Artikkelin kirjoittaja on ilmeisesti sitä mieltä, että huippu-urheilussa ei tule kääntää jokaista kiveä urheilullisen menestyksen maksimoimiseksi. Peräkkäisien päivien peleissä tuolla säästyneellä ajalla on ihan merkittävä rooli. Olisin toki pärjännyt pienemmälläkin määrällä twiittejä tuosta lentokoneen käyttämisestä.
Mä oon kanssa samaa mieltä tästä, että kolumin aihe oli jopa hyvä, joskin tapa jolla sitä käsiteltiin, oli vähän heikko. Tosin kolumnithan ovat enemmän luonteeltaan enemmän pintaraapaisuja. Tässä olisi erinomainen aihe vähän syvällisemmän perkauksen aiheeksi.Idea on hyvä eli tarkastella miten hienolta kalskahtavat linjaukset nettisivuilla kohtaavat tekojen kanssa. Toteutus jäi puolitiehen.
Niin ja sitä paitsi tämä ei ollut edes kolumni vaan "mielipide", jonka luonne on vielä kolumniakin kevyempi. Ja samaa mieltä, että ihan aiheesta kirjoitettu ja tässä olisi hyvä aihe tarkemmallekin tutkimukselle. Saa toimittaa!Mä oon kanssa samaa mieltä tästä, että kolumin aihe oli jopa hyvä, joskin tapa jolla sitä käsiteltiin, oli vähän heikko. Tosin kolumnithan ovat enemmän luonteeltaan enemmän pintaraapaisuja. Tässä olisi erinomainen aihe vähän syvällisemmän perkauksen aiheeksi.
Omasta mielestäni Suomen suosituimman urheilulajin ja seuratuimman Liigan seurojen pitää olla keskivertoa enemmän vastuullisia. Tämä on vain nykyaikaa yritysmaailmassa, eikä urheilubisnes siitä eroa - pikemminkin siellä aiheen kanssa ollaan suurennuslasin alla.
Naurahdin kyllä isosti tuolle, että Pelicansia pidettiin jonkinlaisena vastuullisuuden esimerkkinä
Tässä tosin olisi "toimittajalta" ollut hyvien tapojen mukaisesti aiheellista myös tuoda ilmi, kuinka paljon enemmän tämä lentokoneen käyttäminen toi päästöjä linja-autoon verrattuna.Eihän tässä pelkkää lentämistä kritisoida, joka oikein onkin, vaan hienoilla korulauseilla kuorrutettujen arvotaulujen ja käytännön tekojen kohtaamista. Jos kerran ilmastohömpötys on niin tärkeää että siitä pitää erikseen mainita omana arvona, niin tottahan se saattaa joitain ihmetyttää että lennellään noinkin lyhyitä matkoja jolloin arvo tuntuu pelkältä hyvesignaloinnilta tmv.
Hyvänen aika, lennettiinhän sinne Eurooppaakin CHL:n aikana!Tekstissä ei kerrota, mitä matkoja Tappara on lentänyt. Se on minusta aika kummallinen tieto jättää pois jutusta, jonka otsikko alkaa ”Tapparan pröystäilevä lentomatkaileminen”.
Ei tästä nyt oo kun 4 kk, kun ManU:n lento (30 min) Newcasteen peruttiin ja joutuivat ressukat istuu bussissa kokonsista 3 tuntii, mikä sinällään on aika erikoista, koska tollasella lennolla lennon molempiin päihin tulee ainakin 1-2 h jonkinmoista shuttle-matkailua ja enemmän säätöä. Kukin tavallaan, ne piirtää joil on liituu.Mä oon kanssa samaa mieltä tästä, että kolumin aihe oli jopa hyvä, joskin tapa jolla sitä käsiteltiin, oli vähän heikko. Tosin kolumnithan ovat enemmän luonteeltaan enemmän pintaraapaisuja. Tässä olisi erinomainen aihe vähän syvällisemmän perkauksen aiheeksi.
Omasta mielestäni Suomen suosituimman urheilulajin ja seuratuimman Liigan seurojen pitää olla keskivertoa enemmän vastuullisia. Tämä on vain nykyaikaa yritysmaailmassa, eikä urheilubisnes siitä eroa - pikemminkin siellä aiheen kanssa ollaan suurennuslasin alla.
Tässä tosin olisi "toimittajalta" ollut hyvien tapojen mukaisesti aiheellista myös tuoda ilmi, kuinka paljon enemmän tämä lentokoneen käyttäminen toi päästöjä linja-autoon verrattuna.
Tampereelta lentää Kuopioon mitä, 30 min? Eli lentokone on ilmassa yhteensä noin 60 min edestakaisessa matkassa. Kuinka paljon enemmän tämä tuo päästöjä vs 8-9 tuntia linja-autolla ajoa?
Mitenkähän noita lukemia pitäisi tulkita? Toisille matkustusmuodoille on ilmoitettu päästöt kg/matkustaja, toisille kg. Onko potkurikonelennon kokonaispäästöt sitten ilmoitettu kokonaispäästöinä ja onko päästöjä 42 kg vai 42 kg vähemmän? Tuo on kyllä erittäin huonosti ja epäselvästi kirjoitettu juttu.Tämän jutun perusteella taitaa Linja-auto olla suuripäästöisin matkustusmuoto tuon kokoisella ryhmällä.