Mainos

Kalsarikänniketju

• 5 318 729
  • 66 679
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Joo, piletti on permannolle. Viimeksi taisi alkaa Black Napkinsilla. Oli hyvä kattaus, varmaan nytkin tulossa.

Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Katselin tuossa hetken matkaa Alivaltiosihteerin juhlaohjelmaa. Osaako joku sanoa, itse olen unohtanut, miksi Matti Toivonen on noin totaalisesti retusoitu pois ns. virallisesta kuvasta?

Suosikkijoukkue
Katselin tuossa hetken matkaa Alivaltiosihteerin juhlaohjelmaa. Osaako joku sanoa, itse olen unohtanut, miksi Matti Toivonen on noin totaalisesti retusoitu pois ns. virallisesta kuvasta?
Eivät liene sitten väleissä, tai en minä tiedä vaikka olisivatkin. Toivonen lähti uutishommiin jo kauan sitten, ja kokoonpanon elämä esiintyvänä yhtyeenä päättyi tuohon. Olisi varmaan muutenkin kohta päättynyt. Eikä Toivonen ollut edes alkuperäinen Alkkari, siinähän lauloi Satu Kurvinen ekoilla levyillä. Ja AVS:n radiomaailma oli pitkälle Frangenia ja Heikuraa Liikalla täydennettynä.

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Näin vision että Jyppi on suvereeni ens kaudella,pitäiskö ottaa välillä kaljaa väkevien sijaan?

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Eivät liene sitten väleissä, tai en minä tiedä vaikka olisivatkin. Toivonen lähti uutishommiin jo kauan sitten, ja kokoonpanon elämä esiintyvänä yhtyeenä päättyi tuohon. Olisi varmaan muutenkin kohta päättynyt. Eikä Toivonen ollut edes alkuperäinen Alkkari, siinähän lauloi Satu Kurvinen ekoilla levyillä. Ja AVS:n radiomaailma oli pitkälle Frangenia ja Heikuraa Liikalla täydennettynä.

Näin herrat aikoinaan Tavalla ja Toivosen mieleenpainuva tulkinta kappaleesta "Tampereelle" BJ-tyylisessä lippalakissa leveässä haara-asennossa teki kyllä lähtemättömän vaikutuksen.

Jotenkin sitä odottaisi vaan, että tuollaisessa 20-vuotisretrospektiivissä vierailisivat myös ne aikaisemmat jäsenet, mutta eihän ne aina.

Suosikkijoukkue
Näin herrat aikoinaan Tavalla ja Toivosen mieleenpainuva tulkinta kappaleesta "Tampereelle" BJ-tyylisessä lippalakissa leveässä haara-asennossa teki kyllä lähtemättömän vaikutuksen.
Minäkin näin AVS:n Tavastialla, useammankin kerran. Kerran mm. oli "suuri Bomber-kiertue", jonka kunniaksi katosta oli viritetty siimojen varaan brittiläinen WW2-pommikone. No sehän oli sellainen muovinen rakennussarjakone, pari vaaksaa siipien kärkiväli.

Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Tuolla syntsamelodialla on enemmän musiikillisia ansioita, mitä olen pitkiin aikoihin kuullut ns. uudessa musiikissa. Voisi kuvitella kuulevansa tuollaista Weather Reportilta tai Yellowjacketsilta.

Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Päivystänpäs, ja kerron. Ja on se.

No saatiinhan se myyrä ulos kolostaan, kun on oikiat vehkeet.

E: Ja kyllä maisterismiehen pitäisi tietää, että pilkkua ei laiteta ja-sanan eteen. Opettajakin vielä...

Joojoo, ei pitäisi virkettäkään aloittaa ja-sanalla, mutta se ei nyt kuulu tähän.

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Tuolla syntsamelodialla on enemmän musiikillisia ansioita, mitä olen pitkiin aikoihin kuullut ns. uudessa musiikissa. Voisi kuvitella kuulevansa tuollaista Weather Reportilta tai Yellowjacketsilta.
Voi olla, ja jotain tuollaista juolahti mieleen. Löysähousugenren puheriimit häiritsevät odotetusti, vähän kuin viinilasin pohjalle olisi jäänyt pisara Fairya.

Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Voi olla, ja jotain tuollaista juolahti mieleen. Löysähousugenren puheriimit häiritsevät odotetusti, vähän kuin viinilasin pohjalle olisi jäänyt pisara Fairya.

Minusta kun nuo nahkahousut näytti enempi tiukilta...

Löysin tämän, kun olen nykyään alkanut autossa kuunnella Bassoradiota. Edes jotain erilaista näiden kloonimainossoittolistaradioiden seassa. Päivisin soittavat ihan kuunneltavaa tavaraa, jopa ihan oikeata jazziakin välillä. Illat taas on enemmän sitä umtsaumtsaumtsaumtsaumtsa-mopoautomusiikkia, mutta kukapa sitä nyt illalla viittii autolla ajellakaan.

Suosikkijoukkue
No miulla ei ole mopoautoa enkä aja keskellä päivää useinkaan. Mikään kanava ei soita pääsääntöisesti fuusiojazzia tai pieruprogea keskellä päivää. Homohousujen kanavia on useampia. Ikämiehiä ei taaskaan kunnioiteta.

Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
E: Ja kyllä maisterismiehen pitäisi tietää, että pilkkua ei laiteta ja-sanan eteen. Opettajakin vielä...
Ja-sanan eteen laitetaan pilkku, jos sillä erotetaan toisistaan kaksi lausetta, joissa on eri subjekti (vrt. esim. "Penalle tuli faksi, ja poistuimme toimistolta.").

En kuitenkaan ole tietääkseni nauttinut tänään pisaraakaan alkoholipitoisia juomia tahi muita alkoholivalmisteita, joten olen nyt väärässä ketjussa huuteluineni. Haen housuni.

Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Ja-sanan eteen laitetaan pilkku, jos sillä erotetaan toisistaan kaksi lausetta, joissa on eri subjekti (vrt. esim. "Penalle tuli faksi, ja poistuimme toimistolta").

Eihän noin voi sanoa. Pitää sanoa: "Penalle tuli faksi, jonka jälkeen poistuimme toimistolta." Kaikenlaista ne nykyään kouluissa opettaa. Ihmekään, etteivät enää edes Suomen Kuvalehden toimittajat hallitse äidinkieltä.

Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Eihän noin voi sanoa. Pitää sanoa: "Penalle tuli faksi, jonka jälkeen poistuimme toimistolta." Kaikenlaista ne nykyään kouluissa opettaa. Ihmekään, etteivät enää edes Suomen Kuvalehden toimittajat hallitse äidinkieltä.
Oikeastaan pitää sanoa, että "Penalle tuli faksi, minkä jälkeen poistuimme toimistolta"; "minkä"-sana viittaa koko edeltävään lauseeseen, "jonka" pelkästään faksi-sanaan.

Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
No miulla ei ole mopoautoa enkä aja keskellä päivää useinkaan. Mikään kanava ei soita pääsääntöisesti fuusiojazzia tai pieruprogea keskellä päivää. Homohousujen kanavia on useampia. Ikämiehiä ei taaskaan kunnioiteta.

No kun nyt olen mopoautoillessani kunnellut tätä telttahousumusiikkia, niin olen pannut merkille sellaisen seikan, että aika monen puhemusiikkikappaleen taustalla on älyttömänkin hienoja melodioita, enkä ymmärrä mistä se johtuu. Vähän kuin tilaisit ravintolassa sen foie gras:in ja tarjoilija kysyisi, että "tuleeko siihen kurkkusalaatti ja ketsuppi?".

Suosikkijoukkue
No kun nyt olen mopoautoillessani kunnellut tätä telttahousumusiikkia, niin olen pannut merkille sellaisen seikan, että aika monen puhemusiikkikappaleen taustalla on älyttömänkin hienoja melodioita, enkä ymmärrä mistä se johtuu. Vähän kuin tilaisit ravintolassa sen foie gras:in ja tarjoilija kysyisi, että "tuleeko siihen kurkkusalaatti ja ketsuppi?".
Hyvä kielikuva. Joskus tulee samantapainen mieleen eri yhteyksissä.

Nyt ajattelemme tietysti sillä tapaa, että puheriimittely on tätä sinappi-ketsuppi-kurkkusalaattia. Tähdennän, koska nuoriso saattaa lukea näitäkin postauksia.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy