Lidlin maitojuoma on ainakin täällä Satamaidon valmistamaa ja edullistahan se on, kun pari laktoosikeharia taloudesta löytyy.
Lidl on kehittynyt valtavasti siitä, kun tänne aikanaan rantautui. Esim. kassasysteemi lopulta vaihdettiin, kun asiakkaat yksinkertaisesti kyllästyivät siihen seepeilyyn, varsinkin ison tavaramäärän kanssa homma meni ihan pelleilyksi. Nykyään erinomainen ostospaikka, varsinkin se lämpimäisosasto on ollut kova veto. Ainakin täällä Porissa leipä ja croissantti vaihtavat kiitettävään tahtiin omistajaa. Itse olin aikanaan, kuin se ukko siinä mainoksessa. Mutta tosiaan kehitystä on tapahtunut.
Ostoksemme liikkuu yleensä akselilla Pick´n Pay, Lidl, Halpa-Halli ja K-Market. Tilipäivänä katsomme vaimon kanssa mainoksista, että mitä on missäkin tarjolla ja suoritamme varastojen täydennysreissun eli pakkanen täyttyy silloin kiitettävästi ja myös spaghetti, jauho, peruna, makaroni, ym..tarpeet. Meillä meni aikanaan ihan perkeleesti kauppaan rahaa, kun emme noita ostoksia sen enempää suunnitelleet. Yksi kunnon kauppakierrospäivä kuukaudessa mahtuu minun almanakkaan hyvin ja sitten teemme vain täydennyksiä, esim. maito, leipä, kasvis-ostokset. Ja silloinkin Lidl on tuossa lähistöllä. K-Marketeista haemme yleensä vain tarjoukset, jotka ovat välillä helvetin hyviä, esim. kahvi. Sieltä löytyy myös mielenkiintoista kastikevalikoimaa esim. wingseille.
Pick´n Pay on täällä kyllä melkoisen hyvä ja edullinen ruokamarketti. Loistavia tarjouksia ja varsinkin kaljaa/siideriä kun joskus ostetaan, niin Pikkari täytyy tsekata, mitä sieltä löytyy. Myös jauhelihat ostamme yleensä tuolta.
Olen myös kyllästynyt tuohon S-mafiaan. Jos äärimmäisen orjallisesti käyttää pelkästään osuuskauppaa, niin varmaan voi tulla ehkä halvemmaksin, kun käyttää korttia myös bensaan, kodinkoneostoksiin, ym.. Mutta itse tykkään käydä muissakin kaupoissa, vaikken mikään shoppailija todellakaan ole. Mutta kun sitä safkaa on nyt vaan pakko ostaa, niin minkäs teet? Ja kyllä meillä se 100 euroa maksanut etukortti on, joskin olen pohtinut siitä luopumista. Eikö siitä saa sen satkun takaisin, jos päättää erota?
Mutta jokainen käyttäköön ihan mitä kauppaa tykkää, turha tuollaisesta nyt on tapella.