Keskustelua Pride-kulkueesta yms.

  • 159 940
  • 1 345
Suosikkijoukkue
KK
Pitääkö Pride nyt joka paikassa järjestää? Muutaman viikon sisään on ollut Lahdessa, Oulussa, Turussa, Kouvolassa ja kohta Hangossa sekä Maarianhaminassa. Ja onhan noita nähty tänä vuonna Lappia myöten. Ja tietenkin Stadiassa. Eiköhän jo riittäisi.
Esim Kouvolassa ei ole ikinä moista järjestetty. Tuleva tapahtuma on ensimmäinen laatuaan. Enkä edes tiedä onko noissa kaikissa mainitsemissasi kaupungeissa sitä edes ikinä järjestetty. Juuri noihin pieniin paikkakuntiin sitä tarvitaan, toisin kuin Helsinkiin, missä asia alkaa olla jo aika selvä. Itse entisenä kouvolalaisena tiedän, että juuri niissä pienissä paikoissa niitä pitää järjestää.
 
Suosikkijoukkue
KK
Pitääkö Pride nyt joka paikassa järjestää? Muutaman viikon sisään on ollut Lahdessa, Oulussa, Turussa, Kouvolassa ja kohta Hangossa sekä Maarianhaminassa. Ja onhan noita nähty tänä vuonna Lappia myöten. Ja tietenkin Stadiassa. Eiköhän jo riittäisi.
Esim Kouvolassa ei ole ikinä moista järjestetty. Tuleva tapahtuma on ensimmäinen laatuaan. Enkä edes tiedä onko noissa kaikissa mainitsemissasi kaupungeissa sitä edes ikinä järjestetty. Juuri noihin pieniin paikkakuntiin sitä tarvitaan, toisin kuin Helsinkiin, missä asia alkaa olla jo aika selvä. Itse entisenä kouvolalaisena tiedän, että juuri niissä pienissä paikoissa niitä pitää järjestää.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Nyt ollaan siinä pisteessä, ettei Suomessa voi ottaa puhelinliittymää sellaiselta yritykseltä, joka ei ole priden yhteistyökumppani. Myös Alko, Kela ja kirkko hyvesignaloivat ankarasti. Siis mitä vittua?

On näillä vähemmistössä huono itsetunto. Olen itse asunut Thaimaassa kohta kolme vuotta ja täällä puututaan seksuaalivähemmistöjen sortoon, mutta muuten homot, lesbot ja kaikki muut ovat osa arkielämää. Täällä siis on ihan arkipäivää, että mies näyttää naiselta, tai nainen mieheltä. Ketään ei kiinnosta edes vähää alusta.

Emännän serkku(mies) omistaa ja lainaa naisten vaatteita ja kylille lähdettäessä tällää puuterit ja muut meikit naamaan. Ketään ei kiinnosta. Aivan normaalia. Juhlapäivinä laittaa juhlamekon ja vieläpä peruukinkin. Hyvän näköinen jäbä.

Suomessa yritetään tehdä erilaisuudesta mainstreamia, mutta ainakin minun mielestäni nämä erilaiset tekevät itsestään friikkejä näillä kulkueilla ja rummutuksella. Täysin banaali sirkus, jossa vähemmistöt ovat häviäjiä tajuamatta sitä itse. Useimpia ihmisiä vituttaa esim. uskonnon tuottaminen. Tässä on kysymys täysin samanlaisesta asiasta.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Siis mitä, joudutaanko jatkossa soittamaan vain homoliittymistä ja juomaan homoviinaa ja jos on olemattomat tulot niin kelalta saa homotukea?
Onko mielestäsi homoissa jotain vikaa tai epänormaalia?
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Siis mitä, joudutaanko jatkossa soittamaan vain homoliittymistä ja juomaan homoviinaa ja jos on olemattomat tulot niin kelalta saa homotukea?
Kaiken lisäksi meillä on nyt homo pääministerikin kun tuolla paraatisoi homojen kanssa. Miksei voi vaan keskittyä pääministeröimään? Mitä ne ulkomaillakin meistä ajattelee ja miksei tätä paraatia järjestetä Irakissa?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Suomessa yritetään tehdä erilaisuudesta mainstreamia, mutta ainakin minun mielestäni nämä erilaiset tekevät itsestään friikkejä näillä kulkueilla ja rummutuksella. Täysin banaali sirkus, jossa vähemmistöt ovat häviäjiä tajuamatta sitä itse. Useimpia ihmisiä vituttaa esim. uskonnon tuottaminen. Tässä on kysymys täysin samanlaisesta asiasta.
Enpä voisi paljoa enempää samaa mieltä olla.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mä ainakin boikotoin näitä brändejä, mitkä on lähtenyt tähän homoiluun mukaan. Ei mulla mitään homoja vastaan ole, mutta tuohan on yrityksiltä selvä markkinointi homma, että saadaan lisää asiakkaita.

No ei vaan en boikotoi. Kyllä sitä usein täällä saa kuulla ja lukea muita rasistisia juttuja. Eikös tässä taannoin ollut uutisissa, että Suomi olisi maailman rasistisia maa? Päättäjille ja joillekin hipstereille vissiin tuli yllätyksenä. Ei minulle ainakaan, kun katsoo touhua täällä päin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Niin siis näin jonkun uutispätkän missä jokainen firma oli jossain sateenkaaren väreissä. Mitä helvettiä tuo on, miksi ne samat puljut eivät ihannoi heterouttani.
 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Pakkoko sitä pridea on mennä katsomaan jos ahdistaa. En myöskään tajunnut ostavani HOMOkaljaa eilen ennenkuin huomasin jonkun kiukuttelevan asiasta facebookissa. Jos joku tästä nimenomaan tekee ison numeron, niin nämä nykypäivän Jeesukset mitkä kuulemma suvaitsevat kaikkea, mutta eivät halua nähdä mitään mikä poikkeaa siitä omasta maailmankuvasta.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Suomessa yritetään tehdä erilaisuudesta mainstreamia, mutta ainakin minun mielestäni nämä erilaiset tekevät itsestään friikkejä näillä kulkueilla ja rummutuksella. Täysin banaali sirkus, jossa vähemmistöt ovat häviäjiä tajuamatta sitä itse. Useimpia ihmisiä vituttaa esim. uskonnon tuottaminen. Tässä on kysymys täysin samanlaisesta asiasta.
Kuluvalla vuosikymmenellä syntyvyys on ollut Suomessa jyrkässä laskussa, eikä perinteiset perhearvot ole muutenkaan kovin korkeassa kurssissa. Pääministeri Rinne voisikin Pride-kulkueeseen osallistuessaan ottaa megafonin käteen ja huutaa ihmisiä apuun niihin kuuluisiin synnytystalkoisiin.

Ei vaan taida olla kovin otollinen maaperä tälle asialle vaikka näkyvyyttä saisi helposti.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Kaiken lisäksi meillä on nyt homo pääministerikin kun tuolla paraatisoi homojen kanssa. Miksei voi vaan keskittyä pääministeröimään? Mitä ne ulkomaillakin meistä ajattelee ja miksei tätä paraatia järjestetä Irakissa?

Paljon paremminhan asiat nyt on kuin ennen. Aikaisemmin Vihreilläkin oli vain wannabe-homo Tukholma-läpsyttelijä Touko-Pouko pj:n valtikkaa heiluttamassa - väliaikainen pj. olikin sitten se ns. real deal ja tuottikin itselleen nuorikon ulkomailta.

Homoilla on muutenkin kaikki paljon paremmin - ovat kovin usein niin iloisella ja hyvällä tuulella. Mikäköhän heidän elämästään tekee näin laadukasta? Jimmy Carr tietää kyllä vastauksen tähänkin.

PM nyt lienee pihalle tuolla nahkafagottia soittavien tyyppien seassa kuin käkikello.Päässä varmaan soi jokin biisi missä ihmetellään minkä vitun vuoksi minun pitää olla täällä.

