No joo, ehkä vähän huonosti muotoiltu, mutta eihän nuo pääomalainat mitään "selvittämättömiä" (mitä ikinä se tarkoittaakin) ole eikä niille varmaan yhtään mitään ole tapahtunut. Uuden toimitusjohtajan näkökulmasta epärelevantti asia.
Selvittämättömiä tai ei niin tj itse käytti sanaa ”sotkuja”. Miten arviolta 50 miljoonan erä voi olla toimitusjohtajalle epärelevantti asia?
Mutta eihän Kurri kommentoinut "en kommentoi", vaan sanoi olevansa aiheesta täysin tietämätön. Kyllä oikeassa elämässä yrityksen uuden omistajan tulisi olla tietoinen ja kiinnostunut siitä, että yrityksen taseesta on pari kuukautta sitten kadonnut 50 miljoonan edestä pääomalainoja.
Juuri näin, ja sama koskee toimitusjohtajaa, vaikka olisikin juuri aloittanut uudessa pestissä. Itse asiassa ”en kommentoi” olisi paljon parempi vastaus kuin ”mistään en mitään tiedä”.
Mutta Kurrin ja Mikkolan kommentit eivät mielestäni kuitenkaan ole se pääpointti koko härdellissä. Ne ovat vain osa uutta suuntaa, mikä nyt näyttäisi vallitsevan Jokereissa. Tässähän on selvästi tarkoituksena maalata kuva täysin suomalaisesta Jokeriorganisaatiosta, joka vapaaehtoisesti haluaa pelata KHL:ssä. Eli halutaan näyttää, että suomalaiselle joukkueelle on täysin normaalia pelata Venäjän sarjassa ja että se itse asiassa on suomalaisten yritysten ja päättäjien yhteinen tahtotila. Vähän samalla tavalla kuin Krimin asukkaatkin halusivat liittyä Venäjään. Ja kun riittävän pitkään käydään viivästystaistelua niin asia normalisoituu ja siitä tulee osa arkea. Tätähän he Kremlissä nimeomaan haluavat, että homma oikeasti pyörisi suomalaisvoimin ja -varoin venäläisliigassa. Silloinhan asia olisi täysin normalisoitunut ja oligarkkien imagovoitto olisi täydellinen. Eikä heidä tarvitsisi edes omia rahojaan enää laittaa likoon. Siksi ihmettelen sitä, että niin moni olisi valmis hyppäämään takaisin KHL-kelkkaan, jos rahat tulisivat aidosti kotimaisilta rahoittajilta. Sama taktiikka alkaa puremaan Krim-asiassa ja täälläkin meilläkin persut ja muut hännystelijät haluaisivat jo purkaa pakotteet. Tästä syystä myös Lempisen ja muiden toimittajien jutut ovat tärkeitä. Ettei tästä Kurrin syöttämästä totuudesta tulisi uusi normaali.
Ja totean nyt vielä, etten todellakaan laita naapurivaltion maa-alueiden laitonta valtaamista ja urheilujoukkueen ”kaappamista” samalle mittapuulle. Vertasin vain samankaltaista toimintastrategiaa.
Viimeksi muokattu: