Mä olen kanssa kirjoittanut jurrissa käsiksen sarjakuvanovelliin. Nyt olen sen käsiksen luonnosvaihetta alkanut työstämään - myös jurrissa. Luultavasti, jos meinaan sen proggiksen loppuun viedä, niin ne oikeat sivut täytyy tehdä selvinpäin, kun en osaa piirtää jurrissa, soittaminen jurrissa onnistuu varsin mukavasti, mutta piirtäminen ei.
Siinä tarinassa suljetaan peltipaja ja yksi sen työntekijöistä ajautuu juopottelemaan työttömyyden johdosta. Sitten eräänä iltana, kun se on kotiutumassa baarista, se näkee kaksi miestä piekesemässä koditonta narkkia ja menee linkkuveitsen kanssa väliin. Ne kaikki kolme lähtee paikalta pakoon ja maahan jää verinen nippu papereita, joista selviää, että se peltipajan omistaja on myynyt maaomistuksensa venäläisille. Jatkossa myös selviää, että koko kunnan maa-alue on myyty venäläisille, jotka aikovat rakentaa sinne maailman suurimman ostoskeskuksen.
Se koditon narkki tietää tästä kaiken ja yhdessä sen työttömän kaiffarin kanssa ne lähtee selvittämään tätä keissiä, jonka aikana kaupunginjohtaja ja peltipajan omistaja kuolee kummatkin. Lopulta se vyyhti paljastuu niin laajaksi verkostoksi, että sen kavaluuden paljastamisen parhaaksi keinoksi osoittautuu materiaalin myyminen Iltatabletti -nimiselle lehdelle, jonka toimitus ei vaadi ainetodisteita jutun julkaisuun.
Välissä aina vilahtaa mysteerimies, jonka nimi on Igor. Kukaan ei oikeastaan tiedä siitä mitään paitsi sen, että se asuu Lohjalla, jonne ei ole sisään- eikä ulospääsyä ja Igor tietää kaikesta kaiken. Se on vähän samanlainen kaiffa kuin Smoking Man oli X-Filesissa - paitsi, että Igor ei tupakoi.