Kalsarikänniketju

  • 5 221 775
  • 66 665

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Pulttiboisin "Pump Up The Volume" oli sen sarjan paras osa. Mitään muuta hyvää siinä ei sitten ollutkaan.

Tämä pätee myös Manitboisiin, jonka tunnaria en edes tähän hätään muista, mutta varmasti se oli ohjelman parasta antia.
 

Ignoramus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden Pallo
Pulttiboisin "Pump Up The Volume" oli sen sarjan paras osa. Mitään muuta hyvää siinä ei sitten ollutkaan.

Vitun kalkkikset. Pulttibois oli kyllä perhanan hauska sketsisarja silloin viisikesäisenä. Olisi varmasti vieläkin, jos vaan kiinnostaisi katsoa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Mikäköhän on kaikkien aikojen kovin suomalainen tv-produktion tunnari? Blondi Tuli Taloon -sarjassa oli ihan iskevä tunnari, kuten oli myös Onnenpyörässä. Kaikista paskin tunnari on salkkareissa - poisluettuna se alkuperäinen Anna Hanskin laulama versio, joka oli helvetin kova.
Oikea vastaus on luonnollisesti Rintamäkeläiset. Helvetin hyvä huono tv-sarja ajalta, jolloin juoksijat olivat vireenejä ja presidentit kekkosia. Uruilla vetäisty tunnari istui agrominimalistiseen tv-näytelmään saumattomasti.

Hakekaa tuubista, sieltähän ne kaikki löytyvät.
 

Ignoramus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden Pallo
Toisille BB merkitsee sitä vitun big brotheria ja toisille se on Brigitte Bardot.

BB tuo mieleen lähinnä sen ranskalaisen animaatiosarjan, jonka nimeä en muista, ja sen "kuka vitun BOB"-sketsin.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Vitun kalkkikset. Pulttibois oli kyllä perhanan hauska sketsisarja silloin viisikesäisenä. Olisi varmasti vieläkin, jos vaan kiinnostaisi katsoa.

Vedä ite. Pirkka-Pekka Petelius on tehnyt aivan uskomattomia hahmoja improna radiossa Yömyöhä-ohjelmassa, mutta valitettavasti päätyi sittemmin myymään itseään MTV:lle.

Ainiin, täähän olikin KKK. Kävin just kylällä kiskalla lataamassa, kyllä nyt maittaa meno taas.
 

Ignoramus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden Pallo
Vedä ite. Pirkka-Pekka Petelius on tehnyt aivan uskomattomia hahmoja improna radiossa Yömyöhä-ohjelmassa, mutta valitettavasti päätyi sittemmin myymään itseään MTV:lle.

Ainiin, täähän olikin KKK. Kävin just kylällä kiskalla lataamassa, kyllä nyt maittaa meno taas.

Niinpä niin. "PPP oli tosi hassu vielä silloin
1940-luvulla, mutta sitten siitä tuli sellainen sell-out. Vitun hipsterit!
"

Kaljaa on vielä sen verran, että pitäisi riittää tälle illalle, kun kerran jo kuuteen pitäisi duuniinkiin raahautua.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Napakympin tunnarista sain idean, että eikö voisi olla sellainen Nostalgia-kanava. Radiossahan joku semmoinen onkin. Ainakin nimeltään. Nostalgia-kanavalta tulisi Napakymppi, Kymppitonni, Karpot, Hittimittari, Reinikainen yms. Uutisissa olisi Arvi Lind ja mitä näitä on ollut. Uutiset tulisivat siis uusintoina. Lasse Viren voitti ja Neuvostoliitto teki milloin mitäkin. Nostalgia-kanavan ohjelmat olisivat vain 1970- ja 1980-luvuilta. Tai ehkä Neuvostoliiton kaatuminen voisi olla takarajana. Sellainen Ylen ja MTV3:n yhteystyökanava.