Tämä oli sitten vähän niin kuin vitsi ettei tarvitse kenenkään laueta kalsareihinsa.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Pakkoko sitä pridea on mennä katsomaan jos ahdistaa. En myöskään tajunnut ostavani HOMOkaljaa eilen ennenkuin huomasin jonkun kiukuttelevan asiasta facebookissa. Jos joku tästä nimenomaan tekee ison numeron, niin nämä nykypäivän Jeesukset mitkä kuulemma suvaitsevat kaikkea, mutta eivät halua nähdä mitään mikä poikkeaa siitä omasta maailmankuvasta.

En tiedä, puhutko jopa samasta kiukuttelusta, mutta hymyilin eräälle kaljakiukuttelijalle. Jotenkin salaa voisin lyödä vetoa, että kommentoijan kädessä on viikonloppuna tuon merkin kaljatölkki tai tuoppi. Todistajia tuskin saan.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Enpä voisi paljoa enempää samaa mieltä olla.
Samanlaisia friikkejä kuin oranssissa peruukeissa jääkiekko-otteluihin saapuvat, itsensä ja edustamansa kaupungin naurunalaiseksi tekevät kummajaiset, jotka hoilaavat kovaan ääneen: Saravon Pekka, Pekka, Pekka..! Tulisivat harmaassa takissa takaoven kautta sisään, siis kirjaimellisesti ei kaksimielisesti. Vähemmän muita ärsyttävää sirkusta kiitos. Ja muuthan ärsyyntyvät, varsinkin jos eivät oikein ymmärrä mistä on kyse.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Kuluvalla vuosikymmenellä syntyvyys on ollut Suomessa jyrkässä laskussa, eikä perinteiset perhearvot ole muutenkaan kovin korkeassa kurssissa. Pääministeri Rinne voisikin Pride-kulkueeseen osallistuessaan ottaa megafonin käteen ja huutaa ihmisiä apuun niihin kuuluisiin synnytystalkoisiin.

Ei vaan taida olla kovin otollinen maaperä tälle asialle vaikka näkyvyyttä saisi helposti.

Joku sivullinen olio jos katselisi tätä meininkiä, hän varmaan nauraisi tälle ihmiskunnan järjettömyydelle.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Samanlaisia friikkejä kuin oranssissa peruukeissa jääkiekko-otteluihin saapuvat, itsensä ja edustamansa kaupungin naurunalaiseksi tekevät kummajaiset, jotka hoilaavat kovaan ääneen: Saravon Pekka, Pekka, Pekka..! Tulisivat harmaassa takissa takaoven kautta sisään, siis kirjaimellisesti ei kaksimielisesti. Vähemmän muita ärsyttävää sirkusta kiitos. Ja muuthan ärsyyntyvät, varsinkin jos eivät oikein ymmärrä mistä on kyse.
Tästä myöskin samaa mieltä.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Joku sivullinen olio jos katselisi tätä meininkiä, hän varmaan nauraisi tälle ihmiskunnan järjettömyydelle.

Kyllä mies tietää, mitä mies haluaa ja mattojen harjaushan se vasta onkin kovaa hommaa.

Se, että tuota pitää erikseen juhlistaa onkin sitten eri asia. Ei tuo minua haittaa kyllä mitenkään oli niin tai näin. Tosin tuo homostelu on hyvinkin mainstream-meininkiä ollut jo pidemmän aikaa - pitäisi löytää joku todella radikaali joukko vähemmistön edustajia, joille pitäisi järjestää omat juhlat ja juhlapäivät. Muuten on perkele syrjintää ilmassa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Joku sivullinen olio jos katselisi tätä meininkiä, hän varmaan nauraisi tälle ihmiskunnan järjettömyydelle.

Tämä on yksi tavallinen ja varteenotettava teoria miksi emme ole kuulleet niistä. Ne saattavat tarkkailla tilannetta ja tuumata ei jaksa puuttua tuohon typeryyteen tai muuten outoon menoon.

Eihän tavallinen aikuinenkaan mene huvikseen sörkkimään jotain hyönteispesää, antaa niiden elää omaa elämäänsä.
 

teppana

Jäsen
Samanlaisia friikkejä kuin oranssissa peruukeissa jääkiekko-otteluihin saapuvat, itsensä ja edustamansa kaupungin naurunalaiseksi tekevät kummajaiset, jotka hoilaavat kovaan ääneen: Saravon Pekka, Pekka, Pekka..! Tulisivat harmaassa takissa takaoven kautta sisään, siis kirjaimellisesti ei kaksimielisesti. Vähemmän muita ärsyttävää sirkusta kiitos. Ja muuthan ärsyyntyvät, varsinkin jos eivät oikein ymmärrä mistä on kyse.

Ja tuokin pitää kestää 30 kertaa vuodessa. Pride ei ole kuin kerran.

Ihan tosissaan kysyn teiltä jatkislaisilta, miten voi ihmistä ärsyttää noin paljon joku Pride-paraati tai yritysten sille osoittama tuki ilman että olisi jotain seksuaalivähemmistöjä vastaan? En lähde tässä tuomitsemaan jos homot vituttaa, mutta jos ne kerran ei vituta niin miten tästä Pride-paraatista tai sitä tukevista yrityksistä jaksaa valittaa vuosi toisensa jälkeen?

Itse jos suhtaudun johonkin asiaan aidon neutraalisti, ei minua kiinnosta vitunkaan vertaa pomppiiko ihmiset kerran vuodessa kaupungin kaduilla sen kunniaksi.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Itse jos suhtaudun johonkin asiaan aidon neutraalisti, ei minua kiinnosta vitunkaan vertaa pomppiiko ihmiset kerran vuodessa kaupungin kaduilla sen kunniaksi.

Eihän se sinänsä kiinnostakaan, mutta kun heterot eivät saa tässä maailmassa samoja mahdollisuuksia, niin se ihmetyttää.

Ei olisi mitään mahdollisuutta saada heteromarssille jotain tukea firmoilta. Tai ihmiset eivät vaihtaisi profiilikuviaan fasessa heteroita tukeviksi.

Luvan ehkä saisi kaupungilta marssille vaan sinne tuskin tulisi ketään.
 

teppana

Jäsen
Eihän se sinänsä kiinnostakaan, mutta kun heterot eivät saa tässä maailmassa samoja mahdollisuuksia, niin se ihmetyttää.

Ei olisi mitään mahdollisuutta saada heteromarssille jotain tukea firmoilta. Tai ihmiset eivät vaihtaisi profiilikuviaan fasessa heteroita tukeviksi.

Luvan ehkä saisi kaupungilta marssille vaan sinne tuskin tulisi ketään.

No, ei siinä muuta kuin samanlaista marssia heteroille pykäämään. Ihan itse tuo Pride-kulkueen jengi on alusta saakka tuota hommaa ajanut ja sponsorit sun muut hommanneet. Ei varmasti ollut helppo homma ensimmäisinä vuosina. Eikös tässä pitäisi enneminkin kehua hyvin tehdystä työstä, kun ovat marssinsa saaneet noin isoksi tsempattua? Toistan uudelleen, ei muuta kuin hetero-Pride tulille ja tuulimyllyjä vastaan taistelemaan. Saman polun se on Pride-marssi käynyt, kovemmankin.

Aika erikoista väittää, että tässä olisi jokin tasa-arvo ongelma kun ei heteroille suoda samanlaista marssia. Ei kukaan tuota Pride-kulkuetta (vai onko se nyt marssi, en jaksa googlettaa) ole tyhjästä pieraissut ja seksuaalivähemmistöille tarjonnut. Se on itse pitänyt duunata alusta asti. Onnistunutta työtä ovat tehneet kun mukana on jo isoja konserneja ja marssi on tunnettu kautta maailman.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eihän se sinänsä kiinnostakaan, mutta kun heterot eivät saa tässä maailmassa samoja mahdollisuuksia, niin se ihmetyttää.
Mitähän sekoilua tämä nyt on. Ihan sama mahdollisuus sillä heterolla on mennä sinne pridekulkueeseen.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Eikös Helsingissä ollut hetero-pride kulkue pari vuotta sitten? Osallistujia taisi olla joku sata. Ei muta kun kehittämään toimintaa niin eiköhän yrityksetkin lähde mukaan.

Onkos liigajoukkueita ilmoittautunut mukaan prideen? Ois taas kiva lueskella kausareitaan repivien fanien kiukuttelua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös