En minä ole ketään urpoksi nimittänyt sen vuoksi, että ostaa sapuskansa prismoista. Kuten mainitsin, itsekin joudun niin toisinaan tekemään. Tänään kävimme K-Supermarketissa, jossa on hyvä liha- ja kasvistiski ja otimme sieltä samantien tuotteita, joita äitienpäiväleipomuksiin tarvitsemme ja joita ei Lidlistä välttämättä löydy, kuten kondensoitu maito. Sekä tietysti kaffetta.Jos Lidlillä olisi samankokoisia hypermarketteja, hinnatkin olisivat varmasti nykyistä halvempia. Ideana oli vain dumata ajatus ostamisen urpoudesta, jos käyttää S-ryhmää pääsääntöisenä ostospaikkana.
En tiedä, millainen hintataso teilläpäin on, mutta meidän Prisma/CM häviää joitain sisäänheittotuotteita lukuunottamatta hinnassa liki järjestään Lidlille. Minä käyn ihan mielelläni hakemassa parinkympin reaalisäästön per viikko-ostos sieltä, kun kyttäilen jotain keskitettyjä bonuksia tililleni, joita tuskin tulee sitä vajaata satasta kuitenkaan. Tankkauksen hoidan yleensä Teboililla, koska se on alueen halvin paikka ja tuossa matkan varrella. Peruslihat löytyy Lidlistä, marinoimattomat haen K-kauppojen tiskeiltä, lähiruokakaupasta ja satunnaisesti suoraan tuottajalta. Kalat samoin. Lohjalla erityisesti tuo S-paskuus korostuu, koska koko keskusta on SOK:n valtaama. Prismassa ei alunperin ollut tuoretiskiä ollenkaan!
En minä näitä ketjuja boikotoi, koska ei ole varaa elää vain luomukaupan tuotteilla. Silti toivon hartaasti, todellakin toivon, että tämä nykyinen järjestelmä murenisi, ja kaupat joutuisivat oikeasti satsaamaan laadukkaisiin tuotteisiin ja palveluun. On niitä paikkoja jo nyt, mutta ei todellakaan liikaa.
Jaa, mutta ABC-ruokailuja olen aloittanut boikotoimaan. Ihan järkyttävää paskaa alusta loppuun. Enkä pysähdy niihin kuin korkeintaan tankkaamaan tai muutoin suuressa hädässä.
No, ei nyt kannata vetää sitä plussapalloa kovin syvälle S-sieraimeen, koska en minä ketään ole urpoksi nimitellyt. Keskusliikkeiden määräysvalta vain on todella urpoa. Helsingissä tämä ei ehkä korostu niin paljon, koska kauppojen valikoima on keskimäärin parempi ja ehkä hinnatkin matalemmat kilpailun vuoksi, jälkimmäisestä en ole varma. Sen sijaan suurin osa Suomea on näiden kahden paskaläjän läpitunkemia hmv-kauppoja täynnä. Ja kansalle toki kelpaa, saahan bonuksia. Niillä ostaa vaikka talvirenkaat.Niin että mene sinä urpo autolla sinne Lidliin, kun minä kävelen lähimarkettiin.