Itse en henkilökohtaisesti muista nähneeni yhdenkään yrityksen joutuneen mihinkään liriin tai sosiaalisen paineistuksen alle vaikkeivat olisi sateenkaarilogoa vaihtaneetkaan Priden ajaksi. Toki sitäkin on voinut tapahtua. Sen sijaan ne firmat jotka OVAT vaihtaneet logon värejä ovat saaneet kimppuunsa lauman pikkusieluisia, itsekeskeisiä ja ahdasmielisiä nettisotureita, joiden henkilökohtaista elämää moiset mullistukset mitä ilmeisemmin kovasti haittaavat. Mitään välimuotoja hekään eivät tunnu tuntevan, empatiasta nyt puhumattakaan. Surullista ja surkuhupaisaa seurattavaa.
Tällä viikolla oli sanomalehdessä artikkeli, jossa oli haastateltu tutkijoita ja asiantuntijoita siitä, millainen vaikutus pride-osallistumisessa on yrityksille. Kaikki olivat jokseenkin samaa mieltä: isossa kuvassa merkitys on jokseenkin olematon. Ehdottoman suurelle enemmistölle asialla ei ole juurikaan merkitystä, tai ainakaan se ei vaikuta heidän ostopäätöksiinsä. Todella harva "pride-vastaisesti" ajattelevakaan jättää ostamatta tarvitsemansa tuotteen, vaikka se pitäisi ostaa yrityksestä joka tukee pridea.
Osallistumisella ei toisaalta nähty kaupallisessa mielessä merkittävää merkitystä positiivisessakaan mielessä, vaan osallistumisen katsottiin olevan ensisijaisesti signaali yrityksen arvoista ja toiminnasta sen omalla henkilöstölle, kumppaneille ja ehkä myös vanhoille vakiintuneille asiakkaillekin.