Freddie Freeloader
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Greek Philosophers
Vittu minä sen saatanan kinkun kyllä paistan 80-asteeseen, menköön vaikka juhannukseen sitten.
Perkele.
Perkele.
Vittu minä sen saatanan kinkun kyllä paistan 80-asteeseen, menköön vaikka juhannukseen sitten.
Perkele.
Upeeta duunia! Olisiko ensi kertalaiselle antaa mitään vinkkejä ? Huomenna olisi tarkoitus kinkku käydä vielä kaupasta hakemassa ja laittaa uuniin. Mitä kannattaa ottaa ? Kaikki muut vinkit ovat myös tervetulleita.
...ja vituiks. Ei ole tanskalaisesta sähköuunista suomalaista joulukinkkua paistamaan. Saatananperkele. Kaiken piti olla kohillaan, mutta ei.
Saatte olla varmoja, että ensi vuonna joulukinkku paistuu luomutulella. Paikasta ei tosin ole vielä varmuutta.
Itsellä kinkku livahtaa uuniin illalla noin klo 22
Samaten täällä noissa ajoissa.
Ensimmäinen 45-60min 200 astetta ja sitten 100 astetta ja tunti per kilo. Aina on onnistunut ja kertaakaan en oo mittareilla kattonnu, enkä kato nyttenkään.
Tässä toimintamallissa lienee melko ratkaisevaa se, että mikä kinkun sisälämpötila on kun sen lykkää muhimaan. Pitäisi olla mahdollisimman lähellä huoneenlämpöä.
Älä kattele ollenkaankaan pakastealtaaseen päin, jos aiot jouluna mureaa kinkkua syödä. Jääkaapissa sulaminen kestää useamman päivän ja liian nopeasti huoneen lämmössä sulatettu lykkää nesteet pihalle. Tuoresuolattuakaan ei kannata jääkaappiin enää laittaa. Parhaaseen lopputulokseen pääsee, kun lämpötila paiston alkaessa lähellä huoneenlämpöä.Upeeta duunia! Olisiko ensi kertalaiselle antaa mitään vinkkejä ? Huomenna olisi tarkoitus kinkku käydä vielä kaupasta hakemassa ja laittaa uuniin. Mitä kannattaa ottaa ? Kaikki muut vinkit ovat myös tervetulleita.
Ja sille uunipellille vettä. Voi tulla muuten aikamoinen käry.VINKKI! Laittakaa kinkku ritilälle ja alle syvä uunipelti.
Otin 8 kilon pakastekinkun jääkaappiin lauantaiaamulla, eilen illalla nosti sen huoneenlämpöön. Nyt kinkkupussiin (2 kpl), kiertoilmauuniin 90 asteeseen ja odottelua n. 12 tuntia, sisälämpötila 75 astetta.
Jos sulla on digitaalinen paistomittari, niin mitä näyttää sisälämpötilaksi? Mulla on kaksi 3 kilon kinkkua joista toinen oli lauantai aamusta jääkaapissa 5-6 asteessa sulamassa ja tunti sitten nostin pöydälle. Sisälämpö 2 astetta ja uuniin menee kun ylittää 10. Toinen paistetaan sitten vaikka aattoiltana kun emäntä on töissä. :)
Uunin lämpömittari ei näytä alle 30 asteen, joten en tiedä tarkkaa lämpötilaa. Näin olen kinkun aina sulattanut ja hyvää on tullut, ei se niin tarkkaa ole.
Ei ei en missään nimessä kritisoinut. Ajattelin mielenkiinnosta miten ison kinkun sisälämpö seilaa kahden päivä sulatuksella kun on ollut yön pöydällä. Asteen noussut vajaassa kahdessa tunnissa nyt pikkukinkulla pöydällä. 2->3