Kallista... elämä on!

  • 625 048
  • 2 482

Karpat46

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Україна
Miksi edelleenkin vertaat sitä Milbonaa Valioon? Vertaa nyt hyvä ihminen vastaavia tuotteita keskenään. Miten hintaerot välillä Milbona, Pirkka ja Rainbow?


Kai sen nyt jokainen tietää, että suuri osa noista halpatuotteista on ihan samaa tavaraa kuin kalliimpikin.

Nyt en ihan ymmärrä.

Yritän selventää: Valion maito maksoi K-kaupassa 1,30€/litra, aika kallista.

Lukutaitoiset varmaan ymmärsivät pointtini siitä, että Valio veti marttyyrikortin Arlaa vastaan väittäen niiden myyvän maitoa tappiolla. Nyt oli sitten pakko laittaa maidon hintaan tuntuva korotus. Samaan aikaan Lidl myy Alvajärven Urhon mukaan Valion maitoa halvemmalla kuin Arla.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Yritän selventää: Valion maito maksoi K-kaupassa 1,30€/litra, aika kallista.

Kallista tosiaan, muttei tuo silti liity mitenkään siihen Lidl vastaan muut vääntöön. Vähän sama kuin vertaisi Hesen hintoja kunnollisen ravintolan vastaaviin. Ja jollei tarkoitus ollut aloittaa mitään vääntöä, oliko sitten ihan välttämätöntä mainita tuo Lidl aiemmassa viestissä? Varmasti monelle olisi ilman sitäkin ollut aika selkeää, että tuo 1,30 € purkillisesta maitoa on aika paljon rahaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Sinä teet Rommeli nyt oletuksen, että Lidlin elintarvikkeet olisivat jotenkin huonompilaatuista halpiskamaa kuin isojen ketjujen hintavammat. Ei pidä paikkaansa alkuunkaan. Mikä tekee esimerkiksi Valion maidosta laadukkaampaa kuin Milbonan suomalaisesta maidosta?
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Eiköhän tässä nyt ole kyse siitä, että sitä Lidl:n milbonaa pitää verrata siihen K-marketin Pirkka maitopurkkiin, eikä Valion purkkiin. Kaikissa kolmessa lienee samaa tavaraa samoista lehmistä, mutta brandit vaihtelevat.
 

SpaidAce

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Dallas Stars
Kovaa vääntöä akselilla S-K-Lidl. Hämmennän soppaa kertomalla tekeväni ruokaostokseni Stockan herkussa. Sieltä saa hyvää palvelua, tilat on siistit, valikoima hyvä ja kanssa-asiakkaatkin on miellyttäviä.

Kahden hengen taloudella suljen automaattisesti pois Prismat yms. automarketit. Sokoksen Herkussa tulee joskus myös käytyä, mutta Stocka on se pääasiallisin paikka. Lidliin ei tulisi mieleenikään mennä. Voisihan siinä jokusen kympin kuukaudessa voittaa, mutta en koe sen arvoiseksi mennä sinne varastoon haahuilemaan kaiken maailman nistien ja deekujen kanssa.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lidliin ei tulisi mieleenikään mennä. Voisihan siinä jokusen kympin kuukaudessa voittaa, mutta en koe sen arvoiseksi mennä sinne varastoon haahuilemaan kaiken maailman nistien ja deekujen kanssa.

No nyt löytyi joku, jonka voisin kutsua Marskin baariin lasilliselle, toki Schollin lisäksi. Mutta, jokainenhan sen oman arjen ja viitekehyksen rakentaa. Miksi muuten niin monilla on velkaa? Kannattaako maksaa jolleen pankille jostain rahasta? Etenkin kun se euro on euro, paitsi pankista otettuna velkana hieman yli sen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kovaa vääntöä akselilla S-K-Lidl. Hämmennän soppaa kertomalla tekeväni ruokaostokseni Stockan herkussa. Sieltä saa hyvää palvelua, tilat on siistit, valikoima hyvä ja kanssa-asiakkaatkin on miellyttäviä.

Kahden hengen taloudella suljen automaattisesti pois Prismat yms. automarketit. Sokoksen Herkussa tulee joskus myös käytyä, mutta Stocka on se pääasiallisin paikka. Lidliin ei tulisi mieleenikään mennä. Voisihan siinä jokusen kympin kuukaudessa voittaa, mutta en koe sen arvoiseksi mennä sinne varastoon haahuilemaan kaiken maailman nistien ja deekujen kanssa.

