Keskustelua Pride-kulkueesta yms.

  • 161 069
  • 1 345

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Itse lähinnä mietin, että onko tälle oikeasti enää tarvetta 2019-Suomessa?
Onko kommunistien/hihhuleiden marsseille tarvetta joka vappu? Ja silti siellä ne marssii, kenenkään sen enempää kitisemättä.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Homoutta Jumala vihaa, sillä se sydämen luopumista Jumalasta ja suunta kohti iankaikkista kärsimystä.

Ihan mielenkiinnosta ja ilman sarvia/hampaita, miksi näin?

disclaimer: Oletuksena siis se Suomessa yleisimmin palvottu paimentolaiskansan Jumala.
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Jokavuotinen peräkammarineitsytpoikien surujuhla on taas käsillä. Ei kai kukaan kiellä järjestämästä traktorimarssia tai amis-autoparaatia siellä Juntinperän keskustassa, vaikka joka viikonloppu? Ai niin...
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Ihan mielenkiinnosta ja ilman sarvia/hampaita, miksi näin?

Uskon, että Jumala on luonut naisen ja miehen toisilleen kumppaneiksi. Se ilmenee jo raamatun alkulehdiltä.

Raamatun rakkauden kirjeessä eli korinttilaiskirjeessä Paavali kirjoittaa: "Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole miesten kanssa makaavat miehet"

Ihmisellä ei ole lupaa eikä oikeutta toimia Jumalan luomistyötä vastaan. Sellaista toimintaa kutsutaan synniksi ja se erottaa ihmisen Jumalasta ja on viemässä ihmistä kadotukseen. Jumalan tahto on kuitenkin, että jokainen ihminen välttäisi kadotuksen ja pääsisi taivaaseen.
Sinne ei pääse hyvillä töillä. Riittää yksinkertainen usko Jumalaan ja Jeesukseen syntiemme sovittajana.

Siksi Jumala vihaa syntiä ja homoutta. Mutta rakastaa jokaista ihmistä, myös homoa.

Näin minä uskon.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Näin minä uskon.

Ok, kiitos vastauksesta.

Pidän ajattelumalliasi pronssikautisena ja älyllisesti epärehellisenä, mutta toisaalta kunnoitan jokaisen oikeutta mielipiteeseensä eli kaikki tyylillään. Tämä tästä ja eteenpäin. Mukavaa kesää.
 

Uncle Leo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat altavastaajille
Itse lähinnä mietin, että onko tälle oikeasti enää tarvetta 2019-Suomessa?

Osa varmaan oikeasti on itse asian puolesta liikkeellä. Osa haluaa näyttää omaa avarakatseisuutta ja suvaitsevaisuuttaan. Osa haluaa olla mukana hyvissä bileissä. Osa haluaa provosoida. Vähän fiilis, että listan eka alkaa jäädä vähitellen taka-alalle.

Niin, toivottavasti se tärkein asia ei jää taka-alalle. Kyllähän tuo on isolle osalle vain oman suvaitsevaisuutensa esille tuomista tai provoamista. Harmi sinällään, tärkeä asia kuitenkin.

Mutta niin kauan kun epätasa-arvoa on ja ko. ryhmä kokee syrjintää tai vihaa, niin kyllä tälle tarvetta on. Toivottavasti tulevaisuudessa ei ole.

En haluaisi lähteä tälle linjalle, mutta mitä enemmän Suomi monikulturistuu niin sitä kauemmin näillekin on tarvetta.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Siinähän marssivat. Ei näy meikäläisen kotiseudulla ja vaikka näkyisikin, ei pride-porukka minua häiritse. Ihmisiähän homot, lesbot, taistelukopterit (sori, oli pakko käyttää tätä Ylilauta-meemiä) ovat ja heille kuuluu samat oikeudet kuin muillekin ihmisille.

Päivi Räsäsellä, Laura Huhtasaarella ja kumppaneilla on oikeus uskoa mihin haluaa, mutta luulisi heidänkin jo tajunneen että "taistelun" he ovat hävinneet. Liekö heidän uskonsa sitten niin hataralla pohjalla että sitä pitää ikään kuin todistella ja tehdä pesäeroa vääräuskoisiin.

Rinteeltä hieno ele osallistua tämänvuotiseen kulkueeseen, toivottavasti muutkin kärkipoliitikot seuraavat perässä.
 

Uncle Leo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat altavastaajille
Nyt eskaloitu nopeasti... :D

Muuten, joitain ihmisiä kyllä kiinnostaa mitä ihmiset makuuhuoneessaan tekevät. Tälläkin palstalla. Sekä useissa valtioissa virallisesti. Niin, ja Päivi Räsästä.

Totta, aiheesta löytyy materiaalia netti pullollaan. Itsekin olen ehkä videon tai toisen näyhnyt. Joskus taisin jopa omistaa lehden missä oli kuvia aiheesta. Toki näissä oli pääosassa mies ja nainen, mutta välillä myös naispari pääsi esille.
 

teppana

Jäsen
Itse lähinnä mietin, että onko tälle oikeasti enää tarvetta 2019-Suomessa?

Osa varmaan oikeasti on itse asian puolesta liikkeellä. Osa haluaa näyttää omaa avarakatseisuutta ja suvaitsevaisuuttaan. Osa haluaa olla mukana hyvissä bileissä. Osa haluaa provosoida. Vähän fiilis, että listan eka alkaa jäädä vähitellen taka-alalle.

Niin kauan kun se nostattaa yhdenkin "en ole homovastainen, mutta...." argumentin niin minusta marssille on tarvetta tasa-arvon edistämisen vuoksi. Vetti tuolla ylempänä jo toikin muutamia marssin agendoja esille ihan konkreettisesti.

Ja sitten kun täydellinen tasa-arvo on saavutettu (mikä on ei koskaan), marssia voi vaikka ihan huvin ja urheilun vuoksi. Mikä ihme siinä ihmisiä hiertää, jos jengi lähtee kadulle marssimaan asian puolesta joka useamman tyypin omien sanojen mukaan on heille "täysin neutraali"?

Toiseen boldattuun kohtaan, mistä tällainen fiilis tulee? Onko se vain mutua vai onko sen taustalle laittaa jotain konkreettista?
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Ei kai tuo nyt mitään naapurijengiä ole. Samaa eläinlajia tässä kai kaikki edustetaan.
En minä HIFKn marssiin menisi. Sivusta saattaisin seurata. Silleen salaa. Ja somessa kommentoisin.
 

Van Cleef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, suomalainen/kansainvälinen jääkiekko
Itse en vihaa homoja, enkä usko Jumalankaan vihaavan. Sen sijaan uskon Jumalan rakastavan homoja ja heidän iankaikkista sieluaan. Homoutta Jumala vihaa, sillä se sydämen luopumista Jumalasta ja suunta kohti iankaikkista kärsimystä.

"Jumala ei vihaa homoja, mutta vihaa homoutta."

Jumallasi on ehkä hieman ajattelutyötä tekemättä.

Uskon, että Jumala on luonut naisen ja miehen toisilleen kumppaneiksi. Se ilmenee jo raamatun alkulehdiltä.

Raamatun rakkauden kirjeessä eli korinttilaiskirjeessä Paavali kirjoittaa: "Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole miesten kanssa makaavat miehet"

Vetoat Raamatun alkulehtiin eli Vanhaan Testamenttiin.
Oletan siis, että allekirjoitat myös tämän kohdan VT:stä, koska ethän tietenkään valikoi vain itsellesi sopivia kohtia:
3. Mooseksen Kirja 20:
13 Jos mies makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, he ovat molemmat tehneet kauhistuttavan teon ja heidät on surmattava. He ovat itse ansainneet kuolemansa.

Rakkauden kirje ei vaikuta kovin rakkauden täyteiseltä. Jos miehet (tai naiset) makaavat keskenään niin se ei ole keneltäkään pois ja, jos siihen liittyy vielä syvempiä tunteita niin go for it. Tässä maailmassa on ihan tarpeeksi yksinäisyyttä.

Ihmisellä ei ole lupaa eikä oikeutta toimia Jumalan luomistyötä vastaan. Sellaista toimintaa kutsutaan synniksi ja se erottaa ihmisen Jumalasta ja on viemässä ihmistä kadotukseen. Jumalan tahto on kuitenkin, että jokainen ihminen välttäisi kadotuksen ja pääsisi taivaaseen.
Sinne ei pääse hyvillä töillä. Riittää yksinkertainen usko Jumalaan ja Jeesukseen syntiemme sovittajana.

(tummennus oma)
Allekirjoittanet tämän:
"Jotka eivät usko, joutuvat kadotukseen". -Jeesus.

Eli joudun kadotukseen. Olen syyllistynyt kriittiseen ajatteluun tutustuessani Raamattuun yms. ja en pysty mitenkään uskomaan kristinuskon väitteisiin. Vaikka tekisin nyt mitä hyvää, se ei riitä.

Hyvin todennat miten kieroutunut kristinuskon ydin on. Rakkaus toki löytyy, mutta se koskee vain niitä, jotka uskovat tai alkavat uskoa. Jos et osta tarjousta, sinut tuomitaan.

Siksi Jumala vihaa syntiä ja homoutta. Mutta rakastaa jokaista ihmistä, myös homoa.

Tämä on tällaista vastenmielistä viisastelua.

--------------------

Maan päällä on miljoonia homoseksuaaleja ja syntyy jatkuvasti lisää. Tämä osoittaa jumalan epäpätevyyden, jos hän kerta ei siitä pidä.
 

Liitteet

  • hicksgodslove.jpg
    hicksgodslove.jpg
    229 KB · kertaa luettu: 315
K

Kiekkokatsoja

Mietin että missä kulkee raja sille, minkälainen asu, juliste esine ym, saa olla kulkuessa mukana?
Ja onko raja jollekin mahdollisesti kielletylle asialle sama tällä marssilla, kuin muidenkin asioiden marsseilla?
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Che-paitoja, tai muuta kommari regaliaa ei ole kielletty. Toinen keskustelu on, että pitäisikö, kun miestä, naista ja lasta lakosi kuin heinää "rauhantyössä". Anarkaista-blokki ja muut nuoret vihaiset nuoret kyllä varmasti tuo politiikkaa paraatiin aimo annoksen, mutta jos joku menee hakarastilapun kanssa Pridessä, niin sitäkään, sielläkään ei hyväksytä. Hörhelöiden ja sulkien määrää tuskin on rajoitettu. Säädyttömästä pukeutumisesta en osaa sanoa, mitä laissa seisoo (no pun intended).

Tai tarkennuksena: Eihän käsittääkseni natsilippujen kanssa marssiminen ole kiellettyä (?), mutta yleisen turvallisuuden kannalta (lue= tappelu), ne voidaan kerätä pois ilman, että katsotaan hakamarssijan oikeusturvan siitä vaarantuneen.
 
Viimeksi muokattu:

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
"Jumala ei vihaa homoja, mutta vihaa homoutta."

Jumallasi on ehkä hieman ajattelutyötä tekemättä.



Vetoat Raamatun alkulehtiin eli Vanhaan Testamenttiin.
Oletan siis, että allekirjoitat myös tämän kohdan VT:stä, koska ethän tietenkään valikoi vain itsellesi sopivia kohtia:
3. Mooseksen Kirja 20:
13 Jos mies makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, he ovat molemmat tehneet kauhistuttavan teon ja heidät on surmattava. He ovat itse ansainneet kuolemansa.

Rakkauden kirje ei vaikuta kovin rakkauden täyteiseltä. Jos miehet (tai naiset) makaavat keskenään niin se ei ole keneltäkään pois ja, jos siihen liittyy vielä syvempiä tunteita niin go for it. Tässä maailmassa on ihan tarpeeksi yksinäisyyttä.



(tummennus oma)
Allekirjoittanet tämän:
"Jotka eivät usko, joutuvat kadotukseen". -Jeesus.

Eli joudun kadotukseen. Olen syyllistynyt kriittiseen ajatteluun tutustuessani Raamattuun yms. ja en pysty mitenkään uskomaan kristinuskon väitteisiin. Vaikka tekisin nyt mitä hyvää, se ei riitä.

Hyvin todennat miten kieroutunut kristinuskon ydin on. Rakkaus toki löytyy, mutta se koskee vain niitä, jotka uskovat tai alkavat uskoa. Jos et osta tarjousta, sinut tuomitaan.



Tämä on tällaista vastenmielistä viisastelua.

--------------------

Maan päällä on miljoonia homoseksuaaleja ja syntyy jatkuvasti lisää. Tämä osoittaa jumalan epäpätevyyden, jos hän kerta ei siitä pidä.

Minä uskon kuten edellä kirjoitin ja sinä saat uskoa tai olla uskomatta ihan niin kuin haluat.
En lähde enempää jatkamaan keskustelua aiheesta, koska "uskomuksemme" ovat niin erilaisia, että keskustelupalsta ei ole oikea foorumi näistä asioista keskusteluun. Tarvittaisiin varmaan laaja ja pitkä face to face tapaaminen.

Toivotan hyvää kesää!
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Siksi Jumala vihaa syntiä ja homoutta. Mutta rakastaa jokaista ihmistä, myös homoa.

Tässä tullaan sitten niin fundamentaaliseen asiaan, että erotat homot ja ihmisyyden toisistaan. Minä en tule ikinä ymmärtämään, miten kukaan pystyy elämään onnellisena jonkun ahdasmielisen jumalan lähellä. Samaan aikaan uskotaan, että jumala on luonut ihmisen, mutta antanut tälle kasan erilaisia ominaisuuksia, joista käytännössä sama ominaisuus toisin kohdistettuna on hirmuinen synti ja toiselle se on ihan fine.

En ole koskaan ymmärtänyt, kuinka uskon ihmiset pärjäävät itsensä kanssa. Minä en pärjäisi, jos minulle joku tuota tarjoaisi ja saisin itse vapaasti päättää. Ihmisten erottaminen ominaisuuksien perusteella on jotain sellaista, joka ei mahdu omaan järkeen mitenkään. Homoilla ja heteroilla on nimittäin ihan samat ominaisuudet ja tarpeet, täysin normaalit ja inhimilliset tavat. Heterolla on kuitenkin uskon ihmisten keskuudessa oikeus olla ihminen ja hän on parempi ilman että hän tekee yhtään mitään. Heteron on kovin helppoa olla hetero, ihan niin kuin homonkin on kovin helppoa olla homo.

Jos joku elää onnellisena elämänsä sen takia, että kuvittelee itse tekevänsä oikein syrjimillä muita ja asettumalla heidän yläpuolelleen - suon sen hänelle. Veikkaisin kuitenkin, että elät onnellisemmin, kun elät vaan itsellesi ja rakkaillesi. Siinä on myös isompi hätävara, jos sattuukin niin, että kuoleman jälkeen ei olekaan mitään.
 
Heteron on kovin helppoa olla hetero, ihan niin kuin homonkin on kovin helppoa olla homo.

Taitaa olla monin paikoin jopa helpompaa homomiehillä nykyään. Jos heteromies tekee seksuaalisen aloitteen (vaikka vain sanallisen), täytyy ottaa se riski, että vastapuoli ottaa asian loukkauksena ja nimi sekä tilannekuvaus päätyy julkisesti kaikkien nähtäville #metoo-seinälle. Homokulttuuri lienee tässä kohtaa rennompi ja sallivampi.

Myöskään heteromiehen ei ole muutenkasn sallittua tuoda seksuaalisuuttaan julki. Aiempina vuosikymmeninä esim. Gene Simmons sai avoimesti myöntää olevansa nymfo ilman, että asiasta nousi mitään haloota. Puuma-naiset ja homomiehet saavat avoimesti tulla julki kumppaneidensa määrillä viimeisen vuoden aikana.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jos heteromies tekee seksuaalisen aloitteen (vaikka vain sanallisen), täytyy ottaa se riski, että vastapuoli ottaa asian loukkauksena ja nimi sekä tilannekuvaus päätyy julkisesti kaikkien nähtäville #metoo-seinälle. Homokulttuuri lienee tässä kohtaa rennompi ja sallivampi.

Voi :D Toivottavasti nyt jotenkin heterotkin kuitenkin pärjää, onhan heteroita sellainen vaivainen 94-95 % populaatiosta, joten niukasti he varmasti saattavat kaiken tämän homosaationkin keskellä säilyttää valtansa. Minä en tällaisia puheita edes tunnista / ymmärrä :D En tiedä tai jaksa selittää, mutta heteron tilanteen vertaaminen homon tilanteeseen on aika typerää. Ensinnäkin koko maailma lähtee siitä, että kaikki ovat heteroita kunnes toisin sanotaan. Heterona on hyvin vaikea edes ymmärtää, miten tilanne vertautuu. Minäkin ymmärrän hyvin, että maailma on heteronormatiivinen - se on minusta normaalia, koska heterot ovat kuitenkin ehdoton enemmistö kaikista.

Myöskään heteromiehen ei ole muutenkasn sallittua tuoda seksuaalisuuttaan julki.

Siinä on ehkä se suuri ero, että vahvan heteronormatiivisen oletuksen takia heteron ei ikinä tarvitse tuoda esille heterouttaan millään tavalla. Ihmiset nimittäin olettavat ensisijaisesti kaikkien ympärillänsä olevan heteroita.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Itse lähinnä mietin, että onko tälle oikeasti enää tarvetta 2019-Suomessa?

Osa varmaan oikeasti on itse asian puolesta liikkeellä. Osa haluaa näyttää omaa avarakatseisuutta ja suvaitsevaisuuttaan. Osa haluaa olla mukana hyvissä bileissä. Osa haluaa provosoida. Vähän fiilis, että listan eka alkaa jäädä vähitellen taka-alalle.

Minusta olisi tavallaan aika hienoa jos "itse asia" jäisikin taustalle ja jäljelle jäisivät "vain" hyvät bileet ja yleinen hyvä mieli jotka kuitenkin kuuluvat nekin Priden päätarkoituksiin. Hyviä bileitä ja yleistä hyvää mieltä on harvoin maailmassa liikaa ja "asian" jääminen taustalle olisi merkki siitä, että asiat ovat kunnossa.

Toisaalta kun katsoo kuinka paljon keskustelua tämä tapahtuma tänäkin vuonna herättää on aika selvää että kaikelle tälle on tarvetta myös vuoden 2019 Suomessa.
 
Voi :D Toivottavasti nyt jotenkin heterotkin kuitenkin pärjää, onhan heteroita sellainen vaivainen 94-95 % populaatiosta, joten niukasti he varmasti saattavat kaiken tämän homosaationkin keskellä säilyttää valtansa.

Is 10% of the population really gay?

Over an age-range from 16 to 74, 1% of women and 1.5% of men consider themselves gay/lesbian, and 1.4% of women and 1% of men think of themselves as bisexual.


Tätä prosenttien heittelyä Setan usein esittämissä luvuissa ja tieteellisissä julkaisuissa on hankalaa käsittää. Myös käytännön elämä, kuten se kuinka vähän sallivammasta ilmapiiristä huomimatta homopareja näkyy kaupungilla kielisi pienemmästä prosentista. Just juttelin yhden ikänsä kohtuu rasvaisista jutuista tunnetun 66-vuotiaan äijän jäärän kanssa ja hän sanoi: "Jos näen kahden miehen kävelevän käsikynkässä, niin ei mulla tulisi mieleenkään alkaa v*ttuilemaan heille."
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Aiempina vuosikymmeninä esim. Gene Simmons sai avoimesti myöntää olevansa nymfo ilman, että asiasta nousi mitään haloota.
Vastahan Carlos Santana kertoi olleensa kymmenien tuhansien naisten kanssa. Ei sitä päivitelty muuten kuin että Carloksen lukujen arveltiin olevan hieman pielessä.

Ylipäätään hassua ajatella heteromiesten joutuvan jotenkin häpeilemään seksuaalisuuttaan. Meillä nimenomaan on kaikkein helpointa, kun saa monessa paikkaa käytännössä vapaasti kertoa, kuinka Tuusulassa tuli käytyä tai miten seksikäs tuo toimiston Tiina on.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tuleeko muuten joku pidempi lähetys eri medioista, kun netin kautta voi nykyään kaikkea halvalla lähettää.

Eipä niin paljoa kiinnosta, mutta jos on linkki mitä klikata, niin voisihan tätäkin katsoa muun toiminnan ohella millaista meno on.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Myös käytännön elämä, kuten se kuinka vähän sallivammasta ilmapiiristä huomimatta homopareja näkyy kaupungilla kielisi pienemmästä prosentista.

Etenemme kohtalaisen kauas aiheesta. Sinänsä ei ole mitään merkitystä sillä, mikä prosentti homoseksuaaleja on suhteessa heteroseksuaaleihin. Oikaisen myös sitä, että homojen suhde heteroihin tulee olemaan aika kauas tulevaisuuteen se, että heidän osuutensa väestöstä ei ole se suurin. Heidän osuutensa on marginaalinen.

Ylipäätään keskustelu on todella moniulotteista, koska tiedekin esittää useampia eri teorioita identiteetin ja seksuaalisuuden muodostumisesta. Ihmisistä löytyy myös bi-seksuaaleja, joiden osuuden varmistaminen on melkoisen vaikeaa. Tunnen myös ihan omasta lähipiiristä ihmisiä, joilta löytyy sekä homosuhteita että heterosuhteita.

Meillä ei ole varmaa vastausta emmekö ihan heti saa sitä. Jos nyt sovellan jotain omaani niin sanoisin, että se isoin asia on se ihmisen oma identiteetti. Identiteetti on jokaisen helppo ymmärtää ja yleensä jopa taulakin ymmärtää kohtalaisen hyvin, että jokin asia, joka on itselle todella tärkeä osa omaa henkilökohtaista identiteettiä ei ole asia, jota lähdetään muuttamaan vain sen takia, että muiden mielestä sitä pitäisi muuttaa.

Kuten tämäkin keskustelu täällä todistaa niin Pridea tarvitaan vielä monta vuotta, koska selvästi edelleen on olemassa vahvaa käsitystä siitä, että asia jotenkin katoaisi kokonaan tai se vaikuttaa niin pieneen osaan ihmisiä, että voidaan jättää käsittelemättä.

Joka tapauksessa tänä päivänä jopa kovimmat homoseksuaalisuuden vastustajat alkavat ymmärtää, että kyseessä ei ole valinta. Identiteettikään ei ole valinta vaan se on monen asian summa. Se kuulostaa minulle aina yhtä kornilta, että joku kokee, että hänellä on oikeus asettua enemmistön edustajana jonkun porukan yläpuolelle, koska hänellä sattuu olemaan sama ominaisuus, joka suuntautuu toisin.

Minä pidin itseäni avakatseisena ja suvaitsevaisena - kunnes jokunen vuosi sitten huomasin, että minulla onkin piilotettuja asenteita naisia kohtaan. Asenteeni tuli hienosti näkyviin, kun olin menossa lähikentälle treenaamaan maalivahdin touhuja ja laitoin polkkeet jalkoihin ihan oikeasti väärin päin. Kukaan kentällä olevista äijistä ei sanonut mitään, mutta eräs nainen tuli sanomaan, että laitoit muuten noi patjat väärin jalkaan. Hymähdin ylimielisesti tuolle naiselle, että perkelekö tuut siihen neuvomaan, kuinka maalivahtina pelataan. Vähän säpsähdin itsekin, että mikäs ihme asenne minulla on naisia kohtaan. Tämän jälkeen mietin hetken ja ymmärsin, että en olekaan niin suvaitsevainen vaan itse asiassa esim. minun mielessäni hyvä johtaja on aina mies - ei nainen. Tämän jälkeen olen harjoitellut omaa asennetta.

Se ei liity suoraan tähän aiheeseen, mutta Pride on hyvää aikaa jokaiselle tarkastella omia asenteita ja ajatuksia. Silloin tällöin kannattaa oikeasti kuluttaa hieman aikaa siihen, että miettii, kuinka oudot asiat vaikuttavat omiinkin mielipiteisiin. Kun ymmärtää oikeasti, että tasavertaisuus on se, mitä kaikki haluavat niin pääsee pitkälle. Suvaitsevaisuutta ei tarvita, mutta tasavertaisuutta kyllä.
 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Yllättävän paljon ainakin allekirjoittaneen somessa ihmiset saavat tykkäyksiä, kun ilmoittavat uudesta (hetero)parisuhteesta. Eivät ryökäleet tajua hävetä!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös