Mihin katosi se johtoajatus "faneilta faneille"?
Se ajatus katosi varmaan siinä vaiheessa kun mainostuotot tulivat tosissaan mukaan, ajankohtaa en osaa sanoa.
Mihin katosi se johtoajatus "faneilta faneille"?
Tämä "mielipide" Mika Pyörälästä on erinomainen esimerkki puolestaan niin heikosta aiheesta, että sen on syytäkin jäädä paitsioon kirjoituksen ja kirjoittajan nimen kustannuksella. "Olisi nimittäin sääli, jos Pyörälän upeasta urasta jäisi päällimmäisenä mieleen tällainen tympeä epäonnistuminen." Voiko tuo olla tosissaan kirjoitettu?
Vielä enemmän ihmettelen. Itse en siedä mainostamista missään muodossa ja jos mainoksen näen niin se jää mieleen asiana jota en ainakaan osta. Ihan hyvä Oinosen on kirjotella kun en ainakaa itse kaipaa näitä fanipostauksia.Klikkaajia riittää. Lukijoita tuskin juurikaan. Itse ainakin luin TAAS vain pari lausetta, jonka jälkeen myötähäpeän tunne sai sulkemaan sivun.
Olen ennenkin sanonut, että jos vain klikit kiinnostaa, niin Oinosen kannattaisi alkaa julkaisemaan säätiedotuksia. Näillä kävijämäärillä klikkejä kertyisi paljon. Ja olisi vielä huomattavasti eettisempää toimintaa.
Mietitäänpä nyt hieman tätä. Toimittajan pitäisi tulla keskustelemaan rakentavasta palautteesta. Rakentavan palautteen antajan lähtökohta on, että toimittaja on trolli, jos hän ei tule henkilökohtaisesti juuri tämän kanssa keskustelemaan.Meille lukijoille. Ja ehkä Oinoselle itselleenkin jos haluaa saada oikeasti rakentavampaa palautetta kuin viime aikojen kommentointi. Nyt tuohon on hyvin vaikeaa antaa kritiikkiä täysin neutraalisti koska kritiikin kohteesta tulee vaikutelma, että kyse on pelkästään täydestä tarkoituksellisesta trollaamisesta.
Harva jaksaa enää perustella miksi on itse asiasta (milloin mistäkin) eri mieltä ja miksi jaksaisikaan jos on täysin ilmeistä, että vastapuoli puhtaasti trollaa.
Oletko lukenut tätä ketjua? En ihan ensimmäisenä lähtisi luonnehtimaan tätä asiavirheiden kritisoimiseksi.Kritiikki kohdistuu enemmän siihen, miten hän aiheita käsittelee ja niiden sisältämiin lukuisiin asiavirheisiin.
Asiavirheet, mustavalkoinen ajattelutapa, provoaminen ovat siis kriittistä kirjoittamista? Myös seuran toimitusjohtajan haukkuminen niljakkeeksi haukkuminen on toimituksen hyväksymää, ei siinä sitten mitään. Oma täysin virheellinen uutisointikin saatiin kieritettyä muiden viaksi.
vai pitaa pahaa Han on teille tehnyt?!En aivan pidä tuosta sävystä, jolla päätoimittaja vastasi. Minusta se oli vähän ylimielinen ja sellainen että mitäs siellä rahvas ulisee. Taas. Tässä esimerkki:
Mietitäänpä nyt hieman tätä. Toimittajan pitäisi tulla keskustelemaan rakentavasta palautteesta. Rakentavan palautteen antajan lähtökohta on, että toimittaja on trolli, jos hän ei tule henkilökohtaisesti juuri tämän kanssa keskustelemaan.
Ja tämä kirjoitetaan ihan vakavalla naamalla, asiaansa itse uskoen.
Oletko lukenut tätä ketjua? En ihan ensimmäisenä lähtisi luonnehtimaan tätä asiavirheiden kritisoimiseksi.
No niin, lienee tarvetta vastata kertyneeseen palautteeseen.
Olisi varmasti ollut tarpeen jo aiemmin, mutta sanottakoon suoraan, että aika harvakseltaan tulee tämän ketjun parissa vierailtua (paljon harvemmin kuin vuosi sitten suunnittelin tekeväni). Syy on kaikessa yksinkertaisuudessaan se, että täältä aika harvoin irtoaa mitään rakentavaa, hyödyllistä tai keskustelun arvoista. Tätä ns. keskustelua seuratessa hyödyllisetkin huomiot hukkuvat helposti ikävä kyllä kaiken luotaan työntävän vyöryn sekaan, keskustelufiilikset katoavat usein siinä samalla. Joitakin jutuissa ilmenneistä asiavirheitä jne. täältä on toki matkan varrella poimittu ja pyritty korjaamaan, kun aihetta on ollut.
Toistan aiemman kantani: kaikki rakentava palaute on kaivattua, eikä se pitkän päälle jää noteeraamatta. Kaikki ala-arvoinen möykkä, ”vääristä” mielipiteistä kiukuttelu ja etenkin yksittäisen ihmisen henkilöön keskittyvä loukkaava laumakiusaaminen jäänee jatkossakin ilman vastausta.
Nyt mennään taas ihan ohi aiheen. Alunperin koko kirjoittelu Oinosen saapumisesta palstalle keskustelemaan lähti toisen nimimerkin toiveesta. Hänen mielestään olisi ollut "miellyttävää" mikäli Oinonen olisi keskusteluun ottanut osaa. Sen jälkeen ilmaannuit paikalle tenttaamaan "kenelle miellyttävää?" jne.
Toki löytyy ja tottakai kirjoittaja saa tuoda esille muitakin kuin faktoja, mutta tässä tulee mielestäni selkeästi esille mielipiteet ja tekstin henki muuttuu tämän lukijan mielestä kritiikiksi organisaatiota kohtaan.@fat of the land Eikö jutun ohessa olevia kommentteja löydy tämänkin aamun lehdistä lukuisia?
Vaikka tyyliin...
Juttu käsittelee o-kisojen rankingmenetelmää ja viimeisiä kisoja, missä suorituksia tehtiin, niiden tulostasoa, onnistumisia ja epäonnistumisia ja ehkä myös urheilijoiden paineita asian tiimoita. Sitten viereen on painettu kommentti, jossa otetaan kantaa siihen, että toimittajan mielestä rankingpiste-järjestelmä osallistumisoikeuden ratkaisemiseksi on sekava himmeli, jossa kukaan ei tiedä, että missä mennään.
Toki jos jutussa toimittaja esittää mielipiteen X ja kumoaa sen perään kommentissa mielipiteellä Y, niin se toki on sekavaa.
Kiitos hyvästä viestistä. En muuten puutu Oinosen kirjoituksiin. Joskus ymmärrän pointin, joskus en, mutta mainostatte siis "klikkivapaita" kirjoituksia ja otsikoita. Samaan hengenvetoon kehutte, että Juha on klikkien perusteella luetuin tekijä. Jos ette hae klikkauksia, niin mun mielestä tärkein kysymys kuuluu: onko palaute Oinosen kirjoituksista ollut enimmäkseen hyvää vai huonoa? Koska jos kutsutte tätä alustaa vähemmistöksi, niin haluaisin nähdä niitä muitakin alustoja, missä Oinosen kirjoituksia ylistetään muidenkin kuin saunakavereiden toimesta.Juha on toimituksemme tuotteliain ja luetuin tekijä. Kelpasi se tälle vähemmistölle tai ei, Juhan tekstejä luetaan huomattavan paljon. Eikä kyse ole pelkästä otsikoiden klikkaamisesta, vaan yleensä joka viikko ajallisesti pisimpään luettujen juttujemme listan kärkipäässä on jokunen Juhan tuotos
Eli saada maksimaalinen näkyvyys (klikkauksia) välittämättä niinkään sisällöstä.Toimittajan tehtävä ei ole edes urheilujournalismissa fanien miellyttäminen.
Jos ette hae klikkauksia, niin mun mielestä tärkein kysymys kuuluu: onko palaute Oinosen kirjoituksista ollut enimmäkseen hyvää vai huonoa? Koska jos kutsutte tätä alustaa vähemmistöksi, niin haluaisin nähdä niitä muitakin alustoja, missä Oinosen kirjoituksia ylistetään muidenkin kuin saunakavereiden toimesta.
Uskallan luvata muutaman asian. Ensinnä, Jatkoaika kirjoittaa jatkossakin juttuja kriittisesti ja epämiellyttävistä aiheista. Suurella todennäköisyydellä juuri sinunkin suosikkiseurastasi tai asiasta, josta olet jyrkästi eri mieltä. Tavoitteemme on kertoa ”kaikki jääkiekosta” – siihen moniäänisyyteen mahtuu kaikenlaista.
P.S. Jos verkkolehden juttujen taso huolestuttaa ja omat näkemykset ovat parempia, meikällä on erikoistarjous just sulle: Jatkoaika hakee taas uusia tekijöitä, kaikki liigat, seurat ja aiheet kaipaavat entistä kovempia tekijöitä. Hae mukaan.
Nyt jokainen joka pitää itseään Oinosta parempana kirjoittajana eli varmaan 99% kirjoittajista hakemusta sisään sillä kirjoittamisen taso ei todellakaan tarvitse olla kovinkaan korkealla.
Sinulla on oma mielipiteesi asiasta ja minulla on omani ja minulla on sama oikeus kuin sinulla tuoda se esille.Tämä on hieman erikoista aliarviointia yleisellä tasolla,