En tiedä, missä ja milloin olet Lidlissä käynyt, mutta ainakin mun käymäni ovat nykyään aivan tavallisia kauppoja. Pihalla on autoja ladoista citymaastureihin ja asiakkaina deekuja sekä pukumiehiä. Aika urpoa niputtaa asiakaskunta omien ennakkoluulojen mukaan.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kannattaako maksaa jolleen pankille jostain rahasta? Etenkin kun se euro on euro, paitsi pankista otettuna velkana hieman yli sen.
Ilman muuta kannattaa, jos kykenee aikaansaamaan lainapääomalle olennaisesti parempaa tuottoa kuin mitä lainasta koituvat kustannukset ovat. Minun talousoppieni mukaan tuolloin syntyy voittoa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
En tiedä, missä ja milloin olet Lidlissä käynyt, mutta ainakin mun käymäni ovat nykyään aivan tavallisia kauppoja. Pihalla on autoja ladoista citymaastureihin ja asiakkaina deekuja sekä pukumiehiä. Aika urpoa niputtaa asiakaskunta omien ennakkoluulojen mukaan.
Minä tiedän missä ja milloin olen Lidlissä käynyt. Erinomaisesti niputettu. Lienet urpo, kun et jo vihdoin usko, että paikkakuntakohtaisia ja kaupunginosakohtaisia eroja voipi vaikka esiintyä.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Aivan vapaasti saatte käydä Stockan Herkuissanne turkiskauluksisen bättrefolketin seassa tai hintakartelliriistoloissa "bonuksien" perässä, mutta jo ihan oman avarakatseisuutennekin vuoksi suosittelen jalkautumista tavallisten ihmisten pariin Lidliin. Useat päivittäin tarpeelliset artikkelit saa huomattavasti muita kauppoja halvemmalla. Lidliä tässä ei valitettavasti ole lähellä, mutta tanskalainen taviskansan Netto palvelee sadan metrin päässä suht riittävästi. Mä en vain suoraan sanoen tajua tätä Stockan Herkun ihannointia päivittäisissä asioissa ja vielä vähemmän S-ryhmän suosimista. Ne teidän "bonuksenne" ovat osittaista hyvitystä törkeästä ylihinnasta tavaroista, joiden normaalihinta muualla on selvästi edullisempi. Ai niin, mutta eihän Suomessa korruptiota ole.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Näen ihan tarpeeksi tavallisia ihmisiä metrossa lähes päivittäin. Miksi pitäisi vielä tehdä ruokaostoksetkin tuon ekojätteen kanssa samassa paikassa?
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Aivan vapaasti saatte käydä Stockan Herkuissanne turkiskauluksisen bättrefolketin seassa.
Kiitos luvasta.

Keskustan Stockalla sattuukin olemaan lähin ruokakauppa, kun duunista lähden. Käyn mielelläni Herkussa, koska siellä on hyvät valikoimat ja hyvä palvelu. Ehkä maitolitra maksaa enemmän, mutta ketä kiinnostaa.

Toinen kauppa, jota pitää kehaista on lähinurkan K-Market. Pikkuinen kauppa, mutta valikoimat ovat yllättävän hyvät. Ekstramukavaksi paikan tekevät todella kivat ja palveluhaluiset nuoret myyjäkaverit. Ja saahan sieltä bonustakin.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Sinä teet Rommeli nyt oletuksen, että Lidlin elintarvikkeet olisivat jotenkin huonompilaatuista halpiskamaa kuin isojen ketjujen hintavammat. Ei pidä paikkaansa alkuunkaan. Mikä tekee esimerkiksi Valion maidosta laadukkaampaa kuin Milbonan suomalaisesta maidosta?

Ei mielestäni tuossa ole puhuttu mistään laadusta vaan brändistä, Valio-maito maksaa enemmän koska ihmiset ovat valmiit maksamaan siitä enemmän kuin Valion tekemästä Milbonasta. Sen takia vertailu on typerää, koska olennainen osa tuotteen hinnanmuodostusta tulee brändistä.

