Liiga voisi palata harrastesarjaksi niin ei harmita enää 3 miljoonan joukkueet. Tappara kuten moni muukin Liiga seura on kerännyt hyväntekeväisyyteen isoja summia rahaa, ihmetyttää miksi nämä sankarit ei ikinä kirjoita näistä mitään koskaan.
Naurahdin kyllä isosti tuolle, että Pelicansia pidettiin jonkinlaisena vastuullisuuden esimerkkinä
Tässä tosin olisi "toimittajalta" ollut hyvien tapojen mukaisesti aiheellista myös tuoda ilmi, kuinka paljon enemmän tämä lentokoneen käyttäminen toi päästöjä linja-autoon verrattuna.Eihän tässä pelkkää lentämistä kritisoida, joka oikein onkin, vaan hienoilla korulauseilla kuorrutettujen arvotaulujen ja käytännön tekojen kohtaamista. Jos kerran ilmastohömpötys on niin tärkeää että siitä pitää erikseen mainita omana arvona, niin tottahan se saattaa joitain ihmetyttää että lennellään noinkin lyhyitä matkoja jolloin arvo tuntuu pelkältä hyvesignaloinnilta tmv.
Hyvänen aika, lennettiinhän sinne Eurooppaakin CHL:n aikana!Tekstissä ei kerrota, mitä matkoja Tappara on lentänyt. Se on minusta aika kummallinen tieto jättää pois jutusta, jonka otsikko alkaa ”Tapparan pröystäilevä lentomatkaileminen”.
Ei tästä nyt oo kun 4 kk, kun ManU:n lento (30 min) Newcasteen peruttiin ja joutuivat ressukat istuu bussissa kokonsista 3 tuntii, mikä sinällään on aika erikoista, koska tollasella lennolla lennon molempiin päihin tulee ainakin 1-2 h jonkinmoista shuttle-matkailua ja enemmän säätöä. Kukin tavallaan, ne piirtää joil on liituu.Mä oon kanssa samaa mieltä tästä, että kolumin aihe oli jopa hyvä, joskin tapa jolla sitä käsiteltiin, oli vähän heikko. Tosin kolumnithan ovat enemmän luonteeltaan enemmän pintaraapaisuja. Tässä olisi erinomainen aihe vähän syvällisemmän perkauksen aiheeksi.
Omasta mielestäni Suomen suosituimman urheilulajin ja seuratuimman Liigan seurojen pitää olla keskivertoa enemmän vastuullisia. Tämä on vain nykyaikaa yritysmaailmassa, eikä urheilubisnes siitä eroa - pikemminkin siellä aiheen kanssa ollaan suurennuslasin alla.
Tässä tosin olisi "toimittajalta" ollut hyvien tapojen mukaisesti aiheellista myös tuoda ilmi, kuinka paljon enemmän tämä lentokoneen käyttäminen toi päästöjä linja-autoon verrattuna.
Tampereelta lentää Kuopioon mitä, 30 min? Eli lentokone on ilmassa yhteensä noin 60 min edestakaisessa matkassa. Kuinka paljon enemmän tämä tuo päästöjä vs 8-9 tuntia linja-autolla ajoa?
Mitenkähän noita lukemia pitäisi tulkita? Toisille matkustusmuodoille on ilmoitettu päästöt kg/matkustaja, toisille kg. Onko potkurikonelennon kokonaispäästöt sitten ilmoitettu kokonaispäästöinä ja onko päästöjä 42 kg vai 42 kg vähemmän? Tuo on kyllä erittäin huonosti ja epäselvästi kirjoitettu juttu.Tämän jutun perusteella taitaa Linja-auto olla suuripäästöisin matkustusmuoto tuon kokoisella ryhmällä.
Kaiken perusteella Liigan moraalinen voittaja on Saipa. Ei ole lentänyt varmasti mihkään, eivät pöyhkeile ostojoukkueella, pelit ja ympäristön kuormitus loppui aikaisin ja peleissäkin kävi vähän porukkaa = sinne ajeltiin vähemmän autolla. Lisää SaiPoja toimimaan oikein ja vähemmän pöyhkeileviä Tapparoita lentämään. Hieno juttu kyllä, ehkä kohta lähtee homma oikeaan suuntaan ja moraalirappioisia Tapparoita ei jatkossa arvostettaisi.
Tässä tosin olisi "toimittajalta" ollut hyvien tapojen mukaisesti aiheellista myös tuoda ilmi, kuinka paljon enemmän tämä lentokoneen käyttäminen toi päästöjä linja-autoon verrattuna.
Tampereelta lentää Kuopioon mitä, 30 min? Eli lentokone on ilmassa yhteensä noin 60 min edestakaisessa matkassa. Kuinka paljon enemmän tämä tuo päästöjä vs 8-9 tuntia linja-autolla ajoa?
Mä oon kanssa samaa mieltä tästä, että kolumin aihe oli jopa hyvä, joskin tapa jolla sitä käsiteltiin, oli vähän heikko. Tosin kolumnithan ovat enemmän luonteeltaan enemmän pintaraapaisuja. Tässä olisi erinomainen aihe vähän syvällisemmän perkauksen aiheeksi.
Omasta mielestäni Suomen suosituimman urheilulajin ja seuratuimman Liigan seurojen pitää olla keskivertoa enemmän vastuullisia. Tämä on vain nykyaikaa yritysmaailmassa, eikä urheilubisnes siitä eroa - pikemminkin siellä aiheen kanssa ollaan suurennuslasin alla.
Riippuu konetyypistä, mutta noin kolmin-viisinkertainen määrä päästöjä per matkustaja. Jos potkurilla lensivät, sitten mentäisiin varmaan luokkaa kaksinkertaisiin päästöihin.
Oliko tämä muuten Tapparan ensimmäinen lento tällä kaudella (pois lukien CHL)? Jos kyllä, niin hieman ihmettelen sen saamia mittasuhteita, sillä onhan muutkin joukkueet saaneet siivet allensa tämän kauden aikana.- Hieman yleiskuvaa siitä, minkä verran Liigassa ylipäätään a) liikutaan ja b) lennetään.