Minkä tahansa kulkuvempeleen äänenvaimennuksen virittely niin, et vehkeestä lähtee niin kova ääni ku mahdollista. Ei vaan tajuu. Jonnet ehkä ja HD-pätijät tajuu, et silloin on takuulla myös kovempi jätkä.
...
Aina ei tuo kova ääni ole se jutun pointti.
Itse aikoinani tuunasin USA:sta tilattua (käytettyä) pakosarjaa myöten VFR:ni hengitystä, johon tietysti kuului "race use only" hiilikuituvaimennin ja paremmin muotoillut ja säädetyt kaasarien neulat.
Mitä tuolla sitten saavutin?
Tasaisempi tehokäyrä => parempi vääntö ja pienempi polttoaineenkulutus keskialueella, tehoa enemmän huippukierroksilla, jne. Sanalla sanoen: käyttökelpoisempi.
Myös K-sarjan Bemarini sai uuden vaimentimen, jonka vaikutus oli n. +10 hevosvoimaa huippukierroksilla, mutta keskialueen väännön paraneminen, mikä oli varsinainen tavoite, teki siitä muiden teknisten modifikaatioiden kanssa suorastaan mainion matkapyörän, myös kaksi_päällä, mitä ei heti ko. pyörästä, K1200S, uskoisi.