Jotenkin tuntuu että kaksi ryhmää pitää ostokäyttäytymisestään kaikista eniten meteliä, Lidlin asiakkaat ja Skodan omistajat, jotenkin tuntuu että tämä porukka on aikalailla 1:1 samaa. Lidlin asiakkaat jaksavat korostaa sitä että se maito on ihan oikeasti samaa Valion kamaa (ts. olisivatko sitten oikeasti valmiit ostamaan sitä maitoa jos se olisi ukrainalaista) ja että Skoda on oikeastaan sama auto kuin volkkari.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Lidlin maitojuoma on ainakin täällä Satamaidon valmistamaa ja edullistahan se on, kun pari laktoosikeharia taloudesta löytyy.

Lidl on kehittynyt valtavasti siitä, kun tänne aikanaan rantautui. Esim. kassasysteemi lopulta vaihdettiin, kun asiakkaat yksinkertaisesti kyllästyivät siihen seepeilyyn, varsinkin ison tavaramäärän kanssa homma meni ihan pelleilyksi. Nykyään erinomainen ostospaikka, varsinkin se lämpimäisosasto on ollut kova veto. Ainakin täällä Porissa leipä ja croissantti vaihtavat kiitettävään tahtiin omistajaa. Itse olin aikanaan, kuin se ukko siinä mainoksessa. Mutta tosiaan kehitystä on tapahtunut.

Ostoksemme liikkuu yleensä akselilla Pick´n Pay, Lidl, Halpa-Halli ja K-Market. Tilipäivänä katsomme vaimon kanssa mainoksista, että mitä on missäkin tarjolla ja suoritamme varastojen täydennysreissun eli pakkanen täyttyy silloin kiitettävästi ja myös spaghetti, jauho, peruna, makaroni, ym..tarpeet. Meillä meni aikanaan ihan perkeleesti kauppaan rahaa, kun emme noita ostoksia sen enempää suunnitelleet. Yksi kunnon kauppakierrospäivä kuukaudessa mahtuu minun almanakkaan hyvin ja sitten teemme vain täydennyksiä, esim. maito, leipä, kasvis-ostokset. Ja silloinkin Lidl on tuossa lähistöllä. K-Marketeista haemme yleensä vain tarjoukset, jotka ovat välillä helvetin hyviä, esim. kahvi. Sieltä löytyy myös mielenkiintoista kastikevalikoimaa esim. wingseille.

Pick´n Pay on täällä kyllä melkoisen hyvä ja edullinen ruokamarketti. Loistavia tarjouksia ja varsinkin kaljaa/siideriä kun joskus ostetaan, niin Pikkari täytyy tsekata, mitä sieltä löytyy. Myös jauhelihat ostamme yleensä tuolta.

Olen myös kyllästynyt tuohon S-mafiaan. Jos äärimmäisen orjallisesti käyttää pelkästään osuuskauppaa, niin varmaan voi tulla ehkä halvemmaksin, kun käyttää korttia myös bensaan, kodinkoneostoksiin, ym.. Mutta itse tykkään käydä muissakin kaupoissa, vaikken mikään shoppailija todellakaan ole. Mutta kun sitä safkaa on nyt vaan pakko ostaa, niin minkäs teet? Ja kyllä meillä se 100 euroa maksanut etukortti on, joskin olen pohtinut siitä luopumista. Eikö siitä saa sen satkun takaisin, jos päättää erota?

Mutta jokainen käyttäköön ihan mitä kauppaa tykkää, turha tuollaisesta nyt on tapella.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ilman muuta kannattaa, jos kykenee aikaansaamaan lainapääomalle olennaisesti parempaa tuottoa kuin mitä lainasta koituvat kustannukset ovat. Minun talousoppieni mukaan tuolloin syntyy voittoa.

Omilleen saa enemmän, kun ei tarvitse maksaa pankille "bonuksia". Tulee enemmän ns voittoa. Muttta jos ei ole, niin ei ole.
Ja edelleenkin kannatan kyllä s-kauppaa, hupsista vaan yllättäen jotain bonuksia ja ylijäämähyvityksiä ja osuusmaksunkorkoja on kertynyt näköjään parinkymmenen vuoden ajalta jotain 5 tonnia. Ei paha.

edit. Ai niin onko teillä saksalaismafian asiakkailla sama?
 

-Jonne-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Kiitos luvasta.

Ehkä maitolitra maksaa enemmän, mutta ketä kiinnostaa.

Saanko ystävällisesti kysyä, että kuinka suurta taloutta elätät? Jos itse elelisin pelkästään puolison kanssa tai yksin, niin enpä usko paljoa hintoja tuijottelevani. Onneksi näin ei kuitenkaan ole.

Kattellaan jos taas olisi varaa piipahtaa Stockan Herkuissa kun nuo lapset on lentänyt pesästään. Tai edes pääpainoltaan tuolla paremman aineksen K ja S-Marketeissa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Lidlin ongelmana (ainakin Lappeenrannassa) on se, että siellä on todella huonosti tarjolla keliaakikoille soveltuvia elintarvikkeita, joten päivän ostokset tehdäkseni pitäisi vierailla kahdessa kaupassa, jotta saan koko satsin hankittua, joten jokainen osannee veikata kuinka usein viitsin pyöräilijänä käydä useammassa kaupassa saadakseni kaikki tarvitsemani tuotteet. Niinpä minulle Lidl on vain "hätävarakauppa", jonne mennään kun jokin elintarvike on yllättäen loppunut tai jos huomaan, että jokin elintarvike on tarjouksessa ja kyseessä on sellainen, mikä minun ruokavaliooni sopii. Jos Lidlin valikoima elintarvikkeiden kohdalla (erityisesti viljatuotteet) olisi laajempi, epäilemättä vierailisin siellä useammin kuin sen kerran pariin viikkoon.

vlad.
 

ronkpukki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Liverpool FC, Toronto (seurailen)
Hyvää keskustelua aiheesta Lidl vs. bonus-korttiketjut. Oma historiani on, että olin vielä vuosi tai kaksi sitten vannoutunut S-etukortin käyttäjä ja sen myötä 95% ruokaostoksista tapahtui Prismassa, joita nyt sattuu noin kilometrin ympyrässä sijaitsemaan jopa kaksi.

Vajaa vuosi sitten lähellä sijaitseva Lidl sitten avasi paistopisteen, mikä tavallaan keikautti veneen. Perheelliselle edullista ja vastapaistettua karjalanpiirakkaa, croissanttia, pasteijaa, suklaadonitsia, ynnä muuta ja samalla muu perustavara mukaan suhteellisen edullisilla hinnoilla. Niistä "vaihtuvista erikoistavaroista" en ole niin kiinnostunut, mutta mukaan on tarttunut jotakin pyöräilyyn ja urheiluun liittyvää tekstiiliä. Hyvänä puolena pidän Lidl:ssä perustavaran edullisuutta. Varovasti veikkaisin, että noin 30% alemmilla hinnoilla mennään, jos huomioidaan myös tuorepaistotavara.

Toki ymmärrän, ettei koko viikon ruokalistaa saa Lidl:stä ja muutenkin esimerkiksi lihan/kanan/kalan valikoima on rajoittunut ja aika vakio. Lisäksi esim. tuoremehu ja pasta tulee mieluummin ostettua muualta eli ainakin kerran viikkoon tulee Prismaan mentyä.

Muuten, lihan, kalan, ja äyräisten suhteen Tampereen Stockmanille meno on kuin olisi pikkupoika karkkikaupassa. Ja Kauppahalli täydentää.

Summa Summarum: Pidän Lidliä edullisena, mutta valikoimaltaan tilojen myötä luonnollisesti hieman rajoittuneena. Prismat on ihan ok. Erikoisemman lihan, kalan, simpukat haen mieluiten Stokkalta tai alan erikoisliikkeistä.
 

SpaidAce

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Dallas Stars
No nyt löytyi joku, jonka voisin kutsua Marskin baariin lasilliselle, toki Schollin lisäksi. Mutta, jokainenhan sen oman arjen ja viitekehyksen rakentaa. Miksi muuten niin monilla on velkaa? Kannattaako maksaa jolleen pankille jostain rahasta? Etenkin kun se euro on euro, paitsi pankista otettuna velkana hieman yli sen.

Sanotaanko nyt vaikka näin, että kun raha maksaa alle prosentin vuodessa ja inflaatiokin on jo mukavalla tasolla, niin saa olla aika hoopo, jos ei ole yhtään lainaa. Se tästä offtopicista.

En tiedä, missä ja milloin olet Lidlissä käynyt, mutta ainakin mun käymäni ovat nykyään aivan tavallisia kauppoja. Pihalla on autoja ladoista citymaastureihin ja asiakkaina deekuja sekä pukumiehiä. Aika urpoa niputtaa asiakaskunta omien ennakkoluulojen mukaan.

Tampereen keskustan Lidleissä olen käynyt. Epämiellyttävää porukkaa noin yleisesti. Ei se silti mikään ihme minusta ole. Lidlissä on tunnetusti halvat hinnat, joka tarkoittaa sitä, että sinne hakeutuu sellainen ostojajoukko, joka arvostaa alhaisia hintoja. Ts. tavalliset perheelliset, jotka haluavat venyttää penniä, deekut ja nistit, joilla ei ole rahaa sekä eläkeläiset. En sano, että kaikki Lidlissä asioivat ovat kamalia ihmisiä, mutta joka kerta, kun olen Lidlissä käynyt, on siellä joku deeku sammaltanut ja nisti haahuillut.

Aivan vapaasti saatte käydä Stockan Herkuissanne turkiskauluksisen bättrefolketin seassa tai hintakartelliriistoloissa "bonuksien" perässä, mutta jo ihan oman avarakatseisuutennekin vuoksi suosittelen jalkautumista tavallisten ihmisten pariin Lidliin. Useat päivittäin tarpeelliset artikkelit saa huomattavasti muita kauppoja halvemmalla. Lidliä tässä ei valitettavasti ole lähellä, mutta tanskalainen taviskansan Netto palvelee sadan metrin päässä suht riittävästi. Mä en vain suoraan sanoen tajua tätä Stockan Herkun ihannointia päivittäisissä asioissa ja vielä vähemmän S-ryhmän suosimista. Ne teidän "bonuksenne" ovat osittaista hyvitystä törkeästä ylihinnasta tavaroista, joiden normaalihinta muualla on selvästi edullisempi. Ai niin, mutta eihän Suomessa korruptiota ole.

Kuten edellä kirjoittamastani selviää, olen käynyt Lidlissä joitakin kertoja ja kokemukset ovat olleet negatiivissävytteisiä. Koko myymälämiljöö on minusta melko ankea ja varastomainen, en pidä siitä. Stockalla on loistavat liha-, kala- ja juustovalikoimat sekä muutenkin teeman mukaan tarjolla erikoisherkkuja. Palvelu on ystävällistä ja ihmiset miellyttäviä. Hintaero siihen, että suorittaisin kahden hengen talouden ostokset Lidlissä on kuukausitasolla melko mitätön. Maksan mieluusti ylimääräistä mukavasta ostoskokemuksesta, eikä tässä minusta ole mitään väärää.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Omilleen saa enemmän, kun ei tarvitse maksaa pankille "bonuksia". Tulee enemmän ns voittoa. Muttta jos ei ole, niin ei ole.
Ja edelleenkin kannatan kyllä s-kauppaa, hupsista vaan yllättäen jotain bonuksia ja ylijäämähyvityksiä ja osuusmaksunkorkoja on kertynyt näköjään parinkymmenen vuoden ajalta jotain 5 tonnia. Ei paha.

edit. Ai niin onko teillä saksalaismafian asiakkailla sama?
Nuo samat paskat voisi laittaa suoraan hintoihin. Luuletko, että ne noita booonuksiaan hyvää hyvyyttään jakelevat?

5000/20 --> 250/12 --> ~20 euroa kk. On se kova palautus. Saman verran säästää jo viikon ruokaostoksissa Lidlissä asioimalla.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Lidlin maitojuoma on ainakin täällä Satamaidon valmistamaa ja edullistahan se on, kun pari laktoosikeharia taloudesta löytyy.

Tätä mäkin Lidlistä joskus tarkistin, kun meilläkin noi molemmat kundit tuota laktoositonta maitojuomaa hörsivät. Hinta oli prikulleen sama kuin Rainbow:n vastaava eli 1,39€/l. Toki vain yksi tuote, mutta tuota mä tai muija rahdataan kaupasta litratolkulla joka viikko.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Bonusjärjestelmistä vinkuvien kannattaisi kokeilla kerran elämässään shoppailua jenkkiläisessä ostoskeskuksessa tai outlet-centerissä.
En ymmärrä, millä tavoin jenkkien systeemi liittyy tähän millään tavalla.

En ole viime aikoina tarkistanut, mutta taannoin muistelisin, että aika lähelle tasapeliä pääsen omien yhden ihmisen ostosteni kanssa S-ryhmässä, kun ostan käytännössä pelkästään Rainbow- ja Xtra-tuotteita. Ja siihen päälle muutaman prosentin bonukset. Lisäksi tankkaan ABC:lla, jossa toki on 2-3 senttiä kalliimpaa, mutta se ero kuittaantuu juuri bonuksilla.
Rainbow'lla pääsee varmasti aikalailla samoihin, tosin en ole aivan varma, onko valikoima sitten edes sitä, mitä Lidlissä.

Minä tiedän missä ja milloin olen Lidlissä käynyt. Erinomaisesti niputettu. Lienet urpo, kun et jo vihdoin usko, että paikkakuntakohtaisia ja kaupunginosakohtaisia eroja voipi vaikka esiintyä.
Äläs nyt jälleen imeskele herneitä. Minä en ole ketään vieläkään nimitellyt, vaan ihmetellyt yleistämistä. Aivan varmasti voi olla eroja liikkeen sijainnin mukaan, mutta se ei tarkoita, että se oma kokemus edustaisi parasta mahdollista. Aivan kuten mun kokemukseni ei välttämättä ole keskiverto, vaan ehkä asioin vain Lidlien parhaimmistossa sitten.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aivan vapaasti saatte käydä Stockan Herkuissanne turkiskauluksisen bättrefolketin seassa tai hintakartelliriistoloissa "bonuksien" perässä, mutta jo ihan oman avarakatseisuutennekin vuoksi suosittelen jalkautumista tavallisten ihmisten pariin Lidliin. Useat päivittäin tarpeelliset artikkelit saa huomattavasti muita kauppoja halvemmalla...

Olen S-bonuksen uhri, Satakunnan osuuskauppa muistaa meidän perhettä noin satasella kuussa.

Olen käynyt perheessämme kaupassa vuodesta 1991 asti ja koko tämän ajan "lähikauppani" on ollut sama kiinteistö. Aluksi se oli EKA-market, sitten Euromarket ja nyt Prisma. Kauppa on loistavasti suunniteltu ja minulla on hyvät askelmerkit, nelihenkisen perheen viikon ruuat löytyvät parhaimmillaan alta puolen tunnin.

Lidl:sta saa varmasti jotain halvemmalla, mutta liha/ kala-tiskin puutteesta johtuen jätän väliin. En lähde juoksemaan tarjousten perässä, sen verran laiska olen. Ja olen erimieltä tuosta huomattavasti halvemmalla, kyllä Prismastakin löytyy näitä halpatuotteita.

Ostan aika paljon Rainbow ja X-tra tuotteita, tuoteseloste tulee aina katsottua läpi, suomalaisia firmoja pyrin tukemaan. Lisäksi ostan aina paikallista kun mahdollista, esim. Satamaidon tuoteet kuuluvat listaan. Prisman lihatiskillä on kiitettävästi satakuntalaista lihaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ei mielestäni tuossa ole puhuttu mistään laadusta vaan brändistä, Valio-maito maksaa enemmän koska ihmiset ovat valmiit maksamaan siitä enemmän kuin Valion tekemästä Milbonasta. Sen takia vertailu on typerää, koska olennainen osa tuotteen hinnanmuodostusta tulee brändistä.
Silloinhan vertailu nimenomaan on järkevää. Miksi kenenkään kannaittaisi maksaa vain mielikuvasta näin selkeässä tapauksessa? Vertailu ukrainalaiseen maitoon on perseestä, koska silloin mahdollinen laatuero on potentiaalisempi ja lisäksi kotimaisuusnäkökulma jää pois.

Jotenkin tuntuu että kaksi ryhmää pitää ostokäyttäytymisestään kaikista eniten meteliä, Lidlin asiakkaat ja Skodan omistajat, jotenkin tuntuu että tämä porukka on aikalailla 1:1 samaa.
Aika kovia puheita Ford-kuskilta. Joo, joo, ymmärsin lähtökohdan vertauksellesi, mutta se ei toimi, joten oli pakko ottaa Fokkerisi mukaan. Vai oletko jo vaihtanut sen Jaguar S-Typeen?

Lidlistä voi hakea peruskamat, ylipäätään ne, mitkä on hyväksi havainnut. Muut sitten muualta. Itse asioisin varmasti eniten jossain Stockammin Herkun tyylisessä paikassa, jos sellainen täällä olisi. Kun ei ole, hoidan perussatsit Lidlistä ja milloin mistäkin paremmat lihat, kalat ja kasvikset.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös