Huuhkajat ja ennen kaikkea Susijengi ovat toki selvästi enemmän urbaanien kaupunkilaisten joukkueita kuin koko kansan Leijonat. Ei tarvitse katsoa kuin Löylyhuoneelle, niin aika äkkiä näkyy, minkä kahden puolueen joukossa jääkiekkoväki seisoo.
En kiellä stereotypian olemassa oloa siitä, että lätkä on junteille ja fudiksessa on tilaa enemmän monikulttuurille. Kuitenkin olen vahvasti siinä uskossa, että jos liigajoukkueessa tai maajoukkueessa olisi tummaihoinen-homo hän voittaisi yleisön puolelle.
Kolumnin ongelma on siinä, että siinä kuvitellaan tilanne ja siihen kuvitellaan ongelma. Eli maahanmuuttaja-homo tekemään sankari tarinoita ja täydellisessä maailmassa täysi katsomo huutaisi hänen nimeään.
Itse olen varma, että jos tänä vuonna jokin maahanmuuttaja-homo ratkoisi Suomelle arvokisamestaruudelle tai seurajoukkueelle Suomen mestaruuden kotiyleisö huutaisi hänen nimeään.
Nythän Isokosken tapainen jeesustelu voidaan tehdä, koska näköpiirissä ei ole muutamaan vuoteen kuin muutama potentiaalinen ulkomaalaisia sukujuuria omaava pelaaja, joka voisi kolkutella NHL/MJ portteja.
Miksi niitä ei ole jääkiekossa on toki hyvä kysymys, mutta se ei ole sama kysymys, etteikö jääkiekkoyleisö voisi niitä ottaa vastaan Suomessa 2021. Tiedän että aina on se 5% vastarannan kiiskejä oli asia mikä tahansa, tässä tapauksessa rasisteja. Aina löytyy ihmisiä jotka haluavat kapinoida jotain vastaan tai olla vähemmän hyväksyttyjä yhteiskunnassa oli poliittinen idealogia mikä tahansa. Kuitenkin Isokoski loukkaa mielestäni sitä 95% prosenttia yleisöstä jolle ei pelaajan siviilielämällä ole mitään väliä kun kannustetaan joukkuetta.
Edit: Seurasin Suomessa kun Ilves julkaisi vastikään tummaihoisen pelaajan sopimuksen. Ei yhden yhtään kommenttia ihon väristä. Toki aina voi sanoa, että moderisointi toimii, mutta itse en ainakaan kerinnyt huomaamaan rasistisuuksia. Vain tervetuloa kommentteja. Olen 100% varma, jos joku homo tekisi sopimuksen, että reaktio olisi ihan sama.
Oikeasti jotkut jotka elävät omassa kuplassaan on vaikea nähdä, että valtaosa ihmisistä on oikeasti fiksuja. Yleensä ne jotka ovat äänessä, ovat jonkun idealogian ääripäät jotka keskustelevat keskenään.
Esim kieliposkessa kirjoittaen: Jos 1% ihmisistä olisi homo-vastaisia, he näkevät että 99% ihmisistä ovat sateenkaariväkeä. Vastaavasti jos ihmisistä 1% osallistuisi pridekulkueisiin, he alkavat näkemään maailman siten että 99% ihmisistä ovat homo-vastaisia. Todellisuudessa tuo 98% ihmisistä haluaa vain elää ja antaa muiden olla.