Täällä tuntuu monella menevä sponsorointi ja omistus sekaisin. Sponsorointia tarvitsee joka ainoa urheilujoukkue ja siinä ei mitään ihmeellistä ole, päinvastoin. Tosin, harvemman joukkueen isoimpana sponsorina on kaivosyhtiö tai muukaan raskaan teollisuuden edustaja, kun tuo sponsorointi ei oikein hyödytä heitä siinä määrin, kun kulutushyödykkeitä valmistava tai sitten esim. lentoyhtiöt, joiden kuluttajakunta pohjautuu kuitenkin yksityishenkilöihin.
Itse en taas tiedä yhtään urheilujoukkuetta, muualla kuin Venäjällä ja taitaa myös olla joku Kiinassa, josta teollisuusyritys omistaa ison osan, näissäkin teollisuusyrityksissä on sitten taas pääomistajana paikallinen isorikas. En ymmärrä edes hiukan vertaa, miksi kaivosyhtiön tulisi omistaa jääkiekkojoukkuetta, tämän jos joku minulle selittää, olen kiitollinen informaatiosta. Etenkin kun ottaa huomioon, että ko. joukkue on takonut reipasta tappiota vuodesta toiseen, niin miksi teollisuusyritys lähtee tällaiseen mukaan?
Sitten kun lukee yrityksen toimitusjohtajan ja valitettavasti myös ”isoimman”omistajan kommentteja firman rahoituksesta, omistuksesta ja taseesta, tulee lähinnä suru puseroon. Jos uusi toimitusjohtaja ei osaa edes kommentoida firman tulos/tasetilannetta, niin on kyllä varsin surkeasti perehtynyt uuteen duuniinsa.