Kyllä olisi hyvä idea! Muita kanavia en sitten enää juuri katsoisikaan.

"Aijaijai... Sadasosalla!".

Mistähän muuten johtuu, että Jurassic Parkista (1993) lähtien elokuvat ovat minun mielestäni uusia ja kaikkia mielenkiintoisilta vaikuttavia elokuvia ei ole sen vuoksi vielä ehtinyt katsoa. Esimerkiksi Pelastakaa sotamies Ryan (1998) on näitä uusia elokuvia, joita en ole vielä ehtinyt katsoa.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Käyttikselle: Nostalgiakanavalla ei kai näytettäisi Suomen Tietoviisasta, eihän? Lähetkö paariin?
No siinä ohjelmassa on kyllä niin seisahtaneen eteerinen tunnelma, että sitä voisi näyttää, vaikka onkin 1990-luvun tuote. Kolmosvisat myös. Tietokilpailut alkoivat mennä pilalle vasta noiden jälkeen, kun hapatus saavutti ne. Ehkä se 1990-luvun alun lama piti vielä jotakin rotia elämässä.

Kyllä en paariin lähde. Aivan hirvettää ajatus moisesta. Katto voisi romahtaa niskaan hetkenä minä hyvänsä. Silmät ulko-oven suuntaan pitäisi tähyillä, kun sieltähän voi tulla joku summittainen hullu ja ampua kaikki. Aivan varmasti just nyt tällaisia on tapahtumassa. Ilmasuojaan!
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Vuonna 1991 olin kunnan ilmaisella punttisalilla. Siellä oli radio ja radiosta soi Värttinän kappale. Minä olin penkkipunnertamassa ja juuri kun oli kokooni nähden isot painot ylläni, niin paikallinen kylähullu sanoi kesken biisin, isohkoon ääneen tupisten: Kuulostaa ihan Gary Mooren biisiltä.

Minulla tipahtivat siinä kohtaa painot rinnuksille ja varmistaja sai nostella painot ylös. Kyllä se 72,5 kg sitten jossain kohtaa meni.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Silmät ulko-oven suuntaan pitäisi tähyillä, kun sieltähän voi tulla joku summittainen hullu ja ampua kaikki. Aivan varmasti just nyt tällaisia on tapahtumassa. Ilmasuojaan!

Koskaan ei ihminen voi olla liian varovainen. Muistanet laittaa kypärän päähäsi ja turvavyön kiinni, kun asetut siihen keinutuoliin.

En lähe miekään paariin tänään, taidan riuhtoa normikalsarit täällä mökillä nytten.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Koskaan ei ihminen voi olla liian varovainen. Muistanet laittaa kypärän päähäsi ja turvavyön kiinni, kun asetut siihen keinutuoliin.
Kai nyt oletus on tuo. Myös turvatyyny on tässä keinutuolissa. Jahka tietty kallistuskulma ylittyy, niin turvatyyny laukeaa.

Ei se kannata paariin mennä. Humpuukia moinen. Mutta aina oppii. Eilen lähdin baariin, niin jätin kämpille kännykän, lompakon ja kävelin kohteisiin. Eipä unohdu tai tipahda mitään minnekään. Viisikymppinen mukaan ja menoksi. Pohjina mäyris.
 
Viimeksi muokattu:

redpecka

Jäsen
Nyt kun on käynyt - kuten luultavasti kymmenille tuhansille muille tapauksille, että tuli otettua lomat tähän kun luuli seuraavansa kannattamansa jääkiekkojoukkueen finaalipelejä, mutta tapahtuma on poistunut ohjelmistosta raa'an play-off -käytännön seurauksena - tulee sitten juotua syvällä sohvan syövereissä näitä selkä vääränä haettuja kaljarasioita.

Kaiken järjen mukaan nyt pitäisi viettää aikaa jossain muussa asusteessa kuin alushousussa. Näkisin itseni tummassa puvussa, valkoinen paita, skraga, vähän kuin joku niistä Reservoir-koirista, jotkuu paremmat nappikset ku lenkkarit; tamperelaisen hotellin parvekkeella, tukka vähän hulmuaisi elokuvamaisesti kun siristävillä silmillä katselisin itsevarmasti horisonttiin yli kaupungin skailainin: Me voitetaan huomenna... Me voitetaan huomenna...

Toki seuraavana päivänä kun ei olisi sinappisilla asusteilla, yhdellä kengällä hyppien, päässyt Hakaniemen pyhättöön sisään, matkalaukut hävittäneenä liftaisi Lappeenrantaan, joisi vielä vähän jotain kaljakeissejä jostain eteisestä, heiluisi huoneessa kuin Charlie Sheenin isukki Ilmestyskirja nyttin alussa, kävisi lyygan sivuilla, joisi ja nauraisi, itkisi ja vetäisi perinteisen tuokion peilin edessä tuijottaen ja hokien että mä en oo mä, ei tää näin oo. Kuka sä luulet olevas? Ja sit naama vääntyisi äänettömään kouristeluun jonka peittäisi käsillään. Lopulta luultavasti tippuisi sikiöasentoon eteiseen ja ulvoisi 4 minuuttia.

Joskus sitten kun ne kaljat olis juotu, kävis uudestaan siellä Liigan sivuilla ja katsoisi miten olisi pelit mennyt.

Ja nyt ku ei ole lätkää, tätyy epäromanttisesti vaan tissutella nää lavat tästä.

Ps. Tuossa mainitsin että BB:tä rupesin kattelee. Joo, Päivä 6 tai 7, ei pysty enää. Hyvää vappua vaan kaikille.

Edit: Tuossa puhutaan Hakaniemen pyhätöstä. Saattaa olla kumminkin Hakametsä, jota tuossa haetaan takaa.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Sori hei.

Mut uskon kyllä ihan oikeesti et tää viel lähtee tästä.

Ammattilaisilla se alku vie aikaa. Kalsaritkin on vielä puhtaat parin bissen jälkeen.

Viikon ränni, niin alkaa luonnistumaan. Älä luovu toivosta ( enkä tarkoita poikaystävääsi ) , kyllä se siitä vielä.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Ei huolta.

Kyllä täällä sedät neuvoo, kuinka siitä asiapitoisesta, kieliopillisesti oikein muotoillusta ja kenties sisältöä ja uutta annettavaakin omaavasta kirjoitustyylistä pääsee eroon.

On teitä nähty ennenkin...
 

Ignoramus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden Pallo
Oli känni sitten kuinka kova tahansa, niin kyllähän sitä voi silti ihminen venyä vaikka minkälaiseen (kielioppia näennäisesti noudattavaan) runoiluun.

Muistan kuinka joitakin vuosia sitten olin vetänyt salmaria ja viskiä sekaisin, ja jalat olivat jo pettämässä alta, kun rupesin laittamaan eräälle nuorelle naiselle romanttista viestiä.
Monta kertaa sain kirjoittaessa korjata sepustustani, ennen kuin olin tyytyväinen lopputulokseen ja olin valmis pistämään viestin eteenpäin.

Myöhemmin tuli selvinpäin ihmeteltyä, kuinka hyvää tekstiä pystyin siinäkin tilassa suoltamaan (ja näppäilemään). Viestin saanut nainen oli myös otettu ja muistan kuinka hän kehui vuodatustani "ihanaksi".

Ikävä kyllä kyseinen horo oli siihen aikaan varattu, joten haaskasin totaalisesti aikaani sillä miljoonan promillen diipadaapalla.
 

redpecka

Jäsen
Oli känni sitten kuinka kova tahansa, niin kyllähän sitä voi silti ihminen venyä vaikka minkälaiseen (kielioppia näennäisesti noudattavaan) runoiluun.
Näin se on. Parille jonnelle tuossa tuulikaapissa vaan vähän pahoittelin tilannetta et sori hei, koska tuntuivat olevan niin sfääreissä ja valaistuneita viikon parin ränniensä kanssa eivätkä bonganneet yhtään kielioppivirhettä pseudo-oikeinkirjoitus-spektaakkelista. Se on ku pari ajatusviivaa ja puolipistettä tunkee virkkeisiin niin ollaan ku Hopo.

Muistan kuinka joitakin vuosia sitten olin vetänyt salmaria ja viskiä sekaisin, ja jalat olivat jo pettämässä alta, kun rupesin laittamaan eräälle nuorelle naiselle romanttista viestiä.
Monta kertaa sain kirjoittaessa korjata sepustustani, ennen kuin olin tyytyväinen lopputulokseen ja olin valmis pistämään viestin eteenpäin.

Myöhemmin tuli selvinpäin ihmeteltyä, kuinka hyvää tekstiä pystyin siinäkin tilassa suoltamaan (ja näppäilemään). Viestin saanut nainen oli myös otettu ja muistan kuinka hän kehui vuodatustani "ihanaksi".

Ikävä kyllä kyseinen horo oli siihen aikaan varattu, joten haaskasin totaalisesti aikaani sillä miljoonan promillen diipadaapalla.
Kuulostaa tutulta tämä kuvio. Uskon motivaatiotekijöiden olevan avainnippeli tässä: joskus tuhraa takataskun ruutupaperille ties mitä elämän viisauksia valomerkin aikaan, joista ei saa mitään tolkkua niinku evö, mutta autapas jos olet jollekin ihastuksellesi laittamassa viestiä, tulos on hyvinkin uskottava ja huumorintäytteinen pikkutuhma filosofinen yöviesti - eiku, noh, sanotaan että parhaimmillaan on ollut osuviakin viestejä. Ne viestit joita ei ole saanut edes lähetetyksi ovat olleet sitten osastoa et ei vittu mut jipii, ei ole lähtenyt! Huokasee helpotuksesta, deletoi viestin ja menee pariksi päiväksi peiton alle noustakseen sitten ylös kuin mitään ei olisi ikinä tapahtunutkaan.

Moi vaan kaikille jotka ovat tällä valaistuksen äärilaidan tiellä!
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
No perhana, joskus vuosia sitten sain kuningasidean ryhtyä kirjoittamaan varsinaista menestysnovellia kunnon mäiskeessä. Nyt emme puhu sellaisesta oivalluksen tunteesta, jonka satunnainen kirjoittaja kokee parin valkoviinilasillisen nostattamassa luomispuuskassa. Tässä oli kyse katatonisessa humalatilassa kohdatusta kirjailijaminästä, jonka olin hukannut jo ammoin, ainiaaksi. Näin ainakin olin kuvitellut.

Ilahtuneena tästä yllättävästä jälleennäkemisestä ryhdyin oitis hommiin. Sormet iskivät näppäimistöä kömpelösti mutta päämäärätietoisesti, ja väliin hörpitty gintonic pieksi ajatusta yhä railakkaampaan vaakakierteeseen. Viimeiset kappaleet olivat työn ja tuskan takana, mutta sain kuin sainkin luonnoksen valmiiksi ennen lopullista uupumusta. Tallensin tuotoksen levylle ja ryömin höyhensaaristoon.

Meni useampi päivä ennen kuin muistin palata törpöttelyillan aikaisiin tuotoksiini. Jokin sekava muistikuva oli, ainakin siitä tunteesta että nyt on jumaliste kirjoitettu jotakin aivan lyömätöntä.

Kiintolevyn kätköistä paljastui tarina jäniksestä, majavasta ja EU-tukitarkastajasta. Siinä ei tapahtunut oikeastaan mitään olennaista, paitsi että jänikseltä vietiin tukiaiset. Kirjoitusvirheitä oli riittävästi. En tehnyt jatko-osaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös