Freddie Freeloader
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Greek Philosophers
Perjantahi.
Eikun paranee vaan. Laithamma piljetit tilhaukseen.
Perjantahi.
Eikun paranee vaan. Laithamma piljetit tilhaukseen.
Eivät liene sitten väleissä, tai en minä tiedä vaikka olisivatkin. Toivonen lähti uutishommiin jo kauan sitten, ja kokoonpanon elämä esiintyvänä yhtyeenä päättyi tuohon. Olisi varmaan muutenkin kohta päättynyt. Eikä Toivonen ollut edes alkuperäinen Alkkari, siinähän lauloi Satu Kurvinen ekoilla levyillä. Ja AVS:n radiomaailma oli pitkälle Frangenia ja Heikuraa Liikalla täydennettynä.Katselin tuossa hetken matkaa Alivaltiosihteerin juhlaohjelmaa. Osaako joku sanoa, itse olen unohtanut, miksi Matti Toivonen on noin totaalisesti retusoitu pois ns. virallisesta kuvasta?
Eivät liene sitten väleissä, tai en minä tiedä vaikka olisivatkin. Toivonen lähti uutishommiin jo kauan sitten, ja kokoonpanon elämä esiintyvänä yhtyeenä päättyi tuohon. Olisi varmaan muutenkin kohta päättynyt. Eikä Toivonen ollut edes alkuperäinen Alkkari, siinähän lauloi Satu Kurvinen ekoilla levyillä. Ja AVS:n radiomaailma oli pitkälle Frangenia ja Heikuraa Liikalla täydennettynä.
Minäkin näin AVS:n Tavastialla, useammankin kerran. Kerran mm. oli "suuri Bomber-kiertue", jonka kunniaksi katosta oli viritetty siimojen varaan brittiläinen WW2-pommikone. No sehän oli sellainen muovinen rakennussarjakone, pari vaaksaa siipien kärkiväli.Näin herrat aikoinaan Tavalla ja Toivosen mieleenpainuva tulkinta kappaleesta "Tampereelle" BJ-tyylisessä lippalakissa leveässä haara-asennossa teki kyllä lähtemättömän vaikutuksen.
Heh, jospa vinkkaan.
No lukee. Veikkaan että on lukenut jo.Kyllä se lukee tän muutenkin, sen verran vanhoja kähmyjä tässä on kumpainenkin.
Päivystänpäs, ja kerron. Ja on se.Onneksi Evil ei enää päivystä täällä kertomassa, että nykymusiikki on persiestä. Ei se kaikki ole.
Päivystänpäs, ja kerron. Ja on se.
Voi olla, ja jotain tuollaista juolahti mieleen. Löysähousugenren puheriimit häiritsevät odotetusti, vähän kuin viinilasin pohjalle olisi jäänyt pisara Fairya.Tuolla syntsamelodialla on enemmän musiikillisia ansioita, mitä olen pitkiin aikoihin kuullut ns. uudessa musiikissa. Voisi kuvitella kuulevansa tuollaista Weather Reportilta tai Yellowjacketsilta.
Voi olla, ja jotain tuollaista juolahti mieleen. Löysähousugenren puheriimit häiritsevät odotetusti, vähän kuin viinilasin pohjalle olisi jäänyt pisara Fairya.
Ja-sanan eteen laitetaan pilkku, jos sillä erotetaan toisistaan kaksi lausetta, joissa on eri subjekti (vrt. esim. "Penalle tuli faksi, ja poistuimme toimistolta.").E: Ja kyllä maisterismiehen pitäisi tietää, että pilkkua ei laiteta ja-sanan eteen. Opettajakin vielä...
Ja-sanan eteen laitetaan pilkku, jos sillä erotetaan toisistaan kaksi lausetta, joissa on eri subjekti (vrt. esim. "Penalle tuli faksi, ja poistuimme toimistolta").
Oikeastaan pitää sanoa, että "Penalle tuli faksi, minkä jälkeen poistuimme toimistolta"; "minkä"-sana viittaa koko edeltävään lauseeseen, "jonka" pelkästään faksi-sanaan.Eihän noin voi sanoa. Pitää sanoa: "Penalle tuli faksi, jonka jälkeen poistuimme toimistolta." Kaikenlaista ne nykyään kouluissa opettaa. Ihmekään, etteivät enää edes Suomen Kuvalehden toimittajat hallitse äidinkieltä.
No miulla ei ole mopoautoa enkä aja keskellä päivää useinkaan. Mikään kanava ei soita pääsääntöisesti fuusiojazzia tai pieruprogea keskellä päivää. Homohousujen kanavia on useampia. Ikämiehiä ei taaskaan kunnioiteta.
Oikeastaan pitää sanoa, että "Penalle tuli faksi, minkä jälkeen poistuimme toimistolta"; "minkä"-sana viittaa koko edeltävään lauseeseen, "jonka" pelkästään faksi-sanaan.
Hyvä kielikuva. Joskus tulee samantapainen mieleen eri yhteyksissä.No kun nyt olen mopoautoillessani kunnellut tätä telttahousumusiikkia, niin olen pannut merkille sellaisen seikan, että aika monen puhemusiikkikappaleen taustalla on älyttömänkin hienoja melodioita, enkä ymmärrä mistä se johtuu. Vähän kuin tilaisit ravintolassa sen foie gras:in ja tarjoilija kysyisi, että "tuleeko siihen kurkkusalaatti ja ketsuppi?".