Mainos

Keskustelua Jatkoajan kolumneista ja artikkeleista

  • 1 216 312
  • 6 951

axe

Jäsen
Ei puutu enää kuin se toinen nimeämätön sankari kirjoittamaan, kuinka ilmastoahdistus on yksi nuorten pahimmista ongelmista jadajadajada. Toivottavasti paitoja ei enää poltella, koska ne pienhiukkaset on pahoja.

Mää oon elänyt silloin kun Jatkoaika oli jääkiekkomedia ja jääkiekon puolella. Muistaako muut sellaista?
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, KooKoo-Juniorit
Kylläpä oli melkoista ulinaa Tapparan lentämisestä. Ja samaan syssyyn dumattiin muutama muukin seura.
Mikähän on todellinen vaikutus ympäristölle pitkässä juoksussa Liigan joukkueiden osalta hiilipäästöihin, vaikka pelaajat ajaisivat omilla takseilla peräkkäin vieraspeleihin?
On näitä lähes pelkästään negaa kaivavia juttuja kyllä riittänyt. Miksiköhän pitää kirjoittaa niin huonossa valossa, kun Liiga on se ykköstuote, joka pitäisi mielestäni esittää positiivisten seikkojen kautta, jotta siinä vaikuttavien ihmisten elinkeino pysyisi myös tulevaisuudessa elinvoimaisena.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Naurahdin kyllä isosti tuolle, että Pelicansia pidettiin jonkinlaisena vastuullisuuden esimerkkinä, kun pelaajien pohkeista löytyy Kärkkäisen mainokset, KHL-veriraha tsekkejä sun muuta rahalla "tyylikkästi" ostettua Iidaa katsomoon.

Ihan hyvää huumoria.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Alkaa jatkoajan(kin) uutisointi vastaamaan iltapäivälehtien ( lehti ja sanomat ) tasoa. Säälittävää ja noloa uutisointia
Meneekö Tapparan toiminta oikeasta noin ihon alle, että kaikki mahdollinen pitää kirjoittaa...

Mennäänkö mielummin lentäen, 30 min suunta vai istutaanko about 8 tuntia yhteensä bussissa?
 

NK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tähän on tultu Jatkoajassakin. SM-liigan playoffit on kuumimmillaan, ja jutut on tasoa "Tappara lensi Kuopioon, lällällää". Ah, ja juttua mukaillakseni - ei vain lentänyt, vaan (glub) yksityislensi.

Mietin ensin että mikä ihmeen kukkahattatäti tämä Oskari on, ei näköjään jutun yhteydessä kehdannut kuvaansakaan julkaista. Mutta sieltähän se poika löytyi LinkedIn:stä - kukkapaidassa.
 

ftr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Huuhkajat, Borussia Dortmund
Artikkelin kirjoittaja on ilmeisesti sitä mieltä, että huippu-urheilussa ei tule kääntää jokaista kiveä urheilullisen menestyksen maksimoimiseksi. Peräkkäisien päivien peleissä tuolla säästyneellä ajalla on ihan merkittävä rooli. Olisin toki pärjännyt pienemmälläkin määrällä twiittejä tuosta lentokoneen käyttämisestä.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Artikkelin kirjoittaja on ilmeisesti sitä mieltä, että huippu-urheilussa ei tule kääntää jokaista kiveä urheilullisen menestyksen maksimoimiseksi. Peräkkäisien päivien peleissä tuolla säästyneellä ajalla on ihan merkittävä rooli. Olisin toki pärjännyt pienemmälläkin määrällä twiittejä tuosta lentokoneen käyttämisestä.

Koneessa tuli myös "sponsseja" katsomaan peliä? Varsin nopea tapa tulla huudeille, sen sijaan, että istuu 4 tuntia autossa
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Idea on hyvä eli tarkastella miten hienolta kalskahtavat linjaukset nettisivuilla kohtaavat tekojen kanssa. Toteutus jäi puolitiehen.
Mä oon kanssa samaa mieltä tästä, että kolumin aihe oli jopa hyvä, joskin tapa jolla sitä käsiteltiin, oli vähän heikko. Tosin kolumnithan ovat enemmän luonteeltaan enemmän pintaraapaisuja. Tässä olisi erinomainen aihe vähän syvällisemmän perkauksen aiheeksi.

Omasta mielestäni Suomen suosituimman urheilulajin ja seuratuimman Liigan seurojen pitää olla keskivertoa enemmän vastuullisia. Tämä on vain nykyaikaa yritysmaailmassa, eikä urheilubisnes siitä eroa - pikemminkin siellä aiheen kanssa ollaan suurennuslasin alla.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Patrik Laineen Montreal
Mä oon kanssa samaa mieltä tästä, että kolumin aihe oli jopa hyvä, joskin tapa jolla sitä käsiteltiin, oli vähän heikko. Tosin kolumnithan ovat enemmän luonteeltaan enemmän pintaraapaisuja. Tässä olisi erinomainen aihe vähän syvällisemmän perkauksen aiheeksi.

Omasta mielestäni Suomen suosituimman urheilulajin ja seuratuimman Liigan seurojen pitää olla keskivertoa enemmän vastuullisia. Tämä on vain nykyaikaa yritysmaailmassa, eikä urheilubisnes siitä eroa - pikemminkin siellä aiheen kanssa ollaan suurennuslasin alla.
Niin ja sitä paitsi tämä ei ollut edes kolumni vaan "mielipide", jonka luonne on vielä kolumniakin kevyempi. Ja samaa mieltä, että ihan aiheesta kirjoitettu ja tässä olisi hyvä aihe tarkemmallekin tutkimukselle. Saa toimittaa!

Suosittelen vähän löysäämään sitä pipoa siellä tapsulandian puolella.
 

AwiRanne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paksut kirjekuoret. Jyri Rönn
Liiga voisi palata harrastesarjaksi niin ei harmita enää 3 miljoonan joukkueet. Tappara kuten moni muukin Liiga seura on kerännyt hyväntekeväisyyteen isoja summia rahaa, ihmetyttää miksi nämä sankarit ei ikinä kirjoita näistä mitään koskaan.
 

keigykedy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Leijonat
Tekstissä ei myöskään mainittu että joku Tapparan johdosta ajaa diesel-autolla ja toinen polttaa takkaa useammin ku liigan keskiarvo. On kyllä väsynein artikkeli mitä oon hetkeen lukenut. Häpeä saatana !
 

lasone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvät
Eihän tässä pelkkää lentämistä kritisoida, joka oikein onkin, vaan hienoilla korulauseilla kuorrutettujen arvotaulujen ja käytännön tekojen kohtaamista. Jos kerran ilmastohömpötys on niin tärkeää että siitä pitää erikseen mainita omana arvona, niin tottahan se saattaa joitain ihmetyttää että lennellään noinkin lyhyitä matkoja jolloin arvo tuntuu pelkältä hyvesignaloinnilta tmv.

Itse miellyn ajatukselle että itse tekeminen on se joka kertoo enemmän kuin mitkään seuran sivuille kirjoitetut arvot. Samalle sivulle "ympäristöarvojen" kanssa Tapparan arvoihin kuuluu varmasti työnteonkulttuuri ja sen kautta menestyminen, ja siinä lienee arvo jonka kohdalla sanat ja teot kohtaavat.
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kun tälle linjalle on lähdetty, niin odotan artikkelille jatko-osaa, jossa toimitus tarkkailee mitä Tapparan pelaajat syövät lounaaksi. Jos lautasilta löytyy ympäristöä kuormittavaa lihaa, niin alkaa olemaan niin räikeää arvojen rikkomista, että siinä on jo perusteet Tapparan sulkemiselle ulos pudotuspeleistä.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eihän tässä pelkkää lentämistä kritisoida, joka oikein onkin, vaan hienoilla korulauseilla kuorrutettujen arvotaulujen ja käytännön tekojen kohtaamista. Jos kerran ilmastohömpötys on niin tärkeää että siitä pitää erikseen mainita omana arvona, niin tottahan se saattaa joitain ihmetyttää että lennellään noinkin lyhyitä matkoja jolloin arvo tuntuu pelkältä hyvesignaloinnilta tmv.
Tässä tosin olisi "toimittajalta" ollut hyvien tapojen mukaisesti aiheellista myös tuoda ilmi, kuinka paljon enemmän tämä lentokoneen käyttäminen toi päästöjä linja-autoon verrattuna.

Tampereelta lentää Kuopioon mitä, 30 min? Eli lentokone on ilmassa yhteensä noin 60 min edestakaisessa matkassa. Kuinka paljon enemmän tämä tuo päästöjä vs 8-9 tuntia linja-autolla ajoa?
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Kaiken perusteella Liigan moraalinen voittaja on Saipa. Ei ole lentänyt varmasti mihkään, eivät pöyhkeile ostojoukkueella, pelit ja ympäristön kuormitus loppui aikaisin ja peleissäkin kävi vähän porukkaa = sinne ajeltiin vähemmän autolla. Lisää SaiPoja toimimaan oikein ja vähemmän pöyhkeileviä Tapparoita lentämään. Hieno juttu kyllä, ehkä kohta lähtee homma oikeaan suuntaan ja moraalirappioisia Tapparoita ei jatkossa arvostettaisi.
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Mä oon kanssa samaa mieltä tästä, että kolumin aihe oli jopa hyvä, joskin tapa jolla sitä käsiteltiin, oli vähän heikko. Tosin kolumnithan ovat enemmän luonteeltaan enemmän pintaraapaisuja. Tässä olisi erinomainen aihe vähän syvällisemmän perkauksen aiheeksi.

Omasta mielestäni Suomen suosituimman urheilulajin ja seuratuimman Liigan seurojen pitää olla keskivertoa enemmän vastuullisia. Tämä on vain nykyaikaa yritysmaailmassa, eikä urheilubisnes siitä eroa - pikemminkin siellä aiheen kanssa ollaan suurennuslasin alla.
Ei tästä nyt oo kun 4 kk, kun ManU:n lento (30 min) Newcasteen peruttiin ja joutuivat ressukat istuu bussissa kokonsista 3 tuntii, mikä sinällään on aika erikoista, koska tollasella lennolla lennon molempiin päihin tulee ainakin 1-2 h jonkinmoista shuttle-matkailua ja enemmän säätöä. Kukin tavallaan, ne piirtää joil on liituu.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Tässä tosin olisi "toimittajalta" ollut hyvien tapojen mukaisesti aiheellista myös tuoda ilmi, kuinka paljon enemmän tämä lentokoneen käyttäminen toi päästöjä linja-autoon verrattuna.

Tampereelta lentää Kuopioon mitä, 30 min? Eli lentokone on ilmassa yhteensä noin 60 min edestakaisessa matkassa. Kuinka paljon enemmän tämä tuo päästöjä vs 8-9 tuntia linja-autolla ajoa?


Tämän jutun perusteella taitaa Linja-auto olla suuripäästöisin matkustusmuoto tuon kokoisella ryhmällä.
 

Pantteli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tämän jutun perusteella taitaa Linja-auto olla suuripäästöisin matkustusmuoto tuon kokoisella ryhmällä.
Mitenkähän noita lukemia pitäisi tulkita? Toisille matkustusmuodoille on ilmoitettu päästöt kg/matkustaja, toisille kg. Onko potkurikonelennon kokonaispäästöt sitten ilmoitettu kokonaispäästöinä ja onko päästöjä 42 kg vai 42 kg vähemmän? Tuo on kyllä erittäin huonosti ja epäselvästi kirjoitettu juttu.
 

RÖDA1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On kyl jotenki surullista nykyään tämä kulttuuri, että etsimällä etsitään joka asiasta negatiivinen puoli, että ihmiset pääsee somessa ja mediassa kertomaan että kuka teki minkäki asian väärin. Täällä uskalla enään hengittääkkään, ettei vaan joudu ”canceloiduksi” tai ”maalitetuksi” vai mitä nää termit nykysin onkaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös