussa järjestetään koirien Pride-kulkue | Turkulainen
Tämä on mahtava uutinen. Meidänkin saku pääsee nyt vapautumaan marssille. Se kerto mulle unessa jo vuosia sitten että kokee olevansa lehmä uroskoiran ruumiissa. Kyllähän ne vähän koirapuistossa ihmettelee kun uroskoiran kutsumanimi on Mansikki ja sillä on lehmänkello kaulapannassa. Mää on sen unen jälkeen tavannut lypsääkin sitä miltei päivittäin ja sehän tykkää ihan sikana. Tai lehmänä. Tääkin vaan todistaa että täyttä totta se uni oli. Ne jokka muuta väittää on vaan ignorantteja höl... eiku höpönassuja.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tämä on mahtava uutinen. Meidänkin saku pääsee nyt vapautumaan marssille.

Älä välttämättä pue sitten koirallesi nahkakledjuja. Kulkueen järjestäjät vinkkaavat, etteivät koirat välttämättä nauti asusteista tai Pride-rekvisiitasta. Kyllähän lemmikin omistajan kuitenkin pitäisi tietää, nauttiiko se oma eläin asusteista tai ei. Kuitenkin tiedetään dogin seksuualinen suuntaus, jolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, mikä vietti ajaa koiran omistajaa eteenpäin. Nyt on kyllä kiinnostus mulla kohdillaan tähän tapahtumaan. Kai se on lähdettävä ottamaan kuvia ja huvittumaan. Voi jopa bongata Halosenkin paikan päällä.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Eikös tämä Valeksi Paskala voisi nyt roudata ne alpakkansa tuonne? Kai tuo sen verran suvaitsevainen tapahtuma on, että sinne jokunen alpakkakin mahtuu marssille? Kunhan ne nyt eivät vaan ole mitään taantumuksellisia hetskujuntteja... #jokuraja
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
No nyt kaikki koiranomistsjat huomio. Turussa järjestetään koirien Pride. Linkki alla.

Turussa järjestetään koirien Pride-kulkue | Turkulainen

Edit. Aloin jo huolestua, että onko nyt kissat unohdettu mutta pelko oli turhaa. Turussa järkätään myös kissoille sateenkaari picnic. Oli ekan kerran viime vuonna.
Aika syrjivää kaikkia muita eläimiä kohtaa, että vain koirille tuollainen kulkue järjestetään. Mitäs sitten kaikki puput ja heposet, nekö ei saa osallistua? Mitäs jos niilläkin on ongelmia itsetunnon ja seksuaalisen suuntautumisen kanssa?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Aika syrjivää kaikkia muita eläimiä kohtaa, että vain koirille tuollainen kulkue järjestetään. Mitäs sitten kaikki puput ja heposet, nekö ei saa osallistua? Mitäs jos niilläkin on ongelmia itsetunnon ja seksuaalisen suuntautumisen kanssa?
Kyllä näistä pitää olla huolissaan. Maalaisten traktori-Prideä odotellessa.
 

Undrafted

Jäsen
Rinnastetaanko tässä homot koiriin? Onko sittenkin tarkoitus herjata vähemmistöä Possu&Viini-marssien hengessä? Kai joku valtakunnan epävirallinen moraalin ilmapuntari on kertonut pitikö tätä kehua vai paheksua?
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
No nyt kaikki koiranomistsjat huomio. Turussa järjestetään koirien Pride.

Oletan, että tällä marssilla koittaa koirien emansipaatio ns. roturasitteesta? Ihmistenkään puolella ei ole kuulemma kuin yksi rotu. Koirienkin puolella on ja on ollut aika epäilyttävää kutsua toista koiraa Papilloniksi ja toista Suomen ajokoiraksi. Lisäksi näillä ns. rotukoirilla ovat omat rotumäärityksensä ja näyttelynsä. Vastustan tätä syrjivää ja erottelevaa rotuajattelua. Tulee vääjäämättä eräs valtakunta mieleen ja myös Apartheid. Toivon, että kaikki koirat lopulta olisivat vain - ööh koiria ilman roturasitetta. Kennelliitto - toimia!
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Saavatko seropien omistajat lemmikeilleen edes Kennelliiton rekisteröintipaperit? aika syrjivää jos eivät saa. Seropit ovat joidenkin tutkimusten mukaan keskimäärin älykkäämpiä kuin "puhdasverinen" Canis lupus familiaris.
 

Jannacci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos uroskoira kokee olevansa naaraskoira ja tämä kyseinen koira on yhdynnässä naaraskoiran kanssa, niin harrastetaanko siinä silloin lesboseksiä?
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Siis... lukiko kukaan teistä tuota uutista? Tai edes mitään lisätietoa?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Siis... lukiko kukaan teistä tuota uutista? Tai edes mitään lisätietoa?
Ei, me ennemmin vähän hyvähenkisesti hassuteltiin asialla ja odoteltiin että kenellä menee vati ekana nurin. Voittaja lienee löytynyt. Ei tämä elämä ole oikeasti ihan niin vakavaa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Varsinkaan tässä tapauksessa kun ne koirat ei tajuu vittujakaan siitä, mitä ympärillä tapahtuu ja miksi.
Tajuuhan ne, ne pääsee kivalle lenkille ja voi nähdä muita koiria. Minä veikkaan että, muutamaa yksittäistapausta lukuunottamatta, niillä lienee tosi kivaa siellä. Sääli vain että lemmikit on pitänyt vetää mukaan poliittiselle marssille. Ei näköjään mikään ole pyhää. Seuraavaksi varmaan gay pride match show tai lasten gay pride missikisat, tai gay pride tracktorpulling tms.

Joku valveutunut voisi muuten käydä katsomassa että mites menee toi gay piirien paskojen siivous, että miten puppelipojjaat siivoilee koirankakkoja. (no pun intended)
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Pitääkö Pride nyt joka paikassa järjestää? Muutaman viikon sisään on ollut Lahdessa, Oulussa, Turussa, Kouvolassa ja kohta Hangossa sekä Maarianhaminassa. Ja onhan noita nähty tänä vuonna Lappia myöten. Ja tietenkin Stadiassa. Eiköhän jo riittäisi.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Pitääkö Pride nyt joka paikassa järjestää? Muutaman viikon sisään on ollut Lahdessa, Oulussa, Turussa, Kouvolassa ja kohta Hangossa sekä Maarianhaminassa. Ja onhan noita nähty tänä vuonna Lappia myöten. Ja tietenkin Stadiassa. Eiköhän jo riittäisi.

Toisaalta mietin samaa. Toisaalta sitten taas nämä ovat kaupunkeja, joiden koko vie viestiä muuallekin. Kuuntelin taannoin erästä keskustelua pienemmässä "junttikaupungissa" ja tulin lopputulokseen, että siellä tuskin suvaitaan kovin äkkiä mitään. Jos olisin Pride-toimija, tekisin ryntäyksen johonkin tällaiseen pienempään "junttikaupunkiin".
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Toisaalta mietin samaa. Toisaalta sitten taas nämä ovat kaupunkeja, joiden koko vie viestiä muuallekin. Kuuntelin taannoin erästä keskustelua pienemmässä "junttikaupungissa" ja tulin lopputulokseen, että siellä tuskin suvaitaan kovin äkkiä mitään. Jos olisin Pride-toimija, tekisin ryntäyksen johonkin tällaiseen pienempään "junttikaupunkiin".
Jos se ”iso Pride” järjestettäisiin jossain pienemmällä paikkakunnalla? Saattaisi toimia.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Pitääkö Pride nyt joka paikassa järjestää? Muutaman viikon sisään on ollut Lahdessa, Oulussa, Turussa, Kouvolassa ja kohta Hangossa sekä Maarianhaminassa. Ja onhan noita nähty tänä vuonna Lappia myöten. Ja tietenkin Stadiassa. Eiköhän jo riittäisi.

Okei, lopetetaan kun kerran sanoit.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Okei, lopetetaan kun kerran sanoit.
Kuka sanoi et ne kokonaan pitää lopettaa? En minä ainakaan. Jossain vaiheessa alkavat kääntyä tarkoitustaan vastaan, kun liika on tässäkin liikaa. Missä se raja menee? Joillekin se on jo ajat sitten mennyt, mulla se alkaa jo lähestyä. Hyvä ja kannatettava asia ilman muuta, mutta jos halutaan huomiota ja jotain vaikutusta, niin joka viikonloppu jossakin pienellä porukalla ei välttämättä ole oikea tapa. Jos mennään, mennään sitten kunnolla ja isosti.
 

Tuamas

Jäsen
Kuka sanoi et ne kokonaan pitää lopettaa? En minä ainakaan. Jossain vaiheessa alkavat kääntyä tarkoitustaan vastaan, kun liika on tässäkin liikaa. Missä se raja menee? Joillekin se on jo ajat sitten mennyt, mulla se alkaa jo lähestyä. Hyvä ja kannatettava asia ilman muuta, mutta jos halutaan huomiota ja jotain vaikutusta, niin joka viikonloppu jossakin pienellä porukalla ei välttämättä ole oikea tapa. Jos mennään, mennään sitten kunnolla ja isosti.

Ihan mielenkiinnosta, mikä tässä häiritsee?

Siis siinä, että ko. kulkueita on eri kaupungeissa?
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
@Tuamas siinähän marssivat, olen mäkin monta kertaa ollut messissä. Ei se sinällään häiritse. Mutta jossain vaiheessa tulee raja vastaan, eli ympärillä oleva yhteisö miettii et noi on vain taas noita. Loppuu itse asiaan huomio.

Okei, mä olen elämäni viettänyt pk-seudulla ja parissa suurkaupungissa maailmalla kuplassa, joten en välttämättä tiedä pikkupaikkojen tilannetta. Tosin tuossa keväällä törmäsin yhteen mieheen Savosta, oli todella ihmeissään kun pussasin aamuyöstä Narinkkatorin kulmalla kun hän meni hotelliin ja mä himaan. Et miten joku noin uskaltaa. No miksei? Mut mä olen vissiin elänyt kuplassa.
 

Tuamas

Jäsen
@Tuamas siinähän marssivat, olen mäkin monta kertaa ollut messissä. Ei se sinällään häiritse. Mutta jossain vaiheessa tulee raja vastaan, eli ympärillä oleva yhteisö miettii et noi on vain taas noita. Loppuu itse asiaan huomio.

Niin, siis lähinnä meinasin sitä, että jos tapahtuma on kerran vuodessa per paikkakunta, että miten siinä kerkee tulemaan vastareaktio?

Toki jos asian uutisointia käy joka kulkueen osalta erikseen läpi ja nämä uutisoinnit nostavat verenpainetta, niin ehkä se siedätys on ihan hyvä homma siitäkin kannalta.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Toki jos asian uutisointia käy joka kulkueen osalta erikseen läpi ja nämä uutisoinnit nostavat verenpainetta, niin ehkä se siedätys on ihan hyvä homma siitäkin kannalta.
Voihan se toki noinkin olla ja olen itse ehkä kiinnittänyt huomioni turhaankin noihin marsseihin, mitä normityyppi Köyliöstä ei tee (paikka valittu ihan randomina). Mulla kun on ns oma lehmä ojassa. Normityyppi Nurmeksessa (edelleen satunnaisotannalla) kiinnittää huomionsa vasta kun marssi on paikkakunnalla.

Ja ei mulla verenpaine ole noussut.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ehkä noissa pienempien kaupunkien Pride-kulkueissa on pointtinsa. Ne ovat pioneerityötä, ne tekevät pikkukaupunkien seksuaalivähemmistöt näkyviksi. Helsingin Priden kaltaisessa isossa kulkueessa heiluu jo niin paljon ja niin monenlaista porukkaa, ettei siihen osallistuminen merkitse enää oikein mitään. Jossain pikkukaupungissa tuollainen on kuitenkin vielä selvä kannanotto, joka huomataan. Rohkeutta se tietenkin vaatii, sillä paikalliseen sateenkaarimarssiin osallistuminen voi aiheuttaa nokkaanlyöntiä snägärillä, mutta mielestäni on hyvä, jos seksuaalivähemmistöt uskaltavat tulla kaapista pikkukaupungeissakin. Ei se Perä-Hörkkölöiden asenneilmasto muutu, jos porukka piilottelee tai muuttaa Helsinkiin. Maastohousujunttienkin on hyvä nähdä elämän moninaisuutta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös